Aihe: Hanna Marsh
1 2 3 4 5 6
Heavy Metal Machine
22.08.2006 16:27:45 (muokattu 22.08.2006 16:39:23)
Kalenteri oli juuri kääntynyt vuodelle 2006, kun työpaikalla kaveri laittoi soimaan kappaleen, jota en ollut aiemmin kuullut. Biisi oli juuri saatu valmiiksi. Kuuntelin tarkkaan ja mietin, että mikä kuulostaa näin hyvältä. Heti, kun biisi loppui vaadin saada kuulla sen uudelleen, olin aivan myyty. Kysyin kuka tämä on, mistä tämä tulee?

Hän on Hanna Marsh, 27 vuotias lahjakkuus Jyväskylästä. Neljän vuoden projekti on vihdoin saatu valmiiksi.

Biisihän oli Chameleon Girl, eli albumin ensimmäinen single. Nyt Elokuussa Hannan ensimmäinen albumi "Chameleon Girl - Sleeping Under The Rising Sun" on valmis ja ulkona huomenna 23.8.
Kun itse sain valmiin levyn käsiini ja laitoin sen soimaan, niin hetken kuluttua havahduin täysin mykistyneenä ja huomasin itkeväni olohuoneeni lattialla. Syitä en osaa sanoa muuta kuin, että Hannan ääni on jumalallinen, puhdas ja viaton. Hannan ääni ja albumin hienot soundit saivat aikaan tässä äijässä tunteenvyöryn, johon mikään musiikki ei ole pystynyt pitkään aikaan. Koko levy on täydellinen kokonaisuus, jolta löytyy kahdeksan mahtavaa kappaletta.

Hannaa on sanottu Suomen Kate Bushiksi ja Tori Amokseksi, ehkä hänen musiikissa on edellämainittujen artistien ominaisuuksia. Minulle hän on kuitenkin Suomen Hanna Marsh.

www.hannamarsh.com

http://www.emi.fi/emi2/artistit/288/hannamarsh

Lisäksi uudessa Rumbassa on Hannan haastattelu.
HELSINGIN JOKERIT 1967
Zuni2112
22.08.2006 17:11:24
Amen!

Yksi kaikkien aikojen sykähdyttävimmistä kotimaisista debyyttialbumeista.
And the meek shall inherit the earth...
lurkki
22.08.2006 22:07:15
Tulevina päivinä YleQ uusii Popstudion lähetyksissä Hannan tämänpäiväisen live-soolokeikan.
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
aivokuolio
23.08.2006 00:11:28
Yksi kaikkien aikojen sykähdyttävimmistä kotimaisista debyyttialbumeista.

No mistä nää sen tiiät ku huomenna vasta ilmestyy?

Mutta joo, hyvältä kuulosti. Saatoin ihastua vähän.

Tietoa keikoista?
3 henkilöä tai 240 kg lihaa
Zuni2112
23.08.2006 09:28:06
No mistä nää sen tiiät ku huomenna vasta ilmestyy?

Yksinkertaista. Olen kuullut albumin jo ennen sen julkaisua. =)
And the meek shall inherit the earth...
superfly
23.08.2006 16:48:30
Hannaa on sanottu Suomen Kate Bushiksi ja Tori Amokseksi, ehkä hänen musiikissa on edellämainittujen artistien ominaisuuksia.

Aika kovaan seuraan häntä olet laittamassa nyt... Mutta olihan tuo varsin mielenkiintoista musiikkia. Ehdottomasti sitä on kuultava lisää. Tuo biisi kasvaa hienosti loppua kohden. Kertokaapa sitten levyn ostaneet lisää että kantaako tämä myös pitkäsoittona.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
masterhat
23.08.2006 16:49:33
mä kuulin biisin Wake up in the silence tai jtain vastaavaa. on kyl tosi lahjakas neitokainen!!
Tehotyttö95
Heavy Metal Machine
23.08.2006 16:53:11
mä kuulin biisin Wake up in the silence tai jtain vastaavaa. on kyl tosi lahjakas neitokainen!!

Ilmeisesti tarkoitat "Silence" - Levyn kolmas raita joka minulta ainakin vei jalata alta ihan kepeästi. Levyllä ei ole yhtään huonoa biisiä. Half a woman Half a Seahorse oli aluksi sellainen johon en päässyt sisälle, mutta nyt sekin on auennut ja kuulostaa taivaaliselle.
HELSINGIN JOKERIT 1967
Heavy Metal Machine
23.08.2006 16:56:28
Aika kovaan seuraan häntä olet laittamassa nyt... Mutta olihan tuo varsin mielenkiintoista musiikkia. Ehdottomasti sitä on kuultava lisää. Tuo biisi kasvaa hienosti loppua kohden. Kertokaapa sitten levyn ostaneet lisää että kantaako tämä myös pitkäsoittona.

