Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 570 71 72 73 74277 278 279 280 281
Kampela77
06.09.2016 20:30:49
Lähinnä käytin tuota Jimi vertausta esimerkkinä, että vaikka itse biisi ei ole oma, niin kyllä siihen voi tuoda paljon omaa. Kyllä mä lasken artistiksi aika helposti henkilön, joka tekee jotain omaa taiteen saralla. Artisteja voi olla sitten monen tasoisia. Paskojakin vaikka tekisivät omat biisinsä :)
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Janizio
06.09.2016 20:33:22 (muokattu 06.09.2016 20:34:57)
Niin vaikka kuin laulaa Saara myös paljon covereita niin ei nyt varmaan ihan jokaiselle sanota cover-biisin laulettua kehuna, että tulee tunne kuin sinä omistaisit tuon biisin

Minusta se on kohta lähes mahdollisimman iso kehu cover-biisin esittämisestä/laulamisesta, että jos on noin hyvin biisissä sisällä. Tämä tuli sanallisena kehuna X-Factorin toiselta mies jäseneltä, mutta tältä se nimenomaan juuri tuntuu kun Saaran laulamia cover-biisejä kuuntelee. Se voi kuullostaa yksinkertaiselta, että laulappa biisi niin, että siitä tulee fiilis, että sä omistat sen, mutta eihei onnistu todellakaan jokaiselta artistilta

Ja tossa Kampela ottaakin hyvän pointin esille, joka pätee Saaran todella hyvin. Hän juu laulaa cover-biisejä, mutta minusta hän onnistuu loistavasti siinä, että ns. työstää ja tekee niistä oman näköisiään
Traditional
06.09.2016 20:45:42
Toi Frozen-versiohan oli tosi hyvä.
"Metää? Metää? Karloksen, Karloksen auto sytty palamaan puol kilometriä ennen maalia ja pysähtyvät sammuttamaan. Ihan totta... Ja ne ei jaksa työntää maaliin sitä. Peli on selevä. Ei oo totta. No, jaa. Eipä tästä sitten vissii lähetä mihinkään."
Kampela77
06.09.2016 20:48:39
Lautuma: Vaikea sanoa, riittäisikö tuo miten pitkälle, siis jos Jimin omat biisit olisivat olleet onnettomia, loputon lupaus joka ei lunastanutkaan odotuksia. Huono tuota on edes spekuloida, niin mullistuksellinen kaveri oli kaikin puolin kyseessä. Cover on kuitenkin aina cover - sen kautta voi tulla esille, mutta sitten vasta annetaan palaa jos on mitä antaa.

Onhan näitä tapauksia ollut, että ei edes itse laula tai soita biisillä, mutta sitä kautta on noussut kuitenkin hirveisiin lukuihin ja kovaan suosioon. Tämä tulee heti mieleen: https://www.youtube.com/watch?v=J---aiyznGQ

Väitätkö ettei kiipparikissa ole säveltänyt noita biisejä?
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Vessajono
06.09.2016 21:01:41
Janizio: Hän juu laulaa cover-biisejä, mutta minusta hän onnistuu loistavasti siinä, että ns. työstää ja tekee niistä oman näköisiään

No emmätiä, esim. se aivan kaamea Wuthering Heights -cover kuulostaa siltä, että joku konsan laulumaikka on näyttänyt et "näin lauletaan kuin Kate Bush" ja sit on palkattu joku tusinamiehistö tekemään mahdollisimman siirappinen arri joka ei kuitenkaan eroa mitenkään merkittävällä tavalla alkuperäisestä.

Mun mielestä oman näköinen cover on esim. jotain tämmöstä: https://www.youtube.com/watch?v=9OUWgxu7xng
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Janizio
06.09.2016 21:04:09 (muokattu 06.09.2016 21:12:38)
Vessajono: No emmätiä, esim. se aivan kaamea Wuthering Heights -cover kuulostaa siltä, että joku konsan laulumaikka on näyttänyt et "näin lauletaan kuin Kate Bush" ja sit on palkattu joku tusinamiehistö tekemään mahdollisimman siirappinen arri joka ei kuitenkaan eroa mitenkään merkittävällä tavalla alkuperäisestä.

Mun mielestä oman näköinen cover on esim. jotain tämmöstä: https://www.youtube.com/watch?v=9OUWgxu7xng

Mielipiteitä taas monia. Minusta se on taas yksi Saaran parhaista cover-biiseistä mitä hän laulaa.

