![]() 06.07.2005 14:14:00 (muokattu 06.07.2005 14:22:01) | |
---|---|
näin. nyt on todettu mitä zorro ajattelee. kun ollaan lähes joka asiasta eri mieltä. tuli on vapaa. niinno, pari asiaa tuossa pisti silmään joita voisi korjata: Käytiin kattomassa jo aikaa sitten, muttei ole juuri jaksanut edes katsella kommentteja, kun se on aina sitä samaa "Alkuperäinen trilogia on raiskattu!", "Näyttelijäsuoritukset lähinnä koomisia!" ja kaikkien käyttämä vakio "Semmosta efektimössöä!" Ei ole yllätys jos tämänkin kommentin kirjoittaja on huomannut jo elokuvan katseluvaiheessa minkä muotoisia negatiivisia kommentteja kyseinen elokuva tulee saamaan. Alkupeäinen trilogiahan on nyt virallisesti raiskattu. Se on menettänyt nyt suuren osan hengestään, mystisyydestään ja vakavuudestaan. käsittääkseni suuri osa uuden trilogian epäloogisuuksista tullaan korjaamaan raiskaamalla vanhaa trilogiaa. Tällaisessa ratkaisussahan ei periaatteessa ole mitään vikaa, ainakaan minun mielestä. Mutta kun kyseessä on George Lucas joka on nyt kolmella uusimallaan elokuvalla näyttänyt nämä ultimaattiset ohjaaja ja kirjoittaja lahjansa, sekä on jo osittain näyttänyt joitain ratkaisuja näistä lisäyksistä uuteen trilogiaan, niin näistä johtuen en ole kovinkaan luottavaisin mielin seuraamassa tapahtumia. Näytteliäsuorituksethan on lähinnä koomisia, mutta tämähän ei suonkaan johdu näytteliöistä. Tämä johtuu mitä todennäköisemmin tästä meidän multilahjakkaasta sankarista joka ilmeisesti näillä larppaaja äänenpainotuksillaan pyrkii jäljittelemään alkuperäisen trilogian puhetyyliä. Hän ei mitä ilmeisemmin myöskään seuraa yhtään näiden näytteliöiden työskentelyn laatua, joka aika hyvin paistaa sitten lopputuloksessa. Siis ei helvetti, jos joku väittää, että alkuperäisessä trilogiassa oli jotenkin erityishyvät näyttelijäsuoritukset tai jotain, niin huhhuh. Ei se Mark Hamill IMHO sitä satunnaista angstiaan yhtään sen paremmin näyttänyt kuin tuo Christianssenkaan. Hamill on itsekin naureskellut noille käsikirjoitetuille repliikeilleen, puhumattakaan siitä, ettei Alec Guinness olisi halunnut olla missään tekemisissä sarjan kanssa enää ep. IV:n jälkeen. Hamillia ja Christenseniä on aivan turhaakin turhempi vertailla näissä olosuhteissa. Christensseni kuulostaa Anakinia esittäessä tyhmääkin tyhmemmältä rasittavalta penskalta jolla on vaikeuksia näytellä.. Tässäkään ei ole syyttämistä Hydeniä, vaan Lucasia. Jokainen voi poimia netistä quoteja ja yrittää lausua sitä tekstiä uskottavasti. Se ei onnistu keneltäkään, en usko että edes huippunäytteliöiltä. Guinesihan taas vetää hyvin tämän kenobin roolin. Ja mitä todennäköisimmin osa tästä kenobin luonteesta tulee nimenomaan siitä että guinesia vituttaa näytellä niitä repliikkejä. mikäs siinä kun se toimii. oo, kyllähän kaiken maailman Jar Jar Binksit ja muut 'huumori'viritelmät korpeaa, mutta kun alkuperäinen trilogiakin oli täynnä siannaamaisia Gamorrealaisia, mulkosilmäisiä Sullustaneita ja halinallemaisia Ewokeita, niin eipä niitäkään nyt kovin vakavasti voi ottaa. Nämä alkuperäisen trilogian muut alienit toimii aivan yhtähyvin chewbacca ja muut kumppanit. Varsinkin ewokin on uskomattoman hyvin tehty. ne on yhtä uskottavan näköisiä kun naapurin kissa. Näille Gamorrealaisille ja Sullustanilaisille ei ole ympätykkään mitään liian kunnianhimoista roolia joka sitten paljastaisi liikaa ja täten veisi uskottavuuden. Jälkimmäisessä trilogiassa taas näiden CGI: hahmojen tekstuurit ja liikkeenmallinukset on niin kamalan näköistä katseltavaa että en edes