Kampuzzjeah! 30.07.2006 01:42:35 (muokattu 30.07.2006 01:44:58) | |
---|
V.L.K. Vannoutuneet Lordin kannattajat! #2 |
kyseinen 30.07.2006 02:02:13 | |
---|
Ei se kesällä haittaa |
Bee-äf 30.07.2006 08:54:23 | |
---|
Ääh, yhtälailla voisi kärjistää ja kurjistaa minkä tahansa vuosikymmenen. Ei. 80-luku on aivan ainutlaatuisen paska vuosikymmen: Ajatelkaa, korneista kornein seitsemänkymmentäluku oli trendikästä ja siistiä jo ysärin alussa, mutta vielä 16 vuoden jälkeen 80-luku on tullut takaisin ainoastaan huumorimielessä sukkahousuhevinä. Syynä on ainoastaan se, että koko länsimainen mediaeliitti veti järjettömät määrät kokkelia sillä seurauksella, että kokonaisen vuosikymmenen ajan kaikki pintapopulaarikulttuuri muuttui täydelliseksi sonnaksi. Ja ei toisen kerran. Tässä threadissa ylistetyt biisit eivät ole hyviä edes camphuumorina. Kaiutettu virveli kuulostaa iljettävältä kaikenlaisissa tilanteissa ja Yamaha DX-7 -syntetisaattorista ei ole mahdollista saada mitään muuta kuin paskoi soundeja. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
HaloOfFlies 30.07.2006 17:32:55 (muokattu 30.07.2006 17:36:10) | |
---|
Billy Joel - Uptown Girl Billy Joel . We Didn't Start The Fire tosin nämäkin ovat aivan helkkarin hienoja kappaleita kumpainenkin, kaukana kornista. Jos korneja biisejä haetaan niin: Bad Boys Blue - You're A Woman, I'm A Man Bad Boys Blue - Train To Nowhere Bad Boys Blue - Queen Of Hearts Bad Boys Blue - Jungle In My Heart vai ovatko nämä sittenkään... It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
jPekka 30.07.2006 21:14:42 | |
---|
tosin nämäkin ovat aivan helkkarin hienoja kappaleita kumpainenkin, kaukana kornista. Tjaa, minun kirjoissani ainoa epäkorni Billy Joelin biisi on "Pressure"... (joka onkin sitten aivan helvatan hyvä) 80-luvulla pop- ja rockmusiikin kuvio alkoi ensi kertaa hajota oikein kunnolla, joten pelkästään listakaman perusteella voi aikakauden musiikista sanoa paljon aikaisempia vuosikymmeniä vähemmän - tai ehkä minusta vain tuntuu, koska se oli ensimmäinen vuosikymmen jolloin minulla oli kunnollinen mahdollisuus inhota kornia listakamaa ja diggailla sitä muuta uutta musiikkia, joka ei päässyt listoille kuin poikkeustapauksissa (jonka nimi oli suomessa Sielun Veljet, amerikoissa vaikkapa Prince). Joten vaikka 80-luku oli minulle tavattoman tärkeä vuosikymmen, senaikaisen listapopin nostalgisointi tuntuu lähinnä kiusalliselta. Minulle parasta kasaria olivat vaikkapa Bluesounds, Unknown Gender, Talking Heads, Se ja Kadotetut - joista niistäkin osan löysin vasta vähän jälkijunassa. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
-Cale 30.07.2006 21:25:31 | |
---|
Kaiutettu virveli kuulostaa iljettävältä kaikenlaisissa tilanteissa Tämä on se mitä kaipaan nykypäivänkin musiikissa. Kuten myös sukkahousuheviä... |
aikavaikea 30.07.2006 21:32:13 | |
---|
Mä lainaan ties monennenko kerran tätä Tommi Liimatan nerokkaasti kirjaamaa pätkää studiopäiväkirjasta. Se kun nyt sopii tähänkin. 80-luku oli vuosikymmen, jolloin musiikki oli vielä progressivista sanan varsinaisessa merkityksessä. TL: "80-luku oli viimeinen vuosikymmen jolla rock ei katsonut taakseen, vaan uusin soundi oli aina paras. Silloin ei ollut muuta retroa kuin Vade Retro." Parhaat biisit tehtiin silloin. Jaa miten niin? Koska minä sanon niin. I have had recurring nightmares That I was loved for who I am And missed the opportunity to be a better man. |
