Aihe: Rock-Suomi
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Kimmo72
29.11.2010 21:29:36
Ihmeen lyhyt siivu Dingosta oli.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Rhesus
29.11.2010 21:37:25
Haha, nyt tulee kunnon shittiä :D
XL5, Coconut Girl, Nylon Beat yms :)
Kimmo72
29.11.2010 21:44:27
Rhesus: Haha, nyt tulee kunnon shittiä :D
XL5, Coconut Girl, Nylon Beat yms :)

Olinki unohtanu ton kookos tytön. Melkosta sontaa :D
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
HaloOfFlies
29.11.2010 22:01:33

Renegades olisi kuulunut tuohon Idolit-jaksoon, Kuitenkin ensimmäisiä todellista hysteriaa Suomessa aiheuttaneita bändejä.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
Bonham
29.11.2010 22:06:25
danny: Renegades olisi kuulunut tuohon Idolit-jaksoon, Kuitenkin ensimmäisiä todellista hysteriaa Suomessa aiheuttaneita bändejä.

Tää oli taas vaihteeks juosten kustu jakso, ihme heittelyä
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
HaloOfFlies
29.11.2010 22:07:18 (muokattu 29.11.2010 22:10:12)

Toistaiseksi huonoin näistä jaksoista.

Repesin pahasti niille Bogart Co-kuville.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
texjazz
29.11.2010 22:09:20

Bonham: Tää oli taas vaihteeks juosten kustu jakso, ihme heittelyä

Ihan turha jakso tähän sarjaan. Olisi kuulunut jonnekin viihteestä kertoviin sarjoihin. Saatiin kallista aikaa kulumaan Ressu Redfordin jorinoihin.
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
aivokuolio
29.11.2010 22:22:54
glx405: Ihan turha jakso tähän sarjaan. Olisi kuulunut jonnekin viihteestä kertoviin sarjoihin. Saatiin kallista aikaa kulumaan Ressu Redfordin jorinoihin.

Vaan eikös nää pop-kusetukset ja muu höpöhöpö oo ihan olennainen osa suomalaista rock/pop-kulttuuria.
texjazz
29.11.2010 22:27:25

aivokuolio: Vaan eikös nää pop-kusetukset ja muu höpöhöpö oo ihan olennainen osa suomalaista rock/pop-kulttuuria.

No joo. Hvyin tuo jakso oli tehty, mutta väärän otsikon alla. Höpöhöpöähän kaikki on, mutta erilaista höpöhöpöä.
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
Milkop
30.11.2010 01:16:28

Bonham: Tää oli taas vaihteeks juosten kustu jakso, ihme heittelyä

Jep. Kirkasta olisi voinut vaikka enempi kertoa ja jättää nämä uudemmat palvonnan kohteet vähemmälle. Kuka muuten osaisi sanoa, mikä jatsahtava kipale alkaa noin kohdassa 38:50? Plussaa luvassa.

http://areena.yle.fi/ohjelma/fd34aa93019479dab3c5e9cdc6696eef
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Atomic Cafe
30.11.2010 07:03:52
Eihän tuossa ollut kun kaksi ihan oikeaa idolia. Kirka ja Nipa täyttivät tämän määritelmän ihan helposti mutta muiden kohdalla sana idoli on hieman yliampuva.
jPekka
30.11.2010 09:33:46

Atomic Cafe: Eihän tuossa ollut kun kaksi ihan oikeaa idolia. Kirka ja Nipa täyttivät tämän määritelmän ihan helposti mutta muiden kohdalla sana idoli on hieman yliampuva.

Mnjaa. Minusta kyllä wannabe-idolit ja tällaisen idolius-asetelman kautta markkinoidut artistit sopivat aivan yhtä hyvin kuin "varsinaiset" idolit.
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
badcompany
30.11.2010 09:39:30
mitäs jengi oli mieltä anna abreun kommenttiin, että ozzy on yhtä tuote kuin hän????.jotenkin tälleen muotoili
aivokuolio
30.11.2010 10:10:18
badcompany: mitäs jengi oli mieltä anna abreun kommenttiin, että ozzy on yhtä tuote kuin hän????.jotenkin tälleen muotoili

Tottahan se on. Komean uran äijä tehnyt mutta nyky Ozzy on ihan samanlainen kulutustuote kuin Abreu. Viimesen päälle stailattu ja mietitty kiva kokonaispakkaus.
vpjarvi
30.11.2010 10:49:16

Mun mielestä tää oli erittäin mielenkiintoinen jakso. Varsinkin se TTTT-malli oli aika avartava. Rupesin itse asiassa miettimään, että varmaan muutama bändi ottaa vähän uutta suuntaa nähtyään tuon.

Mitä tulee taas artistien ja bändien puuttumiseen, tällä kertaa Renegadesin, niin mä näkisin, että tässä ohjelmassa varmaan on otettu selkeesti nyt se suomalaisnäkökulma. Kerrotaan siis asioista siis suomalaisten tekijöiden näkökulmasta. Olihan Renegades Suomessa ilmeisen merkittävä, mutta eivät he kuulostaneet siltä miltä kuulostivat ja näyttäneet siltä miltä näyttivät sen takia, että ne oli Suomessa suosittuja, vaan ne vaikutteet oli varmaan imailtu kotosaarella saatavilla olevista virikkeistä.