uskalla ajatella niitä, puhumattakaan dialogeista, äänistä ja hahmon luonteesta muutenkin. Ja sittenkun miettii kuinka helvetin typeriä ja turhia hahmoja sinne on lyöty. Alkuperäiseen trilogiaankin on pitänyt lisätä rasittavia hahmoja ja kohatauksia ihan vaan sen takia kun se on mahdollista. Esimerkiksi uudessa ANH:ssa, johon on laitettu kohtaus jossa Jabba odottelee han soloa falconin luona.. Siinä Lucas samalla pilasi yhden elokuvan jännittävistä sivuploteista, eli puhun nyt tästä jabba the hutista ja han solon veloista. ANH:ssa ja ESB:ssä han mainitsee jatkuvasti kuinka hänen on maksettava velkansa tälle gangsterille ja että kuinka pelottava se on, joten katsoja odottelee mielenkiinnolla että pääsee näkemään millanen tämä Jabba nyt sitten on. Tässä uudessa kohtauksessa paljastetaan Jabban ulkonäkö, pilataan jabban luonne, pilataan jabban uskottavuus gangsterina ja velkojen periänä, Lisäksi tämä kohtaus on aivan täysin turha. Samat jutut kerrotaan Greedo-kohtauksessa joka on ilmeisesti juuri sitävarten elokuvaan pistetty. eli lucasilla ei ollut mitään syytä pilata tuota leffaa mutta hän teki sen silti. Toinen mainitsemisen arvoinen juttu on sitten siellä RotJ jabban palatsissa se tanssi ja laulu osuus. Onko tämä nyt sitä hyvää ja uskottavaa animointia? Uusi trilogia näyttää kyllä pirun nätiltä, ja turha efektipaukutus voi todellakin pilata leffan, mutta kun kyse on sellaisesta asiasta kuin scifi -rainasta, niin kyllä mielikuvitukselliset maisemat ja (leikki)uskottava toteutus lisää kummasti sitä läsnäolemisen tuntua. Ainakin enemmän kuin kohtaus Jedin Paluussa, missä Luke juoksee drive-in -teatterin kankaan edessä, missä näytetään äkäistä rancoria. Lisäksi eiköhän nuo alkuperäisetkin leffat edustaneet aikansa efektiteollisuuden huippua. Nämä uudet näyttää kyllä hienoilta ja on paljon epäuskottavia juttuja. Efektipaukuttelut toimisi jossain scifileffoissa tai vastaaviassa jos niissäkään.. mutta kun nyt puhutaan star wars elokuvista, eli elokuvista jotka on jatkumoa oscarpalkituille mestariteoksille ja joita ihmiset on odotellu jo parikymmentä vuotta. Sellaisien elokuvien ei pitäisi näyttää joltain keskivero scifitoiminta pätkältä, vaan sillon voitaisiin tehdä kunnolla koko homma alusta loppuun niinkuin muutkin mestariohjaajat ja tuottajat ruukavat tehdä. ja se rancor näyttää uskottavammalta kuin yksikään uuden trilogian CGI-hahmoista. se johtuu nimenomaan siitä kun sillon aikoinaan nämä lucasin efektit oli aikaansa edellä.. nykyään ne on aikaansa jälessä, kohta jopa pelit näyttää uskottavimmilta kun lucasin jar jar pinksit. Tähänhän voisi periaatteessa kirjoittaa vielä parin sivun mittaisen kirjoitelman uuden trilogian huonouksista ja Lucasin ratkaisuista ohjaajana sekä kirjoittajana, sekä siitä kuinka vähän ihminen tarvii koulutusta että melkeimpä saa ohjattua huomattavasti paremmat elokuvat vaikka samoilla uuden trilogian juonikuvioilla (, mutta en jaksa, sillä en ole kirjoittaja ihmisiä. tämä kysymyksiin vastailu ja kommenttien kommentointi on paljon helpompaa.) sen takia ne lucasin taiteelliset(?) ratkaisut on niin käsittämättömiä. hän on mitä todennäköisemmin lyönyt pään johonkin aikavälillä 1983-1993 ja menettänyt osan muististaan. Rahastuksen makuhan noissa elokuvissa paistaa päälimmäisenä. mutta sitä en ymmärrä, että vaikka he olisivat tehneet hyviä nuista uusista, niin nehän olisi mitä todennäköisemmin myynyt vielä enemmän.. joten WTF!? Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä. | |
![]() 06.07.2005 15:21:24 | |
