Swan 04.08.2020 14:56:36 | |
---|
Kuinka hyvin porukka tuntee täällä Netflixin animetarjonnan? Viime vuoden puolella aloin koluta vähän tuota listaa läpi, ja tajusin diggaavani tolkuttoman paljon sentimentaalisista slice of life -sarjoista. Top-3 on tässä vaiheessa Violet Evergarden, Your Lie in April ja March Comes in Like a Lion, tuossa järjestyksessä. Aggretsuko osui ja upposi myös komediapuolelta. Erasedista ja Anohanasta tykkäsin niin ikään, mutta Forest of Piano petti liialla junnaavuudellaan. Oon valkkaillut sarjoja lähinnä kansikuvien perusteella, ja tässä vaiheessa tuntuu useimmat tuon genren sarjoista olevan läpikäytyjä, joten ellen ole missannut jotain olennaista, pitää varmaan kohta alkaa laajentaa high-conceptin puolelle. Ehdotuksia otetaan siis tässä vaiheessa vastaan. Sentimentaalisuus ja söpöys on hyvästä, ja lisäpisteitä tippuu, jos onnistuu moukaroimaan rintalastan sisään. Jos on joku genrekikka, sen pitää tukea hahmonkehitystä, ei viedä huomiota siitä pois. Charlotte ja Angel Beats on nähty, ei pudonneet. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
lapio 04.08.2020 22:39:40 | |
---|
Amazonin tuottama blade of the immortal animu onkin yllättäen yksi parhaista mitä on tullut katsottua aikoihin. Todella ronskia menoa ja kovasti uskollinen mangalle. One piece on ilmeisesti edennyt animessa jo Wanoon asti. Pitäisi varmaan jaksaa alkaa taas katsella. |
Einherjar 05.08.2020 11:11:44 | |
---|
Slice of life on osin tosi tuttu genre, mutta sitäkin on tosi monenlaista olemassa. Joitakin itselle kolisseita voisin listata, vaikkei tietoa Netflix-tarjonnasta olekaan: - Barakamon - Ore Monogatari - Sangatsu no lion - Gin no Saji - Kuma Miko One piece on ilmeisesti edennyt animessa jo Wanoon asti. Joo. Wanossa on jo salajuoneiltu hetken verran. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Swan 05.08.2020 11:57:12 | |
---|
Einherjar: Slice of life on osin tosi tuttu genre, mutta sitäkin on tosi monenlaista olemassa. Joitakin itselle kolisseita voisin listata, vaikkei tietoa Netflix-tarjonnasta olekaan: - Barakamon - Ore Monogatari - Sangatsu no lion - Gin no Saji - Kuma Miko Kiitti, mutta noista ainoastaan March Comes in Like a Lion on Flixissä, ja sen oon jo katsonut. Eikä sen ole ihan pakko olla slice of lifea välttämättä, kunhan on tunnetasolla sykähdyttävää, eikä hahmonkehitys jää kikkailun tai karjuntatappeluiden varjoon. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
LordWinter 11.08.2020 14:56:18 | |
---|
En ole animea katsonut pariin vuoteen. Dragon Ball Super lienee viimeisin. Pitäisi kattoa titaanien kolmoskausi ja viime aikoina on tehnyt välillä mieli ruveta katsomaan FMA Brotherhoodia. Mangan olen lukenut muutamaan kertaan ja kenties paras shonen-kokonaisuus jonka tiedän. |
Bongowing 29.10.2020 11:51:06 | |
---|
Millä perusteella esimerkiksi tuo Netflixin uusi Blood and Zeus on "anime series"? Eipä sillä mitään väliä mulle ole, mutta mietin vaan että onko siinä joku muukin juttu kuin se että on tyylillisesti animemainen tms. But where the heck is magenta? |
Ed_Guy 29.10.2020 12:12:54 | |
---|
Bongowing: Millä perusteella esimerkiksi tuo Netflixin uusi Blood and Zeus on "anime series"? Eipä sillä mitään väliä mulle ole, mutta mietin vaan että onko siinä joku muukin juttu kuin se että on tyylillisesti animemainen tms. Minä mietin vähän samaa. Ei kyllä ekan jakson perusteella iskenyt sitten yhtään itselle. Hate all you want you ugly old mule you're never gonna be 20 percent cooler. |
LordWinter 29.10.2020 12:27:39 | |
---|
Bongowing: Millä perusteella esimerkiksi tuo Netflixin uusi Blood and Zeus on "anime series"? Eipä sillä mitään väliä mulle ole, mutta mietin vaan että onko siinä joku muukin juttu kuin se että on tyylillisesti animemainen tms. Luultavasti markkinointisyy myös. |
Ed_Guy 30.10.2020 22:15:05 | |
---|
Ed_Guy: Minä mietin vähän samaa. Ei kyllä ekan jakson perusteella iskenyt sitten yhtään itselle. Katsoin kuitenkin varalta vähän eteenpäin niin iskipäs sittenkin. Hate all you want you ugly old mule you're never gonna be 20 percent cooler. |
Henri Henri Olavi 31.10.2020 11:28:31 | |
---|
Ed_Guy: Minä mietin vähän samaa. Ei kyllä ekan jakson perusteella iskenyt sitten yhtään itselle. Itsekin yritin tuota ekaa jaksoa katsella. Oli aivan hirveän paljon liian huono, että olisin katsonut loppuun saakka. Hirveetä paskaa. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
