Gardiner 29.08.2007 14:03:06 | |
---|
Half Nelson, Ryan Fleckin ohjaus, pääosassa Ryan Gosling,Sivuroolin ja hyvän tekee Shareeka Epps. Miusta oli sangen miellyttävän elämäntuntuinen ja arkisen komealla otteella kuvailtu maailmaa joka ei ole mustavalkoinen vaan hehkuvat siinä kaikki harmaan sävyt. Harvakseltaan törmää tällasiin jotenkin kuitenkin lämminhenkisiin vaikkakin aiheeltaan ei ehkä niin huvittaviin kuvaelmiin. Sellainen "tätähän se elämä on" tyyppinen hymy pyrkii surun voittamaan. Edelleen vierastan niitä pisteytyksiä, hyvä oli miusta. Suosittelen. "White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix |
KTULU 29.08.2007 14:15:42 | |
---|
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf |
NHR 29.08.2007 17:02:47 | |
---|
Wag The Dog *** Tämmönen leffa öpaut vuosikymmenen takaa tuli tänään katteltua. Poliittista satiiria, tehty käsittääkseni jopa ennen Clintonin seksiskandaalia, vaikka näyttäiskin aika suoraan siihen viittaavan. DeNiro ja Hoffman kantavina voimina, muut jää aika pahasti varjoon, siis ne ihan nimekkäätkin näyttelijät. Kaipa se hiukan kärjistettynä voi tommostaki olla toi ämöricän politiikka joskus, vaikka pikkusen tuntu menevän yli kyllä jotku jutut... mut totuushan onki tarua ihmeellisempää, tai niin ainaki sanotaan... Ihan viihdyttävä pätkä kuitenki. Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla... oli natsilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi. - Rauno Repomies |
carnation 29.08.2007 18:41:29 | |
---|
Varmasti on. William Hurt, Edward Norton, Tim Roth... Ei voi kauheen pahasti mennä pieleen. Niin no, olihan siinä ekassa Hulkissakin Eric Bana, Nick Nolte ja Jennifer Connelly, eli ei pahalta näytä tuokaan lista, silti jotkut pitävät Hulkia huonona elokuvana. Edward Norton kuulemma käsikirjoittaa itse tuon uuden Hulkin, joten elämme mielenkiintoisia aikoja... |
NHR 29.08.2007 20:53:51 | |
---|
Mä en vaan oikeen jaksa uskoo, että Hulkista saatais koskaan tehtyä hyvää leffaa, olipa siinä sitte ketä hyvänsä mukana tekemässä... Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla... oli natsilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi. - Rauno Repomies |
Volante 30.08.2007 10:59:55 | |
---|
Fantastic Four 2 *** Marvel-sarjakuvien fanina viihdyin tätä leffaa kattoessa ihan kivasti ja muutaman kerran ihan naurattikin. Loppu oli tosin iso, iso pettymys. Tyhjänpäiväistä höpinää velvollisuuksien hoitamisesta ja lopuksi vielä Ihmeneloset -logo piirtyy taivaalle, voi elämä. Ja Galactus, siis mitä kummaa? Sehän oli pelkkä kasa pölyä! Odotin jotain eeppistä lopputaistelua hitonmoisen, robotinkaltaisen olion kanssa tai jotain, mutta koko hässäkkä oli lisäksi ohi ihan tuosta noin vaan. Toista kertaa en kuitenkaan lähtisi katsomaan. Brokeback Mountain ****1/2 Olenko mä ainoa joka kehtaa tunnustaa nähneensä tämän ja vielä pitäneensä näkemästään? :) Tää oli todella kaunis ja koskettava pätkä, piste. Itseasiassa koskettavin pläjäys aikoihin. Pääosan esittäjät olivat ainakin mulle jotain ihan nevahöördejä, mutta hoitivatpa hommansa loistavasti yhtä kaikki. Puolivälin paikkeilla tosin vähän tuntui että homma ei olisi edennyt yhtään mihinkään, mutta äkkiä se juoni siitä lähti eteenpäin jylläämään. Siitä myös plussaa, että kaikkea ei väännetty väkisin rautalangasta, vaan katsojalle jätettiin useissa kohdissa tehtäväksi päätellä itse, miten asiat oikeasti olivat, mutta juoneen ei silti jäänyt aukkokohtia. |
