Aihe: Euroviisufinaali 2021 - LIVESEURANTA
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Henri Henri Olavi
23.05.2021 14:12:05 (muokattu 23.05.2021 14:12:17)
KaRa: Ehkä,
mutta hmm, junttimenoa.
Jännä, kun mun mielestä Suomella oli enemmän junttimenoa.
Mikä nyt kenenkin mielestä on fresh..

Mun mielestä noissa Suomen kundeissa ei ollut mitään rokkikukkoilua muualla kuin esityksessä. Italian veijarit, varsinkin solisti, näyttivät kukkoilevan lavan ulkopuolellakin.
Je suis 190221
Sjömanni
23.05.2021 14:32:45
KaRa: Aika läppä tuo huhu että nokitti viivoja. Kieltämättä näytti kyllä ihan siltä, ja kaveri vieressä potkii että älä nyt :D mutta ei vissiin.

Laita joku linkki kääk-juoruun.
Loppu on seurausta. Lion # 79
megatherium
23.05.2021 14:33:03
Nuages: Lähetän kosintakirjeen sille Bulgarian tytylle.

Nätti tyttönen joka on minunkin makuuni.
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
megatherium
23.05.2021 14:34:50 (muokattu 23.05.2021 14:36:42)
Henri Henri Olavi: Mun mielestä noissa Suomen kundeissa ei ollut mitään rokkikukkoilua muualla kuin esityksessä. Italian veijarit, varsinkin solisti, näyttivät kukkoilevan lavan ulkopuolellakin.

Mitä tuohon kukkoiluun tulee Italian ja suomen välinen paremmuus kansoina ratkaistaan kaikki jalojen taiteiden näyttämöllä kuten esim. taidemusiikissa ja maalaustaiteessa sekä kirjallisuudessa vaikka italialla on näissä toki paljon pidemmät perinteet kuin suomella. Länsimaisen taiteen korkeinta muotoilmentymää ja absoluuttisen musiikin korkeinta muotoa, sinfoniaa ajatellen, suomi saattaa voittaa italian kun taas oopperassa italia on vahvoilla Puccinilla ja Verdeillä vaikka meillä on mm. Pylkkänen, Launis ja kumpp. Meidän jotkut ykköskentän starat on sinfonikkoina unohdettu eikä lopullista vertailua voida näin tehdä. Italian kuuluisin säveltäjä orkesterimusiikissa 1900 luvulla lienee Ottorino Respighi ja suomella Melartin kun Sibelius on niin huono. samoin Saikkola, Tuukkanen, Fordell, Aaltonen, Fougstedt, ym. ovat kovasti tyrkyllä suomen ykköskenttään. Rautavaara kuulunee neloskenttään. Tää oli huumoria.
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
KaRa
23.05.2021 14:37:05
Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan.
Henri Henri Olavi
23.05.2021 14:40:56
Lyyrikatkin ovat Italialla aika kukko-osastoa ja huonon koksun nokittelua:

Sikari huules' kierrän maailmaa
Siit' jengi aina mulle paasaa
Kiitti, en tarvii teidän saarnaa
Mä tiiän kyl et rööki tappaa
Sori, mut' mä oon ihan varma
Et' mul' on varaa uhmaa vaaraa
Ei ylämäki armoo anna
Just siks' mä treenaan

Hyvää iltaa, naiset ja herrat
Ottakaa paikat
Olkaa kiltisti, nyt kii' ne turvat
Vitun junttei nääki onanoijat
Hiljaa hyvä tulee, hoida omat hommat
Muual' vietin unettomat illat
Kiertämällä kaikki kylän kulmat
Vihaan maailmaa, otin hatkat himast
En oo tulos' kotii, pyydä anteeks mutsilta

Mä oon helvetin hullu, en oo niinku muut
Ja sä oot helvetin hullu, et oo niinku muut
Me ollaan helvetin hullui, ei olla niinku muut
Ei

Joo, rustattu sivuja sivulle
Nähty suolaa ja kyynelii
Äijät kalliissa autoissaan
Ei voi uida vastavirtaan
Kirjotust hautakivil'
"Ei asu Jumala meillä"
Mut jos sä ymmärrät rytmii
Niin osaat paeta niiltä
Ja mikään tuuli ei voita
Ei pysäytä sitä voimaa
Oikeesta näkökulmasta
Voit nauttia tunnelmasta
Mun selässä siivet halvat
Näillä mä korkeuksiin matkaan
Jos mua estää viel' haluat
Leikkaa pois suoraa mun kaula
Siks et'

