Aihe: Mielipiteenne Pantsesta
1 2
L Angelo Misterioso
19.02.2003 21:18:02
Eli siis..Mitäs mieltä porukka on Pantse Syrjän kitaroinnista? Itse kun olen vain tällainen rämpytteijätason kitaristi en tietysti pysty täysin arvioimaan miehen kykyjä kitaristina, mutta eikös Pantsen sointujen ole sanottu olevan "Suomen puhtaimmat"?

Ja onpa Pantse ainakin säveltänyt koko joukon suomirockin klassikkobiisejä ja hänen näppinsä ovat olleet pelissä useammassakin suomalaisen rockmusiikin klassikkoalbumissa noin niinkuin tuottamismielessä.

Itse ainakin arvostan Pantsea suunnattomasti. Entäpä te? Mielipiteitä kehiin.
ozz y
19.02.2003 23:44:30
hyvältähän hemmo noissa epuissa kuulostaa :)
Mika Antero
20.02.2003 08:27:08 (muokattu 20.02.2003 08:27:21)
Hänellä on se mikä minun mielestäni kuuluu hyvän kitaristin tunnusmerkkeihin, eli tunnistettava oma tyyli. Ja hyvä biisintekotaito. Vaikutteitahan hän on ottanut valtavasti esim. Mark Knopflerita, mutta silti hän on kehittänyt siitä oman juttunsa.

Pantse on hyvin "tunteikas" soittaja, hänen soittonsa liikuttaa ainakin minua.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
-J
20.02.2003 10:06:18
Hitto...enpäs tiedä mistä tämäkin paukahti pieneen pääkoppaani, mutta mielestäni Pantse Syrjä on Suomen Mark Knoplfer =)
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
Lonesome
20.02.2003 11:01:13
Hitto...enpäs tiedä mistä tämäkin paukahti pieneen pääkoppaani, mutta mielestäni Pantse Syrjä on Suomen Mark Knoplfer =)

Eiköhän se ole v.-82 Tie Vie levystä alkaen aika selvää ollut!
Jani The Rock
25.02.2003 17:47:27

Tyylitajuinen soittaja, jolla on tosiaan OMA tyyli eikä jostain muualta kopsattu. Andy McCoy aikanaan haukkui Pantsea maailman köyhimmäksi soolokitaristiksi, mutta ainakin Pantse näkyy osaavan tänä päivänäkin soittaa, toisin kuin mr. Hulkko.
The Duke
25.02.2003 18:20:07
Ihan hyvä kitaristi se Pantse on. Omalaatuinen tyyli ja hyvä soundi.
...Eppujen musiikki tosin on aivan p*******ä.
It's not another state of mind..It's another mind of state...
jannu
25.02.2003 18:41:09

Mutta samalla onnistuu kuulostamaan hivenen Mike Oldfieldilta, silleen "Moonlight Shadow"-hengessä.. Mutta ilman muuta originelli soittaja.
Pantse on todella tyylikäs kitaristi. "Pimeyden Tango":ssa on yksi rockhistorian tylyimmistä riffeistä, IMHO.
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
jPekka
26.02.2003 14:19:59

Pantse on todella tyylikäs kitaristi. "Pimeyden Tango":ssa on yksi rockhistorian tylyimmistä riffeistä, IMHO.

... mutta eikös Safka soita sen hanurilla?
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Maisteri
26.02.2003 19:13:00
Mainio kitaristi. Eritysen hyvällä maulla maustaa eppubiisejä, ja on ennenkaikkea loistava säveltäjä. Eppujen isähahmo ja johtaja.
Osmo Komppi
28.02.2003 00:28:33
Hieno kitaristi. Soittaa juuri sen verran kuin haluaa, ei enempää. Tyylitaju kohdallaan. Tietysti tässä tapauksessa täytyy muistaa saumaton yhteistyö Juha Torvisen kanssa. Hienolla tavalla yhteenhitsautunutta soittoa.

