![]() 11.10.2014 19:01:34 | |
---|---|
Näin puolessa välissä kautta joutuu toteamaan, että pettymys on ollut itselleni. Paulan ja Veskun aika on mennyt 20 vuotta sitten, mikäli silloinkaan. Ela yrittää väkisin esitellä varsin vaatimattomia laulutaitojaan, jenni hönkii yllätyksettömästi juuri sitä mitä toisaalta ihmiset häneltä odottavatkin. Samulikaan ihan täysin vakuuttanut, päiväkodin lapset oli vitsinäkin huono. Vesalan paula ja Toni mielestäni pirteimpiä. Ainut jota näistä olen viitsinyt uudelleen ohjelman jälkeen kuunnella on Tonin "kovemmat kädet". Tuosta versiosta pidän, paljon ytimekkäämpi kun alkuperäisversio. Suuria odotuksia en lataa seuraaviinkaan jaksoihin. "Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. " | |
![]() 11.10.2014 22:25:13 | |
obiwan: Suosittelen hankkimaan Kesäaine-dvd:n, erittäin leppoisa dokumentti suomalaisen rokkibändin festarikesästä. On kyllä yksi suosikeistani dvd-tallenteiden joukossa. Jotenkin tulee aina hyvä, ja tosiaankin leppoisa , olo tuota katsellessa. Allekirjoitus
![]() 11.10.2014 22:54:41 | |
Se vielä unohtui sanoa , ettei tuo Toni kovin hääppöinen laulaja ole. Varmaan sen on muukin huomannut vuosien varrella. Mutta arvostan kyllä miestä. Keskustelun perusteella yhteenveto Vain elämää ohjelmasta; hyviä tai huonompia ? näyttelijöitä kaikki : -esiintymisvuorossa oleva näyttelee livelaulamista -yleisö näyttelee liikuttunutta -orkesteri näyttelee livesoittamista ja sattumalta näihin aikoihin julkaistut uudet levyt tai kokoelmat myyvät. Allekirjoitus
![]() 11.10.2014 23:11:54 | |
rokiroki: ja sattumalta näihin aikoihin julkaistut uudet levyt tai kokoelmat myyvät. Mikä tässä on mielestäsi sattumaa? "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio | |
![]() 11.10.2014 23:28:39 | |
rokiroki: ja sattumalta näihin aikoihin julkaistut uudet levyt tai kokoelmat myyvät. Tosin uusimmalla myydyimpien albumien listalla on noista vain yksi, Jenni Vartiaisen levy, eikä sekään ole uusi tai kokoelma. http://www.ifpi.fi/tilastot/virallinen-lista/albumit/2014/40 Eli sen lisäksi, että ovat huonoja näyttelijöitä, niin ovat myös huonoja kauppamiehiä? Se varaus pitää kuitenkin jättää, että koska uusin lista on viikolta 40, niin seuraavalla listalla on kärjessä uusi ja laihtunut Loiri. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 14.10.2014 20:52:18 | |
Sikäli mikäli itse olen katsonut, niin tuskimpa yhtään studioparanneltua (studiossa uudelleen tai eteen soitettua) näistä löytyy. Joissakin on käytetty taustanauhoja, mutta niinhän niitä käytetään livenäkin. Jälkikäteen näitä on kyllä miksattu aivan varmasti, kuten mitä tahansa livetallennetta. Telkkariin ulostuleva matsku vaatii kuitenkin LUFS miksauksen, ja telkkarin taajuusvaste ja dynamiikka-alue eroaa kuitenkin aika paljon oikeestaan ihan kaikesta muusta. Äänilaadun eroista muun äänen kanssa kertoo se, että ainakin aiemmilla kausilla eri kaveri miksasi biisit, kuin äänileikkasi muun ohjelman. Lisäksi mikitykset on hyvin erilaiset verrattuna siihen kun lauletaan ja kun puhutaan. Samoin miksaukset. Sillai ns. livenä tuo ei varmasti mene, että joka biisistä tehtäisiin yksi otto. Veikkaampa, että muutama vedetään useista biiseistä. Nämä paitsi äänellisistä, myös ohjauksellisistä ja kamerateknisistä syistä. Näitä ottoja sitten leikataan yhteen. Siksi kuva ja ääni eivät aina ole yhdessä. Yhtään ADR oloa ei lauluista ole tullut, vaikka yleensä olen aika herkkä näille, kun muutamia ja taas muutamia kertoja niitä on tullut leffoihin tehtyä. Väitän että liveä ja taustanauhaa. http://vimeo.com/46875594#at=0 | |