Cujo 30.08.2007 11:55:04 | |
---|
Brokeback Mountain ****1/2 Olenko mä ainoa joka kehtaa tunnustaa nähneensä tämän ja vielä pitäneensä näkemästään? :) Et ole. Tai siis tähän mennessä ehkä olitkin : P Tässä oli sellainen mystinen tunnelma. Vähän jotain samaa kuin Lost in Translationissa, mitään ei oikein meinannut välillä tapahtua, mutta silti tarina eteni. Loppu oli kyllä karu :-/ Itse en kyllä myönnä itkeneeni, mutta tykkäsinpä kuitenkin. Elokuva osoitti että rakkaustarina voi olla kaunis näinkin, jos se nyt vielä jotakuta arveluttaa. You are what you are, and what you are is ok. |
jPekka 30.08.2007 13:39:58 | |
---|
Brokeback Mountain ****1/2 Olenko mä ainoa joka kehtaa tunnustaa nähneensä tämän ja vielä pitäneensä näkemästään? :) Taisin minä tuota taannoin kehua itsekin. Kaunis elokuva. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Informaatiokameli 30.08.2007 15:10:44 | |
---|
Brokeback Mountain ****1/2 Olenko mä ainoa joka kehtaa tunnustaa nähneensä tämän ja vielä pitäneensä näkemästään? :) Tää oli todella kaunis ja koskettava pätkä, piste. Itseasiassa koskettavin pläjäys aikoihin. Tämä oli kyllä mahtava leffa, täydet viisi tähteä minulta. Paitsi Anne Hathaway on aivan jumalattoman ärsyttävä. Oli siinä kyllä aika pala kurkussa lopussa. Jos ei bändikaverit ja exä olisi olleet vieressä, niin olisi varmaan lähtenyt kunnon itkut :) |
W-Man 31.08.2007 03:00:07 | |
---|
Blades Of Glory (Hokkarihemmot): Ehkä hieman liian homoeroottinen leffa, mutta todella hauska. :D Will Ferrell määrää! 4/5 Simpsons The Movie: Mitä tästä nyt voi sanoa, taattua simpsons-laatua. 5/5 Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa.. |
NHR 31.08.2007 05:14:49 | |
---|
Hollow man II ***1/2 Emmä ymmärrä miks tätäki on niin parjattu, ihan kohtuullinen leffa mun mielestä. Ei mitään suurta taidetta tämäkään, mut ei paljoo kalvennu kyl ykkösosalle. Ja jatko-osien mahdollisuuski jäi lopussa mukavasti auki. Tarina oli semmonen ihan mielenkiintonen, hyvin pysy jännitys yllä, eikä ollu mitään turhia "tyhjäkäyntijaksoja" pahemmin. Ei tätäkään välttämättä haluu ihan pian uudestaan nähä, mut mainettaan parempaa kertakäyttöviihdettä kumminki. Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla... oli natsilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi. - Rauno Repomies |
Ali 31.08.2007 07:44:54 | |
---|
Medusan Sinetti No joo... vaikka odotukset eivät olleet suuret, niin odotin kuitenkin hieman parempaa. Äksöniä ja nopeita leikkauksia piisasi, mutta "draamankaari" alkoi hieman tympäisti, sillä missään vaiheessa ei noussut selvästi esille esim. käännekohtaa tai loppuhuipennusta. Muutamat mopoilu- ja autoiluylilyönnit alkoivat kyllä jo naurattamaan. Värimaailmasta diggasin. Kyllä ensimmäinen osa oli parempi, toista en olekaan muistaakseni nähnyt. 2/5 "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