Brian May jr. 08.01.2022 13:06:39 (muokattu 08.01.2022 13:07:09) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 434 päivää vanhaan aiheeseen! Jep. YLE:n etusivulla kattava artikkeli Attack on Titanista: https://yle.fi/uutiset/3-12198101 Itse tiedän jo tarkalleen, miten tarina päättyy. Niille, jotka ovat vahingossa sivuuttaneet tämän sarjan: katsokaa se, todellakin yksi kaikkien aikojen manga/animeluomuksista. Varmaan täällä jo aika moni onkin ottanut haltuun :) Vettä! |
GoGo-FIN 08.01.2022 13:54:30 | |
---|
Brian May jr.: Jep. YLE:n etusivulla kattava artikkeli Attack on Titanista: https://yle.fi/uutiset/3-12198101 Itse tiedän jo tarkalleen, miten tarina päättyy. Niille, jotka ovat vahingossa sivuuttaneet tämän sarjan: katsokaa se, todellakin yksi kaikkien aikojen manga/animeluomuksista. Varmaan täällä jo aika moni onkin ottanut haltuun :) Kiitti vinkistä! Vähän aikaa sitten tuli mietittyä animesarjaa mitä katsoa ja crunchyroll:n tarjontaa katsottua jossa tuo taisi olla. Death noten katsoin uudestaan pahimpaan nälkään ja harkitsin Bleachia taas, mutta niin tuoreessa muistissa ettei huvittanut. Niitä Junji Iton kauhuanime kirjoja onkin tullut luettua, adlibriksesta 9 kirjaa ostin erissä. Vähän vei mukanaan. |
Einherjar 08.01.2022 14:18:21 | |
---|
Brian May jr.: ...Itse tiedän jo tarkalleen, miten tarina päättyy. Niille, jotka ovat vahingossa sivuuttaneet tämän sarjan: katsokaa se, todellakin yksi kaikkien aikojen manga/animeluomuksista. Jep. Jämäkkää tavaraa on. Keskellä on ehkä hieman tylsää tai venytettyä asiaa, mutta loppu kyllä korvaa sen heikon hetken. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Antti1 08.01.2022 14:24:01 (muokattu 08.01.2022 14:34:43) | |
---|
Silkkää ripulipaskaa alusta loppuun, parhaimpina hetkinä ehkä yltää 3/5 ja varsinkin viimeinen kausi on aivan kamalaa kuraa. Vaikka eihän tätä mieltä tietty saa olla, koska parasta ikinä. |
Einherjar 08.01.2022 15:03:04 | |
---|
Antti1: Silkkää ripulipaskaa alusta loppuun, parhaimpina hetkinä ehkä yltää 3/5 ja varsinkin viimeinen kausi on aivan kamalaa kuraa. Vaikka eihän tätä mieltä tietty saa olla, koska parasta ikinä. No saa sitä nyt vähän perustellakin. En minäkään mikään fanipoju ole tuon sarjan suhteen, mutta onhan siinä kuitenkin huomattavan hyvin rakennettu juoni käänteineen jne. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
LordWinter 08.01.2022 15:56:29 | |
---|
Titaaneissa oli imo parasta sen alkuaikojen pelko-faktori kun ei koskaan tiennyt mistä joku titaani pölähtää. Vähän on lässähtänyt tuon suhteen ja meno meni melko geneeriseksi varsinkin parilla viime kaudella. Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Brian May jr. 08.01.2022 16:13:51 | |
---|
Antti1: Vaikka eihän tätä mieltä tietty saa olla, koska parasta ikinä. Höpsis, mielipiteitä ja eiköhän meissä kaikissa ole pientä "vastarannankiiskin" henkeä (itsekin tuhahtelen aika monille ns. Konsensus-mestariteosjutuille), mutta tuo sarja on kyllä omasta mielestäni parhaita. Erityisesti viehättää henkilöhahmojen inhimillisyys luonnevikoineen sekä piinallisen hitaasti, mutta varmasti avautuva mysteeriasetelma, jossa pienetkin voitot tuntuvat massiivisilta noin epätoivoisessa kontekstissa. Vettä! |
LordWinter 08.01.2022 17:06:01 | |
---|
Vähän kyllä kaduttaa ettei tätä tullut luettua tasaiseen tahtiin vaan katsoin kaudet aivan päin vittuja, eka vuonna 2013, toka joskus 2015 ja loput katsoin viime syksynä putkeen. Mangassa on muutenkin sopivammat visuaalit, anime on liian puhdas ja kiiltävä. Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Brian May jr. 08.01.2022 17:28:42 | |
---|
LordWinter: Vähän kyllä kaduttaa ettei tätä tullut luettua tasaiseen tahtiin vaan katsoin kaudet aivan päin vittuja, eka vuonna 2013, toka joskus 2015 ja loput katsoin viime syksynä putkeen. Mangassa on muutenkin sopivammat visuaalit, anime on liian puhdas ja kiiltävä. Voisinkin tarkentaa, että omat kommenttini pohjautuvat enimmäkseen mangaan. Ne muutamat jaksot, jotka katsoin, olivat silmiähivelevän hyvin animoituja mm. toiminnan kannalta ja menivät yks yhteen alkuperäisen tarinan kanssa. Kieltämättä mangan rosoisuus, joka tuo oman lisänsä kaikkiin niihin kauhuskenaarioihin, puuttuu. Vettä! |
M4ss3 m/ 06.04.2022 00:38:28 | |
---|
Attack on Titanin uusin kausi katsottu. Olipahan tykitystä. Tykkään kyllä tosta japsien ei-mustavalkoisesta ajattelumaailmasta, että vihollinen ei aina välttämättä ole vihollinen. Toisaalta oli kyllä pari hahmoa joiden olisi toivonut kuolevan verisesti, kun taas pari hyvää hahmoa tapettiin. Kommunistien.net |