Freddie Mercury 26.06.2003 11:51:17 | |
---|
Joo..ajattelin nyt ekana kirjotus aiheena kysyä lempibändistäni ja sen varmaan nimestäkin huomaa.Että kysymys on..mitä mieltä ootte Queen:ista?Niitten biiseistä,riffeistä,bändistä..ym.Siis ihan perusjutuista.Lähettäkää viestiä tulemaan. |
Bonham 26.06.2003 11:54:29 | |
---|
Zeppelinin ohella se "eka" bändi. jota aloin diggaamaan 70-luvun puolivälissä. Ei se diggailu siitä ole vähentynyt, vaikka loppua kohden homma hieman lässähtikin. Bändi tehnyt yhden komeimmista comebackeista rockin historiassa. Live Aidistahan se lähti... On tenyt monta alan ehdotonta klassikkoa ja on edelleen jäljittelemätön ja oikeastaan aivan omassa genressään. Rok! Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
jarkkkk 26.06.2003 11:55:07 | |
---|
yks niistä bändeistä, mitä ei saa/voi dissata.. minulla on maailman rumimmat kengät |
Freddie Mercury 26.06.2003 12:07:18 | |
---|
Bonham oot ihan oikeessa....klassikot esim.We will rock you ja we are the champions on niin hyviä että ne haluu kertakaikkiaan kuunnella monta kertaa peräkkäin.Mikäs on sun lempibiisis mun on One vision,I want to break free ja Radio GaGa mainitsin nyt tossa muutamia. |
Jake24-25 26.06.2003 12:13:03 | |
---|
Queen ei lukeudu suurimpiin suosikkeihini. Hyviä biisejä silti heillä riittää minunkin mielestäni. Parasta Queenissä on silti mielestäni Brian Mayn kitarointi. Brian Mayn kitarasoundi on selkeästi tunnistettava. Yksi ainutlaatuinen asia Queenissä on mielestäni se, että parilla sen jäsenistä on korkeakoulututkinto. Brian Mayllä on tutkinto jostain fysiikan sovelluksesta ja Freddiellä oli muistaakseni biologiasta. Muiden bändien jäsenten persoonaa vähättelemättä, monien bändien jäsenillä ei ole mitään koulutusta. En sano että nuo tutkinnot tekisivät Brianista ja Freddiestä parempia ihmisiä tai muusikoita, mutta pointtini oli että tutkinnot bändien jäsenillä ovat aika harvassa. |
Bonham 26.06.2003 12:13:48 | |
---|
Bonham oot ihan oikeessa....klassikot esim.We will rock you ja we are the champions on niin hyviä että ne haluu kertakaikkiaan kuunnella monta kertaa peräkkäin.Mikäs on sun lempibiisis mun on One vision,I want to break free ja Radio GaGa mainitsin nyt tossa muutamia. Killer Queen, Somebody to love, Seven seas of rhye, Bohemian rhapsody, My fairy king, Brighton rock, 39, jne jne. Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 26.06.2003 12:15:18 | |
---|
Queen ei lukeudu suurimpiin suosikkeihini. Hyviä biisejä silti heillä riittää minunkin mielestäni. Parasta Queenissä on silti mielestäni Brian Mayn kitarointi. Brian Mayn kitarasoundi on selkeästi tunnistettava. Yksi ainutlaatuinen asia Queenissä on mielestäni se, että parilla sen jäsenistä on korkeakoulututkinto. Brian Mayllä on tutkinto jostain fysiikan sovelluksesta ja Freddiellä oli muistaakseni biologiasta. Muiden bändien jäsenten persoonaa vähättelemättä, monien bändien jäsenillä ei ole mitään koulutusta. En sano että nuo tutkinnot tekisivät Brianista ja Freddiestä parempia ihmisiä tai muusikoita, mutta pointtini oli että tutkinnot bändien jäsenillä ovat aika harvassa. Muistaakseni Brian rakensi kaikki kitaransa isänsä kanssa ja siitä juontaa omalaatuinen ja tunnistettava soundi. Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Jake24-25 26.06.2003 12:23:38 | |
---|
Oikeassa olet, Bonham! Minulta unohtui mainita tuo, että Brian oli rakentanut ne kitarat isänsä kanssa. |
Freddie Mercury 26.06.2003 12:34:25 | |
---|
