Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 595 96 97 98 99237 238 239 240 241
Informaatiokameli
14.07.2020 08:48:45

Henri Henri Olavi: Mun mielestä tarinavetoinen peli on kuin elokuva tai romaani.

Jotka, ollessaan tosi hyviä, kestävät monta katselu- tai lukukertaa.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Informaatiokameli
14.07.2020 08:49:48

Arkka: Seuraavaksi testiin Firewatch.

Hyvä. Muista laittaa kartasta oman sijainnin näyttö pois. Tulee paljon enemmän fiilistä kun pitää oikeasti katsoa karttaa.
Henri Henri Olavi
14.07.2020 15:20:22
Informaatiokameli: Jotka, ollessaan tosi hyviä, kestävät monta katselu- tai lukukertaa.

Joillakin näin. Itselläni ei.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
LordWinter
14.07.2020 15:31:20
Mielenkiintoista kyllä, kaikki parhaat tarinavetoiset pelit itselläni ovat olleet sellaisia, jotka olen pelannut vain kerran (visual noveleja lukuunottamatta). Joitain yrittänyt uudelleen pelata, mutta ovat aina jääneet kesken. Kaikki 90-luvun jrpg:t erityisesti sellaisia jotka usein kolahtaneet kovaa, mutta yhtäkään en ole pelannut toistamiseen läpi.
Zed
14.07.2020 15:38:10

Henri Henri Olavi: Joillakin näin. Itselläni ei.

Minulla kyllä on. Vangitseva romaani tai elokuva jää mieleen kummittelemaan, ja sen maailmaan on aika-ajoin palattava.
33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio
Henri Henri Olavi
14.07.2020 15:42:20
Zed: Minulla kyllä on. Vangitseva romaani tai elokuva jää mieleen kummittelemaan, ja sen maailmaan on aika-ajoin palattava.

Se on mielenkiintoista. Monien olen kuullut sanovan samaa. Toki lapsena tuli luettua useaan kertaan jotkut Taru sormusten herrasta, Hobbitti, jotkut Stephen Kingit, Clive Barkerit, jotain sci-fiä. Enää en lue moista kirjallisuutta. Elokuvissa sama. Lapsena tsiigasin Kulkurin valssin about 100 kertaa. Sama Hyvien, pahojen ja rumien kanssa. Star Warsit, näitä oli paljon. Nykyään en. Jos kirja tai leffa on todella hyvää, tai niinkuin sanot, jää mieleen kummittelemaan, haluankin, että se jää kummittelemaan. Tunnen saavani siitä enemmän irti sillä tavalla.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
DM
16.07.2020 08:34:29
Henri Henri Olavi: Oon pelannut nyt kymmenisen tuntia RDR2:ta. Aika pirun tylsä peli. Mistä näiden hypet johtuvat?

Aika samat fiilikset. Ykkösen vedin lähes maratonina läpi, mutta tää ei oikein lähde. Peli on sinänsä oikein jees, mutta se samanlainen imu, joka ykkösessä oli, puuttuu. Ehkä jossain vaiheessa vielä innostuu tästäkin.
If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg
abassimo
16.07.2020 19:54:03
DM: Aika samat fiilikset. Ykkösen vedin lähes maratonina läpi, mutta tää ei oikein lähde. Peli on sinänsä oikein jees, mutta se samanlainen imu, joka ykkösessä oli, puuttuu. Ehkä jossain vaiheessa vielä innostuu tästäkin.

Ite tykkäsin suuresti kakkosen hahmoista, vaikka samoja kasvoja kun ykkösessä. Tarina oli kanssa ihan ok, loppua kohti vähän ehkä paikallaan junnaava, sivutehtävät oli ykkösessä mun mielestä parempia, mutta aktiviteetit tehtävien ulkopuolella oli selvästi parempia kakkosessa. Esim metsästyksessä on jotain järkeäkin kakkosessa, kun ykkösessä käytännössä ainut hyöty oli vain turkisten myynti.

