Henri Henri Olavi 08.10.2023 12:17:23 | |
---|
Tympee Huttunen: Olenkohan ainut, jonka mielestä Pacific on paljon parempi kuin Band of Brothers? Jälkimmäinen on pömpöösi tähtilippua heilutteleva sankaritarina virheettömistä sankareista. Pacific on raaka kuvaus sodasta ja siitä, kuinka sotilaat eivät ole pyhimyksiä. Lisäksi Pacificin kerronta kolmesta erilaisesta sotapolusta on mielenkintoisampi. Mielenkiintoista. Täytyypä vilkaista tuota Pacificia. Katsoin joskus vuosia sitten lineaarisesta telkkarista tuota Band Of Brothersia muutaman jakson, mutten pitänyt siitä. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
LordWinter 08.10.2023 13:39:33 | |
---|
Cut out: Suosittelisitko kuitenkin katsomaan? Itse olen ollut super-skeptinen, vaikka Eiichiro Oda onkin kuulemma todella paljon ollut mukana valvomassa. Ja Luffyn näyttelijä näyttää ihan väärältä. Varovainen suositus, ihan viihdyttävä sarja ja oli siellä aika paljon yksityiskohtia jotka oli tehty hauskasti. Olkihatut eivät juuri napanneet mutta monen sivuhahmon roolisuoritus/maskeeraus kyllä ilahdutti. Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Brian May jr. 09.10.2023 22:35:44 (muokattu 09.10.2023 22:36:56) | |
---|
Tympee Huttunen: Olenkohan ainut, jonka mielestä Pacific on paljon parempi kuin Band of Brothers? Jälkimmäinen on pömpöösi tähtilippua heilutteleva sankaritarina virheettömistä sankareista. Pacific on raaka kuvaus sodasta ja siitä, kuinka sotilaat eivät ole pyhimyksiä. Lisäksi Pacificin kerronta kolmesta erilaisesta sotapolusta on mielenkintoisampi. Lieviä spoilers ahead. Mun mielestä ne on molemmat aika tasavahvoja, Band of Brothers on kieltämättä romantisoidumpi, mutta en nyt sanoisi, että siinäkään henkilöhahmoja esitettäisiin täysinä pyhimyksinä tai virheettöminä, ja raaka on kyllä sekin. Monet niistä nuorista asevelvollisista esitetään mielestäni aika uskottavasti täysinä uuvatteina, yksi ampuu vahingossa joukkueenjohtajansa pimeässä, toisella laukeaa ase taskussa omaan jalkaan ja kuolee verenhukkaan reisivaltimon haljettua, skappari, joka ampuu joukkueellisen verran antautuneita saksalaisia yms. joidenkin taistelujen aikana viljelty huumori ja kommentit eivät kieltämättä ihan istu siihen touhuun, ei kai kellään oikeasti ole aikaa heittää herjaa, kun luodit viuhuu oikealta ja vasemmalta? Ja "Päähenkilö" on kyllä harvinaisen fiksu ja puhtoinen, mutta mistä minä tiedän, etteikö ollut oikeassakin elämässä sellainen. Mutta Pacific on kyllä silti paljon brutaalimpi. Se on varmaan ollut oikeassa elämässäkin brutaalimpi noista kahdesta teatterista, jatkuva helle, viidakot, trooppiset taudit, raa'at ja piittaamattomat vastustajat, ei minkäänlaisia rakennuksia/infrastruktuuria, jne. Mun mielestä BoB:n tarina soljuu oikeasti paremmin kuin Pacificin hyppely saarien ja aikajanojen välillä, ja keskittyminen yhteen komppaniaan ja sen henkilöhahmoihin on sille eduksi. Mutta juuri Pacificin koruttomuus ja asetelma nostaa sen samalle viivalle. Vettä! |