On mielestäni vähän jännää, että täällä tehdään jakoa "oikeisiin" ja "wannabe" -idoleihin. En mä oikein osaa nähdä miksi esimerkiksi Antti Tuisku ei olisi idoli. Jannuhan tekee edelleen loppuunmyytyjä keikkoja ympäri maata ja suoltaa hittejä minkä kerkeää. Jos melko vankanoloisen fanipohjan kerännyt ja huomattavasti ennustettua pitempään menestynyt jätkä ei ole idoli niin kuka sitten on?
Kuuntele enemmän. Puhu vähemmän.
Musta Arkipyhä
30.11.2010 11:21:37 (muokattu 30.11.2010 11:22:36)
aivokuolio: Tottahan se on. Komean uran äijä tehnyt mutta nyky Ozzy on ihan samanlainen kulutustuote kuin Abreu. Viimesen päälle stailattu ja mietitty kiva kokonaispakkaus.

Tämä hiukan riippuu siitä näkeekö nimen "Ozzy Osbourne" tarkoittavan enemmän bändiä kuin sooloartistia niin sooloartistin nimi kuin onkin.Ja Ozzyhän aloitti uransa jo ennen näitä "tuotteistamisen" aikoja.

Itse olen sitä mieltä ,että ekat Ozzyn levyt oli enemmän niitä "bändilevyjä" ja viimeisimmät ei niinkään.Toisaalta Ozzy osallistui/osallistuu biisintekoon mitä Abreu ei kai tee?

Ja onhan se ura muutenkin hiukka pidempi kuin Abreun vastaava :-)
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
aivokuolio
30.11.2010 11:24:15
PsychedelicWarlord: Tämä hiukan riippuu siitä näkeekö nimen "Ozzy Osbourne" tarkoittavan enemmän bändiä kuin sooloartistia niin sooloartistin nimi kuin onkin.Ja Ozzyhän aloitti uransa jo ennen näitä "tuotteistamisen" aikoja.

Itse olen sitä mieltä ,että ekat Ozzyn levyt oli enemmän niitä "bändilevyjä" ja viimeisimmät ei niinkään.Toisaalta Ozzy osallistui/osallistuu biisintekoon mitä Abreu ei kai tee?

Ja onhan se ura muutenkin hiukka pidempi kuin Abreun vastaava :-)

Jep, siksi puhuinki "nyky Ozzysta" ja näköjään oikein väliviivavirheen kans.
Atomic Cafe
30.11.2010 14:50:06 (muokattu 30.11.2010 15:16:59)
vpjarvi: Mitä tulee taas artistien ja bändien puuttumiseen, tällä kertaa Renegadesin, niin mä näkisin, että tässä ohjelmassa varmaan on otettu selkeesti nyt se suomalaisnäkökulma.

On mielestäni vähän jännää, että täällä tehdään jakoa "oikeisiin" ja "wannabe" -idoleihin. En mä oikein osaa nähdä miksi esimerkiksi Antti Tuisku ei olisi idoli. Jannuhan tekee edelleen loppuunmyytyjä keikkoja ympäri maata ja suoltaa hittejä minkä kerkeää. Jos melko vankanoloisen fanipohjan kerännyt ja huomattavasti ennustettua pitempään menestynyt jätkä ei ole idoli niin kuka sitten on?

Renegades aiheutti jonkinlaista hysteriaa mutta nehän olivat kuitenkin aika selkeästi niitä rockin pahoja poikia, olihan ne toki myös idoleja ja erityisen suuria idoleja ne oli koulukodeissa ja tarkkailuluokilla.

Minulle idoli tarkoittaa henkilöä joka saa pikkutytöt pissimään housuunsa aina kun kuulevat idolinsa nimen mutta jos tarkkoja ollaan niin onhan Antti Tuisku ilman muuta idoli sekin ja oli ohjelmassa muitakin idoleja kun edellämainitut. Oli siellä niitäkin joita ei voi kutsua idoliksi edes hyvällä tahdolla ja toisaalta monta idolia jäi myös puuttumaan.

Paul Oxley's Unit pääsi ainakin suomenruotsalaisissa piireissä lähelle idolirajaa ja taisi yhtenä kesänä mennä reippaasti ylikin. Manchesterilaisen laulajan ja tammisaarelaisten musikanttien yhteistyö tuotti hedelmää vuoden ja vähän toista mutta katosivat sitten tähtitaivaalta yhtä nopeasti kun sinne nousivat. Tämä yhtye oli samalla kasvissyönnin uranuurtaja ja niiden keikkamatkoilla pyöri suosion huippuaikoina kasvisruokaan erikoistunut kokki, siihen aikaan kun ei ruokapaikoista saanut edes kasvishampurilaisia tai pitsoja.
bedlam
30.11.2010 15:24:05

Gleb91: Toki ymmärrän, että residentit ja wigwamit ja wallit saivat ison huomion, mutta olisin toivonut että ne olis vittu edes siinä kohti, kun vilauttelivat nopeasti kuvia myöhemmistä progeyhtyeistä (ja mainitsivat vielä punkin vaikutteet siinä), näyttäneet kuvaa yhtyeestä, joka on tehnyt sellaiset levyt kuin Toppatakkeja ja Todelonterästä tai Homo Sapiens. Talking about aliarvostettu yhtye.

Ihmetytti vähän joo, kyl Absojen ohessa ois Yup:kin pitäny mainita. Näyttäsivät uusintana joskus sen pitemmän suomiprogea käsittelevän dokkarin. Tuli katottua monta kertaa joskus aikoinaan.
Rhesus
30.11.2010 16:52:47
Emt mutta Jenni Vartinaisesta voin sanoa vain Waynes Worldin Waynea siteeraten että "she will be mine, oh jeah she will be mine"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)