Jami 25.03.2008 13:50:43 (muokattu 25.03.2008 13:53:34) | |
---|
Hmm, heitetäänpä tämän kriittisyyden keskellä homma toisinpäin: Millaista selostuksen tulisi olla, jotta se olisi mahdollisimman laadukasta? Miten se olisi mahdollisimman viihdyttävää? Vai sulkeeko em. asiat toisensa täysin pois? Minä kaipaisin ajantasalla oloa selostajilta. Kun ne kerran maksetaan maksukorttirahoilla oikein paikan päälle niin tietoa ja ajantasallaoloa pitäis löytyä huomattavasti enemmän kuin nyt. Kun homma on aika tylsää peräkkäinajoa niin kyllä pitäis selostajien pystyä seuraamaan paremmin eroja kierrosajoissa, varikkokäyntitaktikoiden eroja ja seurauksia jne. Liian monta kertaa on pitäny ruudulle huutaa että kattokaa ny ku se meni ohi. Tuntuu monesti että ruudun välityksellä mulla on parempi käsitys kisan kulusta kuin selostajilla. Niiltä jää todella paljon tilanteita näkemättä. JJ:stä kyllä tykkään. Äärettömän fiksu mies. Ei vissiin aina viitsi korjata toisen höpinöitä ettei tuu munatuksi maallikkoa. On tuo ynnäkortin kautta tuleva selostus kuitenkin parasta mitä meille on tähän asti tarjottu. Täytyy vielä lisätä että odotinkin Massan romahtamista. Kumma että kesti koko viimekauden. Nyt meni pasmat sekaisin kun Kimi meni ohi. Montoyahan lähti koko sarjasta. Taitaa tuo Räikkönen olla rattimiehiä. Kovastihan aikoinaan povattiin että turpiin tulee molemmilta kuumanmaanmiehiltä. Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää. |
Flash 25.03.2008 17:30:44 | |
---|
Tuntuu monesti että ruudun välityksellä mulla on parempi käsitys kisan kulusta kuin selostajilla. Niiltä jää todella paljon tilanteita näkemättä. Johtuu siitä, että selostajat tuijottavat muutakin, kuin sitä TV-kuvaa (tulosmonitoreita, ulos selostamon ikkunasta jne.), eli tuo on sinällään ymmärrettävää, vaikkakin ärsyttävää... On tuo ynnäkortin kautta tuleva selostus kuitenkin parasta mitä meille on tähän asti tarjottu. Jep. Muistaako joku vielä Juha Jokisen selostamia kisoja? Siinä tuntui Kyllönenkin sen jälkeen aika loistavalta... Live Music Is Better! |
Shabby 25.03.2008 17:51:24 | |
---|
Kyllösen selostukset on kyllä legendakamaa. Pitäisi melkein äänittää nuo jälkilähetykset. :) Kerran jouduin kaverilla jälkilähetyksen viimevuonna katsomaan, ja olin hieman pettynyt. Ehkä Kyllönen on menettänyt otteensa, tai sitten pihtailee niitä vitsejä, ettei vaan kukaan julkaise netissä ilman korvausta =D Joskus aikanaan pidin huonona juttuna sitä, että Kyllönen lopetti maikkarissa F1:n selostuksen, ja pidin tätä nykyistä jamppaa huonompana... oliko se nyt Oskari Saari vai kuka. Noh, ajan myötä tähän kaveriin tuli opittua, ja nyt viime kauden kisassa piti tottakai katsoa se jälkilähetyskin. Pitkästä aikaa kun sai taas Kyllösen Mattia korviinsa, niin olin kyllä kuin puulla päähän lyöty. Aivan järjettömän huonoa selostamista, ei oikein mitään kosketuspintaa tuntunut olevan todellisuuteen. Ihankuin olisi selostanut jossakin ihmepöllyssä ja maalaillut valkoisia pilviä siniselle taivaalle... ei sitä oikein voi muutoin sanoin kuvata. Oliko Matti todellakin näin kehno selostaja? Ehkei Matti pääse oikeuksiinsa tynkäkisassa, josta on puolet leikattu pois? Tai sitten aika on vaan kullannut muistot. Aika pian totuin siihen uuteen, kun se heitti jonkun tyhmän jutun. Onkos meillä muuten vielä se sama uusi, vai onko jo toinen uusi menossa? Niin, ja kukapa meistä ei unohtaisi Matin kanttarelleja, varikkosuoran nopeusanturoita, formuloiden pleksejä (jotka olivat Keken mukaan kymmenien ja satojentuhansien markkojen arvoista hiilikuitua eikä mitään pleksiä), mielenkiintoisia tilanteita: "Hill kärjessä, Schumacher johtaa" ja "Hameet korville, skotti" -lausahduksia. Kyllähän Kyllönen legendaarinen selostaja on, ei siitä mihinkään pääse. Mutta onneksi kyseinen herra on ja hieman taka-alalla, hyvä niin. :) Itse tuota hame korville skottia tuossa tänä vuonna jommankumman kisan aikana hihkuin. En nyt harmikseni muista, kuka tuli takaa =D Matti: Auton takaosassa olevasta suuttimesta tulee savua. Keke: Ammattikielellä me kutsumme sitä pakoputkeksi. "Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko- |