timus 30.07.2006 23:00:40 | |
---|
Mä lainaan ties monennenko kerran tätä Tommi Liimatan nerokkaasti kirjaamaa pätkää studiopäiväkirjasta. Se kun nyt sopii tähänkin. 80-luku oli vuosikymmen, jolloin musiikki oli vielä progressivista sanan varsinaisessa merkityksessä. TL: "80-luku oli viimeinen vuosikymmen jolla rock ei katsonut taakseen, vaan uusin soundi oli aina paras. Silloin ei ollut muuta retroa kuin Vade Retro." Parhaat biisit tehtiin silloin. Jaa miten niin? Koska minä sanon niin. Aika mielenkiintoinen pointti ja olen pitkälti samaa(kin) mieltä. Ainakin allekirjoitan tuon progressisiivisuuden tuossa (oikeassa) muodossaan. 80-luku vaan leimautuu ja määrittyy tänäkin päivänä pitkälti juuri noiden kevyiden hittipoppisten ja sitten sen kauhean sukkahousuhevin kautta. Tosin itse olen kasvanut tuon sukkahousuhevin tahdissa ja diggaan sitä yhä. Mutta olihan 80-luvulla valtavasti muutakin hyvää musiikkia. Paljon pieniä bändejä, joita ei muista enää monikaan, mutta myös loistavaa ison yleisön musiikkia. Esim. U2 teki minun mielestä parhaat albuminsa juuri 80-luvulla tai Rem jne jne. Morning people don't exist. Coffee does! |
Planetist 30.07.2006 23:12:58 | |
---|
Mun ainoa paheeni on Flock of seagullsin i ran-biisin salainen diggailu. You realize the sun doesn't go down -
It's just an illusion caused by the world spinning round |
texjazz 30.07.2006 23:48:07 | |
---|
Mä lainaan ties monennenko kerran tätä Tommi Liimatan nerokkaasti kirjaamaa pätkää studiopäiväkirjasta. Se kun nyt sopii tähänkin. 80-luku oli vuosikymmen, jolloin musiikki oli vielä progressivista sanan varsinaisessa merkityksessä. TL: "80-luku oli viimeinen vuosikymmen jolla rock ei katsonut taakseen, vaan uusin soundi oli aina paras. Silloin ei ollut muuta retroa kuin Vade Retro." Parhaat biisit tehtiin silloin. Jaa miten niin? Koska minä sanon niin. Jep, Echo and the Bunnymen, Talking Heads (vaikkakin ponnisteli jo 70-luvulla), Smiths, Kauko Röyhkä... 80-luvulla tehtiin myös ärsyttävän mahtipontisesti korvaan tarttuvat ja mieleen jäävät Owner of a lonely heart ja Africa. 80-luvulla rockista tuli yhteiskunnallisesti hyväksyttävä ilmiö; kapinan rippeetkin hävisivät. Ja se ei kai ole ollut tälle musiikin lajille hyväksi. Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |
HaloOfFlies 31.07.2006 01:16:31 | |
---|
Tuli tuossa mieleen italialainen house-kolmikko Black Box. Kun nykyäänkin vielä osattaisiin tehdä Ride On Timen tasoisia biisejä. On kova kappale. It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
pliksu 31.07.2006 08:31:50 | |
---|
Blondie - Call Me Hieno biisi. Jäntevä poljento. Jää 69 eyesit aika **un kauas. Cyndi Lauper - Time After Time Tää biisi oli mun syntymäpäivänä USAn listaykkönen. Mun mielestä tosi kaunis biisi. Onhan se tuotanto nyt mitä on, mutta ei se korni ole. Nyt on jollain menny puurot ja kakat sekaisin. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
foetor ex ore 31.07.2006 09:23:40 | |
---|
Ehdottomasti yksi kauneimpia 80-luvun popkappaleita: Gazebo - I Like Chopin |
Milkop 31.07.2006 10:47:15 | |
---|
