Schnowotski 30.08.2005 17:36:20 (muokattu 30.08.2005 17:53:30) | |
---|
Ja miksi se voi tappaa vain ihmisiä jotka katsovat sen nauhan? Ehkä hänen kykynsä eivät riittäneet suurempaan massatuhoon? Miksi jotkut sarjamurhaajat lähettävät vihjeitä poliisille (Zodiac)? Ehkä hän sai sillä tavoin enemmän tyydytystä? Halusi ihmisten tietävän miltä tuntuu? Ehkä hän ei voinut tehdä muuta, sillä jokin toinen voima esti häntä? edit: olinpa tyhymä. Kimmo oli tulkinnutkin tuon paremmin. phöö. "oota.. käväsedn puistelemassa petivaatteet"
-Dutteri "oota... käyn kusella" -Duttor "oota... käyn värkkäilemässä" -Tutteri |
Schnowotski 30.08.2005 17:39:04 | |
---|
Sellaisen villin tulkinnan voisi heittää, että kun ne saivat sen lapsen kaukomailla (monen keskenmenon jälkeen), niin ehkä he käyttivät jotain noitakonsteja sillä kertaa (kuten salaisista kansioista opimme voodoon vaaroista) --> paha lapsi. "oota.. käväsedn puistelemassa petivaatteet"
-Dutteri "oota... käyn kusella" -Duttor "oota... käyn värkkäilemässä" -Tutteri |
k1mm0 30.08.2005 17:41:38 | |
---|
Pidän kyllä itsekin tuosta leffasta, siinä on mukava tunnelma. Ei mikään über-pelottava, mutta sellainen jännä tunnelma siihen on onnistuttu luomaan, mikä meikäläisen tempaisee mukaansa. Juoni on varsin mielenkiintoinen, jättää pikkuisen katsojallekin päänvaivaa, vaikka ei kyllä ihan noin vaikeatajuinen ole kuin jotkut siitä näyttäisi tekevän... Mutta ei siinä silti niin paljoa näy perinteistä Hollywoodin "Ahaa, hevonen pillastui koska se tyttö vihasi hevosia ja nythän minussa on sen tytön langettama kirous, no ilmankos" -tyyliä vääntää asioita rautalangasta. Ihan kaikkia yhteyksiä en tuosta itsekään saanut ratkottua, olisiko mennyt joku kohta vähän ohi silmien. Miksi puhelin? TV:stä ulos kömpiminen ja se kasettihan on ihan ymmärrettävää; tytön ainoa kaveri siellä navetassa oli TV. Mutta miksi tuo puhelinsoitto? Miksi ei vaikka peiliin ilmesty mörön kasvot jotka sanoo "kuolet seittemä päivän päästä sääh"? Mutjoo, leffassa on kyllä paljon kliseitäkin mutta jaksaa silti ainakin minua kiinnostaa ihan alusta loppuun. Ja se mustatukkainen typy lopussa: hän oli menossa sen poikaystävänsä asunnolle, kun ei tiennyt sen olevan kuollut. Tämä toinen nainen oli ehkä mustasukkainen tms. eikä siksi varoittanut häntä. Halusi vähän näpäyttää. Tai sitten ei vain halunnut tulla epäillyksi murhasta. Ja koska se lapsi halusi tappaa, niin siksi niiden piti kopioda se kasetti: kun se kasetti kopioidaan --> enemmän kuolleita --> haamu palkitsee kopioijia. Eikös siinä kuitenkin aika selvästi sanottu, että se lapsi halusi huomiota ja sen takia piti kopioida kasetti. Jos videota ei sen kummemmin noteerannut, katsoi lapsi, että tuo ei huomioi minua ja otti hengen. Jos paska ei haise niin se on pilaantunutta.Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja |
Schnowotski 30.08.2005 17:50:22 | |