Jos jonkun mielestä Jar Jar Binks on "elokuvahistorian ärsyttävin hahmo", kannattaa kaivaa netistä tms. Conan O'Brienin jakso, jossa esiintyy vieläkin ärsyttävämpi, liitutaulua kynsillään kirskuttava Blah Blah Ginks... "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie "Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo | |
![]() 06.07.2005 16:30:52 | |
Tässäpä sitten välikevennyksenä hieno piraattiversion käännöstyö: http://winterson.com/2005/06/episode-iii-backstroke-of-west.html Kyllä ne aasialaiset osaa tämän homman. "I'd rather listen to the death rattle of my only child than have to listen to that fucking shit." -David Cross | |
![]() 06.07.2005 16:59:24 | |
Tässäpä sitten välikevennyksenä hieno piraattiversion käännöstyö: http://winterson.com/2005/06/episode-iii-backstroke-of-west.html Kyllä ne aasialaiset osaa tämän homman. Wanha! ;) | |
![]() 06.07.2005 17:26:21 (muokattu 06.07.2005 17:26:53) | |
Wanha! ;) Itseasiassa sulla on WANHA!!11!. :) qlqnen: 06.07.2005 16:30:52 Swan: 06.07.2005 16:37:08 "The dead swans lay in the stagnant pool. They lay, they rotted. They turned around occassionally. Bits of flesh dropped off them from time to time. And sank into the pool's mire. They also smelt a great deal." | |
![]() 06.07.2005 17:47:06 | |
Itseasiassa sulla on WANHA!!11!. :) qlqnen: 06.07.2005 16:30:52 Swan: 06.07.2005 16:37:08 Yks hailee, onpahan näkyvämmällä paikalla tuolla toisaalla. :) | |
![]() 09.07.2005 22:45:40 | |
Tuli taas tänään katsottua lasten vaatimuksesta originaali (ep iV). Oli se vaan niin hyvä, vaikka olikin se uudempi versio. I wanna walk up the side of the mountain, I wanna walk down the other side of the mountain, I wanna swim in the river, lay in the sun, I wanna try to be nice to everyone. | |
![]() 11.07.2005 19:03:12 | |
Alkupeäinen trilogiahan on nyt virallisesti raiskattu. Se on menettänyt nyt suuren osan hengestään, mystisyydestään ja vakavuudestaan. käsittääkseni suuri osa uuden trilogian epäloogisuuksista tullaan korjaamaan raiskaamalla vanhaa trilogiaa. Tällaisessa ratkaisussahan ei periaatteessa ole mitään vikaa, ainakaan minun mielestä. Mutta kun kyseessä on George Lucas joka on nyt kolmella uusimallaan elokuvalla näyttänyt nämä ultimaattiset ohjaaja ja kirjoittaja lahjansa, sekä on jo osittain näyttänyt joitain ratkaisuja näistä lisäyksistä uuteen trilogiaan, niin näistä johtuen en ole kovinkaan luottavaisin mielin seuraamassa tapahtumia. Mä en kyllä arvosta hirveästi uusien leffojen kautta vanhojen korjauttamista, mutta hvyällä mäihällä ne ovat entisestäänkin parempia lukuunottamatta tietenkin tiettyä synkronisointia. vrt. greedo. Eihän Luukas mistään ole kotoisin henkilöohjaajana ja käsikirjoittajan lahjat ovat mitäänsanomattomat. Dialogi on, jos saan sanoa suoraan, susipaskaa Vaderin ja C3PO:n kommentteja lukuunottamatta. Siis oikeasti kammottavaa. Mutta SW:n lumous ei piile pinnassa, vaikka kuinka koneilla brassaattaisiin. Se piilee Voiman mystiikassa, epiikassa, selkeistä ja helpoista itsestään selvyyksistä, vapaudesta realismin rajoista ja mittakaavassa. Se on hyvän ja pahan taistelua joka on toteutettu kuin Adom: vaikka ruudulla vipeltää koko ajan kaikkea, se oikea toiminta tapahtuu jossain muualla, tunnetasolla ja jossain määrin silmien takana. Itse annan anteeksi pintavirheet kuten mcgregoria ja fordia lukuunottamatta joka jumalan roolityön tai koko kuusiosaisen saagan koko käsiksen tai ohjauksen mennentullen sen magian ja tenhon takia. Mulle Hoth on edelleen aivan mahtava paikka, imperial march