Niin en minä ole häntä niinkään laittamassa heidän seuraan. Lehdistö sitä kovasti harrastaa. Mulle lopulta aivan sama mihin tai keneen Hannaa varrataan. Pääasia että levy kolahtaa minulle erittäin lujaa! Fantastista musiikkia.
HELSINGIN JOKERIT 1967
Marlowe
23.08.2006 17:50:08 (muokattu 23.08.2006 21:27:49)
Lehdistö on tosiaan harrastanut tuota hypettämistä oikein urakalla. Esimerkiksi Laura Friman on alaotsikoinut uusimmassa Rumbassa löytyvän jutun seuraavasti: "Hanna Marshia väitetään Suomen Tori Amosiksi. Omituista on, että väite on totta".

Jännää, että artisti voidaan jo debyyttilevyn perusteella nostaa mukaan raskaaseen sarjaan*, mutta toisaalta media taitaa pelata järjestään näillä säännöillä, olipa kyseessä sitten musiikki tai vaikka urheilu: onhan Arsenalin Theo Walcottiakin ehditty hehkuttaa yhden Valioliiga-pelin jälkeen seuraavaksi ties-keneksi. No, niin tai näin, pakko kai tuo levy on hankkia kuunneltavaksi.

Jos en väärin muista, niin myös Astrid Swan sai musiikkilehdistössä osakseen noita Tori Amos- ja Kate Bush- vertailuja kehutun "Poverina" -pitkäsoiton ilmestyessä. Mitähän hänelle mahtaa nykyään kuulua?

EDIT: * Mielenkiintoinen on tässä valossa myös Rumban Viljami Puustisen kommentti Scissor Sistersin tulevasta levystä: "Kakkoslevy Ta Dah! on ehdoton koetinkivi, jonka voimalla YHTYE NOUSEE ESIKUVIENSA, BEE GEESIN JA QUEENIN, TASOLLE tai elähtää 2000-luvun alun popkuriositeetiksi". Huh huh.
"Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Tupuna
23.08.2006 18:09:11
Jotenkin suhtaudun suuren levy-yhtiön palveluksessa olevan ihmisen kirjoitukseen Hanna Marshista hieman epäillen. Onko tämä ns. puskamarkkinointia uudella tavalla, että levy-yhtiön jannu tulee foorumeille hehkuttamaan jotain albumia?

Huomasin myös Rumbassa Hanna Marsh -hehkutuksen. On esimerkkejä siitä, että tällanen hype voi jossain vaiheessa kääntyä artistia vastaan, oli musiikki sitten kuinka hyvää tahansa. Ja sitten se oma mielipiteeni: Marshin ääni on persoonallinen, mutta Chameleon girl ei kyllä vakuuttanut. Tuli tekotaiteellinen tunnelma, hyvin tekotaiteellinen. Marshin haastatteluissa myöskin mainitut "levyn kypsyttely neljän vuoden ajan" ja muut autenttisuus/taiteellisuuskliseet ärsyttävät. Kun tuota Marshin autenttisuutta, omaehtoisuutta ja taiteellisuutta pitää oikein markkinoiden markkinoida, niin minua ainakin alkaa äärettömästi ärsyttää.

Näin minä asian koen ja perustelen. Sori, jos jotakuta loukkaa.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
drumm
23.08.2006 19:25:32
Kertokaapa levy-yhtiön sedät, että ketä tolla levyllä vetää?
Marlowe
23.08.2006 19:33:57
Kertokaapa levy-yhtiön sedät, että ketä tolla levyllä vetää?

En ole levy-yhtiön setä, mutta EMI:n sivut tietävät kertoa seuraavaa:

"Hannan levyllä soittavaan yhtyeeseen kuuluu Jarmo Saari, Marko Timonen, Arttu Takalo ja Pekka Lehti".
"Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
aikavaikea
23.08.2006 19:39:17
"Hannan levyllä soittavaan yhtyeeseen kuuluu Jarmo Saari, Marko Timonen, Arttu Takalo ja Pekka Lehti".

Aika ansioitunutta sakkia. Ainakin tuo Emin jukeboxista löytyvä biisi kuulostaa kovasti minun korvaani miellyttävältä. Helppohan tuohon on Kate Bush -vertauksia kehitellä, mutta ei tuossa nyt sentään hiilikopiolinjalla mennä. Lupaavaa. Ja se biisi (Chameleon Girl) löytyy siis tuolta: http://www.emi.fi/emi2/jukebox/play/348/chameleongirl
Found a strange fascination with a liquid fixation, alcohol can thrill me now. It's getting late in the game to show any pride or shame, I just burn a little brighter now, burn a little brighter now, yeah. - Derek W. Dick
Jani The Rock
23.08.2006 21:16:28