Ja sanotaankos näin, että etsivä löytyää juttuja mistä pääsee aina sanomaan sen ns. soraäänen
Hamsteri Kukkonen
06.09.2016 21:31:53

Vessajono: No emmätiä, esim. se aivan kaamea Wuthering Heights -cover kuulostaa siltä, että joku konsan laulumaikka on näyttänyt et "näin lauletaan kuin Kate Bush" ja sit on palkattu joku tusinamiehistö tekemään mahdollisimman siirappinen arri joka ei kuitenkaan eroa mitenkään merkittävällä tavalla alkuperäisestä.

Pitänee paikkansa. Hiukan offtopic (onk tässä joku topic), mutta tossa on nasta kokoelma kyseisen biisin coverointiyrityksistä: https://www.youtube.com/watch?v=Fgs9AIIV4WU Ylivoimaisesti paras luonnollisesti viimeisenä.
Jos niiden mielestä meillä ei oo tarttuvia koukkuja nii menkööt uistinkauppaan -Frank Epätoivo
Kampela77
06.09.2016 21:43:43 (muokattu 06.09.2016 21:47:14)

Olen samaa mieltä. Jos coveri tehdään, niin siitä pitäisi tehdä oma versio. Jos pääsee vaikuttamaan vain laulajana, niin rajat on aika niukat.4

edit: tai no voi riippua tietysti tilaisuudesta, jos on palkattu laulamaan biisi jollekin tietylle yleisölle, niin silloin pitää mahdollisesti vetää aikalailla alkuperäisen mukaan.
LordWinter
06.09.2016 21:53:01 (muokattu 06.09.2016 21:53:28)
Kampela77: Väitätkö ettei kiipparikissa ole säveltänyt noita biisejä?

Ei se kyllä ole, sen huomaa kiipparikissan uudemmista tuotoksista. Täysin musiikkiteollisuuden tuote joka tekee mitä käsketään, varmaan jonkinlaisiin psykedeeleihinkin jo sortunut!
"kamala kampela" -haitaripartio
Lautuma
06.09.2016 22:02:24 (muokattu 06.09.2016 22:03:56)
Kampela77: Väitätkö ettei kiipparikissa ole säveltänyt noita biisejä?

Onhan tuosta ollut epäillys jo pitkän aikaa. Olikohan Östermanin Nalle kun kaiveli Kiipparikissan tuotoksia ja löysi vuonna 2014 todisteita, etteivät nuo kakkosbiisissä kuullut "nau-naut" ole edes kissasta lähtöisin, vaan jostain halvoista Casioista. Kovia väitteitä, mutta mistä näitä tietää.

Mutta joo, edellä tuli mainittuakin tuo coveroinnin tarpeellisuus - uhka vai mahdollisuus? Selkeä näkemys kuinka alkuperäinen tulisi sovittaa uusiksi pesee jo lähtökohtaisesti satanolla sen näkemyksen, että vedetään niin lähelle kuin pystytään alkuperäistä, että tyhmät kuulijat tajuavat mistä biisistä on kyse. Laiskuutta, tällaiset ihmiset pitäisi pistää valokaareen pariksi minuutiksi miettimään mitä tuli tehtyä.

Edith: Ja puhun nimenomaan levytetyistä covereista.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Janizio
06.09.2016 22:15:41 (muokattu 06.09.2016 22:25:43)
Niin ja mitä te puhutte näistä cover biiseistä jne. niin mites sitten esim. Vain Elämää. Siellä kun ollaan tehty toisten biiseistä versiota niin joskus on jopa käynyt niin, että se cover veto soi enemmän radioissa tai ainakin yhtä paljon kuin alkuperäinen.

Olin festareilla jossa Anssi Kela lauloi yhden versiomansa biisin Vain Elämästä jne.

Joo nyt te sanotte, että mutta ura ei ole hyvä jos se perustuu ennimmäkseen cover-biisien laulamiseen niin mitenkäs sen nyt ottaa. Noh joo jos katsoo Saaran keikkoja niin se on totta, että Saara vielä toistaiseksi laulaa useamman cover-biisin keikoillaan kuin omiaan. Tosin minusta se ei olisi tarpeellista, koska hällä olis paljon enemmänkin hyviä omia biisejä joita laulaa

Et se pitää sanoa, että valitettavasti on jättänyt unholaan omista biiseistään valitettavan usean. Minusta siellä olis monia ihania ja hyviä biisejä kuhan vetäis vaan niitä keikoillaan enemmän. Mä oon ihan varma, että ne uppoisi siihen kansaan jotka tälläkin hetkellä käy hänen keikoilaan.