henk. koht tunnari, keisari moraalinen esikuva ja vader oppi- isä, dagobah ritriitti ja jedipaskanjauhanta tapa ajaa ympäristöni hulluksi, vaikken todellakaan tunnustaudu friikiksi. Nämä elokuvat vaan ovat tunnetasolla olleet niin iso osa elämään vauvasta asti, etten voi suhtautua niihin objektiivisesti. Kolmosen nähtyäni jopa kakkosen kamaluus vaikutti ymmärrettävältä ja anakinin marinan tajusi paremmin... åpitihän sen angsti tuoda esiin konkreettisesti jotta alle parikymppisetkin tajuaa miten se kolmosessa lipes sitten sinne muualle. Näytteliäsuorituksethan on lähinnä koomisia, mutta tämähän ei suonkaan johdu näytteliöistä. Tämä johtuu mitä todennäköisemmin tästä meidän multilahjakkaasta sankarista joka ilmeisesti näillä larppaaja äänenpainotuksillaan pyrkii jäljittelemään alkuperäisen trilogian puhetyyliä. Hän ei mitä ilmeisemmin myöskään seuraa yhtään näiden näytteliöiden työskentelyn laatua, joka aika hyvin paistaa sitten lopputuloksessa. ...ja mcGregoria katsoessani mä olen yllättynyt kun näen etten kiinnitä hänen roolityöhönsä huomiota kuten yleensä teen, vaan katson kun mies on suvereeni Kenobi. Hamillia ja Christenseniä on aivan turhaakin turhempi vertailla näissä olosuhteissa. Christensseni kuulostaa Anakinia esittäessä tyhmääkin tyhmemmältä rasittavalta penskalta jolla on vaikeuksia näytellä.. Tässäkään ei ole syyttämistä Hydeniä, vaan Lucasia. Tässä on syynsä, josta en kyllä pidä. Lucas on ruoskinut sellaista pre-ejakulaatioaikaista kiukkua sen takia että nuoremmatkin ymmärtäisivät varmasti mistä on kysymys. Ilmeisesti jenkeissä alle 15 vuotiaat eivät kuulemma ole empatialtaan niin kehittyneitä että tajuisivat kuonnenäyttelystä tunteita lukea. Jokainen voi poimia netistä quoteja ja yrittää lausua sitä tekstiä uskottavasti. Se ei onnistu keneltäkään, en usko että edes huippunäytteliöiltä. HÄH? Miten NIIN "I find your lack of faith disturbing" ois mitään muuta kuin uskottava? Tai "UNLIMITED POWER!!!" perkele mä viljelen niitä koko ajan... Nämä alkuperäisen trilogian muut alienit toimii aivan yhtähyvin chewbacca ja muut kumppanit. Varsinkin ewokin on uskomattoman hyvin tehty. ne on yhtä uskottavan näköisiä kun naapurin kissa. Näille Gamorrealaisille ja Sullustanilaisille ei ole ympätykkään mitään liian kunnianhimoista roolia joka sitten paljastaisi liikaa ja täten veisi uskottavuuden. Totta. ei oo CGI ihan niin tiukkaa vielä että korvais pienoismallit kokonaan. varsinkin liikkeenmallinnus. Toisaalta, tuossa on tilaa rekonstruoinnille mallia vanha trilogia. Alkuperäiseen trilogiaankin on pitänyt lisätä rasittavia hahmoja ja kohatauksia ihan vaan sen takia kun se on mahdollista. Esimerkiksi uudessa ANH:ssa, johon on laitettu kohtaus jossa Jabba odottelee han soloa falconin luona.. Siinä Lucas samalla pilasi yhden elokuvan jännittävistä sivuploteista, eli puhun nyt tästä jabba the hutista ja han solon veloista. ANH:ssa ja ESB:ssä han mainitsee jatkuvasti kuinka hänen on maksettava velkansa tälle gangsterille ja että kuinka pelottava se on, joten katsoja odottelee mielenkiinnolla että pääsee näkemään millanen tämä Jabba nyt sitten on. Tässä uudessa kohtauksessa paljastetaan Jabban ulkonäkö, pilataan jabban luonne, pilataan jabban uskottavuus gangsterina ja velkojen periänä, Lisäksi tämä kohtaus on aivan täysin turha. Samat jutut kerrotaan Greedo-kohtauksessa joka on ilmeisesti juuri sitävarten elokuvaan pistetty. eli lucasilla ei ollut mitään syytä pilata tuota leffaa mutta hän teki sen silti. "Pilata" on toki suhteellinen käsite. Aika