![]() 08.06.2005 21:33:14 (muokattu 08.06.2005 21:34:10) | |
---|---|
ohjelma todellakin ratsastaa pelkän naisrakkauden voimin. |42| miten ajetaan grungeparta? -haulikolla | |
![]() 08.06.2005 22:14:02 (muokattu 08.06.2005 22:14:53) | |
Muistatteko vielä Kuplan? Se oli varmaankin ensimmäisiä televisiosarjoja, jossa oli mukana avoimesti homo henkilö (tosin tämäkin esitettiin hyvin humoristisessa ja epäseksuaalisessa valossa). No miksei ole? Seksuaalinen vähemmistö ne pedofiilitkin on. Eikä siitä oo kauaa, kun homoseksuaalisuus luokiteltiin mielisairaudeksi sekä rikolliseksi toiminnaksi. Entäs ne vuohennussijat sitten? Seksuaalinen vähemmistö, kyllä, mutta homoseksuaalisuutta ei luokitella enää sairaudeksi, eikä se myöskään ole rikollista eikä siinä vahingoiteta ketään sen enempää fyysisesti kuin psyykkisestikään. Tässä valossa tuollainen vertaus on kohtuuton. Sen takia mä tässä ämpyilen, kun vituttaa tommonen pakkosyöttö. Nyt ajetaan muka jotain seksuaalista vapautumista tai jotain. Heterous on tylsää ja pitää olla vähintään bi, että on cool. Pakkosyöttö on aika vahva sana. Television voi laittaa kiinni, jos siellä esiintyvät vähemmistöt ahdistavat. Ja mitä tulee seksuaaliseen vapautumiseen, niin samalla nuo televisio-ohjelmat voisivat parhaimmillaan toimia myös suvaitsevaisuuden edistäjinä: tosin mielestäni tuollaiset stereotypioihin perustuvat L-koodit tekevät sille enemmänkin hallaa (no joo, otinpas sitten kuitenkin kantaa sarjan tasoon...). Aerodactevin kommentti oli ihan osuva. En muuten usko, että kukaan ryhtyy homoksi sen vuoksi, että se olisi coolia tai jotenkin trendikästä. Ok, olen kuullut puhuttavan juttuja baareissa hengailevista "trendilesboista", mutta nämäkin ovat visusti heteroseksuaaleja ja lähinnä huvittavia tähdätessään ainoastaan miesten miellyttämiseen. Mutta samalla jää huomaamatta se, että oikeasti yksilönvapautta kavennetaan koko ajan. Kytille tulee lisää valtuuksia ja ihmisistä kerätään koko ajan enemmän ja enemmän tietoa. Tommosilla ohjelmilla ruokitaan yksilönvapaudesta sellasta illuusiota, mikä on pelkkä kupla. Ollaan olevinaan niin vitun vapaita, eikä edes huomata että muurit ympärillä kasvaa koko ajan korkeutta. Olet oikeassa, mutta minusta ylireagoit ja vedät näiden kahden asian välille vähän liian innokkaasti yhtäläisyysmerkkejä. On mahdollista katsoa "Sillä silmällä"- ohjelmaa ja siitä huolimatta tiedostaa ongelmat, jotka esimerkiksi USA:ssa liittyvät yksilönvapauden kaventamiseen = ) tossa kymmenisen vuotta sitten ei olis tullut kuulonkaan, että telkkarissa olis pyörinyt päivässä kymmenen ohjelmaa joissa on hinttejä ja lepakoita. Eikä tota Tosi-TV -buumia osannut kukaan kuvitella. Maailma muuttuu. Seksuaalisia vähemmistöjä on ollut aina, eivätkä nämä ole voineet tulla kaapista kunnolla ennen 1970-lukua - ja silloinkin vain suurimmissa kaupungeissa. Suomessa asia on täytynyt pitää piilossa vielä pitempään. Tosi-TV on kyllä enimmäkseen typerää huttua. Homot stailaa heteromiehiä, sinkkuäijät kilpailee keskenään (tietämättään) transsutytön suosiosta jne. Ja mikäs siinä, eihän nämä asiat tabuja ole. Mutta tällä menolla viihdeteollisuus tulee vielä menemään sellasillekin alueille joille sille ei olis mitään asiaa. Ihmisiä ikäänkuin totutetaan vähitellen aina vaan rankempiin ja rankempiin juttuihin. Saas nähdä saatana, että kohta alkaa olla sellasta meininkiä, että pelkkä häviäjän nöyryyttäminen telkkarissa ei enää riitä. Sellaseen suuntaan ollaan mun nähdäkseni menossa. Kaikki mikä tähtää siihen on mun mielestäni huonoa. En kuitenkaan näkisi homoseksuaalisuuden esittämistä televisiossa ilmentymänä tästä (ja sehän tämän viestiketjun alkuperäisenä aiheena oli). Se on vaan osa tätä maailmaa, jossa elämme - on aina ollut ja tulee olemaan. Olet oikeassa, että tuollaiset nöyryyttämisohjelmat ovat menossa hieman huolestuttavaan suuntaan, mutta tässä tapauksessa meidän pitäisi olla enemmän huolissamme "Heikoimmasta lenkistä" ja Simon Cowellista kuin vaikkapa "Sillä silmällä"- ohjelmasta. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) | |