Toisaalta rdr2 kaatuu vähän samaan kuoppaan läpi peluun jälkeen kun gta v. Ei oikeen löydy mitään tekemistä kun peli vedetty läpi. Aikoinaan gta sa oli vielä pelin tehtävien vetämisen jälkeen varsin viihdyttävä; gta v oli jo tehtävien aikaan semi tylsää ja varsinkin vikan tehtävän jälkeen ei enää mtn sisältöä pelissä. Rockstar selvästi yrittää ajaa porukkaa onlinen pariin noissa peleissä.
jtpennane
18.07.2020 00:02:36
Ghost of Tsushimaa suosittelen lämpimästi PS4:n omistaville. Erittäin mainiolta vaikuttaa ensimmäisen päivän perusteella. Eipä ole Witcher 3:n jälkeen tullut innostuttua mistään pelistä näin.
E#
Milkop
21.07.2020 21:29:21

https://www.rocketleague.com/news/r … gue-going-free-to-play-this-summer/

Nyt vähän kuumottaa. RL on kuitenkin eniten pelaamani peli ikinä. No toivoa sopii ettei tätä ryssitä täysin.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
abassimo
21.07.2020 21:34:32
Milkop: https://www.rocketleague.com/news/r … gue-going-free-to-play-this-summer/

Nyt vähän kuumottaa. RL on kuitenkin eniten pelaamani peli ikinä. No toivoa sopii ettei tätä ryssitä täysin.

Ai vittu tohon tulee suolanen peliyhteisö ton jälkeen, ellei oo jo valmiiks.
Milkop
21.07.2020 21:42:27

abassimo: Ai vittu tohon tulee suolanen peliyhteisö ton jälkeen, ellei oo jo valmiiks.

Eipä noissa missään taida olla kauheasti kehumista, mutta joo. Pelottaa vähän.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Rauzku
22.07.2020 14:55:22

abassimo: Ai vittu tohon tulee suolanen peliyhteisö ton jälkeen, ellei oo jo valmiiks.

Sehän on hirveää paskaa jo nyt. Jatkuvaa suunsoittoa, vittuilua ja afkailua, jos erehtyy virheen tekemään. Ja olen kuitenkin kynttääkin pelannut tuhansia tunteja ja vetää jopa vertoja sen yhteisölle. En oikein pysty ymmärtämään miten jotkut ihmiset voivat tulla niin vihaiseksi 5min kestävän tietokonepelin aikana.
Tässähän kuivaa pystyyn
MaD PiAnIsT
23.07.2020 14:41:38

Juum en tiiä kuinka kalliiksi tää syksy tulee kun Flight Simulator 2020 kolkuttelee kk päässä ja kaapista ei löydy lento-ohjainta lainkaan. Ehkä ensin kattelee ekat revikat, ostaa ja pelailee näppiksellä ja autopilotilla hetken ja sitten joku Saitekki tilaukseen. Toivottavasti ei joudu näyttistä uusimaan tuon takia, muu rauta onkin jo reirassa kun vuoden vaihteessa uusittu. On kyllä vitummoi peli tulossa ainakin ennakkotietojen mukaan. Lennän 747 suoraan omaa kerrostaloa päin.

https://www.youtube.com/watch?v=GetBM6jc-xI
"Live like a windrammer as you fuck"
LordWinter
24.07.2020 11:26:24
Aloitin Twilight Princessin uusiksi, katsotaas jos menisi loppuun asti vielä. Suosikki-Zeldani, en vieläkään oikein tiedä miksi tätä haukutaan.
Juicy
24.07.2020 11:37:29

MaD PiAnIsT: Juum en tiiä kuinka kalliiksi tää syksy tulee kun Flight Simulator 2020 kolkuttelee kk päässä ja kaapista ei löydy lento-ohjainta lainkaan. Ehkä ensin kattelee ekat revikat, ostaa ja pelailee näppiksellä ja autopilotilla hetken ja sitten joku Saitekki tilaukseen. Toivottavasti ei joudu näyttistä uusimaan tuon takia, muu rauta onkin jo reirassa kun vuoden vaihteessa uusittu. On kyllä vitummoi peli tulossa ainakin ennakkotietojen mukaan. Lennän 747 suoraan omaa kerrostaloa päin.

https://www.youtube.com/watch?v=GetBM6jc-xI

Tää taitaa olla ensimmäinen lentosimu mitä vois harkita, yleensä kun noi on pilkottu melko moneen ylihintaseen dlc:hen tai muihin mikromaksuihin ominaisuuksista mitkä pitäis lähtökohtaisesti olla perusversiossa mukana.
"Alkoholismihan on trendinä käsittääkseni vanhanaikaista, sen vuoksi ihmiset on keksineet uusia vaikeuksia, kuten masentuminen ja veganismi." -Krice
Milkop
24.07.2020 12:35:28 (muokattu 24.07.2020 12:39:20)

^ Fyysisenä ei taida kannattaa ostaa ainakaan, peli vie 10 dvd:tä :--D

E: LordWinter: Aloitin Twilight Princessin uusiksi, katsotaas jos menisi loppuun asti vielä. Suosikki-Zeldani, en vieläkään oikein tiedä miksi tätä haukutaan.