harvassa ovat ne, jotka eivät sitä olleet nähneet sitä vanhaa trilogiaa, ja sitäpaitsi tämä oli alkuperäisessä käsiksessä mukana. Jaball kävi kuten yodalle, tekniikka ei riittänyt tehdä siitä isoa limanuljaskaa silloin joten tämä skene näyteltiin jollain rhodialaisella tms.. Ja poistettiin kun haluttiin pitää kiinni sitä että jabba on mato. Yodallahan oli statistin rooli ykkösessä samasta syystä. Toinen mainitsemisen arvoinen juttu on sitten siellä RotJ jabban palatsissa se tanssi ja laulu osuus. Onko tämä nyt sitä hyvää ja uskottavaa animointia? Mistä puhut? Alkuoperäisestä vai editoidusta? Ja siis mitä? Häh? Nämä uudet näyttää kyllä hienoilta ja on paljon epäuskottavia juttuja. Efektipaukuttelut toimisi jossain scifileffoissa tai vastaaviassa jos niissäkään.. mutta kun nyt puhutaan star wars elokuvista, eli elokuvista jotka on jatkumoa oscarpalkituille mestariteoksille ja joita ihmiset on odotellu jo parikymmentä vuotta. Sellaisien elokuvien ei pitäisi näyttää joltain keskivero scifitoiminta pätkältä, vaan sillon voitaisiin tehdä kunnolla koko homma alusta loppuun niinkuin muutkin mestariohjaajat ja tuottajat ruukavat tehdä. Kolmonenhan oli sitä itse'ään. Pistä noi nihilistifiltterit vaihteeksi nollille ja mene katsomaan se elokuva ihan elokuvana. Vaikeaa, tiedän, mutta mä vihasin kahta ekaa, ja silti juuri tän takia kolmonen oli niin tykki. | |
![]() 11.07.2005 19:07:33 | |
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO!OOOOOO! | |
![]() 11.07.2005 20:27:16 | |
Nämä elokuvat vaan ovat tunnetasolla olleet niin iso osa elämään vauvasta asti, etten voi suhtautua niihin objektiivisesti. nimenomaan tämäntakia en viitsisi näistä asioista kiistellä. Vaikka se olisi sinusta kuinka star warssia niin ei se siitä tee elokuvana hyvää. itse olen käsittääkseni jonkun tasoinen star wars fanaatikko, mutta se ei estä minulta objektiivista katselua näiltä uusilta. voisin verrata tätä minun musiikin kuunteluun.. vaikka olen useamman pändin fani, ei se estä minulta kuulemasta mahdollisia paskoja sovituksia ja epävireisiä soittimia. Kolmonenhan oli sitä itse'ään. Pistä noi nihilistifiltterit vaihteeksi nollille ja mene katsomaan se elokuva ihan elokuvana. Vaikeaa, tiedän, mutta mä vihasin kahta ekaa, ja silti juuri tän takia kolmonen oli niin tykki. ihan yksittäisinä elokuvana olen näitä joutunut katsomaan, sillä tätä prequel trilogyä en hyväksy star warsseiksi. tämä tosiaan johtuu siitä että niinkin pienellä vaivalla kuin ohjaajan vaihdos, näistä oltaisiin saatu ehkä jopa original trilogyn tasosia mestariteoksia. sehän tässä hauskinta on että kun näissä uusissa star warsseissa ei pysty puhumaan edes taiteellisista ratkaisuista, sillä georgen virheet on niin ilmeisiä kaikille jotka ovat alaa vähänkään edes harrastellut. sitten vasta olen näiden uusien puolella kun george on minulle lähettänyt hyvät perustelut noille asioille. Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä. | |
![]() 14.11.2005 18:11:38 | |
Lapsenmieleni elää. En sortunut haukkumaan elokuvaa, vaan nautin siitä. Ja oikeasti vitutti kaikki elokuvassa tapahtunut vääryys ja innosti kaikki tapahtunut oikeus. Mä haluan valomiekan, ja mä haluan sen vittu heti. Ihme kun kestin näin kauan katsomatta kolmosta. piti kyllä odottaa boksia, mutta ei. Ykkönen ja kakkonen vaikuttaa paljon paremmalta tämän nähtyään, joskin ykkönen pysyy vaan Qui-gonin ja Kenobin varassa, lopputaistelusta nyt puhumattakaan. mutta toisaalta, tuskin mitään muuta on luultukaan. Pariin tyyppiin se homma aina kulminoituu. Kaikki muu voi olla tyhjänpäiväistä mutta nättiä. Ja nättiä oli. George, voit olla paska jätkä, mutta kiitos Star Warseista. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 | |
