Aihe: Minkä kirjan luit viimeksi?
1 2 3 4 542 43 44 45 46177 178 179 180 181
tsugaru
29.04.2009 12:23:22
jPekka: Luin tuon aikanaan englanniksi enkä innostunut kovinkaan paljoa. DeLillon tuotantoa en muuten tunne, mutta tuosta tuli sellainen ylimielisen kirjoittajan fiilis, josta en pidä. Oli siinä hyvätkin hetkensä, ei siinä mitään.

Jahas. Saa nähdä, tuleeko kesken jätettyjen kirjojen kevät tästä.
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR
jPekka
29.04.2009 13:37:26

tsugaru: Jahas. Saa nähdä, tuleeko kesken jätettyjen kirjojen kevät tästä.

Hyvin se on kirjoitettu - ja, näkemäni pätkän perusteella ja Helenen tuntien, erittäin hyvin käännetty. Minun kannaltani ongelmat olivat ennen kaikkea sisällöllisiä eivätkä ne välttämättä haittaa tai hidasta lukukokemusta.
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
tarzan
29.04.2009 13:46:51
Sammakon kustantamaa Bukowskia menee nyt. Kaupungin kaunein nainen & muita kertomuksia -novellikokoelma.

On se vaan aikamoinen anarkisti tuo Buko..
Ei pidä paikkaansa.
author
29.04.2009 17:53:47
Michel Foucaultin Tarkkailla ja rangaista oheiskirjallisuutena. Aika hc alku. Erittäin matalan kipukynnyksen omaavana henkilönä alkoi tehdä tosi pahaa eikä oikein kyennyt lukemaan kaikkia yksityiskohtia. Toivottavasti kirja ei jatku yksityiskohtaisilla kidutuskuvauksilla.
"So, tell us about your monster Dick"
laite
29.04.2009 18:09:22
Aloin lukea Iain Banksin Muista Flebasta:a. Vaikuttaa ihan mainiolta scifi-kirjallisuudeksi.
"En muista, enkä usko sellaista sanoneeni"
tsugaru
30.04.2009 08:39:03 (muokattu 30.04.2009 08:39:29)
author: Michel Foucaultin Tarkkailla ja rangaista oheiskirjallisuutena. Aika hc alku. Erittäin matalan kipukynnyksen omaavana henkilönä alkoi tehdä tosi pahaa eikä oikein kyennyt lukemaan kaikkia yksityiskohtia. Toivottavasti kirja ei jatku yksityiskohtaisilla kidutuskuvauksilla.

Kanssakärsijä löytynyt. Kirjaa aloittaessa tosiaankin kävi mielessä, että onko tarvis edes tietää kaikesta. Mika Ojakangas jatkaa sitten suomalaisista rangaistuskäytänteistä vähän "kevyemmin".
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR
Flash
30.04.2009 08:51:59 (muokattu 30.04.2009 08:52:15)

Flash: Tom Waits - Takapihan taikuri. Jonninmoinen artikkelikokoelma on tämä.

Tää on nyt luettu. Faneille ihan kelpo opus. Samoilla tulilla luin deborah Curtisin kirjoittaman Ian Curtis elämäkerran. Tilitystä, mutta valaisee toki riivatun taiteilijan taustoja.

Viikon loma väliin ja sitten lähtee: Leo Tolstoi - Sota ja rauha

Eli palataanpa asiaan parin kuukauden päästä, ehkä...
Live Music Is Better!
Penasol
01.05.2009 11:08:27

Volter Kilpi - Alastalon salissa

Pitihän se sitten ottaa tehtäväkseen lukea. Viitisenkymmentä sivua luettu ja hyvältä vaikuttaa, ei todellakaan niin pitkäveteiseltä kuin on peloteltu, mutta toisaalta tuhantisen sivua on paljon. Saa nähdä tuleeko luettua loppuun asti.
Veivät pyörän Jyväskylässä, onko näkynyt? http://muusikoiden.net/dyn/users/36560.jpg
Mikko_-Procyon-
02.05.2009 01:09:57

Just sain päätökseen Stephen Kingin "Musta torni" -sarjan. Tai itse asiassa osat 2-7, kun osaa 1 en ole onnistunut kovakantisena mistään haalimaan. Huuto.netissäkin on törkyhintaiset pyynnöt ja kova kilpailu niistä. Aika raskas setti oli luettavaksi, mutta varsinkin osat 2-3 ovat erinomaisia. Itse pidin myös osasta 4 (velho), mutta sitä seurannut Callan sudet oli todella tylsä ja ponneton osanen. Osa 6, eli Susannan laulu, oli kyllä vähän parempi, mutta pahaenteisen heikkoa silti. Päätösosa oli paikoitellen ihan viihdyttävää, mutta tarinan kuljettaminen ei ihan sujunut alkupään osien tyylisesti. Loppuratkaisu oli.. no, siitä voidaan olla montaa mieltä, mutta itse pidin siitä "ensimmäisestä lopusta". Se "toinen loppu" oli liian ennalta arvattava ja siinä on n. miljoona logiikkavirhettä, mutta loppu se on sekin.
Silver dollar forger
Tunttone
02.05.2009 23:34:18
Philip K. Dick- Do Androids Dream of Electric Sheep?

Aivan helvetin hyvä.
"Time sure flies when you're young and jerkin' off."
itsy
03.05.2009 21:02:54
Vexi Salmen Siniset Mokkakengät tuli lukastua. Kirjahan kertoo Vexin ja Irwinin seikkailuista rahtimiehinä 60-luvulla Saksanmaalla. Ei voi muuta todeta kuin että aika juoppoja olivat, oikeastaan kaikki kirjan suomalaiset. Jokavälissä kapakoissa tappelemassa kaikenmaailman magarooneja ja mikkihiiriä vastaan.

