Aihe: Minkä kirjan luit viimeksi?
1 2 3 4 5153 154 155 156 157177 178 179 180 181
LaMotta
21.03.2020 22:26:38

santakasa: Aldous Huxley - Uljas uusi maailma

Täytyy sanoa suoraan, että tämä oli pettymys. Alussa ja lopussa oli ihan hyvää tekstiä, mutta muuten aika plääh. Henkilöhahmot tylsiä ja jäivät etäisiksi.

Vaikka tämä kirja ja Orwellin Vuosi 1984 -kirja lähestyvät dystopiakuvauksia hieman eri tulokulmista, Orwellin teos pyyhkii lattiaa kuitenkin mennen tullen Huxleyn teoksella.

Joitakin vuosia sitten taisin kirjoittaa näistä tänne samoilla sanoilla?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Scrobble
22.03.2020 22:03:42
Oma suosikkini dystopiaklassikoista on Bradburyn Fahrenheit 451, pitäisikin varmaan lukea se uusiksi pitkästä aikaa.
santakasa
23.03.2020 10:05:18
Scrobble: Oma suosikkini dystopiaklassikoista on Bradburyn Fahrenheit 451, pitäisikin varmaan lukea se uusiksi pitkästä aikaa.

Tää on mun lukulistalla. Nyt kun muistutit, voisin ehkäpä lukaistakin sen jahka vain kirjastot aukeavat taas.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
NHR
23.03.2020 10:08:42

Scrobble: Oma suosikkini dystopiaklassikoista on Bradburyn Fahrenheit 451, pitäisikin varmaan lukea se uusiksi pitkästä aikaa.

Ennen kuin sekin poltetaan? ;)
This ain't no rocket surgery!
Oan
04.04.2020 17:30:44
Stephen King - The Stand (1978, eli se alkuperäinen)

Sitä tietää lukevansa Stephen Kingiä kun noin puolivälissä kirjaa on vaikea päättää että pistäiskö saman tien roskakoriin vai kärvistelläänkö loppuun saakka. Tällä kertaa jaksoin jälkimmäisen; jos kyseessä olisi ollut myöhempi päivitetty ja paisutettu versio kirjasta, niin toisin olisi todennäköisesti käynyt. Kingillä on kumma taito kirjoittaa raivostuttavan ripulista tekstiä, mutta kuitenkin ajoittain sillä tavalla ovelan vetävästi ettei niitä kirjoja ihan heti viitsi keskenkään jättää.

Eniveis, iso paha flunssa tappaa kaikki, paitsi muutaman jenkin. Näistä osa on Pahoja ja toinen osa Hyviä. Omien sanojensa mukaan King halusi kirjoittaa Tarun sormusten herrasta, mutta sen ajan Yhdysvalloissa -- ja arvaahan sen, mitä siitä seuraa. Tylsiä jenkkihahmoja, puolen pennin sosiologiaa, pseudoälykästä ja totaalisen epärealistista dialogia, "rajua" psykologista maalailua, ja kaiken alla katolinen taustavire ilman kunnollista syvyyttä.

Miten ihmeessä tästä on julkaistu vielä se pidempikin versio?

0/1
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
LordWinter
11.04.2020 20:46:54
Onko Stephen Kingillä yhtään hyvää kirjaa? Itse olen lukenut Firecatcherin ja Mustan Tornin ensimmäisen osan enkä vakuuttunut. Veli sanoi että JFK-kirja on hyvä.
Henri Henri Olavi
11.04.2020 20:51:57
LordWinter: Onko Stephen Kingillä yhtään hyvää kirjaa? Itse olen lukenut Firecatcherin ja Mustan Tornin ensimmäisen osan enkä vakuuttunut. Veli sanoi että JFK-kirja on hyvä.

Kingin kirjat iskivät kovaa ala-asteella. Silloin kaikki ne olivat hyviä. Nykyään en usko, että yksikään olisi.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Humanoid
11.04.2020 21:51:19
LordWinter: Onko Stephen Kingillä yhtään hyvää kirjaa? Itse olen lukenut Firecatcherin ja Mustan Tornin ensimmäisen osan enkä vakuuttunut. Veli sanoi että JFK-kirja on hyvä.

Hohto ainakin toimi. Se oli jollain tapaa parempi kuin Kubrikin tuotos, vaikka siinäkin on puolensa.
Henri Henri Olavi
11.04.2020 22:03:00
Humanoid: Hohto ainakin toimi. Se oli jollain tapaa parempi kuin Kubrikin tuotos, vaikka siinäkin on puolensa.

Vau, siis tuotakin mieltä voi olla!
Oan
11.04.2020 23:34:39

Salem's Lot ei ollut huono, jos ei kohta mitenkään erityinenkään.

Myös jotkut novellit on ihan alright. Ylipäänsä mitä lyhyempi teksti Kingiltä, niin sen parempi.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
LordWinter
12.04.2020 01:08:46
Henri Henri Olavi: Kingin kirjat iskivät kovaa ala-asteella. Silloin kaikki ne olivat hyviä. Nykyään en usko, että yksikään olisi.

