Aihe: The Dark Knight - Batman (2008)
1 2 3 4 535 36 37 38 39 40 41 42 43 44
Thet
31.12.2008 12:14:40
TÄSTÄ ETEENPÄIN Dentin tarina olisi voinut jatkua omassa elokuvassaan. No mutta ei sittenkään, tottakai piti tehdä tästäkin hahmosta traaginen puolimarttyyri loppua varten.

Onneks ei tullu omaa leffaa, mun mielestä hahmo oli ainakin tässä leffassa kovin epäkiinnostava ja aika tylsä.
Legen... wait for it ...dary! Legendary!
MV
31.12.2008 12:35:38
Onneks ei tullu omaa leffaa, mun mielestä hahmo oli ainakin tässä leffassa kovin epäkiinnostava ja aika tylsä.

Ja varmaan elokuvan heikon näyttelijäkin.
Are you madferit?
Informaatiokameli
31.12.2008 12:42:51 (muokattu 31.12.2008 12:45:27)

Ja varmaan elokuvan heikon näyttelijäkin.

Kyllä meikästä Kaksinaaman näyttelijä (en nyt muista nimeä) veti hyvin. Bale taas veti aika kohmeessa. Tämä elokuva olisi ollut aivan timanttia ilman koko Batmania. Olisivat vaan laittaneet leffan nimeksi Gordon ja antaneet hänen ja Dentin nahistella kahdestaan Jokeria vastaan :) Oldman jää muutenkin aivan liian pieneen osaan leffassa.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Mursukanta
31.12.2008 13:43:26
Eckhart ja Oldman veti roolinsa aivan nappiin. Nolan nimenomaan pääasiassa valkkasi indie-scenestä ponnistanutta porukkaa näihin rooleihin. Sen takia koska se tietää että ne osaa näytellä. Ja Eckhartin roolihan oli olla se all-american jeppisjätkä joka kaatuu vitutuksen ja koston polulle, ja se osasi just niinkuin pitää.
carnation
31.12.2008 14:09:21 (muokattu 31.12.2008 14:14:17)
SISÄLTÄÄ SPOILEREITA KENTIES

Itse en kiinnittänyt niinkään huomiota Dentin "epäuskottavan äkilliseen" muodon- ja mielenmuutokseen, mutta eniten tossa kusi se, että Dentin muututtua Kaksinaamaksi koko hahmo pelattiin ulos pelistä liian äkkiä ja tuo koko juonikuvio hoideltiin hätäisesti alta pois, tyyliin hups, se menikin näin. Melkein samalla lailla kuin joku Spider-Man 3:n Venom. Siihen en sitten osaa ottaa kantaa olisiko Kaksinaama pitänyt jotenkin säästää tulevaisuuteen, kun ei hahmo itsessään ole niin mielenkiintoinen että välttämättä jaksaisi kantaa koko elokuvaa. Jokerin lopullinen kohtalohan tuossa jäi auki, mutta nyt kun Ledger potkaisi tyhjää niin se siitä sitten.

Kyllä meikästä Kaksinaaman näyttelijä (en nyt muista nimeä) veti hyvin. Bale taas veti aika kohmeessa. Tämä elokuva olisi ollut aivan timanttia ilman koko Batmania. Olisivat vaan laittaneet leffan nimeksi Gordon ja antaneet hänen ja Dentin nahistella kahdestaan Jokeria vastaan :) Oldman jää muutenkin aivan liian pieneen osaan leffassa.

Batman on hahmona nykyään hieman siinä vaiheessa, ettei aiheesta saada enää oikein mitään järkevää irti, näytteli sitä sitten Bale tai joku muu. Siinä mielessä Dark Knight on mulle ensisijaisesti Jokeri-elokuva, Ledger vetää vain niin hyvin että kaikki muut jäävät jalkoihin ja jopa Batman itse vaikuttaa, öh, turhalta. Mutta Jokeriinkin olisi voinut perehtyä toisaalta paremmin, nythän oikeastaan kaikki Jokeri-kohtaukset oli vedetty samalla sapluunalla: narri keskeyttää jonkun tärkeän jutun, sanoo/tekee jotain hullua ja väkivaltaista, uhkailee ja sitten poistuu. Ainakin tossa säilyy sellainen salaperäisyyden verho, kun ei paljasteta liikaa. Arvistaankin Jokeri puhuu paskaa minkä kerkeää ja miten mihinkin tilanteeseen sopii.

