Aihe: Twin Peaks (SPOILEREITA)
1 2 3 4 518 19 20 21 2224 25 26 27 28
sellisti
16.01.2007 23:40:21
Ekat kolme jaksoa katottu ja hiton hyvältä vaikuttaa. Tunnelma on todella outo ja hyytävä, etenkin viimeisimmässä jaksossa. Absurdit elementit toimivat hienosti, tykkäsin varsinkin siitä miten joku kohtaus saattaa mennä ihan komedian ja suorastaan farssin puolelle, ja yhtäkkiä seuraavassa ollaan taas ihan haudanvakavissa tunnelmissa. Ja sitten vielä ne vilaukset unista ja muista... huh. En aluksi tykännyt Cooperista, mutta on siinä kyllä niin mahtava veikko että ei voi kuin repeillä. Jahka kaikki jaksot on tallessa, tämä on pakko joskus katsoa maratonina kokonaan. Siinä saattaa tosin pää seota, niin outoja juttuja tuntuu olevan luvassa.

Minäkin pyydän että yritetään vältellä spoilereita tässä ketjussa kun on meitä jotka eivät ole sarjaa aiemmin nähneet. Vai olisiko tarpeen tehdä erilliset ketjut..?
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
ballfish
17.01.2007 14:50:10
Minäkin pyydän että yritetään vältellä spoilereita tässä ketjussa kun on meitä jotka eivät ole sarjaa aiemmin nähneet. Vai olisiko tarpeen tehdä erilliset ketjut..?

Pistin uuden ketjun..

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=26&t=141031
sellisti
17.01.2007 23:29:34
Pistin uuden ketjun..

Kiitoksia. Jatkukoon meidän ensikertalaisten spekulointi siellä.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
jra
18.01.2007 01:12:41
Kiitoksia. Jatkukoon meidän ensikertalaisten spekulointi siellä.

Spoilereista vielä sen verran että ei kannata kuunnella Season 1. DVD:n kommenttiraitoja, ennen kuin on katsonut koko sarjan kerran alusta loppuun. Kommenttiraidoilla tulee tietoa joka saattaa spoilata myöhempien jaksojen tapahtumia.

Muuten kommenttiraidat ovat ehdottomasti kuuntelemisen arvoisia, vaikka Lynch ei ole äänessä, niin puhujat ovat kiinteästi sarjan teossa mukana olleita.
Stain
22.01.2007 20:23:28
Sarja vaikuttaa hyvältä, ainoa huono puoli on sunnuntaiyön lähetysaika. Oikeastaan on tullut nähtyä vasta eka jakso loppua lukuunottamatta ja sitten tuo eilinen puolesta välistä. Onhan tuossa kieltämättä melko jännittävä tunnelma. Semmoista kummitusfiilistä. Just ne liikennevalot, jotka heiluvat yöllä tuulessa.. hrrr.

Katsoin tuossa youtubesta pari traileria. Sitten homma varmaan menee jännäksi kun Bob tulee kehiin. Vai joko se on tullut?

Offtopic:

Kuunnelkaapa Florist-bändin biisi nimeltä Ballad Of Laura Palmer, on Twin Peaks-soundia ja baritonikitaraa.

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=233605&type=hi
It's a bittersweet symphony, this life
jigsore
22.01.2007 21:08:24

Piti se tämäkin nähdä, Julee Cruisea goottihevinä: http://www.youtube.com/watch?v=QFmodZBl2SM
Minuutin paikkeilla tuli vain sen verran huono olo ettei pystyny enää jatkamaan.
jo nyt on saatana
Manuel Pyrhullo
22.01.2007 21:19:53
Hyi helvetti.
Poista tuo linkki ja säästä kanssaihmisiä.
Jani The Rock
22.01.2007 22:08:42

Piti se tämäkin nähdä, Julee Cruisea goottihevinä: http://www.youtube.com/watch?v=QFmodZBl2SM
Minuutin paikkeilla tuli vain sen verran huono olo ettei pystyny enää jatkamaan.

Öh hööh. Olis voinu pystyä kuuntelemaan loppuun asti, jos se puppeli olis pitänyt päänsä kiinni.
Your funeral, my trial.
Mohla
22.01.2007 23:25:47

Hui! Hyi. Heti introsta saakka nousi karvat pystyyn, voi korniuden määrää. Laulaja lauloi n. kaksi fraasia ja oli pakko sulkea selain. Hyrrr.... Vieläkin menee kylmät väreet kun ajatteleekin, eikä se johdu siitä että pelottaisi.

Sen verran kun pystyin katsomaan, niin voin sanoa positiiviseksi ne punaiset verhot ja lattiakuvion.
Adamantium Studios
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
aikavaikea
23.01.2007 06:56:16
Sitten homma varmaan menee jännäksi kun Bob tulee kehiin. Vai joko se on tullut?

On se jo kertaalleen lyhyesti Lauran äidille ilmestynyt.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Loijaa
23.01.2007 08:01:01

On se jo kertaalleen lyhyesti Lauran äidille ilmestynyt.

Ja Agentti Cooperille unessa. Minulle jäi vähän epäselväksi, että onko Bob ollut joskus olemassa normaalina ihmisenä vaiko pelkästään pahana henkenä?
Heavy Metal Thunder
Ali
23.01.2007 10:22:46

Ja Agentti Cooperille unessa. Minulle jäi vähän epäselväksi, että onko Bob ollut joskus olemassa normaalina ihmisenä vaiko pelkästään pahana henkenä?