Tympee Huttunen 25.03.2008 22:04:21 | |
---|
Ei kukaan muuten pistänyt merkille Heidfeldin upeaa ohitusta Alonsosta? Mies teki "Häkkiset" ja ohitti sekä kierroksella ohitettavan, että edessään ajavan samalla kerralla. Häkän temppu oli vaan astetta komeampi, kun se tapahtui Schumia vastaan ja kisan kärjessä. |
sellisti 25.03.2008 23:16:15 | |
---|
Ei kukaan muuten pistänyt merkille Heidfeldin upeaa ohitusta Alonsosta? Mies teki "Häkkiset" ja ohitti sekä kierroksella ohitettavan, että edessään ajavan samalla kerralla. Häkän temppu oli vaan astetta komeampi, kun se tapahtui Schumia vastaan ja kisan kärjessä. Oli hieno oivallus Heidfeldiltä kyllä, malttoi pysytellä sisäreunalla ja sieltähän se ovi aukesi. Mutta eihän siinä ollut kierroksella ohitettavia vaan kaikki taistelivat sijoituksista. "Musiikki ei ole sitä mikä soi. Musiikki on sitä, miksi se mikä soi, soi niin kuin se soi silloin kun se soi." (Leif Segerstam) --- "Musiikki on kuin huumori. Toisille sitä ei kannata selittää, toisille ei tarvitse." (en muista kuka) |
Jööhannes 26.03.2008 13:47:43 | |
---|
Mitäs Briatore on oikein laukonut vuosi sitten Australian jälkeen Kovalaisesta, kun siitä on nyt ollut niin paljon höösäystä? |
Turder 26.03.2008 15:22:48 | |
---|
Mitäs Briatore on oikein laukonut vuosi sitten Australian jälkeen Kovalaisesta, kun siitä on nyt ollut niin paljon höösäystä? Vaikka mitä ("tuo ei ole sama Kovalainen kuin testeissä", hakkui koko miehen jne.) mutta Piquet on päässyt vielä surkeammilla esityksillä kuin koira veräjästä. Mahtaa muutenkin brasseilla olla tunnelma katossa näillä esityksillä. Massa spinnailee, Rubinho häntäpäässä, Nelson opettelee... |
Hannu H. 26.03.2008 18:34:47 | |
---|
Hetken aikaa jo riemuitsin tuosta kuvan alaruudussa pyörivästä tulosliuskasta, että nyt on saatu motogp:n ja nascarin tyylinen toimiva tulospalvelu, mutta paskat... taas pitää tunkea niitä pit stoppeja kaiken aikaa näkyviin vaikka ne ei kiinnosta yhtään ketään! Kyllä kisaa seuraava senverta tietää varikolla käyneet kun tarvitseekin! Miten se voi olla niin vaikeaa saada niitä väliaikoja näkyviin tasaisesti ja järkevästi? Tää sama ongelma on vaivannut formuloita niin kauan kuin muistan.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella |
Shabby 26.03.2008 19:05:47 | |
---|
Ei kukaan muuten pistänyt merkille Heidfeldin upeaa ohitusta Alonsosta? Mies teki "Häkkiset" ja ohitti sekä kierroksella ohitettavan, että edessään ajavan samalla kerralla. Häkän temppu oli vaan astetta komeampi, kun se tapahtui Schumia vastaan ja kisan kärjessä. Olikos tämä se tapaus, kun Heidfeld ohitti Coulthardin ohittamista yrittävän Alonson? Aika siistiä; Davidillä ja Fernandolla oli niin paljon puuhaa toisistaan, etteivät luultavasti ehtineet edes tajuta mikä heihin iski =D Totuuden nimissä on sanottava, että onnistuihan se espanjalainenkin sitten skotin ohittamaan. Hyvin pisti vanha silti vielä kampoihin, täytyy sanoa. "Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko- |
h.e.k.a 26.03.2008 20:13:31 | |
---|
Miten se voi olla niin vaikeaa saada niitä väliaikoja näkyviin tasaisesti ja järkevästi? Tää sama ongelma on vaivannut formuloita niin kauan kuin muistan.. Itse pidän konetta vieressä, ja siinä auki http://www.formula1.com/services/live_timing/joka on tiimeillä varikkomuurillakin näkyvissä. Näin pysyy ainakin kärryillä missä mennään... "I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne |
