Aihe: Game of Thrones - Uusi fantasiasarja HBO:lta (jenkkitahtiin)
1 2 3 4 512 13 14 15 1693 94 95 96 97
Milkop
17.07.2012 13:04:27

author: Ädiih.. tänään hain parit ekat kirjat suomalaisesta.

Itse sain kaverilta 2 ensimmäistä lainaan, englanniksi toki. Olen nyt reilun viikon lukenut ensimmäistä osaa ja noin 50 sivua on edetty. 750 vielä jäljellä. Savottaa riittää vaan kiirekö tässä toisaalta. Mukava lukea vaihteeksi englanniksikin taas jotain.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Meadow
17.07.2012 13:07:42 (muokattu 17.07.2012 13:07:59)
Helvetti että näyttää komealta näyttää kaikki viisi kovakantista rivissä. A Storm of Swords on aika huolestuttavan paksu, mutten malta odottaa että pääsen eteenpäin TV-sarjan tapahtumista.
Herrah
17.07.2012 13:24:57
Mulla on toi kakkonen yhä kesken, englanniks, kun noi Danyn luvut on yhtä tarpomista. Ei parantunu kirjassa tämä, että fiilis niissä on heikompi kun tapahtumat on niin irrallaan kaikesta muusta.
author
17.07.2012 14:33:34
Milkop: Itse sain kaverilta 2 ensimmäistä lainaan, englanniksi toki. Olen nyt reilun viikon lukenut ensimmäistä osaa ja noin 50 sivua on edetty. 750 vielä jäljellä. Savottaa riittää vaan kiirekö tässä toisaalta. Mukava lukea vaihteeksi englanniksikin taas jotain.

Mulla on tosi hitaasti edenny. Johtunee just siitä että tietää etukäteen mitä on luvassa. Ei oo sellaista fiilistä että kirja veis mukanaan kun joutuu "viranpuolesta" melkein lukemaan. Onhan tuossa pieniä painotuseroja leffaan.

Esim. tv-sarjassa Catelyn ei halunnu Nedin lähtevän kuninkaan satamaan, mut kirjassa hän nimenomaan kehoittaa Nediä kunnioittamaan kuninkaan pyyntöä.
"Neljän fysiikanopiskelijan laskelmien mukaan 150 metriä korkeasta rakennuksesta hyppäävä Batman paiskautuisi maahan 80 km/h nopeudella ja kuolisi." -YLE -uutiset
Oksakohta
26.07.2012 03:20:53
Tulipa katseltua viimein tuo toinen kausikin loppuun. Ei helvetti mää nään varmaan painajaisia tänä yönä siitä zombien pomosta.
jusbb
26.07.2012 23:11:10

Oksakohta: Tulipa katseltua viimein tuo toinen kausikin loppuun. Ei helvetti mää nään varmaan painajaisia tänä yönä siitä zombien pomosta.

Hei ei ne oo oikeesti olemassa..
Kakkoskauden loppu jätti kyllä semmoisen "Lisää!"-tunteen..
"Kuuntele kun tein hyvän kertsin - eikö kuulostakki ihan särkyneeltä teinitytöltä?"
Decadetroll
27.07.2012 13:49:30
Sain eilen kuunneltua töissä loppuun viimeisen äänikirjan ja asukkaatki täällä kuurojen palvelutalolla varmaan kuulivat sen katkeran huudon, kun jäi niin jänskään asetelmaan ja tietää, että seuraava kirja ilmestyy vasta kun ihmiset asuvat merkuriuksissa siirtokunnissa ja kaikki kommunikaatio käydään telepaattisesti. Satana.
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Oksakohta
27.07.2012 16:55:52
JusBB: Hei ei ne oo oikeesti olemassa..

No kato nyt sitä.

http://cdn.rickey.org/wp-content/up … p-Valar-Morghulis-02-2012-06-04.jpg

Tulikin mieleen, oon miettinyt, että millaiseen aikaan ja paikkaan tämä sarja perustuu? Tai siis kirjasarja. Onko sitä selitetty sen kummemmin? Onko sarjassa esiintyneet paikat ns. "koko maailma"? Mitä muurin takana on?
Meadow
27.07.2012 17:14:11
Oksakohta: Tulikin mieleen, oon miettinyt, että millaiseen aikaan ja paikkaan tämä sarja perustuu? Tai siis kirjasarja. Onko sitä selitetty sen kummemmin? Onko sarjassa esiintyneet paikat ns. "koko maailma"? Mitä muurin takana on?

Et ole tainnut kovin tarkasti seurata.
Oksakohta
27.07.2012 17:22:24
Meadow: Et ole tainnut kovin tarkasti seurata.