Omasta mielestän Bob kuvastaa pelkkää pahuutta, ei niinkään fyysistä henkilöä.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Muovinen
23.01.2007 11:14:33

Ensikertalaisen kommentteja:

Dale Cooper on aivan helvetin loistava, vaikka aluksi en tajunnut hahmon nerokkuutta. Juuri kaikki nämä pilliinvihellykset, Tiibet-metodit, piirakka-addiktiot ja "kuinka kauan olet rakastanut X:ää?" -tokaisut. Ja se peukku. Tajusin myös sen, että Dalella on sellaiset kasvot joita ei voi unohtaa. Hän on nimittäin ainoa, jonka muistan sieltä ensimmäiseltä esityskerralta, jolloin näin sarjaa vain vilaukselta. Penska kun olin. Sinkkuelämästäkin hänet tunnisti nanosekunnissa.

Ihan totta että musiikki tukee hämyistä tunnelmaa hienosti, mutta mun mielestä sitä on käytetty hieman liikaa. Välillä se jatkuva sormien napsuttelu taustalla alkaa ärsyttämään. Rakastan sitä, kuinka itse pääteema taipuu siitä hieman toiveikkaasta baritonikitara-alusta siihen helvetin ahdistavaan ja epätoivoiseen syntikka(?)mattoon. Nerokkuutta.

Itse stoori rönsyilee aika paljon mutta pääteema pysyy vahvana. Ja oikeastaanhan joka ikinen rönsyilykin tuntuu liittyvän aina pääteemaan. Tyttökaveri tokaisi uniepisodin aikana että "mitä vittua tämä nyt on?" :D Itsekin olin aika fiiliksissä!

Odotan jatkoa innolla!
Ali
08.02.2007 10:28:49

Tyttökaveri tokaisi uniepisodin aikana että "mitä vittua tämä nyt on?" :D Itsekin olin aika fiiliksissä! Odotan jatkoa innolla!

Odotahan vain sarjan päätösjaksoa... ;)
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Muovinen
08.02.2007 15:51:02

Odotahan vain sarjan päätösjaksoa... ;)

Toki sitä odotellaan... Sarjan juonivyyhti tuntuu keräävän limaista lankaa ympärilleen yhä enemmän, hienoa.
M!Xu
08.02.2007 16:46:28

Teeveestä oon kattonu. Kyllä se on uskomaton sarja. Näyttelijät on ihan sika hyvii ja musiikit ihmeellisiä. Ai että...
pöö
sellisti
08.02.2007 23:45:57

Mainostetaan nyt vielä tuota "spoilerivapaata" ketjua, jota suositellaan niille jotka sarjaa katsovat ensimmäistä kertaa. Ei tarvis täällä keskustelijoiden sitten pelätä pilaavansa jännitystä keneltäkään, jos sarjasta haluavat keskustella.
juuso a
08.02.2007 23:58:12

Mainostetaan nyt vielä tuota "spoilerivapaata" ketjua, jota suositellaan niille jotka sarjaa katsovat ensimmäistä kertaa. Ei tarvis täällä keskustelijoiden sitten pelätä pilaavansa jännitystä keneltäkään, jos sarjasta haluavat keskustella.

Spoilerit vaivaa miltei mitä tahansa ketjua jossa käsitellään sarjoja, mutta toisaalta sama vika on myös IMDb:ssä. Mun neuvo on että älkää lukeko näitä ketjuja. Itse en ainakaan enää lue jos tiedän etten ole jossain ajan tasalla.
moottorisaha
09.02.2007 00:09:44 (muokattu 09.02.2007 00:11:10)

Spoilerit vaivaa miltei mitä tahansa ketjua jossa käsitellään sarjoja, mutta toisaalta sama vika on myös IMDb:ssä. Mun neuvo on että älkää lukeko näitä ketjuja. Itse en ainakaan enää lue jos tiedän etten ole jossain ajan tasalla.

Voisiko tuohon threadiin laittaa perään - SPOILEREITA tms. Modejen taholta? Kun tosiaan on hauska jutella tästä sarjasta niidenkin kanssa jotka sen ovat aiemmin nähneet, ja tuolla on tuo toinenkin ketju.

Heh, mitä mieltä olette muuten tuosta Dickistä? Mielestäni mielettömän koominen hahmo, varsinkin tuo Andy-Dick kiistely. :)
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
tigrushka
13.08.2007 11:34:11
Dodi, eilen katsoin loppuun. Eka DVD-boxi tuli katsottua jo aiemmin, mutta kakkostuotantokautta aloin katsoa vasta jokunen viikko sitten ja tajusin etten ollutkaan nähnyt sitä kokonaan silloin ekalla kierroksella, joten tuli aika lailla uusia ylläreitä.

Thomas Eckhardtin kosto Andrew Packardille oli ehkä mielettömin ikinä missään! Nadinen "nuortuminen" oli myös aika kipeä. Tykkäsin myös Log Lady -introista.

On se vaan hieno, pitää ottaa uusiksi ilman taukoa ekan ja tokan kauden välillä.
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#3
"Oikean rytmin kiinni saan, iskelmä alkaa kiinnostaa..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)