Minun mie4lestäni ehdottomasti hauskin ja ainutlaatuisin biisi on I want to ride my bicycle.Siinä on hyvät sanat ja kitara ja ns.''kellokohta''.Kannattaa etsuiä niitä biisejä netistä ja KaZaasta.Mahtava bändi. ''People love me and I love them''-Freddie Mercury |
jPekka 26.06.2003 12:46:17 | |
---|
Yksi ainutlaatuinen asia Queenissä on mielestäni se, että parilla sen jäsenistä on korkeakoulututkinto. Brian Mayllä on tutkinto jostain fysiikan sovelluksesta ja Freddiellä oli muistaakseni biologiasta. Jollen väärin muista, Brian jopa väitteli tohtoriksi infrapunatähtitieteestä. Muistelisin Freddien olleen koulutukseltaan graafikko, Roger Taylorin hammaslääkäri ja John Deaconin sähköteknikko. JD kai viritteli sitä BM:n Vox-vahvistinseinää paremmin tarpeita vastaavaksi. Yksi minua Queenissa viehättäneitä asioita on aina ollut bändin huumorintaju ja taito yhdistää aineksia Music Hall -perinteestä, progesta, hardrockista, iskelmästä, klassisesta musiikista jnpp. Ja tehdä koko homma äärimmäisen huolella, mutta silti kieli vähintäänkin puolivälissä poskea. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
diibadaaba 26.06.2003 13:07:07 | |
---|
Queenin makeimpia juttuja on ne komeat lauluharmoniat. Ja Mayn kitara tietysti. Mulla on vain kaksi Queen-levyä (The Miracle ja vuoden -80 tai jotain parhaat-kokoelma), mutta niiden biiseistä suosikkini ovat Breakthru, Killer Queen, Play The Game ja Good Old-Fashioned Lover Boy. |
Freddie Mercury 26.06.2003 13:26:04 | |
---|
Missä Queenin biisissä on paras kitarasoolo? Mun mielestä The show must go on Musiikki ei ole nuoteissa, musiikki on se joka soi. |
kid ego 26.06.2003 14:10:27 | |
---|
Queen oli todellakin aivan upea orkesteri, eikä sitä tule sekoittaa tahi verrata mihinkään muuhun yhtyeeseen kaikessa omaperäisyydessään. Freddien lauluääntä ja Brianin kitarasoundit ovat aivan oma maailmansa. Queen on yksi harvoista bändeistä, joka on lähes poikkeuksetta onnistunut tekemään hienoista melodiakoukuista koostuvista kitarasooloista täydellisen kliimaksin kappaleihinsa. Made In Heaven on mun lempialbumini syystä tai toisesta. Ehkä siinä koskettaa se kun lauletaan omasta kuolemasta joka häämöttää lähellä. Samalla lätyllä on myös soundit kohdallaan eikä mikään jää vaivaamaan, paitsi että osaisipa soittaa perässä yhtä kauniisti. Do you really want to funk with me? Hirvi on petoeläin. |
Marlowe 26.06.2003 15:47:34 | |
---|
"Joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa, kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa, mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa", kirjoitti toimittaja Jake Nyman Queenista 1970-luvun loppupuolella. En suhtaudu yhtyeeseen yhtä jyrkästi, mutta pidän sitä silti hieman yliarvostettuna. Kyllähän bändillä on muutamia komeita kappaleita ja Brian May soittaa kitaraansa mallikkaasti, mutta siinäpä se sitten onkin. Minun mie4lestäni ehdottomasti hauskin ja ainutlaatuisin biisi on I want to ride my bicycle.Siinä on hyvät sanat ja kitara ja ns.''kellokohta''.Kannattaa etsuiä niitä biisejä netistä ja KaZaasta.Mahtava bändi. Miten olisi levykaupasta? The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Bonham 26.06.2003 15:49:54 | |
---|
"Joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa, kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa, mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa", kirjoitti toimittaja Jake Nyman Queenista 1970-luvun loppupuolella. En suhtaudu yhtyeeseen yhtä jyrkästi, mutta pidän sitä silti hieman yliarvostettuna. Kyllähän bändillä on muutamia komeita kappaleita ja Brian May soittaa kitaraansa mallikkaasti, mutta siinäpä se sitten onkin.
