Aihe: JugiStyle
1 2 3 4 5 6 7 8
sticky fingers
13.01.2009 09:26:23
Itse katoin vasta n. puolesta välistä asti, ja oon ihan sitä mieltä, että kyllä tässä hetkensä oli. Tosin Touko-Poukon hahmon vesittäminen harmittaa... Katon kyllä ensi viikollakin varmuuden vuoksi.

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
Milkop
13.01.2009 09:39:00

Mitä legendaarista Touko-Poukossa muka on ikinä ollut? Täyttä suolisuhinaa koko hahmo, kuten tämä ohjelmakin. Onneksi ei ollut pakko katsoa, kun pelkkä mainoskin kiristi vitutusruuvista kierteet paskaksi.
"I started to see people as little lonesome, water based, pink meat, life forms pushing air through themselves and making noises that the other little pieces of meat seemed to understand..." -Devin Townsend
Pluto
13.01.2009 09:53:15 (muokattu 13.01.2009 09:53:56)
Täyttä paskaahan tämä oli. Ja mä olen sentään suuri Julmahyvin, Trabant Expressin ja Vintiöiden ystävä.

Ylipäätään tv-ohjelmien tuotanto voitaisiin lopettaa tässä maassa. Sen verran surkealta on kaikki viime aikoina esitetty tavara näyttänyt.

Tää nyt menee off-topiciksi eikä liity mitenkään, mutta se Morsian-minisarja, missä seikkailee Laura Birn. Voi herranjestas sitä paskaa näyttelemistä ja kankeaa dialogia. Lähestulkoon AINA, kun katson suomalaista elokuvaa tai tv-ohjelmaa, tuntuu siltä kuin katsoisi pienen kaupungin kesäteatteriesitystä. Ikinä ei mikään tunnu aidolta. Sehän ei haittaa Turhapuroissa, Kummeleissa tai Julmahuveissa, mutta vakavat ohjelmat tai huonot komediat (kuten Jugistyle) saavat myötähäpeän virtaamaan valtoimenaan.
Dillon, you son of a bitch!
Super-Jari
13.01.2009 10:38:13
Pettymys oli kyllä melkoinen. Mikään ei naurattanut. Paitsi se huonous. Ei hyvällä tavalla vaan huonolla.
MaD PiAnIsT
13.01.2009 11:00:27

Pitäis varmaan ite alkaa tekemään sketsejä kun tuntuu ettei nämä vanhat konkarit enää pysty mihinkään (Hietalahti). Joku siitä puuttuu ja on puuttunut jo pitkään, suomalaisesta sketsiviihteestä nimittäin. Ei ole enää samanlaista spontaania meininkiä kun oli vaikkapa Vintiöissä tai vanhoissa Kummeleissa. No kai se sketsien tekemisen taito katoaa kun ikää tulee. En tiedä, mutta tämäkin ohjelma taas sen surullisesti todisti miten säälittävää kuraa nämä uudet sketsisarjat suomessa ovat.
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Juho L
13.01.2009 11:02:26 (muokattu 13.01.2009 11:03:41)
En tajua miten Toukostakin oltiin saatu noin epähauska.

Saahan siitä, jos tehdään Touko-Pouko-sketsi Touko-Puko-sketsin takia.

Edit: En kyennyt katsomaan tätä julkaisua. Tämä siis on juurikin niin messevä rimanalitus kuin odotinkin sen olevan.
J.Hollström
13.01.2009 11:03:06
Kyllä se sitten alkaa naurattamaan ja teinit kaduilla hokemaan "paskaa" kun sitä on 100 kertaa tossa toistettu.

Mua nauratti jo ekalla kerralla.
"Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen
MaD PiAnIsT
13.01.2009 11:04:32

Kyllä se sitten alkaa naurattamaan ja teinit kaduilla hokemaan "paskaa" kun sitä on 100 kertaa tossa toistettu.

Mua nauratti jo ekalla kerralla.

Ootko Jukka Rasila?
J.Hollström
13.01.2009 11:05:03
Ootko Jukka Rasila?

Oon. Mistä arvasit?
"Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen
MaD PiAnIsT
13.01.2009 11:05:48

Oon. Mistä arvasit?

Juki68 nimim antoi pieniä viitteitä.
Juho L
13.01.2009 11:22:58
Joku siitä puuttuu ja on puuttunut jo pitkään, suomalaisesta sketsiviihteestä nimittäin. Ei ole enää samanlaista spontaania meininkiä kun oli vaikkapa Vintiöissä tai vanhoissa Kummeleissa.