![]() 14.10.2014 21:08:03 | |
Väitän että kyllä parit ekat virtaset, Vartiaisen piiskaa jne on kyllä laulun osalta selkeitä studiovetoja mitä noita nyt on katsonut. Suurin osa livejä mutta ei todellakaan kaikki. Soittohommien nauhoittelusta jne en ota kantaa, mutta paikanpäällä ihan livevetoja toki. Eri asia mitä ne lähetyksiin on vedellyt uusiksi. | |
![]() 15.10.2014 00:19:59 (muokattu 15.10.2014 00:20:37) | |
Seba: Väitän että kyllä parit ekat virtaset, Vartiaisen piiskaa jne on kyllä laulun osalta selkeitä studiovetoja mitä noita nyt on katsonut. Suurin osa livejä mutta ei todellakaan kaikki. Soittohommien nauhoittelusta jne en ota kantaa, mutta paikanpäällä ihan livevetoja toki. Eri asia mitä ne lähetyksiin on vedellyt uusiksi. Osaatko pointata tästä Vartiaisen vedosta kohtia, joissa mielestäsi lipsync näkyisi? http://www.ruutu.fi/ohjelmat/vain-e … n-ympari-haavoittuvainen-anna-mulle Munsta kasvojen liikkeet mätsää 100% tuohon fraseeraukseen. Etenkin noi vapaammat kiljahtelut kertoo mun mielestä siitä, että ei ole studiota nämä laulut. Wirtasen Brontosaurus on ehkä epäilyttävin, olisko siinä sit jotain vireenkorjausta jälkikätteen minkä vuoksi kuulostaa keinotekoiselta. Responsible people don't go around their nipples twisted. | |
![]() 15.10.2014 00:28:02 (muokattu 15.10.2014 00:48:03) | |
Qoshovius: Osaatko pointata tästä Vartiaisen vedosta kohtia, joissa mielestäsi lipsync näkyisi? http://www.ruutu.fi/ohjelmat/vain-e … n-ympari-haavoittuvainen-anna-mulle Munsta kasvojen liikkeet mätsää 100% tuohon fraseeraukseen. Etenkin noi vapaammat kiljahtelut kertoo mun mielestä siitä, että ei ole studiota nämä laulut. Wirtasen Brontosaurus on ehkä epäilyttävin, olisko siinä sit jotain vireenkorjausta jälkikätteen minkä vuoksi kuulostaa keinotekoiselta. En nyt jaksa alkaa noita katselemaan uusiksi, vartiaisesta en satavarma ole vaikka ainakin konerummut siinä kummasti on hypännyt mukaan, mutta 2 ekaa wirtasta jos väität liveiksi niin ei sulla kovin tarkat korvat ole :) Eikä mua juuri kaivele vaikka ois kuinka yritetty tehdä niistä hyvän kuuloisia, ihmetyttää vaan miksi ei ohjelmaan ole voitu jättää kaikkia vetoja semmoisenaan ja säästetty sitten ne studiovedot levyille. Kumminkin osa on vedetty livenä miten sattuu niin miksei kaikkia? Onko artistit itse halunneet ne paremmiksi vai tuotantoyhtiö päättänyt mikä oli paska ja mikä ei. Omiaan pilaamaan ohjelman fiilis kun aletaan ylituottamaan. Tosin katselen lähinnä nuo vedot jälkeenpäin yksitellen niin eipä tuo pääse ärsyttämään kun ei koko showta jaksa katsoa eikä varmasti 99% ohjelman seuraajista muutenkaan moiseen edes kiinnitä huomiota niin samapa tuo. | |
![]() 15.10.2014 13:26:17 | |
Seba: En nyt jaksa alkaa noita katselemaan uusiksi, vartiaisesta en satavarma ole vaikka ainakin konerummut siinä kummasti on hypännyt mukaan, mutta 2 ekaa wirtasta jos väität liveiksi niin ei sulla kovin tarkat korvat ole :) Tarkastelinpa Wirtaset. Brontosauruksessa näyttäisi synkka olevan vähän outo, ja soundi on kyllä hyvinkin tasalaatuista, jota ei Wirtasen livelaulannasta uskoisi - tämä kyllä vaikuttaa studiovedolta. Sen sijaan Kovemmat Kädet on taas sellainen, jota en usko studiovedoksi. Tuossa on niin paljon mikistä ohilaulamista, nuhaista epävireyttä ja puhinoita että tuskinpa ovat lähteneet studiossa rekonstruoimaan moisia. Synkkakin on vähemmän epäilyttävä kuin Brontossa. Olisi mukava kuulla teikäläisenkin mietteitä tarkemmin näistä spesifeistä vedoista, kun niitä framille nostat. Mulla ei ole sen suurempaa tunnetta studio-, live- tai singbackvetojen puolesta, mutta aihe kiinnostaa. :) Responsible people don't go around their nipples twisted. | |