Eli Kingin kirjat South Parkiin verrattavissa.
LaMotta
12.04.2020 22:48:27

LordWinter: Eli Kingin kirjat South Parkiin verrattavissa.

South Park on evoluutiossa myöhemmin.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
LordWinter
17.04.2020 21:21:27
"I am the literary equivalent of a Big Mac and Fries." -Stephen King
Bullitt
19.04.2020 12:40:56
Heikki Kulta: Mika Salo - Elämäni.

Ihan luettava ja mielenkiintoinen kirja, mutta Kullan sanomalehtimiestausta näkyy paikoin tietynlaisina maneereina eikä teksti solju ihan niin luontevasti kuin vaikkapa Hotakaisen Räikkös-kirjassa. Kulta on saanut kirjaan ihan mielenkiintoisia haastateltavia, mutta Hockenheimin tallimääräystå ei välttämättä olisi tarvinnut käydä jokaisen kanssa läpi.
"Lahjatthomat ne corkean cansan coulussa tacamusta culuttavat, oicea elon kocemus tulee pitcän elon academiasta!"
Henri Henri Olavi
19.04.2020 21:12:18
Jussi Pullinen: Mitä meille tapahtui

5/5

Hyvä arvostelu kirjasta: https://vapaakytkin.fi/2020/04/19/k … xomtTpim5XEE_68_FKDwp_L7KKRtcnFZSbw
LordWinter
13.06.2020 12:32:23 (muokattu 13.06.2020 12:32:48)
Houkutus - Stephenie Meyer

En ole loppuun vielä päässyt, mutta pettymys tämä on ollut. Äärimmäisen perus rakkauskirja ja melkein livahtaa jopa fanficin puolelle.

1/5 jos ei ihmeitä tapahdu.
Flash
13.06.2020 19:16:28

Bullitt: Heikki Kulta: Mika Salo - Elämäni.

Ihan luettava ja mielenkiintoinen kirja, mutta Kullan sanomalehtimiestausta näkyy paikoin tietynlaisina maneereina eikä teksti solju ihan niin luontevasti kuin vaikkapa Hotakaisen Räikkös-kirjassa. Kulta on saanut kirjaan ihan mielenkiintoisia haastateltavia, mutta Hockenheimin tallimääräystå ei välttämättä olisi tarvinnut käydä jokaisen kanssa läpi.

Tämä oli kyllä ihan onneton tekele. En suosittele edes F1 faneille. Luin vasta Damon Hillin ja Mark Webberin kirjat. Ne olivat ihan eri tasoa. Jenson Buttoninkin kirja oli ihan ok. Suomalaisista kuskeista Keken omaelämäkerta 80-luvulta on edelleen täysin omaa luokkaansa.
Live Music Is Better!
Bullitt
14.06.2020 10:54:43 (muokattu 14.06.2020 10:56:02)
Flash: Tämä oli kyllä ihan onneton tekele. En suosittele edes F1 faneille. Luin vasta Damon Hillin ja Mark Webberin kirjat. Ne olivat ihan eri tasoa. Jenson Buttoninkin kirja oli ihan ok. Suomalaisista kuskeista Keken omaelämäkerta 80-luvulta on edelleen täysin omaa luokkaansa.

No joo, nyt kun luin itse tuon oman arvostelun niin jäi tuosta ehkä vähän tarpeettoman positiivinen kuva. On varmasti paljon parempiakin (moottori)urheiluelämäkertoja etenkin ulkomaisiin mentäessä, mutta kyllä minä koin tuon kuitenkin ihan lukemisen arvoiseksi kun aihepiiri kiinnosti ja uutta tietoakin tarttui matkaan. Mutta ei Heikki Kulta tosiaan mikään kummoinen kirjailija ole.

E: tuo Keke-kirja pitäisi kyllä etsiä käsiinsä jostain, olen kuullut kehuja muiltakin.
"Lahjatthomat ne corkean cansan coulussa tacamusta culuttavat, oicea elon kocemus tulee pitcän elon academiasta!"
Funkånaut
14.06.2020 12:07:07

Flash: Tämä oli kyllä ihan onneton tekele. En suosittele edes F1 faneille. Luin vasta Damon Hillin ja Mark Webberin kirjat. Ne olivat ihan eri tasoa. Jenson Buttoninkin kirja oli ihan ok. Suomalaisista kuskeista Keken omaelämäkerta 80-luvulta on edelleen täysin omaa luokkaansa.

Mikä Keken elämäkerroista? Tämäkö? https://www.hortonsbooks.co.uk/inde … =product/product&product_id=678
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Flash
14.06.2020 21:10:56 (muokattu 14.06.2020 21:13:08)

Funkånaut: Mikä Keken elämäkerroista? Tämäkö? https://www.hortonsbooks.co.uk/inde … =product/product&product_id=678

Jep, mutta tuosta on suomenkielinenkin versio, joka kattaa kauden -85 myös. Englanninkielinen taitaa päättyä kauteen -84?

E: Tämä siis: https://www.kane.fi/prestashop/en/k … -sisasivut-ex-kaytetty-kirja/223956
Live Music Is Better!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)