Tympee Huttunen 10.10.2023 07:01:18 (muokattu 10.10.2023 07:01:36) | |
---|
Brian May jr.: Lieviä spoilers ahead. Mun mielestä BoB:n tarina soljuu oikeasti paremmin kuin Pacificin hyppely saarien ja aikajanojen välillä, ja keskittyminen yhteen komppaniaan ja sen henkilöhahmoihin on sille eduksi. Mietin juuri eilen tuota katsoessa samaa. Sinällään Pacific ei varmasti ole toiminut aiemmassa tv-formaatissa, jolloin kerran viikossa katsottiin yksi jakso. Siinä on voinut viikoiksi tipahtaa yhdeltä juonikuviolta. Nykyajassa tuo ei tosin ole mielestäni ongelma, kun tulee katsottua koko kausi viikon sisään. |
Milkop 10.10.2023 09:34:15 | |
---|
Lupinin kolmas kausi on ilmeisesti ilmestynyt. Pitäisiköhän ottaa tilaus... Tuo on kova sarja. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
jassi 10.10.2023 16:47:52 | |
---|
Beckham-dokkari on oikein hyvä! Oli päässyt pahasti unohtumaan kuinka pirun kova pelaaja se kaiken myllytyksen keskellä ja siitä huolimatta oli. Ihan sinne kaikkien aikojen kovimpien futareiden joukkoon yltää kyllä. Perkele miten poikkeuksellinen oli just kovimpien paineiden alla ja ratkaisevilla hetkillä. Mielettömiä vapareita ja upeita pitkiä nappisyöttöjä pisti tulemaan kerta toisensa jälkeen. |
Henri Henri Olavi 10.10.2023 16:55:35 (muokattu 10.10.2023 16:56:17) | |
---|
jassi: Beckham-dokkari on oikein hyvä! Oli päässyt pahasti unohtumaan kuinka pirun kova pelaaja se kaiken myllytyksen keskellä ja siitä huolimatta oli. Ihan sinne kaikkien aikojen kovimpien futareiden joukkoon yltää kyllä. Perkele miten poikkeuksellinen oli just kovimpien paineiden alla ja ratkaisevilla hetkillä. Mielettömiä vapareita ja upeita pitkiä nappisyöttöjä pisti tulemaan kerta toisensa jälkeen. Todella kova pelaaja. Oli mun suosikki joskus, heti Cantonan jälkeen. Beckhamin keskitykset ovat munsta sen maagisin osa. Tuota dokakria on kehuttu paljon, täytyypä katsoa. Mun mielestä Davidilla ja Victorialla on ollut aina hyvä meininki. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Hannubal 11.10.2023 12:41:52 | |
---|
Tympee Huttunen: Olenkohan ainut, jonka mielestä Pacific on paljon parempi kuin Band of Brothers? Jälkimmäinen on pömpöösi tähtilippua heilutteleva sankaritarina virheettömistä sankareista. Pacific on raaka kuvaus sodasta ja siitä, kuinka sotilaat eivät ole pyhimyksiä. Lisäksi Pacificin kerronta kolmesta erilaisesta sotapolusta on mielenkintoisampi. Kummastakin nautin kyllä tasavahvasti. BoB näytti kyllä sankareita, mutta myös paljon virheitä tekeviä sotilaita, joiden hölmöily aiheuttaa turhia kuolemia. Myös johtajia, jotka vievät koko komppanian eksyksiin olemattoman suuntavaiston takia, tai johtavat huonosti hyökkäyksiä, joissa sotilaille tulee yhtaikaa eteenpäin/perääntykää käskyjä, ja kaikki on sekaisin. Pacificissa tosiaan näytettiin hienosti se viidakkojen arvaamattomuus, kun vihollinen saattoi piileskellä kauan näkymättömissä, kunnes ihan yhtäkkiä tulee iso hyökkäys päälle. Myös vuoristoissa tapahtuvat taistelut ovat aika ainutlaatuisia ja arvaamattomia. Pacificissa on myös enemmän siviilimaailmaa, rakkaustarinoita ja perhesuhteita. Kolmas sarja Masters of the Air ilmestyy ensi vuoden alussa. Jälleen ollaan siis 2. maailmansodan pyörteissä ja ilmavoimissa. Ainakin aluksi tuo tulee Apple+ TV:lle, jota itselläni ei ole. Toivottavasti taso säilyy yhtä hyvänä, ja tuonkin pääsen näkemään. Maantietä matkaa kiljuton, kaljaton mies. |
