Aihe: Jalkapallon EM-kisat 2021
1 2 3 4 575 76 77 78 79 80 81 82 83
Brian May jr.
09.07.2021 13:35:07 (muokattu 09.07.2021 13:42:42)
Bongowing: Falskihko väite tämäkin, mutta tää nyt on tätä. Mulle ei kummankaan voitto oo ongelma. Finaalin kulku sitten ratkaisee että kumman puolelle patiat asettuu.

Kannatan Italiaa, mutta sama juttu - Englanti on pelannut hyvin tässä turnauksessa ja murtanut muutenkin vakuuttavasti brittifutiksen turnauslainalaisuuksia viimeisen kolmen vuoden aikana. Täällä jengi liioittelee ja ylikorostaa noita sukelteluja ja filmaamisia, ne on tehneet kolmessa pudotuspeliottelussa yhteensä 8 maalia joista mm. kaksi Saksaa vastaan - noista filmaamisista Englannin kohdalla alettiin puhua tosissaan tämän välierän myötä, ja se johtuu yhdestä rankkarista.

Totta puhuen Englanti tuntuu mieluisimmalta vastustajalta: täällä kaikki toivoo itkuisia englantilaisfaneja, mua taas ei edes haittaisi käänteinen tilanne, eli se kun kaikilla Englantia vuosikymmeniä parjanneilla (n. 85 % jalkapalloa seuraavasta maailmasta?) kääntyy naamat irveeseen. Haukkuminen on ollut niin jäätävää, että kyllä nuo melkein sen yhden turnausvoiton viidessäkymmennessä vuodessa ansaitsisivat.

Joukkue ei tosiaan voi mitään hoopolle fanikulttuurille, mutta tuollaiset 99 % vs 1 % väitteet ovat kyllä ihan potaskaa, montako englantilaista futisfania te edes tunnette? Itsellänikin on se mielikuva, että brittiläiset futisfanit ovat hieman keskimääräistä vammaisempia, mutta erot ovat kyllä varmaan hiuksen hienoja kun puhutaan jalkapallofanaattisista suurmaista - äkkiseltään tulee mieleen esim. venäläisten ja kroaattien hulinointi Ranskassa v. 2016 ja Alvaro Moratan sekä perheensä saaneet tappouhkaukset omiltaan näiden kisojen aikana, mutta ei tuollaisiin kukaan tartu. Ja isossa kuvassa ne kyllä ovatkin yksittäistapauksia

Mulle sukeltamiset ja filmit eivät ole mikään punainen vaate, niitä siunaantuu aika tasaisesti kannattamilleni joukkueille ja vastustajille. Kun joku inhokkini saa suosikkiani vastaan kyseenalaisen vihellyksen, jolla on ratkaisevaa vaikutusta matsin lopputulokseen, se aiheuttaa hampaiden kiristelyä, mutta menee lopulta olankohautuksella. Mitään kristallipalloa mulla ei ole, jolla kykenisin varmuudella ennustamaan, miten peli ilman sellaista olisi päättynyt. Jos täällä jollain on todella antaa empiiristä näyttöä siitä, että jotkut noista otteluista olisivat päättyneet toisen joukkueen voittoon, jos pari sukellusta olisi jäänyt tekemättä, antaa tulla. Mä väitän suunnilleen yhtä painavalla auktoriteetilla, että siellä finaalissa olisi joka tapauksessa Italia ja Englanti :)

Italian voittoa toivotaan ja liputetaan.
Vettä!
LordWinter
09.07.2021 13:58:37
99% oli hieman hyperbolea, mutta kyllä siellä aika kollektiivisesti buuataan mm. vastustajien kansallishymnien aikana. Myös muissa urheilulajeissa kuin jalkapallossa. Jos Eriksen olisi saanut sydänkohtauksen Englantia vastaan niin varmaan silloinkin olisi jotain perseilyä tullut.
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle.
Henri Henri Olavi
09.07.2021 14:28:20
Kyllä ne Itä-Euroopan futisfanit ovat kaikista törpöimpiä pääasiallisesti.
Je suis 190221
Vaihtovirta
09.07.2021 14:33:34
Pelkästää se "football cumming home" huutelu saa toivomaan etteivät voita seuraavaankaan 60 vuoteen mitään.
Vaikka olen koko ikäni (since a kid) ollut ylhäällä jo kukonlaulun aikaan (early morning cock) , on nyt parannettava vielä siitäkin!!
Henri Henri Olavi
09.07.2021 14:40:21
Vaihtovirta: Pelkästää se "football cumming home" huutelu saa toivomaan etteivät voita seuraavaankaan 60 vuoteen mitään.

Ai että jalkapallo laukeaa kotona naamalle? Aika next level -fanitusta.
Je suis 190221
Vaihtovirta
09.07.2021 14:42:05
Henri Henri Olavi: Ai että jalkapallo laukeaa kotona naamalle? Aika next level -fanitusta.

Tarkoituksellinen typo, koska juuri tuolta se kuulostaa kun joku Britti asiasta mainitsee.
Vaikka olen koko ikäni (since a kid) ollut ylhäällä jo kukonlaulun aikaan (early morning cock) , on nyt parannettava vielä siitäkin!!
Bongowing
09.07.2021 14:44:44
Vaihtovirta: Pelkästää se "football cumming home" huutelu saa toivomaan etteivät voita seuraavaankaan 60 vuoteen mitään.