ja taas kerran tuli Saaran suusta se äsken kuultua, että kun kertoi, että mitä on hakemassa X-Factorista. Niin vastaus oli jotakuinkin näin, että kansaivälisiä kontakteja ja yhteistyökumppaneita, mutta Saara ei ole niin kiinnostunut siitä kuinka korkealla hänen biisinsä on listoilla ja soiko ne radiossa vai ei. Tottakai ottaa sen ilolla vastaan jos näin myös joskus on, mutta Saara havittelee enemmänkin sitä, että saa tehdä asioita keikkoja,projekteja ja juttuja, jotka häntä niinku inspiroi ja jotka on hänen unelmissaan jne.

Ihan selvästikään Saaran unelmissa ei ole lähimainkaan ykkösenä se, että minun biisini/biisit komeilee radioden soittolistojen kärjessä. Et oikeastaan me voidaan viimeistään tähän lopettaa se vääntäminen ja kääntäminen jonka tavoitteen teidän osan kommentein sävyn perusteella on se, että Saaran on ns. pakko saada radiohitti/hittejä, koska Saara on ihan selvästi sillä mielellä että ei ole pakko saada
Vessajono
06.09.2016 22:26:34
Janizio: Niin ja mitä te puhutte näistä cover biiseistä jne. niin mites sitten esim. Vain Elämää. Siellä kun ollaan tehty toisten biiseistä versiota niin joskus on jopa käynyt niin, että se cover veto soi enemmän radioissa tai ainakin yhtä paljon kuin alkuperäinen.

No siinä nyt ei oo mitään ihmeellistä, rahalla saa ja hevosella pääsee.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Seba
06.09.2016 22:35:47

Arvaappa kiinnostaako Cowelleja ym isoja kihoja tehdä diilejä jos Saara sanoisi ettei sitä kiinnosta saada radioon hittejä ja myydä miljoonia levyjä, vaan mieluummin teen omaa musaa välittämättä siitä että suurta yleisöä ei kiinnosta?

Eiköhän se ole tuonne mennyt kompromissidiilin perässä. Jos meinaa jonnekin nousta, niin jos noilla koneistoilla ei lähde, niin vika on asenteessa :)
Kampela77
06.09.2016 22:37:29
Musta tuntuu, että Janizio tekee tällä hehkutuksella Saaralle vain karhun palvelusta. Varmaan ihan hyvin pärjäilee, tienaa elantonsa ja yrittää luoda uraa, mutta tuo yletön hehkutus saa aikaan vastareaktion.
janezki_
06.09.2016 22:48:27 (muokattu 06.09.2016 22:50:17)
Kampela77: Janizio, yletön hehkutus saa aikaan vastareaktion.

Siis eikai? Mutta ilman tuota hehkutusta tätäkään 72 sivua ei olisi olemassa. Ja mistä tämä kaikki jankkaus lähti? Jostain VoF-ketjusta, tai jotain.

Nytkin oli 5 sivua lisää edellisestä vilkaisusta, niin ihme lässynläätä täynnä. Ei edes hymyilyttänyt kertaakaan. Prkl.

Janizio: Oon varmasti tämän jo täällä joskus sanonutkin

Syy siihen mikä Saarasta tekee minulle niin loistavan koostuu monista asioista. Saaran musikillisesta ominaisuudet ja taidot ovat kaikin puolin ihan priimaa ja vähintäänkin hipoo täydellisyyttä. Ovatko ne täysin ainutlaatuiset ja onko maailmassa muita yhtä taitavia. On varmasti sitä en epäile hetkeäkään, mutta sitten tulee kuvaa se mitä Saara on ihmisenä, persoonana jne. joka tekee Saarasta kyllä niin ihastuttavan, positiivisen, energisen ja lämminsydämmisen ja myöskin helposti lähestyttävän ja myöskin helposti samaistuttavan ihmisen. Sit kun tota ulkoista ns. hapitustakaan ei voi pahemmin mennä moittimaan enemminkin päinvastoin. Tosi suloinenhan Saara on ihan joka suhteessa.

Niin ku tää kaikki kootaan sitten yhteen pakettiin niin syntyy syy ja seuraus sille miksi Saara on niin huippu minun mielestäni, että yhtä taitava ja osaava kuin Saara voi olla teknisesti ja musikaalisuuden kanssa, mutta et koko kokonaisuus osuisi noin nappiin kuin Saara kohdalla osuu niin se onkin sitten ainakin likipitäen mahdoton juttu

http://static.ylilauta.org/files/0j/orig/wlx4r9t4/sairaat%20setit.jpg
Dirtyh
06.09.2016 22:52:09

Kampela77: tuo yletön hehkutus saa aikaan vastareaktion.