![]() 14.11.2005 23:25:59 | |
DVD katseltu. Miten minusta tuntui että 'NNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!' oli nyt enemmänkin 'Nnnnoooooo!'? Hienoista jälkisäätöä vai vaan huonomman äänentoiston luoma efekti? I'm thinkin' about my doorbell | |
![]() 14.11.2005 23:36:21 (muokattu 14.11.2005 23:38:14) | |
Mun pitäs tämä kolmonen varmaan katsoa dvd:ltä uudella yrityksellä. Teatterikäynnin jälkeen tuntui, että kaksikin tähteä leffasta olisi arvosanana liikaa, mutta toisaalta miten sitten arvioida ne kaksi aiempaa. Töllöstä katsoessa elokuvan voisi sentään jakaa usealle illalle. Tyttöystävä kuorsasi nimittäin teatterissa jo ennen puoltaväliä, nyt ei tarttis sitäkään tökkiä jatkuvasti hereille. http://www.mikseri.net/kiasma | |
![]() 19.11.2005 00:30:27 | |
Pimeässä on parempi hiihtää. | |
![]() 20.11.2005 00:09:14 | |
"Anakin angstaa, kaikki on hiljaa, Anakin angstaa." Huono elokuva. Jotenkin musta tuntui että se koostui lähinnä vain irtonaisista pätkistä mitkä oli liimattu väkisin yhteen. Ja Anakinin syy kääntyä pimeälle puolelle oli melko hatara. "I want to keep yourölöröööönöööööööööyyyyyyyy!!!!½1!!½!½!"½!" Sen olis pitäny olla puhtaasti joku "I WANT THÖ PÖÖÖWWEEERR" syy eikä mikään "ilovehersaver****heranakinhero" Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse. | |
![]() 20.11.2005 00:24:07 | |
Mulla oli "isot" odotuksen II-osaan, mutta se oli vielä huonompi, mitä ensimmäinen. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? | |
![]() 20.11.2005 04:39:57 | |
Mulla oli "isot" odotuksen II-osaan, mutta se oli vielä huonompi, mitä ensimmäinen. jea. mut kolmonen, se on kova | |
![]() 20.11.2005 10:19:39 | |
Mulla oli "isot" odotuksen II-osaan, mutta se oli vielä huonompi, mitä ensimmäinen. Meitä on moneen mullivaunuun ja ruumishuoneeseen, koska mielestäni kakkonen oli paljon parempi pätkä. Ykkösessä toki oli kaikkea jännää, kuten kiitureita, Darth Mauleja ja Jar Jar Binksejä ja sen lähes yhtä homoja ystäviä, mutta kakkosen otti jo vakavemmin. Ainoa mikä ykkösen vetää edes kilpailemaan samalle tasolle, on Liam Neeson ja tietenkin se maailman tykein lopputaistelu. Kakkosesta tykkäsin perhanasti kun se tuli, se oli hämmentävän ykkösen jälkeen paljon paremman tuntuinen pätkä, joskin sekin jätti paljon toivomisen varaa. Elokuva, jossa Mace Windu pudottaa Fettiltä pään, ei voi olla paska. Dooku oli oikeasti hyvä hahmo. Sääli ettei miestä näytetty enempää elokuvissa. Tosin olisi sitä Mauliakin voitu hyödyntää paljon enemmän ykkösessä. Ja tykkäsin siitä, kun Kenobi oli jo vähän vanhempi ja sellainen jedimestarin hunsvotti. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 | |
![]() 20.11.2005 19:04:51 | |
ja kolmonen oli ihan vitun hyvä. paras kaikista. kakkosen ja ykkösen loppumittelöt ei olleet mitään verrattuna kolmoseen.. ...toisaalta, ei mikään ole. kiesus. ekaa kertaa ikinä tulin aidosti kokeneena leffateatterista, ja olin selvin päin. | |
![]() 21.11.2005 11:16:24 | |
Ykkönen oli kevyesti surkein, kakkonen hieman parempi (johtuu ehkä siitäkin, että odotukset eivät olleet enää suuret) ja kolmonen suunnilleen samaa tasoa kakkosen kanssa (johtunee osaksi siitä, että ennakkoon luetut arvostelut johdattivat uskomaan että kyseessä olisi hyväkin leffa). http://www.mikseri.net/kiasma | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)