Lunnu 15.10.2023 22:13:59 (muokattu 15.10.2023 22:15:32) | |
---|
The fall of the house of usher tuli katsottua. Ensin ajattelin että mitä paskaa - Edagr Allan Poen raiskausta - mutta loppujen lopuksi, mielestäni, aika mukaansatempaavasti rakennettu tarina joka yhdistää Poen tunnetut tarinat, USAn opioidiongelman ja nykypäivän ahneuden. Piti otteessaan. Loppuun asti. Edit: mainitaan nyt vielä että vaikka kummajaisia näkyikin niin varsinaisesta kauhuteoksesta ei oikeastaan ole kyse ja säikytykset on tehty mielestäni hyvällä maulla. Nostalgy is not what it used to be |
Henri Henri Olavi 15.10.2023 22:28:15 | |
---|
Lunnu: The fall of the house of usher tuli katsottua. Ensin ajattelin että mitä paskaa - Edagr Allan Poen raiskausta - mutta loppujen lopuksi, mielestäni, aika mukaansatempaavasti rakennettu tarina joka yhdistää Poen tunnetut tarinat, USAn opioidiongelman ja nykypäivän ahneuden. Piti otteessaan. Loppuun asti. Edit: mainitaan nyt vielä että vaikka kummajaisia näkyikin niin varsinaisesta kauhuteoksesta ei oikeastaan ole kyse ja säikytykset on tehty mielestäni hyvällä maulla. Olen vähän karttanut tätä, mutta kaipa sitä pitää ottaa härkää sarvista. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
bedlam 15.10.2023 23:56:36 (muokattu 15.10.2023 23:57:45) | |
---|
Lunnu: The fall of the house of usher tuli katsottua. Ensin ajattelin että mitä paskaa - Edagr Allan Poen raiskausta - mutta loppujen lopuksi, mielestäni, aika mukaansatempaavasti rakennettu tarina joka yhdistää Poen tunnetut tarinat, USAn opioidiongelman ja nykypäivän ahneuden. Piti otteessaan. Loppuun asti. Täähän on tavallaan jo kolmas kausi samasta sarjasta, jokainen kausi pohjaa siis tuollaiseen tunnettuun kauhukirjallisuuden klassikkoon. Katsoin sen ekan (The Haunting of Hill House) oli kyllä yksi parhaista sarjoista mitä olen ikinä nähnyt. Kakkoskautta en saanut aikaiseksi katsoa kun perustuu samaan tarinaan kuin The Innocents, joka on mulle kaikkien aikojen paras kauhuleffa. Mutta pitäis varmaan katsella nämä loputkin kun se eka oli niin kova. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
LordWinter 30.10.2023 16:54:28 (muokattu 30.10.2023 16:55:48) | |
---|
Officen kasikausi on hieman parantunut edetessään. Hauska huomio myös että varastotyömies Nate Nickersonilla on sama näyttelijä kuin baseball-korttikeräilijällä Better Call Saulissa. Tunnistin vain tuosta miellyttävän selkeästä puhetavasta, vaikka samanlainen kaljupää on molemmissa sarjoissa. https://www.youtube.com/watch?v=gmk6z3qqfIwOlen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle. |
Henri Henri Olavi 30.10.2023 17:06:14 (muokattu 30.10.2023 17:06:27) | |