Olen mielestäni :D Mutta varsin pitkin aikavälein. Mietinkin että kehtaanko edes kysyä.
stokstoks
27.07.2012 18:09:42 (muokattu 27.07.2012 18:27:27)
Historiasta en kauheasti muista, mutta luku 8000 on esiintynyt aika usein. Eli vanhimmat suvut noin vanhoja, vai oliko se, että ne ensimmäiset ihmiset (englanniks varmaan joku first men. Suomeks vaan tullut luettua) tuli silloin 8000 vuotta sitten, vai vailloittiko Andalit silloin Westerosin?

Niin ja kirjojen alussa on kartat aika hyvin sellittämässä laajuutta. Tosin laajuus ja tarkkuus kasvaa kirjojen edetessä.

Jonkinlainen maailmankartta löyty: http://img.gawkerassets.com/img/17g0p7d44tlijjpg/original.jpg

Edit: Westeros: http://gameofthrones.net/images/Westeros_Maps/map_of_westeros.jpg

siltä varalta, että googlen kuvahaku on liian vaikea käyttää :)

Edit2: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Timeline_of_major_events
Historian timeline
http://img98.imageshack.us/img98/6665/img3426t.jpg
Meadow
17.08.2012 20:07:12
A Storm of Swordsin sain luettua tuossa äsken. Voi jumalauta että oli loistava teos. Kolmoskaudesta tulee kyllä jotain käsittämätöntä.
Herrah
17.08.2012 21:13:26
Ciarán Hinds Mance Rayderin rooliin, fvkken awesome!
Ihan huippi näytteljiä ja orotan innolla.
zernobyl
18.08.2012 14:10:21

Herrah: Ciarán Hinds Mance Rayderin rooliin, fvkken awesome!
Ihan huippi näytteljiä ja orotan innolla.

Oho! No nyt on hyvä valinta ollu, kuten kyllä tässä sarjassa yleensäkki nää näyttelijävalinnat.
Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station.
Ygäby
18.08.2012 14:12:56
Meadow: A Storm of Swordsin sain luettua tuossa äsken. Voi jumalauta että oli loistava teos. Kolmoskaudesta tulee kyllä jotain käsittämätöntä.

Tätä on kyllä tullut odotettua jo ykköskauden puolivälistä lähtien. Toinen on vitoskirja.
stokstoks
19.08.2012 21:03:02 (muokattu 19.08.2012 21:03:41)
Ygäby: Tätä on kyllä tullut odotettua jo ykköskauden puolivälistä lähtien. Toinen on vitoskirja.

Eikös tekijät meinannyt myös yhdistellä kirjoja, että saa tarinan kulkemaan helpommin ja ettei kukaan näyttelijä ole kauaa poissa kuvioista. Ja tapahtumia siirtelevät edes takaisin. Ainakin tuon Wikin artikkelin perusteella.

http://en.wikipedia.org/wiki/Game_of_Thrones_(season_3)

Hienoja juttuja tuolta poimittuna on ainakin se, että ottavat nyt vihdoin Jojen ja Meera reedin mukaan tarinaan, kun niiden muistaakseni olisi jo pitänyt olla messissä.

Ja 3. kauden 7. episodi on ilmeisesti Georgen itsensä käsikirjoittama.
http://img98.imageshack.us/img98/6665/img3426t.jpg
Kampela77
29.10.2012 21:27:04
Olen katsonut nyt ykköskautta dvd:ltä ja ihan hyvältä on vaikuttanut.

----- SPOILER !!!!!! -----

Tuossa jossain alkupään jaksossa oli naintikohtaus, jossa mies luukutti menemään takaapäin ja kun homma oli valmis, oli miehen penis välittömästi täysin veltto. Tämä oli mielestäni todella epäuskottavaa, koska ei kenenkään penis veltostu noin nopeasti.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Miikss
29.10.2012 21:28:02
Kampela77: Olen katsonut nyt ykköskautta dvd:ltä ja ihan hyvältä on vaikuttanut.

Tuossa jossain alkupään jaksossa oli naintikohtaus, jossa mies luukutti menemään takaapäin ja kun homma oli valmis, oli miehen penis välittömästi täysin veltto. Tämä oli mielestäni todella epäuskottavaa, koska ei kenenkään penis veltostu noin nopeasti.

Jos se paukutti menemään löysällä lerssillä koko ajan?
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
author
29.10.2012 21:33:45
Kampela77: Olen katsonut nyt ykköskautta dvd:ltä ja ihan hyvältä on vaikuttanut.

Nää on kyl. Joissain komediasarjoissa kun akti keskeytyy, henkilöiden alushousut ilmestyvät siinä samassa takaisin jalkoihin.
Kampela77
29.10.2012 21:37:41
Miikss: Jos se paukutti menemään löysällä lerssillä koko ajan?

Totta, ehkä ne vain paukuttivat lanteitaan yhteen. Fantasiaa katsoessa ei tosiaan pitäisi olla niin juuttunut reaalimaailman tapoihin. Nyt kaikessa on taas järkeä ja voin jatkaa sarjan katsomista.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)