Deep Shadow 31.08.2007 10:15:02 | |
---|
Eilen illalla bongasin sattumalta ykköseltä kotimaisen leffan, jonka nimi taisi olla "Ken tulta pyytää" tai jotain sinnepäin. En aivan alusta nähnyt, mutta mahtavaa komediaa oli! :D Repeilin kyllä useampaan otteeseen. Punaiseen batman-viittaan pukeutunut entinen palomies, kuntopyörän päällä seksipuhelinta pitävä nainen ja aina yhtä kaunis Elena Leeve keräävät tälle leffalle arvosanaksi 8,5. Mummun saappaassa soi fox |
Mechanizm 31.08.2007 19:18:52 | |
---|
28 Days Later Suvereenisti tyylilajin kuin tyylilajin hallitseva Danny Boyle ohjasi vuonna 2002 yhden parhaista kauhuleffoista ikinä. 28 Weeks Later pitää sisällään kaikki ne hyvät seikat joita tässä lempigenressäni arvostan, se on brutaali, synkkä, ahdistava, jännittävä ja ennen kaikkea tunnelmallinen. Välillä jopa dokumentaarinen, toimintakohdissaan hengästyttävän vaappuva digikuvaus on jotain muuta kuin mitä klassisissa laahustajazombileffoissa on totuttu näkemään, ja takaa-ajettavien ahdinkoon imeytyy helposti mukaan. Apokalyptisen tarinan juonteista ei paljasteta enempää katsojalle kuin mitä sen hahmot tietävät. Tämä tekee hahmoihin samaistumisen hyvin tehokkaaksi ja tuntuu kuin olisi heidän mukanaan. Kuvaus ja musiikki tukevat toisiaan erinomaisesti, luoden välillä ahtaanpaikankammoa, ja erityisesti avaranpaikankammoa upeasti kuvatussa autioituneessa Lontoossa. Lopussa tunnelma hieman notkahtaa, kun olisin toivonut enemmän otettavan irti Lontoon kaupunkimiljööstä. Näin elokuvaa ei ihan täydellisyyteen yllä. Teeveestä katsottuna tämä leffa ei toimi lähellekään yhtä hienosti kuin valkokankaalta, vaikka mistään erikoistehostemyllytyksestä ei ole kyse. **** 28 Weeks Later Ennakko-odotukset 28 Weeks Later leffaan ei itsellä ollut kovinkaan korkealla. Danny Boyle ei enää istunut ohjaajanpallilla ja muutenkin tuntui että 28 Days Later ammensi sinänsä simppelistä ideasta sen, mitä ammennettavissa voisi olla. Kissan viikset. Kauaa ei ensimmäistä mähinää tarvitse odottaa, ja heti alusta tehdään selväksi että tulossa on entistäkin tykinpää toimintaa. 28 Weeks Later ylittää Boylen tekeleen jokaisella saralla, vaikkakin siinä käytetään täsmälleen samoja aineksia. Olin ensimmäisen 10 minuutin jälkeen jo aivan myyty. 28 Weeks Later sijoittuu lähes kokonaan autioituneeseen ja uudelleen asutettuun Lontooseen, juuri sitä mitä ensimmäiseltä osalta jäin kaipaamaan. Toteutus on tuttua nopeatempoista käsivarakuvausta, sekä hypnoottista, tunnelmallista musiikkia. Välillä liki sietämättömän painostavasta leffasta puuttuu tyystin toivonpilkahdus paremmasta. Vaikka joku saattaisikin selvitä hengissä, niin ainakin on selvää että maailma on pilalla ja paluuta entiseen ei ole. Tunnelma on todella nihilistisen synkkä ja ankea. Juonellisestikin elokuva on erittäin onnistunut, enää zombit eivät ole ainoa uhka toivolta tuntuvassa taistelussa. Leffa rullaa sujuvasti, toiminta on läkähdyttävää ja näyttävää, mutta mikä parasta, muutamaa lyhyttä kohtausta lukuun ottamatta erittäin tyylikästä, eikä lainkaan yliampuvaa. Täydellistä. Tämä ei varmasti toimi senkään vertaa teeveestä katsottuna mitä edellinen osa, joten jos pidät kauhuleffoista, mene teatteriin. ***** Terveisiä Andeilta. |