---|
LordWinter: Officen kasikausi on hieman parantunut edetessään. Hauska huomio myös että varastotyömies Nate Nickersonilla on sama näyttelijä kuin baseball-korttikeräilijällä Better Call Saulissa. Tunnistin vain tuosta miellyttävän selkeästä puhetavasta, vaikka samanlainen kaljupää on molemmissa sarjoissa. https://www.youtube.com/watch?v=gmk6z3qqfIw Ai tuo energiavampyyrijätkä! Hauska ukko. Tai en toki siitä tiedä, mutta roolinsa ovat aina ihan samanlaisia ja hyvin hauskoja. Varmaan luonnerooleja aina. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Scrobble 31.10.2023 09:00:49 (muokattu 31.10.2023 09:01:15) | |
---|
Henri Henri Olavi: Ai tuo energiavampyyrijätkä! Hauska ukko. Tai en toki siitä tiedä, mutta roolinsa ovat aina ihan samanlaisia ja hyvin hauskoja. Varmaan luonnerooleja aina. Sama ukko muuten kiersi aikanaan trollailemassa ympäri Yhdysvaltoja erilaisissa paikallisissa aamu-tv (jne.) -ohjelmissa esiintymällä olevansa joku jojoilun mestari ja olemalla oikeasti (tarkoituksella) ihan paska. Materiaalia: https://www.youtube.com/watch?v=dj9VF7LyffU Muistan kun aikanaan kuuntelin BCS:n tekijöiden podcastia ja he rakastivat yli kaiken tätä ylempänä linkattua performanssia ja se oli yksi pääsyistä miksi mies palkattiin sarjaan alun perinkin. |
Henri Henri Olavi 31.10.2023 09:02:05 | |
---|
Scrobble: Sama ukko muuten kiersi aikanaan trollailemassa ympäri Yhdysvaltoja erilaisissa paikallisissa aamu-tv (jne.) -ohjelmissa esiintymällä olevansa joku jojoilun mestari ja olemalla oikeasti (tarkoituksella) ihan paska. Materiaalia: https://www.youtube.com/watch?v=dj9VF7LyffU Muistan kun aikanaan kuuntelin BCS:n tekijöiden podcastia ja he rakastivat yli kaiken tätä ylempänä linkattua performanssia ja se oli yksi pääsyistä miksi mies palkattiin sarjaan alun perinkin. Hahmona myös paras sarjassa "What we do in the shadows", joka on muuten kyllä aika mälsä. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
vanha_pieru 31.10.2023 23:45:08 | |
---|
Scrobble: Sama ukko muuten kiersi aikanaan trollailemassa ympäri Yhdysvaltoja erilaisissa paikallisissa aamu-tv (jne.) -ohjelmissa esiintymällä olevansa joku jojoilun mestari ja olemalla oikeasti (tarkoituksella) ihan paska. Materiaalia: https://www.youtube.com/watch?v=dj9VF7LyffU Aika omanlaistaan huumoria. Nauratti kyllä hersyvästi, kun temppuihin asti päästiin. "Yo-yos for the homeless", siinäpä vasta hyväntekeväisyysprojekti! |
lapio 02.11.2023 08:28:43 | |
---|
Huhhuh tuo äijä on siis oikea energiavampyyri. What we do in the shadows kyllä helvetin hyvä. |
Tympee Huttunen 02.11.2023 09:25:59 | |
---|
Beckham-dokkari vaikuttaa yllättävän hyvältä ja sympaattiselta. |
juhokoo 02.11.2023 16:00:53 | |
---|
HBO:n Mullan alla (Six Feet Under) on tullut Netflixin puolelle katsottavaksi. |
Brian May jr. 03.11.2023 12:00:15 | |
---|
Tympee Huttunen: Beckham-dokkari vaikuttaa yllättävän hyvältä ja sympaattiselta. Se oli munkin mielestä aidosti hyvä ja viihdyttävä dokkari. Vettä! |