Kukas tätä muka haukkuu, eikös tämä yleisesti ole Ocarinan ja Link To The Pastin kanssa aika kärjessä? Itselläkin olisi vielä vähän kesken. Olen siellä ulottuvuudessa missä pitäisi hakea se joku palikka ennen kuin se käsi nappaa sen. Aina menee jossain kohdassa pieleen kun olisi pakko pitää vähän kiirettä.
LordWinter
24.07.2020 15:01:59
Milkop: ^ Fyysisenä ei taida kannattaa ostaa ainakaan, peli vie 10 dvd:tä :--D

E:

Kukas tätä muka haukkuu, eikös tämä yleisesti ole Ocarinan ja Link To The Pastin kanssa aika kärjessä? Itselläkin olisi vielä vähän kesken. Olen siellä ulottuvuudessa missä pitäisi hakea se joku palikka ennen kuin se käsi nappaa sen. Aina menee jossain kohdassa pieleen kun olisi pakko pitää vähän kiirettä.

Juuri katsoin wikipediasta että mitä vittua tämähän on saanut vitummoiset arvostelut. Itse pelasin pelin ensimmäisen ja toistaiseksi viimeisen kerran vuonna 2008 ja sen jälkeen olen satunnaisesti kuullut arvioita lähes yksinomaan negatiiviseen sävyyn. OoT, ALttP ja vielä pari Game Boylle julkaistua Zeldaa sen sijaan olen kuullut usein kehuttavan maasta taivaisiin.

Itse pääsin eilen pois Death Mountainista, ei ole lempparipaikkoja tuo. OoT:n vesitemppeli toinen paha. Toisaalta on se aina mukava päästä parin tunnin tuskailun jälkeen noista paikoista pois raittiiseen ulkoilmaan.
Kampela77
24.07.2020 21:17:10 (muokattu 24.07.2020 21:18:46)
Mä olen viime aikoina innostunut Dark Souleista. Tai oikeastaan vähän pidempäänkin. Nyt on NG+ lopuillaan DS1:ssä, mutta olen niin paska etten saa loppubossia tapettua. Alkupuolihan tuossa NG+:ssa on helpompi kuin ihan uusi peli. DS3:ssakin on NG+ kohtuu alussa ja helppoa on. Loppua kohden varmaan hankaloituu, kun statsit ei enää vaikuta niin paljoa ja bosseilla on healthia ja damagea enemmän. Vituttaa tuossa ykkösessä tuo juoksu tuonne loppubossille kyllä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Informaatiokameli
24.07.2020 22:19:16 (muokattu 24.07.2020 22:22:54)

LordWinter: Aloitin Twilight Princessin uusiksi, katsotaas jos menisi loppuun asti vielä. Suosikki-Zeldani, en vieläkään oikein tiedä miksi tätä haukutaan.

Tuo on kyllä hyvä peli mutta jää omassa päässä kauas parhaimmista Zeldoista. Ocarina of Time, Majora's Mask (varsinkin näiden molempien 3DS-versiot), Wind Waker, Link to the Past ja varsinkin Breath of the Wild on niin kovaa kamaa, että ei pärjää millään mutta nuille ei oo häpee hävitä.

Link between worlds on muuten kans ihan helvetin kova Zelda-peli.

Sain Last Tofus kakkosen pelattua läpi ja aika vahva 4/5 peli. Tykkäsin enemmän kuin ykkösestä ja tarinankerronnassa oli ennennäkemätöntä hienoutta mukana. Tästä pelistä ulisijat on kyllä surullista sakkia.

Nyt aloin pelaamaan Death Strandingia. Vaikuttaa mielenkiintoiselta fiilistelypeliltä joka ei yritä miellyttää. Saa nähdä toimiiko.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)