---|
TV:stä ulos kömpiminen ja se kasettihan on ihan ymmärrettävää; tytön ainoa kaveri siellä navetassa oli TV. Hei, tämä onkin. Enpä tullut ajatelleeksi. Tai sitten ei vain halunnut tulla epäillyksi murhasta. jep. Eikös siinä kuitenkin aika selvästi sanottu, että se lapsi halusi huomiota ja sen takia piti kopioida kasetti. Jos videota ei sen kummemmin noteerannut, katsoi lapsi, että tuo ei huomioi minua ja otti hengen. Nojoo. Njoo. Olet oikeassa. Mutta melkein sama asia. Lähes. Hmm. Ehkä minun pitäisi vain lukea aku ankkoja. "oota.. käväsedn puistelemassa petivaatteet"
k1mm0 30.08.2005 17:52:54 | |
---|
Nojoo. Njoo. Olet oikeassa. Mutta melkein sama asia. Lähes. Hmm. Ehkä minun pitäisi vain lukea aku ankkoja. Jokainen tulkitsee tavallaan, mutta minun tapani on oikein! Jos paska ei haise niin se on pilaantunutta.Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja |
Juzzu 30.08.2005 17:54:09 | |
---|
No se tyttö o vihanen kö se on saanu bannia m.netistä ja se on Turbon tyttökaveri. Mahe on se mökkikylän ukkeli joka teki hienoja korttitemppuja. Mä oon se puu siellä niityllä. |
NHR 30.08.2005 17:58:46 | |
---|
Enpä tiedä onko minulla "oikeaa mielentilaa" tällaisten leffojen katsomiseen olemassakaan. En ole kovin suuri kauhugenren ystävä, vaikka tämä ei tainnut ihan sitä perinteisintä lajia ollakaan. Myönnän kyllä usein säikähtäväni enemmän tai vähemmän sellaisissa "PÖÖ!!1" -kohdissa, mutta en minä siitä mitään sen kummempia säväreitä saa. Ei tämä minusta nyt niin vaikeaselkoiselta tuntunut, ainakaan mikään kohta tai juonenkäänne ei jäänyt leffan loputtua mieltäni vaivaamaan. Tarina vain oli mielestäni vähän keijo, eikä lopputwistikään tällä kertaa onnistunut yllättämään (ehkä mainoskatkon syytä: "Mitä vittuu, eikse viä loppunukaan, vaik se ruumiski löyty jo?"). No, toiset tykkää, toiset ei. Minun makuuni taitavat olla enemmän sellaiset "sygolokiset rillerit", joissa jahdataan esim. jotain mielipuolta sarjamurhaajaa, jolla ei ole ihan niin paljon yliluonnollisia kykyjä... Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
Aerodactev 30.08.2005 18:04:01 | |
---|
Joo, mystiset voimat luo videokasetin. Jos näet sen niin se tyttö ryömii ulos sun telkkarista ja tappaa... paitsi jos näytät sen muille. Juoni on todella nerokas... pelottavinta tässä on se että joku hullu on hyväksynyt tuommoisen käsikirjoituksen. Tässä parempi konsepti: Pentti Hakkarainen, diplomi-insinööri, tulee kotiin kello viisi. Menee vessaan, heittää housut kinttuun ja seuraavat viisi minuuttia kuvataan autuaallista paskantamista. Seuraavaksi Pentti Hakkarainen syö perheensä kanssa vaimon laittamaa illallista, makaronimuhennosta. Loppuillan Pentti rentoutuu kaljapullon äärellä ja katsoo televisiosta roskaa. Kymmenen aikoihin Pentti painuu pehkuihin ja loppuelokuva näytetään Pentin nukkumista ja eturauhasvaivojen vuoksi kusella ramppaamista.