Suomalaisen sketsiviihteen suurin ongelma on ja on ollut siinä, että ne kirjoitetaan lähes aina paskasti ja ne vetoavat pääasiassa lapsiin.

Penskana Vintiöt ja Kummeli oli kovaa kamaa, ja samoin Pulttiboisit. Nyt ne saavat lähinnä itkemään. Kummelilla on sentään pari hyvää juttua, mutta aika laiha saldo sillä vuosien suoltamisella.

Se vain on todettava, että ainoastaan Studio Julmahuvi on tarjonnut sellaista sketsimäistä viihdettä, mikä aidosti vetoaa aikuisiin ja sen komiikan sisäistämiseen vaaditaan vastaanottajaltakin jotain. Ne jutut eivät perustuneet sille, että joku puhui hassusti ja/tai sanoi kakka - Niissä vedoissa oli oikeasti panostettu tunnelmaan ja pieniin yksityiskohtiin maustettuna surrealismilla.

Ehkä suomalaiselta sketsi-"teollisuudelta" puuttuu tekijät ja rohkeus. Tehtiinhän Studio Julmahuvikin joskus Ylen pienellä "riskillä" (helvetillinen rahasumma kokeelliselle sketsiohjelmalle) ja lopputulos on elänyt yli kymmenen vuotta sketsiviihteen timanttina, mikä on myös todiste siitä, ettei tästä ahdingosta ainakaan kansaa voi syyttää. Ehkä nykyiset sketsinikkarit ovat vain tyhmiä tai yleisöä aliarvioidaan aika rankasti.
Iso D
13.01.2009 11:40:05

Ehkä suomalaiselta sketsi-"teollisuudelta" puuttuu tekijät ja rohkeus. Tehtiinhän Studio Julmahuvikin joskus Ylen pienellä "riskillä" (helvetillinen rahasumma kokeelliselle sketsiohjelmalle) ja lopputulos on elänyt yli kymmenen vuotta sketsiviihteen timanttina, mikä on myös todiste siitä, ettei tästä ahdingosta ainakaan kansaa voi syyttää. Ehkä nykyiset sketsinikkarit ovat vain tyhmiä tai yleisöä aliarvioidaan aika rankasti.

Taitaa puuttua lähinnä raha. Eipä tuohon Jugistylenkään oltu kovin montaa euroa sijoitettu. Tai ainakin siltä se näyttää.

Ja itse ohjelmasta. Pettymys oli. Edes Touko-Pouko ei naurattanut. Jotenkin väkinäisen tuntuista oli koko touhu, vaikka molemmat näyttelijät ovat parasta A-ryhmää.
Nestekaasukitara kun ois
Meester Henk
13.01.2009 12:21:20
Suussa hienoinen pettymyksen maku, mutta sitähän se monesti on kun on valmiiksi odotukset korkealla. Samanlaiseen nerokkuuteen huumori ei yltänyt kuin Ketosella & Myllyrinteellä.

Hierojasketsi nauratti itseäni eniten. Kohtuullisen toimiva oli myös paska ja se omituinen saunojakaveri.

Aion katsoa uudestaan, mutta klassikkoainesta ei taida tästä sarjasta löytyä.
LordWinter
13.01.2009 12:37:02
Suussa hienoinen pettymyksen maku, mutta sitähän se monesti on kun on valmiiksi odotukset korkealla. Samanlaiseen nerokkuuteen huumori ei yltänyt kuin Ketosella & Myllyrinteellä.

Jollain tosiaan oli korkeat odotukset tän sarjan suhteen?
Mikä helvetin perussävel?
tuomittu
13.01.2009 13:40:03
Tämän ohjelman mainoksissa on ollut ihan tarpeeksi kestämistä. Vaikuttaa just perinteiseltä suomalaiselta sketsiviihteeltä: laitetaan peruukki päähän ja puhutaan "hassulla" äänellä tai sitten vaan huudetaan kovaa. Lisäksi ehkä vielä "hassu" ilme ja vähän normaalista poikkeava kävelytyyli. Ja se on valmis. Jee. Koettaisivat panostaa mieluummin niihin itse juttuihin.
Sen näkkee naamasta, jos on ihan vitun ruma.
bedlam
13.01.2009 13:44:21

Ehkä suomalaiselta sketsi-"teollisuudelta" puuttuu tekijät ja rohkeus.