arancia 01.09.2007 12:06:09 (muokattu 02.09.2007 11:02:41) | |
---|
Shrek 3 (original tietty) **** Shrekin kolmas osa oli vähintään yhtä hyvä kuin edeltäjänsäkin. Oli oikeastaan jännä huomata, että elokuvateatterin katsojista vähintään 90% oli aikuisia. Onhan leffassa paljon huumoria, joka lapsilta menee ohi, mutta ajattelin elokuvan olevan juuri sillä lailla kaksitasoinen, että aikuiset ja lapset saavat molemmat oman osansa huumorista. Elokuva oli todella hyväntuulinen ja sisälsi aika mukavaa huumoria. E: Jopas on tullut laimeaa tekstiä. Oikeasti tää oli hullun hyvä. |
aikavaikea 01.09.2007 12:57:21 | |
---|
Shrek 3 (original tietty) **** Shrekin kolmas osa oli vähintään yhtä hyvä kuin edeltäjänsäkin. Oli oikeastaan jännä huomata, että elokuvateatterin katsojista vähintään 90% oli aikuisia. Veikkaan että suurin osa muksuista oli katsomassa sitä dubattua versiota. Mun poika kävi tuon eilen katsomassa ja kehui kovasti. Yllättäen pieruhuumori oli naurattanut. Itse odottanen dvd:n saapumista. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
arancia 02.09.2007 10:59:59 | |
---|
Veikkaan että suurin osa muksuista oli katsomassa sitä dubattua versiota. Mun poika kävi tuon eilen katsomassa ja kehui kovasti. Yllättäen pieruhuumori oli naurattanut. Itse odottanen dvd:n saapumista. No jopas nyt jäi tärkeä seikka huomiotta. Itse kun haluaa aina nähdä originaalit versiot niin ei aina muista, että lapset varmasti tykkäävät dubatuista. Hupsista. |
Henko 02.09.2007 21:47:38 | |
---|
Free Jimmy. 10! Aivan käsittämättömän kova. Varauduin vähän ton tietokoneanimaation suhrteen, ku normaalisti en sellaisista pidä, mutta tää oli toteutettu tyylillä. Palaan myöh. kertomaan lisää, jos ehdin. Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi. |
MV 03.09.2007 13:27:07 | |
---|
Kaksi ensimmäistä Jason Bournea Kyllähän nämä kerran katsoi mutta ei ehkä toiseen kertaan. Jotenkin mitäänsanomatonta rämistelyä. ** Dogville Äh, ei olisi pitänyt tehdä puolisokkona ostosta. Kehuja olin kuullut mutta juonesta tai toteuttamistavasta en tiennyt valitettavasti mitään. Tarina on sinäänsä ihan mielenkiintoinen mutta leffana tämä oli liian pitkä ja pitkäveteinen. En myöskään nähnyt mitään hienoa tuossa "teatterimaisuudessa". Ihan hyvät näyttelijät tässä kuitenkin oli. ** Yksi lensi yli käenpesän Tosi mukava pätkä. Nicholsonin esittämä kaveri on loistava kyllästyneenä muttei kuitenkaan erityisen katkerana pakkopotilaana. Äijän kuolema oli hyvä myös, luulen, että näin hän olisi halunnut tapahtuvan itsekin. **** The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |
Bacchus 04.09.2007 14:19:21 | |
---|
Free Jimmy. 10! Aivan käsittämättömän kova. Varauduin vähän ton tietokoneanimaation suhrteen, ku normaalisti en sellaisista pidä, mutta tää oli toteutettu tyylillä. Palaan myöh. kertomaan lisää, jos ehdin. Ihme juttu, makuja on näemmä monia. Itse en pystynyt sietämään koko rainaa. Todella surkeasti ja amatöörimäisesti käsikirjoitettu. Ei ihan oikeasti vaan naurattanut. Floor Action! |