Erittäin helppolukuista ja lentävää tekstiä, miellyttävää tottumattomammankin lukijankin lukea.
That is so petty! You're like... Tom Petty!
Deep Shadow
03.05.2009 21:30:55
Nyt olis sitten menossa Stieg Larssonin "Tyttö joka leikki tulella".
"Hiljaisuuden jälkeen kukaan ei halunnut enää nauraa"
Milkop
04.05.2009 19:07:16 (muokattu 04.05.2009 19:28:04)

Niin pääsi käymään että Vihan Hedelmät meni takaisin kirjastoon ja tilalle tuli William S. Burroughsin Punaisen Yön Kaupungit. Eiköhän tuo uppoa vähän paremmin.
"People are fucking boring. You know what would be great for a guy like me? To be in a coma." -George Carlin
Deep Shadow
04.05.2009 20:17:57
Tänään törmäsin ensimmäisen kerran termiin "book crossing". Tai termiin olen ehkä törmännyt aiemminkin, mutta tänään konkreettisesti törmäsin tällaisiin kirjoihin. Raitiovaunussa oli siellä metrolehtien seassa kolme kirjaa, joista valitsin mukaani Kalle Isokallion "Pietari Toropaisen pilvilinna". Eli se varmaan sitten Larssonin jälkeen listalla.
"Hiljaisuuden jälkeen kukaan ei halunnut enää nauraa"
Loijaa
05.05.2009 00:26:13

Anne Frankin päiväkirjaa.
You know that I would be a liar
edha
05.05.2009 22:07:38
Kingin Musta Torni -sarjan 5. osa, eli Callan sudet
E. Koskenkorva
Qsine
07.05.2009 15:26:16

Jahas tyypit. Muilla planeetoilla on elämää. En vain käsitä, miten se on pystynyt kulkeutumaan tänne. Planeetan nimi on Klinge I, ja sen pikkuprinssinä on huseerannut historiantutkija ja professori emeritus Matti Klinge. Nykyään eläkepäivinään hän ilahduttaa meitä tavallisia kuolevaisia maalaisia päiväkirjoillaan.

Klinge I:llä kukaan ei piereskele tai harrasta muita härskiyksiä, kaikki puhuvat huoliteltua yleiskieltä, ja alienien joka ainoaan kielelliseen kömpelyyteen tartutaan. Akateemisten vapaamuurarien onnellisella taivaankappaleella jopa parturin kanssa voi huoletta puhua Anna Kareninasta. Kaikki tietävät historiasta kaiken ja tuntevat kaikki. Huumori on erittäin kontrolloitua, ja se valjastetaan termeihin "Vitsikäs" ja "Huvittava".

Onhan Maapallollakin hetkensä. EU on hyvä, ja etenkin Ranska. Moskovassakin on todella kivaa ja sivistynyttä: esimerkiksi keneltä tahansa voi saada autokyydin, kun vain hinnasta sovitaan, voitteko kuvitella!

Matti Klinge on old school -koulurakennuksen vanha siipi. Tällaisia äijiä ei enää yksinkertaisesti tehdä! Onhan itse kunkin päiväkirja vuoristorataa, niin tämäkin. Parhaimmillaan poleeminen setti pakottaa ajattelemaan, pahimmillaan s'oon tylsää matkakertomusta ja tuntemattomien historian sivuhahmojen nimillä lutraamista. Mutta täytyy sanoa, että Klinge puhuu esim. Maamme-laulun, kirjojen ja yleisen asevelvollisuuden puolesta erittäin hyvin argumentein.

Eikä kerta kaikkiaan voi olla heltymättä sille, että mies käyttää sanaa "Nazit"!

Akateemista sivistystä tursuava Klinge edustaa sitä aikaa, jolloin valkolakilla oli sentään jotain arvoa: nykyäänhän sen saavat kaikenmaailman puuttuvat lenkit, jotka hädin tuskin jaksavat käydä koululla syömässä. Itse asiassa juuri nykyinen ylioppilaskunta ja akateemiset piirit ansaitsisivat Klingeltä enemmän piiskaa, toivottavasti se tapahtuu jossain muussa päiväkirjassansa.

Onhan äijälle noita päiväkirjoja kertynyt, noin 200 sivua per nide. Suosittelen lämpimästi tutustumaan ainakin yhteen. Itse aloitin (Maapallon) aikaan 2003-2004 sijoittuvaa "Teetä ja suurmiehiä" -kirjalla.
"Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat".
Disciple_
07.05.2009 16:10:11
Lemmy omaelämäkerta. Muutamaan kertaan aikaisemmin on jo tullu luettuu.
Get Stoned, Stay Stoned
AP
09.05.2009 19:22:55
Deep Shadow: Aika hyvin kirjoitettuahan tuo on. Ei meinaa aina oikein malttaa päästää irti ja yöt kuluu leppoisasti. :D

Joissain kohdissa ehkä pieniä epäuskottavuuksia, mutta varsin mainiolta vaikuttaa.

Samat sanat voisin sanoa. Ekat 50 sivua meni silleen "lukeehan tätä", nyt jäljellä on ehkä neljännes ja ei malttaisi millään jättää lukemista kesken.

Ei kun kakkososaa varaamaan :)
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Jenka
09.05.2009 20:01:49

Hesse: Narkissos ja kultasuu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)