![]() 15.10.2014 13:30:22 | |
Qoshovius: Tarkastelinpa Wirtaset. Brontosauruksessa näyttäisi synkka olevan vähän outo, ja soundi on kyllä hyvinkin tasalaatuista, jota ei Wirtasen livelaulannasta uskoisi - tämä kyllä vaikuttaa studiovedolta. Sen sijaan Kovemmat Kädet on taas sellainen, jota en usko studiovedoksi. Tuossa on niin paljon mikistä ohilaulamista, nuhaista epävireyttä ja puhinoita että tuskinpa ovat lähteneet studiossa rekonstruoimaan moisia. Synkkakin on vähemmän epäilyttävä kuin Brontossa. Olisi mukava kuulla teikäläisenkin mietteitä tarkemmin näistä spesifeistä vedoista, kun niitä framille nostat. Mulla ei ole sen suurempaa tunnetta studio-, live- tai singbackvetojen puolesta, mutta aihe kiinnostaa. :) Katsoin kanssa kovemmat kädet ja sevverta on ohikeilasta soundia, että en usko myöskään studiovedoksi. http://vimeo.com/46875594#at=0 | |
![]() 15.10.2014 13:37:24 (muokattu 15.10.2014 14:10:16) | |
Qoshovius: Tarkastelinpa Wirtaset. Brontosauruksessa näyttäisi synkka olevan vähän outo, ja soundi on kyllä hyvinkin tasalaatuista, jota ei Wirtasen livelaulannasta uskoisi - tämä kyllä vaikuttaa studiovedolta. Sen sijaan Kovemmat Kädet on taas sellainen, jota en usko studiovedoksi. Tuossa on niin paljon mikistä ohilaulamista, nuhaista epävireyttä ja puhinoita että tuskinpa ovat lähteneet studiossa rekonstruoimaan moisia. Synkkakin on vähemmän epäilyttävä kuin Brontossa. Olisi mukava kuulla teikäläisenkin mietteitä tarkemmin näistä spesifeistä vedoista, kun niitä framille nostat. Mulla ei ole sen suurempaa tunnetta studio-, live- tai singbackvetojen puolesta, mutta aihe kiinnostaa. :) Mä lähinnä pohjaan siihen ensifiilikseen mikä noista yhdellä katsomisella tuli. Bronto oli niin selkeä stuudio että seuraavassa wirtsasessa siihen kiinnitti heti huomiota, ja alussa yllätyin jotta perkule, veti livenä, mutta vaikutti jotta vain alku oli livepätkästä, sitten se muuttui studioksi. En ole katsonut toistamiseen sitä sen kummemmin analysoidakseni, ja nuokin olen pädiltä katsonut ja jo siinä iski korvaan. Pitää varmaan katsella noi uudestaan kaikki kuulokkeilla vähän ajatuksen kanssa jos vaikka ensifiilis oli väärä. Sillä nyt varmaan mitään väliä ole mihinkään, mutta ehkä jo omakin mielenkiinto hieman heräsi :) pikaisesti vilkasin kännykällä, laadusta ei kauheasti puhuta, nyt pisti lähinnä silmään ja korvaan loppupuolella kun selkeästi vetelee kuvan mukaan ohi mikistä muutaman kerran, mutta ääni pysyy tasaisena kokoajan. Tai sit mun kännykässä on vikaa. Myös hiljaisessa kohdassa laulaa välillä keskelle, välillä ohi saundin muuttumatta, mutta vaikuttaa kyllä vähemmän studiolta kuin ensikuulemalta, ja ainakin enempi virtasmaisuuksia on pätkässä kuin viimeisen päälle siloitellussa brontosauruksessa | |
![]() 15.10.2014 16:59:01 | |
Kapane: Sikäli mikäli itse olen katsonut, niin tuskimpa yhtään studioparanneltua (studiossa uudelleen tai eteen soitettua) näistä löytyy. Joissakin on käytetty taustanauhoja, mutta niinhän niitä käytetään livenäkin. Jälkikäteen näitä on kyllä miksattu aivan varmasti, kuten mitä tahansa livetallennetta. Telkkariin ulostuleva matsku vaatii kuitenkin LUFS miksauksen, ja telkkarin taajuusvaste ja dynamiikka-alue eroaa kuitenkin aika paljon oikeestaan ihan kaikesta muusta. Äänilaadun eroista muun äänen kanssa kertoo se, että ainakin aiemmilla kausilla eri kaveri miksasi biisit, kuin äänileikkasi muun ohjelman. Lisäksi mikitykset on hyvin erilaiset