![]() 08.06.2005 22:46:52 | |
Seksuaalinen vähemmistö, kyllä, mutta homoseksuaalisuutta ei luokitella enää sairaudeksi, eikä se myöskään ole rikollista eikä siinä vahingoiteta ketään sen enempää fyysisesti kuin psyykkisestikään. Tässä valossa tuollainen vertaus on kohtuuton. No enpäs tiiä. Kyllä homoseksuaalisissa suhteissa vahingoitetaan ihmisiä sekä psyykkisesti että fyysisesti ihan siinä missä heteroseksuaalisissakin suhteissa. Mutta sehän ei tietenkään liity varsinaiseen asiaan. Pakkosyöttö on aika vahva sana. Television voi laittaa kiinni, jos siellä esiintyvät vähemmistöt ahdistavat. Juu, mulla on telkkarissa sellanen virtakytkin jota mä osaan hyvinkin näppärästi laitella off-asentoon. Lisäksi mä oon oppinut jopa olemaan avaamatta sitä toosaa sillon kun sieltä ei mitään katsomisen arvosta tule. Tota sattuu muuten nykyään yhä useammin. Mutta kyse ei nyt ollutkaan siitä, että mä kokisin hinttien ja lepakoiden ihmeellisistä siekailuista kertovien ohjelmien saastuttavan omaa tilaani. "Hear nothing, see nothing, say nothing" -mentaliteetti ei skulaa tässä kohtaa siksi että kyse on tosiaan muustakin. Kun televisiossa ei pitäis mun mielestäni mässäillä heteroseksilläkään, niin miksi vitussa muilla seksuaalisuuden muodoilla sitten? TV on tässä kohtaa vähän helvetillisen surkea valistaja. Sanoit itsekin että noilla ohjelmilla tehdään peräti hallaa seksuaalisille vähemmistöille ja näin minäkin sen asian näen. Tervehenkinen oppi on hyvästä, ylenmääräinen popularisointi ja turha rääpiminen ei. Olet oikeassa, mutta minusta ylireagoit ja vedät näiden kahden asian välille vähän liian innokkaasti yhtäläisyysmerkkejä. On mahdollista katsoa "Sillä silmällä"- ohjelmaa ja siitä huolimatta tiedostaa ongelmat, jotka esimerkiksi USA:ssa liittyvät yksilönvapauden kaventamiseen = ) Ei tartte mennä jenkkeihin asti. Täällä kotomaassakin tulee juuri eduskunnan käsittelyyn lakialoite, joka läpimennessään tulee lisäämään poliisin oikeuksia. Sitä mä en tiedä, onko sillä yhteyttä Suuri Seikkailu- ja Sillä Silmällä -ohjelmiin. Todennäkösesti ainakin sen verran, että mitä enemmän ja raflaavampaa hömppää kansalle syötetään, niin sitä helpompi se on pitää hiljasena. Ja huolehtia, että se ei vahingossakaan tuu kyseenalaistaneeksi mitään tärkeää ja merkityksellistä. Olet oikeassa, että tuollaiset nöyryyttämisohjelmat ovat menossa hieman huolestuttavaan suuntaan, mutta tässä tapauksessa meidän pitäisi olla enemmän huolissamme "Heikoimmasta lenkistä" ja Simon Cowellista kuin vaikkapa "Sillä silmällä"- ohjelmasta. Niistä sietäis olla huolissaan, joo. Muuten ollaan pian kaikki suurten mediayhtiöiden pelinappuloita ennenkuin keritään kissaa sanoa. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man | |
![]() 09.06.2005 13:46:28 | |