Aika ansioitunutta sakkia. Ainakin tuo Emin jukeboxista löytyvä biisi kuulostaa kovasti minun korvaani miellyttävältä. Helppohan tuohon on Kate Bush -vertauksia kehitellä, mutta ei tuossa nyt sentään hiilikopiolinjalla mennä. Lupaavaa. Ja se biisi (Chameleon Girl) löytyy siis tuolta: http://www.emi.fi/emi2/jukebox/play/348/chameleongirl

Saateri, enpä saanut tuota auki. Olis kyllä mielenkiintosta kuulla, jos kerran Puskan Katiin verrataan...
Ugala bugala, diipadappaa! Murhaliiga tulee, jee - ja TAPPAA!
xrayeyes
24.08.2006 00:02:22
Kate Bush tulee todellakin vahvasti mieleen tuosta 'Chameleon Girl' biisistä... Erittäin hieno ääni kyllä...
"Ehdottelemme huomataksemme jättääkö peto suostumatta, sihistyään: tämä on kiristystä..."
sartzan
24.08.2006 01:38:23
Jotenkin suhtaudun suuren levy-yhtiön palveluksessa olevan ihmisen kirjoitukseen Hanna Marshista hieman epäillen. Onko tämä ns. puskamarkkinointia uudella tavalla, että levy-yhtiön jannu tulee foorumeille hehkuttamaan jotain albumia?

Samaa palaneen käryä aloin kieltämättä haistella kun HMM:n kuvauksen kurkkasin. Itse pidän Kate Bushista ja Tori Amoksesta kuin hullu puurosta, mutta tuo Marshin Chameleon Girl ei onnistunut kyllä vielä vakuuttamaan, eikä myöskään herättämään assosiaatioita noihin suuntiin. Enemmin minulle tuli tuosta viisusta mieleen joku Corrs (joka ei niinkään sykähdytä) kuin kumpikaan noista kahdesta vertailukohteesta. Mutta nämähän ovat varsin subjektiivisia asioita, ja ensivaikutelmakin monasti saattaa olla mitä sattuu, joten mielenkiinnolla odotan kuulevani lisää artistilta.
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
BaariMikko
24.08.2006 01:45:09 (muokattu 24.08.2006 01:46:57)

Erittäin hieno artisti ja ihminen kyseessä. Tekee omaa juttuansa vahvalla, lämpimällä persoonallisella otteellaan, siitä huolimatta, että Kate Bush -vertaukset ovat jatkuvasti pinnalla. Hanna on erityisesti todella vaikuttava ja läsnäoleva live-esiintyjä, suosittelen ehdottomasti käymään keikoilla. En valitettavasti ole kuullut uutta levyä vielä kokonaan, mutta kuulemani ei, vaikka hienoa matskua kaikin puolin onkin, tuo aivan samalla tavalla hienoja nyansseja Hannasta esiin kuin mitä olen livenä kokenut.
"Taide on kyllä hirveetä. Mopot, ne on jotain." -Zarmo
aikavaikea
24.08.2006 07:52:57 (muokattu 24.08.2006 07:53:07)
Tupuna: Jotenkin suhtaudun suuren levy-yhtiön palveluksessa olevan ihmisen kirjoitukseen Hanna Marshista hieman epäillen. Onko tämä ns. puskamarkkinointia uudella tavalla, että levy-yhtiön jannu tulee foorumeille hehkuttamaan jotain albumia?

sartzan: Samaa palaneen käryä aloin kieltämättä haistella kun HMM:n kuvauksen kurkkasin.

Hassua kuinka juuri tähän lankaan ainoat kirjoittaneet naiset haistavat palaneen käryä. Pitäisikö aavistella salaliittoa?

Kyllä minä turmeltumattomassa mielessäni jaksan edelleen uskoa siihen, että levy-yhtiöiden palveluksessa on vielä ihmisiä jotka ihan oikeasti innostuvat uudesta(kin) musiikista. Onhan näin, onhan? Ja tuo herra HMM on kyllä muissakin yhteyksissä kuin tässä, tuonut innostuksensa/hehkutuksensa esiin kun hänellä on siihen mielestään aihetta ollut.
Found a strange fascination with a liquid fixation, alcohol can thrill me now. It's getting late in the game to show any pride or shame, I just burn a little brighter now, burn a little brighter now, yeah. - Derek W. Dick
Heavy Metal Machine
24.08.2006 09:27:15 (muokattu 24.08.2006 09:31:44)
Se mitä kirjoitan ketjun avauksessa tulee suoraan sydämestäni. Kun päätin avata ketjun Hanna Marshista, niin en todellakaan tehnyt sitä mainostaakseni artistia. Halusin jakaa mitä tunnen levyä kohtaan, ja kuulla onko mahdollisesti jollekin muulle käynyt niin kuin minulle kun levyn kuulin.

Olen pahoillani jos olen jotakin suututtanut. Se ei ollut tarkoitukseni.
HELSINGIN JOKERIT 1967
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)