verrattuna siihen kun lauletaan ja kun puhutaan. Samoin miksaukset. Sillai ns. livenä tuo ei varmasti mene, että joka biisistä tehtäisiin yksi otto. Veikkaampa, että muutama vedetään useista biiseistä. Nämä paitsi äänellisistä, myös ohjauksellisistä ja kamerateknisistä syistä. Näitä ottoja sitten leikataan yhteen. Siksi kuva ja ääni eivät aina ole yhdessä. Yhtään ADR oloa ei lauluista ole tullut, vaikka yleensä olen aika herkkä näille, kun muutamia ja taas muutamia kertoja niitä on tullut leffoihin tehtyä. Väitän että liveä ja taustanauhaa. Mä ostan tän, kuulostaa ihan järkeenkäypältä. Ja kuten sanottu, kokonaistuotos lienee monen eri tekotavan soppa. | |
![]() 17.10.2014 21:29:13 | |
Nyt jos joku väittää että vesalan veto oli live niin räjähdän. en muita nähnyt, mutta jopa vaimo, joka ei ymmärrä musiikista ja teknisistä jutuista mitään kysyi että miks se ei laula livenä? Eli jopa kohderyhmää häiritsevästi oli tehty. | |
![]() 17.10.2014 21:45:39 (muokattu 17.10.2014 21:46:33) | |
Oliko live eikö ollut vai ehkä puoliksi 6/7 live saattoi eilen ehkä olla paitsi väitän ettei mutta soundi ei kyllä ollut synkkasi studiossa minun kokeneet muusikon korvat sanovat varmasti jälkiäänityksellä mentiin ainakin kitara eikä tuokaan pelti ihan kyllä väitän livemeininki varmasti ollut Tonilla ekat kaksi ehkä kolme puoliksi saattoivat olla mutta Jenni kyllä ei voinut Veskullakin komodo ei nyt oikein studiossa varmana ehkä korjailtu mutta vain kertsi vai toinenkin entäs Samulilla ei voi kyllähän se voikohan itku olla jälkiäänitettyä varmasti tai vaimo sanoi ei sanonut sanoi ei sanoi ei lauloi ei lauloiko MINÄ TIEDÄN ETHÄN VITTU TIEDÄ!!11 Toinen on luumut OHAN TÄÄLLÄ VELLIÄ!
https://soundcloud.com/vaskitsa | |
![]() 17.10.2014 21:51:12 (muokattu 17.10.2014 21:54:56) | |
Plussaa Komodosta. En kahtonut Paulan vetoa, mutta kuuntelin telkkarista ja spotifysta. Spotifystä jälkeenpäin kuunneltuna hyvinkin pitkälti eri kuuloinen versio kuin televisiossa. Ei kiinnosta kuinka livenä veti, ihan kiva versio spotifyssa, enkä epäile etteikö osaisi vetää livenäkin. Veskulle oltiin nyt sitä spiidiä saatu ujutettua. "Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. " | |
![]() 17.10.2014 22:22:54 | |
Eka kausi mun kohdallani. Joka jaksossa on ollut yleensä ainakin pari esitystä, joista oon tykännyt aivan hemmetisti. Samuel Edelmann oli tänään vallan riemastuttava! Nyt mätsäsi ja meni musiikillisesti ihan jonnekin Junnu Vainio/chanson-linjoille. Krooninen sävelkorvan tulehdus ja rytmitajuttomuustila jo vuodesta 1978 | |
![]() 18.10.2014 11:16:11 (muokattu 18.10.2014 11:17:32) | |
Vesala veti taas pisteet himaan. Laulusoundi oli kyllä aika raskaasti efektoitu. Säröä, jne. Tuossa liiterissä, suht pienessä ja kovassa tilassa nuo vedot ovat kuulostaneet kyllä aivan toisenlaisilta livenä. Varsinkin rummut. Vesala on ällistyttävä kameleontti. Ei teknisesti niin hyvä laulaja kuin Vartiainen, mutta venyy moneen tyyliin hienosti. | |
![]() 18.10.2014 11:55:07 | |
shuffle: Vesala veti taas pisteet himaan. Laulusoundi oli kyllä aika raskaasti efektoitu. Säröä, jne. Tuossa liiterissä, suht pienessä ja kovassa tilassa nuo vedot ovat kuulostaneet kyllä aivan toisenlaisilta livenä. Varsinkin rummut. Vesala on ällistyttävä kameleontti. Ei teknisesti niin hyvä laulaja kuin Vartiainen, mutta venyy moneen tyyliin hienosti. Livenä varmaan suukin liikkunut laulun kanssa tahdissa :) | |
![]() 18.10.2014 13:58:05 | |
http://files.snstatic.fi/IS/2014/10/vesala6.gif Samuli pilettää. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)