Ai niin, ja Kaksinaaman CGI-maski oli melko perseestä, en ymmärrä miten kukaan voi pitää sitä erityisen onnistuneena.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Lauri0
31.12.2008 16:17:20

Katottiin eilen toi leffa. Eissss, parhaimpia elokuvia mitä oon koskaan nähnyt.
En venyttele koskaan.
Meadow
31.12.2008 16:20:15
Tää alko jo vähän aikaisemmin. Ennen sitä vammailua Kaksinaamari oli jo läsnä, voisi sanoa että koko elokuvan ajan. Neuroottinen kontrollifriikki joka rähjää pikkurikollisille naama punaisena, kolikko mukana ja kasvonpuolikkaan peittäminen varjoon etc. Se onnettomuus itsessään muutti miehen kontrollifriikistä mieheksi joka antaa tsäänssin hallita kaikkia ratkaisuja. Keskustelu Jokerin kanssa oli ikäänkuin kohtaaminen näiden kahden välillä, jonkinlainen multihuipennus ja tenkapoo. "Hei mä en tapakaan sua. Tässä on sun vapaus ja tässä on sun kolikko, tee mitä teet." TÄSTÄ ETEENPÄIN Dentin tarina olisi voinut jatkua omassa elokuvassaan. No mutta ei sittenkään, tottakai piti tehdä tästäkin hahmosta traaginen puolimarttyyri loppua varten.

Puhut asiaa. Mutta jos asettaisin itseni Dentin asemaan, en näkisi syytä, miksen tappaisi Jokeria, joka oli päällimmäisenä vastuussa Rachelin kuolemasta. Ei se puhe ollut niin vakuuttava, mutta kai tuollaista trauman kokenutta ihmistä on sitten helpompi hallita, emt.

Itse en kiinnittänyt niinkään huomiota Dentin "epäuskottavan äkilliseen" muodon- ja mielenmuutokseen, mutta eniten tossa kusi se, että Dentin muututtua Kaksinaamaksi koko hahmo pelattiin ulos pelistä liian äkkiä ja tuo koko juonikuvio hoideltiin hätäisesti alta pois, tyyliin hups, se menikin näin.

Näinpä. Ongelma on se, että Kaksinaamasta olisi saatu paljon enemmän irti, muttei kuitenkaan kokomittaista elokuvaa, kuten Batman Forever omalla tavallaan osoitti. Siksi olisin itse jättänyt Dark Knightista pois tuon Hong Kong-hässäkän ja antanut tilaa enemmän Dentille.
papitsu
31.12.2008 16:36:53
Siksi olisin itse jättänyt Dark Knightista pois tuon Hong Kong-hässäkän ja antanut tilaa enemmän Dentille.

Olen samaa mieltä. Minen muutenkaan hirveästi tajunnut, että mitä ihmeen funktiota sillä Hong Kong -osalla oli koko elokuvassa. Muuta kuin esitellä hienoja maisemia ja erikoistehosteita. Ei se nyt juonen kannalta mitenkään oleellista ollut. Tai siis ollenkaan. Aika helposti olisi voinut ohittaa sen.

Pitäisi kyllä katsella taas uudestaan tuo. Kun kerran on vain elokuvissa nähnyt tuon, niin ei oikein kaikki muistu välttämättä mieleen niin hyvin.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Juugeli
31.12.2008 16:57:26
Oon saattanut mainita kantani jo aikaisemminkin, mutta kumminkin.

Minusta tuosta leffasta ei tarttisi poistaa yhtään mitään, päinvastoin tota leffaa pitäs pidentää puoli tuntia. Pysyteltäs noissa juoniaineksissa, mutta lisättäis vähän suvantohetkiä ja annettais elokuvan vähän hengittää. Harvey Dentin tarinalle voisi antaa vähän enemmän aikaa. Minusta on kuitenkin hyvä, että Dentin tarina kerrottiin tässä elokuvassa loppuun asti, koska sen ansiosta Jokeri sai oman voittonsa. Kiinnihän se toki jäi, mutta Jokeri itse varmaan viimeisenä pitää sitä itselleen häviönä. Mutta kahden ja puolen tunnin leffaksi tuossa on kyllä hitusen liikaa aineksia ja vähän liian kova tahti. Kolmen tunnin eepoksena tää ois voinu olla vielä parempi.