Long = progressive = good
|
NHR 30.08.2005 18:18:47 | |
---|
Tässä parempi konsepti: IHAN HUONO!!1!. Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
Valterr 30.08.2005 18:32:42 | |
---|
Pettymys oli tuo elokuva. Odotin parempaa. |
Tempura 30.08.2005 19:48:26 | |
---|
Jokainen tulkitsee tavallaan, mutta minun tapani on oikein! Harva leffa synnyttää vastaavanlaisen "mitä vittua asia X tarkoittaa"-buumin kuin tämä. Netti oli aivan täynnä mitä ihmeellisimpitä teorioita kaikesta. Elokuvassa oli paljon visuaalisia "temppuja" minkä antoivatkin aihetta ihmettelyyn. Moniko huomasi ensimmäisellä kerralla, kun se äijä murtautui sairaalan arkistoon, että ovessa käveli kärpänen ympyränmuotoista kehää? Veikkaan ettei edes joka toinen. Harva elokuva synnyttää sellaisen halun saada tietää kaikki heti, tästä meikäläiselle jäi sellainen. En tiedä mikä tässä oli mutta kyllä mestariteoksena koko ringu-systeemiä pidän, jatko-osia lukuunottamatta. Värit, kuvat (äidin ilme peilissä, talon ikkunaan katsominen alhaalta) olivat vaan niin upeasti tehty että hämärät mielikuvat jäivät päähän ja alkoivat elää. No joo, riitti taasen. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
RocknRoll 30.08.2005 20:06:03 | |
---|
Miks se tyttö puhu miehen äänellä puhelimessa? vai oliko se sen assistentti, joka ilmoitti katsojalle kuolemasta? |
Dunga 30.08.2005 20:07:54 | |
---|
Miks se tyttö puhu miehen äänellä puhelimessa? vai oliko se sen assistentti, joka ilmoitti katsojalle kuolemasta? Viikatemies? Nils Gustafsson? Oh man, I shot Marvin in the face.
IMIK #4 [Kyllä lähtee] |
Jenka 30.08.2005 20:12:50 (muokattu 30.08.2005 20:13:47) | |
---|
Harva leffa synnyttää vastaavanlaisen "mitä vittua asia X tarkoittaa"-buumin kuin tämä. Netti oli aivan täynnä mitä ihmeellisimpitä teorioita kaikesta. Elokuvassa oli paljon visuaalisia "temppuja" minkä antoivatkin aihetta ihmettelyyn. Moniko huomasi ensimmäisellä kerralla, kun se äijä murtautui sairaalan arkistoon, että ovessa käveli kärpänen ympyränmuotoista kehää? Veikkaan ettei edes joka toinen. Harva elokuva synnyttää sellaisen halun saada tietää kaikki heti, tästä meikäläiselle jäi sellainen. En tiedä mikä tässä oli mutta kyllä mestariteoksena koko ringu-systeemiä pidän, jatko-osia lukuunottamatta. Värit, kuvat (äidin ilme peilissä, talon ikkunaan katsominen alhaalta) olivat vaan niin upeasti tehty että hämärät mielikuvat jäivät päähän ja alkoivat elää. No joo, riitti taasen. Allekirjoitan kyllä tämän. Toinen vastaava mikä tuli tässä heti mieleen on Mulholland Drive... Tosin Ring ei saanut mua heti etsimään tietoa netistä... |
Raipe 01.09.2005 16:02:45 | |
---|
Eipä ollut hääppöinen tekele. Kivat värit. "Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila |
juuso a 01.09.2005 20:29:35 | |
---|
Allekirjoitan kyllä tämän. Toinen vastaava mikä tuli tässä heti mieleen on Mulholland Drive... Tosin Ring ei saanut mua heti etsimään tietoa netistä... On kyllä visuaalisesti upea niinkun jo aiemmin taisin todeta. Ja jokaisella katselukerralla löytyy jotain mitä ei huomannut edellisellä. Lynchin poijan kaikki leffat on kyllä sellaisia että netistä saa jatkot leffan katsomisen jälkeen useaksi tunniksi. V*ttu jeei!!! |
pliksu 02.09.2005 10:22:37 | |
---|
Pettymys oli tuo elokuva. Odotin parempaa. Joo. Ehkä Mulholland drive kuitenkin painii monimutkaisuudessaan pikkaisen eri molskeilla. Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13 |
wavelength 02.09.2005 14:35:09 | |
---|
Tässä parempi konsepti: Kuulostaa melkein Big Brotherilta. On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. |