Ketosella ja Myllyrinteellä itse asiassa oli välillä hemmetin hauskoja sketsejä. Tai sitten positiivinen kuvani johtuu siitä, että odotin sen olevan suurinpiirtein tällaista kuin tää Jugistyle.
carnation
13.01.2009 14:01:11 (muokattu 13.01.2009 14:09:42)
Mitä legendaarista Touko-Poukossa muka on ikinä ollut? Täyttä suolisuhinaa koko hahmo, kuten tämä ohjelmakin.

ite oot

Mutta en kyllä lämpene ollenkaan ajatukselle, että Touko-Pouko pitää herättää uudestaan henkiin tässä ohjelmassa. Touko oli elementissään Julmahuvin Muksuluurissa ja sinne se mielestäni saisi jäädäkin, vaikka loistava hahmo onkin. Tai juuri siksi. JugiStylea mitä luultavimmin en aio katsoa jaksoakaan, koska haluan säilyttää Touko-Poukon maagisen auran. Ei kiitos tälle lypsämiselle :(

Juho L kiteyttikin tuossa ylempänä plussan arvoisesti, miksi Studio Julmahuvi on oikeasti kaiken muun suomalaisen sketsiviihteen yläpuolella. Muutaman kerran olen törmännyt jopa sellaiseenkin ilmiöön, että kun Julmahuvi-sketsissä esiintyy Stig Karpelan tai Sakari Boström jauhamassa naama pokkana ihan ihmeellisiä juttuja oikeaa uutisstudiota tms. muistuttavissa lavasteissa, niin muutamat sarjaan tutustumattomat lähipiirini ihmiset ovat luulleet niitä ihan oikeiksi uutisiksi! :D Sen sijaan näissä pulttiboisseissa ja muissa vastaavissa hahmon itsetarkoituksellisen typerä ja alleviivaava heh-heh-tääonhauskaa-ulkoasu paljastaa jo heti kättelyssä missä se "punchline" on. Ei sillä, kyllähän nuo jotkut kalliala/petelius/kummeli-akselin jutut ovat täyttä timanttia oikeassa mielentilassa.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Lennu
13.01.2009 15:07:00

Parasta on kyllä kun PPP huutaa ja vääntyilee ja repeilee omille jutuilleen. Siis ei vittu kelatkaa nyt, onkohan niille oikeesti maksettu jotain siitä hommasta?
Super-Jari
13.01.2009 15:12:02
Ketonen ja Myllyrinne on oikeasti hauskaa. Jugissa jäi se osasto ikävä kyllä puuttumaan täysin. Se on ainakin mulle huumorissa vähän se juttu. :(
Rotuvaari
13.01.2009 15:16:03 (muokattu 13.01.2009 15:20:11)
Parasta on kyllä kun PPP huutaa ja vääntyilee ja repeilee omille jutuilleen. Siis ei vittu kelatkaa nyt, onkohan niille oikeesti maksettu jotain siitä hommasta?

Tottahan toki. Onhan kauan tiedetty, että pilalle menneet otokset ovat paljon hauskempia, kuin onnistuneet sketsit. Ongelmana tuossa on se, että katsoja tajuaa elämää suuremman koomikon olevan tavallinen ihminen. Ikään kuin näkisit Elviksen istumassa paskalla. PPP:n ja Kallialan jutut nauratti lapsena, kuten joku mainitsikin, mutta nykyään vaan lähinnä aiheuttavat närästystä. Ja sittenkin on ihmisiä vielä, jotka hirnuvat niille jutuille ja pitävät näitä kaikkien aikojen parhaana komediana. Vähän sama, kuin monet pitävät Irwiniä laulajana. Tarkennettakoon, ettei minulle ole mikään ongelma katsoa repeilyjä, kunhan ne pidetään erossa itse päätuotannosta ja näytetään ne pokan pettämiset sitten erillään, kuten Kummeli esim. on tehnyt. Pokan pitämisessä on malliesimerkki Monty Pythonin Live At The Hollywood Bowl -tallenne. Ja pokka pitää, sen pitääkin pitää noissa hommissa. Ei halpoja naurujen kalasteluja.

E: pitääpitääpitääpitää
...niinkun sanotaan, minä sillonkun siitä oli sitä aikaa sillon kun pitää. Mä sanon sen suoraan, kun asiaa pitää olla niiku pitää olla, niiku se ounee mittää olla. Minä sanon sen suoraan, kun minä olen siel monessa ollu mukana. Tenho Tuisku
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)