Vaikkei Eppujen musiikkia arvostaisikaan on riffittely ja komppaus parhaimmillaan hurjaa. Varsinkin sellaisessa puolivanhassa materiaalissa on todellisia helmiä. Esimerkkeinä tulee äkkiä mieleen vaikkapa Tähdenlennon tiellä kappaleen intro, Viides toukokuuta, Nyt reppuni jupiset...

On totta ettei Martin hieman nyrjähtänyt vokalisointi ja verbaaliakrobatia kaikkia miellytä. Silti kitarapuolella on mielestäni typerää yrittää McCoymaisesti tyrmätä suomen pophistoriaan kiistattomasti kuuluvaa kitaristia olemattomilla perusteilla.

Sitä paitsi Pantse osaa myös tiluttaa. Sarvikuonojen maan kuuluisassa solossahan voi selvästi havaita parin sekunnin tapping-osion. Revi siitä MC Andy ;).
jannu
28.02.2003 19:02:06

... mutta eikös Safka soita sen hanurilla?

no en minä siitä hanurista puhunut, kun siitä säkeistön kitarariffistä.
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
L Angelo Misterioso
30.10.2004 11:04:17
Nostetaas tämä kun Eput taas ovat ajankohtaisia.

Ei Sankariainesta -biisin soolohan on melko vänkä; melko epäsovinnainen Eppu-soolo.
People are crazy and times are strange, I'm locked in tight, I'm out of range. I used to care but - things have changed. -Dylan
Pluto
30.10.2004 16:11:55
Kappaleessa "Kaikki häipyy, on vain nyt" on uskomattoman hieno soolo, joka vetää kylmät väreet selkäpiitä pitkin ainakin meikäläisellä. Siinä on löydetty juuri ne oikeat äänet. Vai mitäs mieltä muut ovat?

Ja onhan Pantsella mieletön määrä muitakin upeita sooloja, tuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

Hieno kitaristi, hieno biisintekijä. Ei voi muuta sanoa.
Dillon, you son of a bitch!
gogo
31.10.2004 14:07:16
niinpä, 'ei sankariainesta'-biisissä on vähän tällainen "ei-eppumainen"-skebasoolo. sehän alkaa muistuttaa ihan kunnon rokkisooloa, hoho. Aika basic, pentatoninen, mutta ihan jees kyllä.
Antti1997
31.10.2004 14:08:29
Ei Sankariainesta -biisin soolohan on melko vänkä; melko epäsovinnainen Eppu-soolo.

Mäkin oikein yllätyin että "täähän on hyvä!".
"Ei soittimia kannata virittää." -KMT
Steve McBeach
31.10.2004 14:12:26
Eli siis..Mitäs mieltä porukka on Pantse Syrjän kitaroinnista?

Mun mielestä sen kitarointi on tylsää, siitä tulee Mark Knopfler mieleen. Ei millään pahalla niitä kohtaan, jotka Pantsen soitosta pitävät, mutta tässä kysyttiin mielipidettä, ja minä en pidä.
I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock.
samwyse
31.10.2004 18:11:19 (muokattu 31.10.2004 19:04:06)

mm. Linnunradan laidalla miellyttää kovasti.

edit: tulipa äkkiä valkattua biisi, onhan noita biisejä ihan pirusti missä mukavaa kitarointia, vaikkapa Keskiyön cowboy
i'm not a lowly scorpion, i'm so much worse, i'm the fall of man
kiriminni
01.11.2004 00:08:56
Helkutin humoristinen ote kitaran soittoon.
Kitaran soittaminenhan on melkoista itsekidutusta muutenkin,mutta pantse ottaa sen huumorilla.
Walrus
01.11.2004 16:53:56
Vaikka ei Eput ihan minun mielimusaa ole niin täytyy kumminkin tunnustaa että pidän Pantsen ja myöskin Torvisen kitaroinnista.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)