"Homous on nouseva trendi" sanoi yksi julkkishomo tv:ssä. Jaksan vieläkin naureskella sitä, toisaalta se myös vähän suututtaa. Miten helvetissä seksuaalinen suuntautuminen voi olla trendi?? Tai ainakaan sen ei pitäisi olla. Mutta L-koodista: Jonkin verran sitä katsoneena totean, ettei se nyt ihan huono mielestäni ole. Aika hyvät näyttelijät ja hyvin tehty sarja, pärjää ehkä jopa vähän keskitasoa paremmin muiden hömppäsarjojen joukossa. En osaa kokea sitä ärsyttävänä, vaikka siinä takana ehkä onkin sitä "nousevan trendin" tuputtamista. Ja tarjoaa se nyt kuitenkin aika tuoreen näkökulman tarkastella tätä nykymaailman parisuhdesoppaa, jossa seksuaalivähemmistöt oikeasti ovat mukana. Huvittavaa sarjassa tosin kyllä on se, että paljasta pintaa ja tyttöseksiä näytetään aika paljon. Itse olen tottunut näkemään sellaista vähän toisenlaisen mediasisällön yhteydessä ;). Mutta siis, kenelle sarja on lopulta suunnattu...? "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa | |
![]() 09.06.2005 13:59:54 | |
Mitä mieltä? Onko kyseessä vain nykytrendien säätelemä seksuaalivähemmistön ihanteellinen elämänkuva? No ei sitä nyt pelkästään ihanteellisena esitetä (vaikka näyttelijät ihan nättejä ovatkin;). On siinä mukana vähän sitä karumpaakin puolta, tai niin karua mitä nyt "koko perheen" sarjassa voidaan esittää. Sen koko ajan itkevän pääosatytön heiluminen hetero-lesbo -suuntauksen rajalla on välillä ihan kiinnostavaa. "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa | |
![]() 09.06.2005 14:19:02 | |
Enpä ole ainoatakaan jaksoa katsonut, kun en tv:tä katso muutenkaan. Kävin kuitenkin sarjan kotisivuilla katsomassa mistä on kyse. On kyllä sen verran hyvän näköistä mimmiä että ei taida paljoa realismia olla pelissä. Ellei sitten sijoitu johonkin mallimaailmaan. Yök, ei kiinnosta. Ei siksi että minulla olisi mitään lesboja vastaan, ei vaan tuollanen Melrose Place meininki kiinnosta, varsinkaan höystettynä tuolla trendimehustuksella. Joku aika sitten City-lehdessä oli juttua trendilesboista, enkä voi käsittää kuinka joku voi olla niin helvetin vässykkä että menee sänkyyn samaa sukupuolta olevan kanssa vain siksi, että se on muotia. Samat ihmiset varmaan harrastaisivat eläinseksiä ja kannibalismiakin jos sillä vaan saa statuksen nousemaan. Säälittävää, vaan ei kyllä kosketa minua millään tavalla. Life is like a penis, when it gets hard, fuck it. | |
![]() 09.06.2005 16:03:27 | |
"Homous on nouseva trendi" sanoi yksi julkkishomo tv:ssä. Jaksan vieläkin naureskella sitä, toisaalta se myös vähän suututtaa. Miten helvetissä seksuaalinen suuntautuminen voi olla trendi?? Tai ainakaan sen ei pitäisi olla. Ei pitäisikään, enkä usko että se voi ollakaan sitä. En kuullut tuota kommenttia, mutta tuli mieleeni olisiko voinut tarkoittaa, että nouseva trendi mediassa? Eli että homppeli-päähenkilöiset ohjelmat on nousussa. Toisaalta tämä trendihän on varmasti saavuttanut huipentumansa jo, kun näin paljon noita ohjelmia jo pukkaa. Mutta siis, kenelle sarja on lopulta suunnattu...? Jos tilastollisesti lesboja on väestöstä noin 4 %, niin yhtälö on aika helppo... Ei mikään yhtiö ole niin hullu, että alkaisi tehdä isolla rahalla sarjaa suunnattuna 4% vähemmistölle. Sarja lienee suunnattu heteroille, juonikuviot on tuttuja melrose placesta sun muista, ja seksikohtaukset on tehty tyydyttämään heteromiehen (miksei naisenkin) tirkistelyhalut... Pitänee seuraavalla kerralla kurkata sarja, tai paremminkin sarjan mainostauot, niistähän tuo kohderyhmä viimeistään selviää. "Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu" | |
![]() 09.06.2005 16:28:05 | |
