blastoff 26.04.2005 14:29:14 | |
---|
Luin sen ensimmäisen kirjan pari vuotta sitten. Olihan siinä muutamia ihan hauskoja kohtia, mutta eipä se kokonaisuutena mitenkään hirveästi kolahtanut. |
Drifter 26.04.2005 17:02:15 | |
---|
Aivan hervottoman hauska trilogia, varsinkin 3 ensimmäistä osaa. Ehdottamasti hauskimpia kirjoja joita olen lukenut. Nelisen kertaa olen lukenut koko sarjan läpi. Nykyään tulee luettua sieltä täältä pieniä pätkiä ja toimii se tälläkin tavalla. Varsinkin käsikirjan hakusanaselitykset ovat ihan ylivetoja. |
Chemo 26.04.2005 17:30:00 | |
---|
Onhan toi sarja tullut luettua aika monta kertaa. Sen lisäksi omastakin hyllystä löytyy: -Salmon of Doubt -molemmat Dirk Gentlyt sekä englanniksi että suomeksi -Elimäen Perimmäinen Tarkoitus -se Neil Gaimanin Don't Panic -"Douglas Adams's Starship Titanic" - Terry Jonesin (mm. Monty Python) romaani -joku elämäkerta -BBC:n vanha telkkarisarja DVD:llä (saksalainen, tv-sarjan käsikirjan kotelon muotoiseen askiin pakattu versio) Kirjan Last Chance To See olen lukenut, mutta en omista sitä. Infocomin vanhaa Liftari-tekstipeliä muuten voi pelata netissä! Osoite on: http://www.douglasadams.com/creations/infocomjava.html Leffalla on aika jännät lähtökohdat: se ei voi mitenkään olla yhtä hyvä kuin kirja(t), mutta olipa se millainen vaan, se on parempi kuin tv-sarja :-D ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
maelstrom 26.04.2005 19:49:38 | |
---|
Ihan hassu ja nokkela. Pidemmän päälle nuo ominaisuudet eivät kylläkään riitä. Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 |
Quark 27.04.2005 23:01:34 (muokattu 27.04.2005 23:01:42) | |
---|
Tietääkö kukaan onko se kuudes osa (Salmon Of Doubt) jo ilmestynyt suomeksi? Tosiaankin ihan mahtava kirjasarja on kyseessä ja leffa on pakko mennä kattomaan. Ei kannata yrittää spakaatia alastomana. Peräaukko voi imeytyä alipaineella lattiaan. -Markus Kajo- |
Juhani 27.04.2005 23:48:11 | |
---|
Viisiosainen trilogia? Aivan. Nyt olet kirjan ideologian ytimessä. Tai lähellä sitä. |
aleksi 28.04.2005 13:22:01 (muokattu 28.04.2005 13:22:23) | |
---|
Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Erinomaisen hyvä kirja. EDIT: Äh, siihenhän ehti joku väliin. "open hands to the wind" |
pliksu 28.04.2005 13:42:16 | |
---|
Alotin vähän aikaa sitten tyhmästi Maailmanlopun ravintolalla, mutta tykännyt olen! Sopivan kevyttä lueskeltavaa lähes joka hetkeen. Ajattelin ostaa sen koko setin yksissä kansissa. Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään | Kalamies #13 >-)))> |
dictatorsh*t 28.04.2005 17:31:29 | |
---|
Parasta mitä olen lukenut. Aivan. Tai ainakin ihan kärkipäätä. mnää: kun soittelin niin vähän vuosisadat (=Centuryt) sai kärsiä mun ikeen alla
juhist: mitä vittua? 50-luvun jazzia 2000-luvun metallivivahteella? |
Chemo 28.04.2005 17:35:07 | |
---|
Tietääkö kukaan onko se kuudes osa (Salmon Of Doubt) jo ilmestynyt suomeksi? Salmon Of Doubt EI ole kuudes liftarikirja, vaan kokoelma vähemmän tunnettuja töitä sun muuta sellaista. Keskeneräinen Dirk Gently siitä löytyy, ja siitä Adams oli jossain vaiheessa miettinyt uutta liftaria - mutta ei siis ollut lähtenyt sille tielle. Ja tuo on tosiaan keskeneräinen. Suomennoksesta mulla ei oo havaintoja. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
DJKaaos 28.04.2005 17:53:10 | |
---|
En käsitä ollenkaan syytä ko. teoksen suosioon. Joo täällä ollaan samoilla linjoilla. En vaan tajua mikä siinä on niin hienoa. Vieläkin oksettaa, kun aikoinaan intissä eräs tupakaverijuntti jaksoi jauhaa tuosta teoksesta päivittäin ja luki sitä iltaisi suunnilleen ääneen. Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä. |
Xebeche 28.04.2005 17:57:53 | |
---|
Olen lukenut vain osittain, ja paljon hauskuutta noista vähistäkin pätkistä irtosi, mutta jossain vaiheessa havaitsin lievästi huvittuneena että omalla kohdallani tämä lienee kaikkien aikojen tyrkytetyin kirja. Lue, lue, lue, lue, se on mieletön! Lueluelueluelue! Ja se väkipakolla tyrkyttäminen aiheuttaa lievää vierastamista, suhtautui asioihin sitten miten objektiivisesti tai järkiperäisesti tahansa. Edes raamattua ei ole vastaavalla volyymillä kolkutettu pääkoppaani sitten ala-asteen alkuvuosien. Tosin tulihan sekin sitten jossain vaiheessa nostettua kätösiin ja perehdyttyä hieman syvemmin. Elijuu. Kaipa tuokin viisiosainen trilogia pitää joskus kahlata. Hlor u fang axaxaxas mlo | Kikakoku | Ne me quitte pas! |
NHR 28.04.2005 18:35:40 | |
---|