Turder 26.03.2008 22:35:25 | |
---|
Itse pidän konetta vieressä, ja siinä auki http://www.formula1.com/services/live_timing/ joka on tiimeillä varikkomuurillakin näkyvissä. Näin pysyy ainakin kärryillä missä mennään... Sama. Etenkin varikkokäyntien aikana on hyvä seurata sektoriaikoja niin näkee pääsekö toinen ohi varikkostopin jälkeen. Esim. Kimin ohitus Massasta Malesiassa oli just klassinen esimerkki tuon live timingin hyödystä. Kahdella ekalla sektorilla Kimi löi violetit ruutuun ja Massan ajat romahti painavalla autolla niin eipä ollut kahta sanaa kuinka tulee käymään. |
Booligan 27.03.2008 11:35:59 | |
---|
En myöskään innostu Mertarannan selostuksesta, joten kai mussa on jotain vikaa... Suosittelen pikaista lääkärintarkastusta. Unkari-Kazakstan matsistakin tulee kiinnnostava kun Mertsi päästetään puikkoihin. Tai pakotetaan, eihän tuollaista jääkiekkoa mielellään katso :D nuotteja säästämättä |
Sinap 27.03.2008 23:26:18 | |
---|
Sehän on se selostus tuossa hyvä että saadaan hieman spekulaatiokavereita kisaa ennen, sen aikana ja jälkeen...aina ei pääse hyvien formulakavereiden kanssa katsomaan kisaa...silloin melkee kyl vois olla selostus offilla...selostaja on ihan ok...välillä hieman ärsyttää...mutta kyllä sitä tuli ikävä kun katteli kiinalaista streamia viime vuonna yhdessä kisassa... Tuubista irtoaa vielä...kun vaan vähän rutistaa. |
Jubi 30.03.2008 15:10:06 | |
---|
Innostus:
Nuoruuden hermostollinen häiriötila,
joka paranee pienillä annoksilla katumusta
kokemuksen karttumisen seurauksena. |
Hetfield 30.03.2008 15:22:00 | |
---|
I quit the band... Now I just play with myself. |
Shabby 30.03.2008 16:21:09 | |
---|
Vähän OT, mutta liittyy formuloihin kuitenkin. Mitäs luulette, tuleeko Max Mosleylle vähän ongelmia tästä: http://viihde.mtv3.fi/uutiset/muut.shtml/629193?mosley_maxi :) Äijähän ilmiselvästi oli sekä uhri että rankaisija. Itseruoskinta ei liene kiellettyä, vaikka käyttäisi natsinaikkosia apuna ;D Vakavasti puhuen olen kyllä sitä mieltä, että eiköhän tuo liene Moxleyn yksityisasia. En klikkaa linkkiä, piste. "Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko- |
Hetfield 30.03.2008 16:45:01 | |
---|
I quit the band... Now I just play with myself. |
Artist 30.03.2008 18:17:33 (muokattu 30.03.2008 18:20:28) | |
---|
Vähän OT, mutta liittyy formuloihin kuitenkin. Mitäs luulette, tuleeko Max Mosleylle vähän ongelmia tästä: http://viihde.mtv3.fi/uutiset/muut.shtml/629193?mosley_maxi Mites, mulla on mielikuva, että Mosley on ennenkin yhdistetty natsijuttuihin? Siis, tyyliin jo vuosia olen aina Mosleyn nimen kuullessani ajatellut "se natsi". E: aijjoo, Mosleyn faijahan oli natsi. "I'm hypocrite,
I dish it out but I can't take it
I know you think it's wrong
and maybe you're right but this is my song" |
JCM 31.03.2008 14:42:01 | |
---|
No nyt siellä vaaditaan jo Mosleyn eroamista urheilun parista. Mutta: Bahrain seuraavaksi. Odotan kovaa kisaa, mutta uskon Ferrarin olevan vahvoilla ja saavan renkaistaan etua muihin verrattuna. |
Simo78 31.03.2008 14:54:17 | |
---|
No nyt siellä vaaditaan jo Mosleyn eroamista urheilun parista. Mutta: Bahrain seuraavaksi. Odotan kovaa kisaa, mutta uskon Ferrarin olevan vahvoilla ja saavan renkaistaan etua muihin verrattuna. Sinänsä suuri yllätys. Eipä tollanen asia ainakaan nosta F1:sten jo muutenkin "hyvää" mainetta. Ainakin minua ei juuri kiinnosta kisojen katselu, tulosten katselu kylläkin=) Henkilökohtaisesti en tuollaiselle pomolle tekisi päivääkään töitä, vaikka kuinka olisi hänen yksityisasiansa... |