Mitä mieltä? Onko kyseessä vain nykytrendien säätelemä seksuaalivähemmistön ihanteellinen elämänkuva? Musta sarja on yhtä kökkö kuin kaikki melrose placet sun muutkin. Jotkuhan niistäkin tykkää, mutta itseäni nuo ihmissuhdesähläys-shöyt ei mene viihteenä mitenkään. No, olenhan kuivakka tyyppi muutenkin, kun mielelläni näkisin telkussa triplamäärän dokuja nykyiseen verrattuna, ja olisin valmis räjäyttämään ainakin puolet kaikista toosasta tunkevista jenkkisarjoista johonkin vieraaseen aurinkokuntaan. Mutta, seksuaalivähemistön ihanteellinen elämänkuva... En usko, että kovin moni minkään seksuaalivähemmistön edustaja pitää tuommoista korvia myöten ihmissuhdesotkuissa rypemistä ihanteellisenä elämäntapana. Yhtä vähän kuin joku melrose placea vahtaava hetero pitää niiden hahmojen elämää ihanteellisena... Eiköhän suuri osa kaikista ihmisistä oli sitten kysymys homosta tai heterosta halua mielummin suht ongelmattoman ihmissuhteen ihanan ihmisen kanssa ilman ylimääräistä sähläämistä. Trendihän nämä homoteemaiset ohjelmat ovat. Joku tutkija voi sitten kymmenen vuoden päästä vetää langanpäät yhteen sen suhteen miksi nämä ohjelmat olivat pop silloin aikoinaan, nyt asiaa voi vain arvailla. Oma arvaus on se, että koska joku aika sitten asia oli vielä tabu, ja tabun leima on pikkuhiljaa karissut veks, niin tilalle on tullut jonkinlainen uteliaisuus seksuaalivähemmistöjä kohtaan (ehkä julkihomojen innoittamana), mistä nämä sarjat (tai ainakin osa niistä) saavat polttoaineensa. Heiluri on vinksahtanut ääripäästä toiseen, ja toivottavasti kohta se asettuu siihen liikeratansa keskelle, eli homoväestöä ei pidetä inhottavina tai über-kiinnostavina vain siksi koska kuuluvat seksuaalivähemmistöön, vaan tavallisina ihmisinä, jotka tekevät töitä, viettävät vapaa-aikaa, syövät, juovat ja paskantavat siinä missä muutkin. Eli sellaisina ihmisinä, jollaisina suurin osa myös vähemmistöjen edustajista elämänsä joka tapauksessa elää. "Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu" | |
![]() 09.06.2005 16:31:21 | |
Muistatteko vielä Kuplan? Se oli varmaankin ensimmäisiä televisiosarjoja, jossa oli mukana avoimesti homo henkilö (tosin tämäkin esitettiin hyvin humoristisessa ja epäseksuaalisessa valossa). Muistanko oikein, että Kuplassa kuitenkin jossain vaiheessa se homohahmo "eheytyi", ja amerikkalainen yleisö saattoi huokaista helpotuksesta, kun miehen parivalinta osuikin sitten naiseen, ihan kuten yhteiskunta siihen aikaan odottikin... Jossain jaksossa tällainen skene tapahtui, en muista jäikö ratkaisu pysyväksi. Paskamaista jos jäi. "Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu" | |
![]() 09.06.2005 19:41:59 | |
Sori jos nyt spoilaan jotenkin, mut sarjassa todellaki kuvataa suunnillee kaikki lepakot nymfomaaneiks jne. :P EDIT:...mut tietty se myy hyvin Tiistainen toinen jakso kyllä selvitti asiaa lisää. Hyvin on ainakin skipattu kaikki muu, ja kuvattu sitä kiihkeää yöllistä elämää, mikä antaa kyllä hyvin nymfomaanisen, kaupallisen kuvan. No ei sitä nyt pelkästään ihanteellisena esitetä (vaikka näyttelijät ihan nättejä ovatkin;). On siinä mukana vähän sitä karumpaakin puolta, tai niin karua mitä nyt "koko perheen" sarjassa voidaan esittää. Sen koko ajan itkevän pääosatytön heiluminen hetero-lesbo -suuntauksen rajalla on välillä ihan kiinnostavaa. Pientä sarkasmia olikin tuossa kysymyksessäni. Kaikki kuvankauniita, kaikki haluaa sänkyyn kaikkien kanssa jne.. Yksi vääristetty seikka on myös avioliitto, josta on tehty täys vitsi television myötä. Sitä mennään naimisiin ja erotaan kun huvittaa. Tämä vaikuttaa väkisinkin ihmisten mielipiteeseen avioliitosta. Johan noita yli puolet päätyy eroon. Itseeni tämä on vaikuttanut niin, että mietin vielä kerran, ennen kuin sanoon tahdon. En todellakaan koe L-koodin päähenkilön elämää tavoiteltavana. Eiköhän suuri osa kaikista ihmisistä oli sitten kysymys homosta tai heterosta halua mielummin suht ongelmattoman ihmissuhteen ihanan ihmisen kanssa ilman ylimääräistä sähläämistä. Juu kyllä. Ja sitä jokainen toivottavasti näkee kotona, ja joutuu näin katsomaan jotain ihan muuta telkkarista. Elämä on vain kompromissi syntymän ja kuoleman välissä. | |