Lue, lue, lue, lue, se on mieletön! Lueluelueluelue! Tuo on kyllä ihan totta, että liika tyrkyttäminen ja kehuminen pilaa helposti lukunautinnon paremmankin teoksen kohdalla. Sama koskee yhtä lailla mm. elokuvia ja musiikkia. Itse törmäsin Douglas Adamsin kirjoihin aikoinani lähes sattumalta. Kyllä niitä joku taisi suositella, mutta ei minulla muistaakseni juuri minkäänlaisia ennakko-odotuksia ollut, joten yllätys oli erittäin positiivinen. Korkeiden odotusten kanssa taas kaikki yllätykset tuppaavat olemaan negatiivisia. Itsekin on varmasti monta kertaa tullut tuohon tyrkyttämisen syntiin langettua, mutta semmoista se vaan tahtoo olla, kun jostain asiasta kovasti innostuu ja tahtoo sen sitten muidenkin kanssa jakaa. ;) Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. |
Quark 28.04.2005 20:29:48 | |
---|
Salmon Of Doubt EI ole kuudes liftarikirja, vaan kokoelma vähemmän tunnettuja töitä sun muuta sellaista. Ahaa. Kiitoksia, olin elänyt väärässä tiedossa :) Ei kannata yrittää spakaatia alastomana. Peräaukko voi imeytyä alipaineella lattiaan. -Markus Kajo- |
T.S. S L A Y E R 29.04.2005 08:55:04 | |
---|
Nykyään tasa-arvon hyväksi heitetään mustaihoisia aina leffoihin vaikkei tarviskaan. Ettei mustaihoiset älähdä että nigroja solvataan. Miks jenkkien presidenttikin on usein musta? Ei ole vastaan niitä yhtään, musta pressa ois kiva nähdä jenkkien ylipäällikkönä. Just poliittiset piilovihjeet. Mutta enpä usko että noin tapahtuu, niin kauan kuin niitä texasin punaniskoja on liikkeellä. |
Jani The Rock 29.04.2005 09:01:31 | |
---|
Nykyään tasa-arvon hyväksi heitetään mustaihoisia aina leffoihin vaikkei tarviskaan. Ettei mustaihoiset älähdä että nigroja solvataan. Miks jenkkien presidenttikin on usein musta? Ei ole vastaan niitä yhtään, musta pressa ois kiva nähdä jenkkien ylipäällikkönä. Just poliittiset piilovihjeet. Mutta enpä usko että noin tapahtuu, niin kauan kuin niitä texasin punaniskoja on liikkeellä. Kyllä näin on. Miksei leffoissa muuten oo kiintiöintiaaneja? Eikä yhdessäkään leffassa intiaani oo ollut pressana. Kai se johtuu siitä että ne joutui vaan järjestelmällisen kansanmurhan kohteeksi ja niiltä vietiin maat. Ois pitänyt tuoda orjiksi kanssa. The road never ends for me, kid.
Bella Italia #1 |
jPekka 30.04.2005 12:59:08 | |
---|
Ei ole vastaan niitä yhtään, musta pressa ois kiva nähdä jenkkien ylipäällikkönä. Just poliittiset piilovihjeet. Mutta enpä usko että noin tapahtuu, niin kauan kuin niitä texasin punaniskoja on liikkeellä. Odotamme mielenkiinnolla, mitä tapahtuu jos Hilary Clinton tosiaan rupeaa ehdokkaaksi jossakin vaiheessa. Babylon 5 -uutisryhmässähän putkahtaa aina silloin tällöin vieläkin närkästyneitä kirjoituksia siitä, että eräässä (2260-luvun alkuun sijoittuvassa) jaksossa sarjaa mainittiin paavi, johon viitattiin "she"-pronominilla. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
Jenni Hot 30.04.2005 14:55:47 | |
---|
Kirja on aivan loistava! *huutohuutomöykkämöykkä* Elokuva on käytävä katsomassa, ihan vaan mielenkiinnosta. Toivon ettei tule suurenluokan pettymystä. Tästä "kuudennesta osasta" olen kuullut, että Adamsin kuoleman jälkeen on löydetty pöytälaatikosta käsikirjoitus, jota itse kirjailija ei ole halunnut julkaistavan. Nyt se on sitten julkaistu ainakin englanniksi... haukkuja olen saanut kaikilta ketkä ovat lukeneet. Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto ja Sielun synkkä ja pimeä teehetki ovat myös loistavia opuksia. Hattua tarvitsee nostaa myös laitosten suomentajille, ovat varmasti joutuneet raapimaan hilselitran (jos hilsettä nyt litroissa mitataan), jos toisenkin miettiessään uusia sanoja suomen kieleen... Jos mä en olis näin v...n valkonen, niin mä olisin musta... :D (kännis on kätsää ja puhvelilaumateoria toimii) |
Zed 01.05.2005 16:38:03 | |
---|
Kavereiden loputonta ylistystä kuunnellessa päätin siepata ensimmäisen osan mukaan kirjakaupan alennuskorista. Kolmeen otteeseen olen yrittänyt lukea, ja kesken on aina jäänyt. En näe opuksessa yksinkertaisesti mitään. R on huono i. |
jhoik 01.05.2005 17:31:14 | |
---|
Se ensimmäinen osa on loistava. Toinen ja kolmas osa olivat "hauskoja", sen jälkeen taso ei tipu mutta tyyli muuttuu reippaasti. Ne viimeisetkin on ihan hyviä mutta ittelle ne vaikuttivat erilaisilta verrattuina esim. ekan osan hektiseen dialogiin ja outoihin juonenkäänteisiin perustuvaan huumoriin. Dirk Gentlyn etsivä toimistot olen lukenut myös, pidän. Vapaata tilaa myytävänä. |