Eikö se voitolla ainakin hetkeksi taukoaisi.
But where the heck is magenta?
Vaihtovirta
09.07.2021 14:50:43
Bongowing: Eikö se voitolla ainakin hetkeksi taukoaisi.

:-------DDDDDDD

Juu toki jos enkut joskus voittaa jalkapallossa jotain, huutelu loppuu siihen paikkaan ja heti....:D

Nimimerkillä vieläkin kuulee vittuilua -99 mestareiden liigan finaalista.
Funkånaut
09.07.2021 14:52:49

Vaihtovirta: :-------DDDDDDD

Juu toki jos enkut joskus voittaa jalkapallossa jotain, huutelu loppuu siihen paikkaan ja heti....:D

Nimimerkillä vieläkin kuulee vittuilua -99 mestareiden liigan finaalista.

Puhumattakaan siitä, että vieläkin hehkuttavat -66 mestaruutta.

No, jos niin harvoin mitään voittaa ...
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Brian May jr.
09.07.2021 16:36:43
No okei: https://yle.fi/urheilu/3-12014919

Euroopan jalkapalloliitto Uefa kertoi torstaina tutkivansa Englannin kannattajien laservalon käyttöä. Uefa tutkii myös englantilaiskannattajien ilotulitteiden käyttöä katsomossa sekä fanien buuausta Tanskan kansallislaulun aikana.

On tossa aika paljon yhteen matsiin :D mutta kyllä tuo joukkue on hyviä otteita esittänyt silti.
Vettä!
Henri Henri Olavi
09.07.2021 16:47:58
Mä olen joukkueen puolella, en fanien. Se ei vaikuta joukkueen fanittamiseen (itse en fanita mitään) mulla, mitä fanit tekee. Tai mitä kys. valtio tekee.
Je suis 190221
Milkop
09.07.2021 19:21:58

"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Henri Henri Olavi
09.07.2021 19:26:37
Milkop: Saatanan ihmisperseet.

https://www.iltalehti.fi/jalkapallo … 4f23a4b-0917-4ca6-83ce-ca46d672ceba

Aivan paskapäistä jengiä. Onneksi Italia löylyttää Englantia kunnolla ylihuomena.
Je suis 190221
Hetfield
09.07.2021 19:26:45

Milkop: Saatanan ihmisperseet.

https://www.iltalehti.fi/jalkapallo … 4f23a4b-0917-4ca6-83ce-ca46d672ceba

Eisssss. Mitä helevettiä. Mitähän tossakin olis käyny jos Tanska olis vielä voittanu...
Alright, alright, alright!
Bongowing
09.07.2021 19:33:38 (muokattu 09.07.2021 19:34:01)
Oikeastaan hämmentävää, että mistään tuon kummemmasta häslingistä ei vielä ole uutisoitu, futiksesta ja fanikulttuuristaan kun on kuitenkin kyse.
But where the heck is magenta?
Vaihtovirta
09.07.2021 19:37:19
Oisko ollut Saksassa pelatut MM-kisat kun britit taas yrittivät jotain huligoida, mut sääli et samaan aikaan paikalla olivat myös veli venänäläiset samaan aikaan ja voi perse, että tuli tukkaan saarivaltion kannattajille. Lopputulos: kaks persereikää tappeli, FIFA jako kaikille bannit ikuisiksi ajoiksi ja minä hurrasin kun toinen perseenreikä antoi turpaan toiselle perseenreiälle. Miksi? Koska edes yhen perseenreiän on saatava turpaan kerran päivässä.
Funkånaut
09.07.2021 19:38:50

Vaihtovirta: Oisko ollut Saksassa pelatut MM-kisat kun britit taas yrittivät jotain huligoida, mut sääli et samaan aikaan paikalla olivat myös veli venänäläiset samaan aikaan ja voi perse, että tuli tukkaan saarivaltion kannattajille.

Mitä olen vähän skeneä tsekkaillut, niin noi slaavien ultra-skenet ovat jo vähän eri tasolla ku englantilaisten.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Henri Henri Olavi
09.07.2021 19:38:57 (muokattu 09.07.2021 19:39:28)
Venäjän ultrat ovat astetta kovempaa jengiä kuin brittiplösöt.

E: Myöhästyin.
Je suis 190221
LordWinter
09.07.2021 19:39:59 (muokattu 09.07.2021 19:40:17)
Vaihtovirta: Oisko ollut Saksassa pelatut MM-kisat kun britit taas yrittivät jotain huligoida, mut sääli et samaan aikaan paikalla olivat myös veli venänäläiset samaan aikaan ja voi perse, että tuli tukkaan saarivaltion kannattajille. Lopputulos: kaks persereikää tappeli, FIFA jako kaikille bannit ikuisiksi ajoiksi ja minä hurrasin kun toinen perseenreikä antoi turpaan toiselle perseenreiälle. Miksi? Koska edes yhen perseenreiän on saatava turpaan kerran päivässä.

Mikäs sekin keissi oli kun muutama vuosi sitten Putinkin totesi että eikö 10 brittifania pärjää yhdelle venäläiselle tms.
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle.
Hetfield
09.07.2021 19:45:12

Henri Henri Olavi: Venäjän ultrat ovat astetta kovempaa jengiä kuin brittiplösöt.

https://www.youtube.com/watch?v=AxJM0laRd7w

Näin on.
Alright, alright, alright!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)