Nyt on jollain menny puurot ja kakat sekaisin. Ei kyllä ole, sillä kirjoitin loppuun, että "tosin mitään hupikokoelmaa ei noilla saisi aikaiseksi, sillä nuo ovat ihan vitin timantteja biisejä kaikki." Noissa biiseissä ei ole mitään kornia. |
pliksu 31.07.2006 11:03:28 | |
---|
Ei kyllä ole, sillä kirjoitin loppuun, että "tosin mitään hupikokoelmaa ei noilla saisi aikaiseksi, sillä nuo ovat ihan vitin timantteja biisejä kaikki." Noissa biiseissä ei ole mitään kornia. Jaa, juu, sori. Sarkasminpaljastin herkkänä. ;) And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
Prophet 06.08.2006 14:09:32 | |
---|
Kirkakin teki erinomaista musiikkia 1980-luvulla. Kyseessä oli siis rock- ja heavyvaikutteiset albumit R.O.C.K (1986) ja The Spell (1987). Kasaripop-listaan on lisättävä vielä ruotsalainen Ankie Bagger - Where Were You Last Night. Totta se on, ettei nykymusiikissa kuule sitä mahtipontista kaikuvirvelisoundia, eikä myöskään Simmons-sähkörumpusoundeja. |
timus 07.08.2006 02:30:55 | |
---|
80-luku vaan leimautuu ja määrittyy tänäkin päivänä pitkälti juuri noiden kevyiden hittipoppisten ja sitten sen kauhean sukkahousuhevin kautta. Tosin itse olen kasvanut tuon sukkahousuhevin tahdissa ja diggaan sitä yhä. Mutta olihan 80-luvulla valtavasti muutakin hyvää musiikkia. Paljon pieniä bändejä, joita ei muista enää monikaan, mutta myös loistavaa ison yleisön musiikkia. Esim. U2 teki minun mielestä parhaat albuminsa juuri 80-luvulla tai Rem jne jne. Ja pitää vielä lisätä tuohon omaan vuodatukseen tosiaan jo mainittu Smiths sekä Police, Del-Lords, Lords Of The New Church, Alarm, Hoodoo Gurus, Beat Farmers, Long Ryders, Cruzados, X, Dead Kennedys jne jne... (näitähän riittäis). Myös Clash teki minun mielestä parhaan levynsä 80-luvulla. Hitto vie, kitarat soi komeimmin juuri tuolla vuosikymmenellä... PS: Miami Vicen soundtrackeiltä löytyy kyllä noita kasarisia klassikoita melko lailla. Loistokamaa. Morning people don't exist. Coffee does! |
NHR 07.08.2006 03:19:40 (muokattu 07.08.2006 03:41:20) | |
---|
Sandra: Maria Magdalena http://www.youtube.com/watch?v=-CYvkUft6v0 Ja edellisen biisin säveltän sooloilua (huomaa myös erittäin tyylikkäät lasit): Michael Cretu: Samurai http://www.youtube.com/watch?v=Jz2XiY_wWZM Muita mieleen juolahtaneita: Mel & Kim ehtivät yhdessä levyttää muutaman hitin, mm. Respectable on jäänyt mieleen. Billy Idoliakaan en huomannut vielä mainitun, vaikka Rebell Yell, White Wedding tai melkein mitä vaan. Madonna. Ruotsalaisista tuli heti (Abban lisäksi) Europe mieleen ja kotimaisista bändeistä sitä kaikkein kasareinta kasaria taisi olla kyllä Bogart Co. "All the best girls, they are boys, oh why..." ;) E: Ei löytyny tota biisiä, mutta Princess löytyi, se on ainakin yhtä hyvä: http://www.youtube.com/watch?v=l9nJq4fi5f8 Siinä on kans aika sopivasti sitä kaikua tossa virvelissä: "Tiijä tässä voiko sinne lentokonehalliin männä ihan vielä iliman kuulosuojaimiva, kun eilen aamupäivällä justiinsa joku kloppi löi kerran rumpuun sielä..." ;) Korniudesta en niin tiedä, kyllä mä ainakin tykkään useimmista noista ihan oikeesti edelleen... Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla... |
aziztcf 07.08.2006 04:27:27 | |
---|
a-ha - Take On Me plaa internet |
arrgh 07.08.2006 14:04:05 | |
---|
|