Miten olisi levykaupasta? Eikö tuo ihmisten huijaamislitania ole muuten jossain Bob Marleyn biisissä? Levykauppa on tosiaan kelpo valinta levyjä metsästäessä:) Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Marlowe 26.06.2003 15:51:37 | |
---|
Eikö tuo ihmisten huijaamislitania ole muuten jossain Bob Marleyn biisissä? Jep, "Get Up, Stand Upilta" löytyy vastaavanlainen litania. Sieltä se on varmaan Jaken kirjoitukseenkin eksynyt. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Velko 26.06.2003 16:02:02 (muokattu 26.06.2003 16:03:37) | |
---|
Vaikka olenkin uudempaa sukupolvea, enkä tajunnut musiikista juuri mitään vähään aikaan Freddien kuoleman jälkeenkään, niin Queen oli se juttu, mikä kolahti ja vei sieluni rockmaailmaan. Siitähän se lähti kun isä toi Virosta Greatest Hits I:n. Queenin soundi on aivan omanlaisensa, vaikka se 80-luvulla lähenikin hieman valtavirtoja. Mayn kitara, Freddien laulu, ja minusta myös Deaconin basso, erottuvat selvästi kaikesta muusta. Queenin biiseissä viehättää niiden monipuolisuus ja moninkertaisuus: mm. kappaleiden rakenteet ovat aivan omaa luokkaansa rockissa (Bohemian Rhapsody esim.). Soittokin on jotakin aivan muuta kuin perus-ränttätänttää. Queeniin verrattuna suuri osa perusrockista tuntuu niin ohuelta ja tönköltä. Minä muuten voisin selittää Queenin soundia vaikka loppupäivän, mutta kun en kerkiä. Turhaahan sellainen selittäminen onkin: kuuntelemista ei mikään voita. Lempibiisini Queenilta ovat I Want It All (se versio mikä on The Miracle -albumilla), Who Wants To Live Forever, Somebody To Love ja Friends Will Be Friends. Ainakin ne. Queenilla ei montaa sellaista biisiä ole jota en kuola suupielessä diggaisi :) We Will Rock You! EDIT: Niin, se on muuten Bicycle Race se biisi, missä lauletaan että I want to ride my bicycle. Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa. |
jannu 26.06.2003 16:02:23 (muokattu 26.06.2003 16:05:43) | |
---|
Queen on oikeastaan ensimmäinen rockbändi jota olen itse ja henkilökohtaisesti(siis ilman vanhempien sisarusten tai muiden myötävaikutusta) ruvennut joskus kersana kuuntelemaan. Sen verran nuori kuitenkin olen että aloitin näistä puhkikulutetuista Greatest Hits 1&2:sta. Sitten seurasi pitkä kausi, jolloin en oikeastaan muistanut koko bändin olemassaoloa. Lukiovuosina sattui kuitenkin kirjastosta mukaan Sheer Heart Attack, ja se iski kuin miljoona volttia. Taas meni muutama vuosi hissukseen, tosin tälläkertaa mielessä kyti koko ajan että Queeniin on pakko tutustua vielä kunnolla jonakin päivänä. Tuossa pari vuotta sitten hankin Queen II:n ja sen pauloissa olen vieläkin. Sheer Heart Attackin ostin myös jokunen aika sitten. Ja ostoslistalla on loputkin. Loistava bändi, uskomaton soundi. Lempparibiisejä ainakini, Father To Son, White Queen, Orge Battle, Brighton Rock, Now I'm Here, Stone Cold Crazy, Innuendo, I'm Going Slightly Mad. |
mow skwoz 26.06.2003 17:12:05 | |
---|
queen oli mullakin eka bändi johon tykästyin, itse asiassa greatest hits 2:sen kautta. myöhemmin läheisimmäksi on muodostunut bändin 70-luvun tuotanto, oikeastaan levyt sheer heart attack, night at the opera ja day at the races. siinä on sellanen kolmen putki että oksat pois. Ne Music hall -perinnettä lainaavat biisit kuten Seaside Rendezvous ja Millionaire Waltz ovat ihan tajuttoman kovia, unohtamatta klassikko Bohemian Rhapsodya joka toimii vieläkin aina. |
Supernaut 26.06.2003 17:12:31 | |
---|
Hieno bändi, vaikken ole kovin laajasti tutustunut. Omistan vain yhden levyn: A Night At The Opera. Siinä viehättää varsinkin se, että jokainen kappale on erilainen. Mukana on kaikenlaisia musiikkityylejä tai ainakin vahvoja vaikutteita niistä. Levyltä löytyy mm. heavyrockia, progea, countrya ja klassista. Tunnelmatkin vaihtelevat laidasta laitaan. Välillä synkistellään oikein kunnolla ja välillä on huumoripitoisia kevyitä kappaleita, jotka alkavat hymyilyttää kuulijaakin. Mestariteos, jota nimensä kuvaa hyvin. Funk you! |