![]() 10.06.2005 07:38:37 (muokattu 10.06.2005 07:43:32) | |
Hyvä sarja. | |
![]() 10.06.2005 08:30:42 | |
Minusta ihan hyvä. Mitä sinä livoit huulia, ratsulleko maiskautit? Kätkehän viettielämäsi, pitäkäämme asialliset välit. | |
![]() 10.06.2005 09:00:54 | |
Huvittavaa sarjassa tosin kyllä on se, että paljasta pintaa ja tyttöseksiä näytetään aika paljon. Itse olen tottunut näkemään sellaista vähän toisenlaisen mediasisällön yhteydessä ;). Mutta siis, kenelle sarja on lopulta suunnattu...? Määki oon ihmetellyt, missä ne tämän sarjan viiksekkäät, Arsi Harjun näköiset rekkakuskilesbot ovat, joita meilläpäin alan baarit ovat pullollaan? With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. | |
![]() 10.06.2005 10:55:16 | |
Tosi-TV on kyllä enimmäkseen typerää huttua. Ja ei ku paranee vaan! 15.6. alkaen nelosella: 20:30 Silläkin silmällä UUSI SARJA. Menestysviisikko Fab 5 stailaa heteromiehiä suosikkisarjassa Sillä silmällä. 3-osainen amerikkalaissarja Silläkin silmällä kääntää roolit päälaelleen, ja stailaamaan pääsevät heteromiehet. Millaisia vinkkejä onkaan homomiehille luvassa? Fab 4 eli neljän koomikon (Curtis Gwinn, Billy Merritt, Kyle Grooms ja Rob Riggle) muodostama ryhmä ottaa hyppysiinsä myyntimies Jonathanin, joogaohjaaja Rogerin ja laulaja/tanssija Stephenin. Jokaisella on oma unelmansa, jonka toteuttamisessa Fab 4 auttaa. Ensimmäisessä jaksossa menestyvä Jonathan tahtoo tietää, miltä tuntuu olla tavallinen duunari. Amerikkalainen sarja. Se on silleen hassua sitten varmaan. Tuskin maltan odottaa! Vielä on kesää jäljellä. | |
![]() 10.06.2005 11:30:55 | |
Se on silleen hassua sitten varmaan. Tuskin maltan odottaa! Tässä lisää pahimpiin kuumotuksiin. Nelosella pyörii huippusuosittu tv-sarja "Sillä silmällä", jossa viisi homomiestä stailaa yhden heteromiehen habituksen kuntoon. Pohjanmaalla on otettu tilanteesta vaari ja kehitetty sarjasta oma versio, jossa viisi heteromiestä stailaa homomiehen. Oheisessa kuvassa on 1. jakson tulos. http://diexsel.com/forum/index.php? … ct=Attach&type=post&id=3230 Life is like a penis, when it gets hard, fuck it. | |
![]() 10.06.2005 11:32:51 | |
Oheisessa kuvassa on 1. jakson tulos. http://diexsel.com/forum/index.php? … ct=Attach&type=post&id=3230 *reps* Vielä on kesää jäljellä. | |
![]() 21.08.2005 10:18:40 | |
Tennistyttö Dana Lääh.... Tennistyttö Dana Lääh.... Tennistyttö Dana Lääh.... Tennistyttö Dana Lääh.... Ah. Uskomattoman hyvännäköinen on hän. | |
![]() 21.08.2005 12:51:56 | |
kyllä mä mielelläni lesborakkautta kattelen. 'o' Googleta ennen kuin kysyt typeriä. | |
![]() 08.01.2007 16:51:59 | |
kyllä mä mielelläni lesborakkautta kattelen. Ei kai tähän voi muuta kommentoida... ;) Mutta siis, tästä päästään taas nauttimaan tänään. Meinaatteko tirkistellä? Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa Never The Machine Forever! | |
![]() 08.01.2007 19:19:01 | |
Mutta siis, tästä päästään taas nauttimaan tänään. Meinaatteko tirkistellä? Oishan siinä tissejä... mutta samaan aikaan tulee Neloselta miljardi kertaa parempi Asema 62, joten jää lesboilut kattomatta. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)