Hämmästyksekseni olen huomannut että siihen tottuu. Elämä on taas vähän kivempaa kun tämä ketju heräsi henkiin.
Vessajono
06.09.2016 22:53:51
janezki_: http://static.ylilauta.org/files/0j/orig/wlx4r9t4/sairaat%20setit.jpg

No emmätiä. Voisin itse todeta lähes sanasta sanaan samoin.

Syy siihen mikä Roger Watersista tekee minulle niin loistavan koostuu monista asioista. Rogerin musikillisesta ominaisuudet ja taidot ovat kaikin puolin ihan priimaa ja vähintäänkin hipoo täydellisyyttä. Ovatko ne täysin ainutlaatuiset ja onko maailmassa muita yhtä taitavia. On varmasti sitä en epäile hetkeäkään, mutta sitten tulee kuvaa se mitä Roger on ihmisenä, persoonana jne. joka tekee Rogerista kyllä niin ihastuttavan, positiivisen, energisen ja lämminsydämmisen ja myöskin helposti lähestyttävän ja myöskin helposti samaistuttavan ihmisen. Sit kun tota ulkoista ns. hapitustakaan ei voi pahemmin mennä moittimaan enemminkin päinvastoin. Tosi suloinenhan Roger on ihan joka suhteessa.

Mut en mee tekemään sitä Pink Floyd -ketjuun neljää-viittä kertaa per sivu.
Tuomas
06.09.2016 23:02:09

Janizio:

Ja mä ymmärrän tän Epic Love Popin niin, että lyhyesti sanottuna Saara yhdistää Pop-musa sellaiseen niinku musikaalimaiseen ja elokuvamaiseen fiilikseen ja laulamiseen ja sitähän se Saaran laulaminen ja biisit nimeomaan on. Yhdistelmä on aika omaperäinen, mutta toimiva perus poppilaulamiseen Saara on tuonut ihan jonkun oman ja hienon tyylin, joka ymmärrettävistä aihettaa vähän keskustelua

Toki. Mut tässä on sit semmoinen juttu, että vaikkapa mulle musikaalit ovat hyvin sydäntä lähellä. Saaran musikaalimaisuudessa ei siis sinänsä ole mitään vikaa, minusta se on vain siistiä. Musta vaan tuntuu, että noin överiksi hommaa ei ole vedetty oikein missään näkemässäni tuotannossa, poislukien ehkä Lontoossa näkemäni Matilda, jossa pahikset tietty vetävät hyvin kärjistetysti.

Jos tsekkaa vaikka Idina Menzelin vetoa Defying Gravitysta, niin kyllä siinäkin mennään teatraalisesti muttei silti överiksi.

Mut nää on ehkä vain pieniä ysköksiä. Mä luulen, että kun Saara saa vähän kilsoja vyön alle, niin se ehkä uskaltaa jättää sitä glaseerausta vähän vähemmälle ja luottaa siihen, että se pärjää sillä omalla äänellään ja omalla karismallaan.
Liian ilkeä hipiksi.
Kampela77
06.09.2016 23:03:41
janezki_: Siis eikai? Mutta ilman tuota hehkutusta tätäkään 72 sivua ei olisi olemassa. Ja mistä tämä kaikki jankkaus lähti? Jostain VoF-ketjusta, tai jotain.

Nytkin oli 5 sivua lisää edellisestä vilkaisusta, niin ihme lässynläätä täynnä. Ei edes hymyilyttänyt kertaakaan. Prkl.

http://static.ylilauta.org/files/0j/orig/wlx4r9t4/sairaat%20setit.jpg

Lähinnä vain mietin sitä, että tässä ketjussa on yksi ihminen joka ylihehkuttaa (mielestäni) Saaraa, mutta se ei ole mielestäni järkevä syy vetää kommentointia toiseen ääripäähän. Itse olen enemmän sitä tyyppiä, joka tykkää keskustelupalstoilla älykkäästä ja järkevästä keskustelusta.
Vessajono
06.09.2016 23:05:34
Kampela77: Itse olen enemmän sitä tyyppiä, joka tykkää keskustelupalstoilla älykkäästä ja järkevästä keskustelusta.

Mites se vuoden jäähy "yleisestä paskuudesta", tirsk.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)