Toisaalta tällaisenaankin tuo on minusta helvetin hyvin rytmitetty elokuva. Vaikka yksittäiset kohtaukset tuntuu välillä vähän hätäisiltä, se toimii kokonaisuutena eikä tunnu yli kaksituntiselta.
A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello
elbowski
31.12.2008 17:40:45
Pituutta tuo olisi kyllä tarvinnut, kokonaisuuden hätäisyys ja äkkipikaisuus häiritsi toisella katselukerralla jonkin verran. Voin kuvitella että joku vähänkään monimutkaisempiin juonenkäänteisiin tottumaton olisi hieman pihalla tuota seuratessa. Toisaalta, eipä elokuvasta juuri muuta tarvitsekaan yksinkertaisimman katsojan tajuta, kuin että jokeri on pahis, bätmän hyvis.
Look, let me explain something. I'm not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. That or His Dudeness... Duder... or El Duderino, if, you know, you're not into the whole brevity thing...
Mursukanta
31.12.2008 18:52:23
Puhut asiaa. Mutta jos asettaisin itseni Dentin asemaan, en näkisi syytä, miksen tappaisi Jokeria, joka oli päällimmäisenä vastuussa Rachelin kuolemasta. Ei se puhe ollut niin vakuuttava, mutta kai tuollaista trauman kokenutta ihmistä on sitten helpompi hallita, emt.

Puhun asiaa mutta et jaksanut lukea mun viestiä?
Meadow
31.12.2008 18:58:48 (muokattu 31.12.2008 19:02:17)
Puhun asiaa mutta et jaksanut lukea mun viestiä?

Höh. Pahoittelen aivopieruiluani. Unohdin että Dent heitti kolikon Jokerinkin kohdalla.
Dunga
02.01.2009 22:24:51
Tuli katsottua vihdoin tuo eilen, oli ihan ok leffa kaiken hypen jälkeen. Ei todellakaan mitenkään mullistava leffa, mutta jeppisviihdettä. Ledger ja Oldham olivat hyviä, myös Dent kunnes naama kyrvähti. Kaksinaamana jäi vähän pintapuoliseksi, mutta hahmon kaari oli ihan hyvin rakennettu. Kovin helposti tuntuivat vaan Jokerin puheet tehoavan.

Se kaksinaaman maski oli munsta todella kehno. Itse tykkäsin todella paljon Tommy Lee Jonesin kaksinaama-hahmosta ja sen ulkoasusta, joten tämä uusi jäi vähän pettymykseksi.

Miinuksista vielä: se Batmanin örinä nauratti lähes joka kerta ja söi uskottavuutta hahmolta. Tuli lähinnä mieleen kurkkukivussa oleva Marlon Brandon Don Corleone, kun lepakkomiehen suukin näytti olevan pumpulia pullollaan.

Mutta nämä siis ainoat negatiiviset seikat. Muuten tykkäsin. Harmi, ettei Jokerin tarinalle saada jatkoa Ledgerin johdolla.
"You're entering a world of pain."
ballfish
02.01.2009 22:40:11
Tossa örinässä mua ei häiritse mikään muu kuin se omituinen s-vika. Tuhisee ja suhisee kun olisi sämpylä suussa.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
M4ss3 m/
03.01.2009 00:59:25
Elokuvassa olisi pitänyt näyttää enemmän sitä säkkipäätä, sitten olisi ollut hyvä elokuva. En minä ainakaan nähnyt tuossa kaksinaaman maskissa mitään kummaa, aika epärealistinen se vain oli.
Three four!!!
Meadow
03.01.2009 01:07:22 (muokattu 03.01.2009 01:07:52)
Elokuvassa olisi pitänyt näyttää enemmän sitä säkkipäätä, sitten olisi ollut hyvä elokuva.

Linnunpelätintä oli mielestäni tarpeeksi jo Batman Beginsissä.
M4ss3 m/
03.01.2009 21:51:38
Linnunpelätintä oli mielestäni tarpeeksi jo Batman Beginsissä.

Jaa oliko, on niin kauan tuosta kun tuon Beginssin olen nähnyt niin en enää muista.
No sitten ei mitään, pitää katsoa tuo kun se nyt tulee telkkarista.
Three four!!!
aivokuolio
05.01.2009 23:04:27
Onkos ne DVD:n bonusmatskut mistään kotosin? Kylillä puhuvat että niukkaa ois ja sen takia jääny itelläni ainakin tuo toistaiseksi hankkimatta, jos sattus jotain collector's editionia puskemaan kesäksi. Käsittääkseni kaikki herkut on ainakin toistaiseksi puskettu sille gääddeem Bluray-versiolle.
Meadow
06.01.2009 13:49:11 (muokattu 06.01.2009 13:49:26)
Eivätpä ne kummoisia ole. Muutama lyhyehkö pätkä elokuvan teosta, leffan IMAX-kohtaukset erikseen ja kuvagalleriaa. Saattoi olla jotain muutakin.
LordWinter
06.01.2009 14:01:41
Olen tainnut katsoa liikaa Macgyveria, mutta tuo Batmanin yliväkivaltainen käytös pisti silmään.
Mikä helvetin perussävel?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)