Mä oon helvetin hullu, en oo niinku muut

Tyypit, ne puhuu ja puhuu
Tyypit, ei ne tiiä mist' puhuu
Tyypit puhuu ja mun sieluun sattuu
En jaksa enää
Tyypit puhuu ja mun sieluun sattuu
En jaksa enää
Tyypit, ne puhuu ja mun sieluun sattuu
Ei vittu jaksa enää

Mut' mä oon helvetin hullu, en oo niinku muut

Ei, me ei olla niinku muut
Je suis 190221
KaRa
23.05.2021 14:50:09
Suomen lyriikat kyllä samaa kastia.

Ja eikä siinä mitään. Mun mielestä just oikee paikka (biisit) sanoo asioita joita ei ehkä muuten tohtisi.
Henri Henri Olavi
23.05.2021 14:51:46
No samaa kastia on joo.
Je suis 190221
Sjömanni
23.05.2021 14:55:26
Loppu on seurausta. Lion # 79
Henri Henri Olavi
23.05.2021 15:03:56
Sjömanni: Mikä arvio, vetikö nokkaan?

Lasinsirpaleita?
Je suis 190221
LordWinter
23.05.2021 15:05:27
Suomen menestyksen lisäksi pitää muistaa myös toinen hieno asia: Ruotsi oli vasta 14. ja etukäteen kritisoivat juuri Suomen ja Italian biisejä.
KaRa
23.05.2021 15:08:28
En esitä tietäväni mitä tuossa tapahtui.
Henri Henri Olavi
23.05.2021 15:10:20
Ruotsilta ei tullut yhtään pistettä Suomelle. Otan sen henkilökohtaisena vittuiluna, enkä kesän saaristoreissun/reissujen yhteydessä käy Tukholmassa tai muualla Ruotsissa tänä vuonna. Pitäköön tunkkinsa. Olisin kantanut saavikaupalla rahaa sinne ja pelastanut heidät koronalta.
Je suis 190221
KaRa
23.05.2021 15:13:55
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä ettei mitään pidä äänestää vain sen takia että maa sattuisi olemaan naapurissa. Mutta jos äänestämättömyys perustuu samaan asiaan, niin olen valmis väkivaltaiseen toimintaan.
Henri Henri Olavi
23.05.2021 15:17:34 (muokattu 23.05.2021 19:31:29)
Ruotsilla on aina ollut huono musiikkimaku. Kaikilla ruotsalaisilla aina. Eikä sieltä ole tullut juurikaan hyvää musaa, paitsi Dissection, Ace of Base, Bathory, Army of Lovers, Rednex, Hypocrisy ja E-Type.
Je suis 190221
KaRa
23.05.2021 15:20:11
Henri Henri Olavi: Ruotsilla on aina ollut huono musiikkimaku. Kaikilla ruotsalaisilla aina. Eikä sieltä ole tullut juurikaan hyvää musaa, paitsi Ace of Base, Bathory, Army of Lovers, Rednex, Hypocrisy ja E-Type.

Ihan kohtuu ravinteikas kasvupohja kunnon vänkäys-kasvustolle, mutta tänään en jaksa.
Laulava Kylätohtori
23.05.2021 15:24:49
Henri Henri Olavi: Mun mielestä noissa Suomen kundeissa ei ollut mitään rokkikukkoilua muualla kuin esityksessä. Italian veijarit, varsinkin solisti, näyttivät kukkoilevan lavan ulkopuolellakin.

Henri Henri Olavi: Harkittu tempaus. Tuo Italian veto oli muutenkin niin junttimenoa, että siihen sopii hyvin tuollainen kukkoilu.

Vaikutti kyllä aidosti läpeensä kusipäiseltä narsistilta, mutta tuskin hänkään niin helvetin tyhmä olisi, että oikeasti koksua tuollaisessa tilanteessa vetelisi, joten sanoisin, että pelkkä halpa mainostemppu.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Parasite
23.05.2021 15:27:27
Henri Henri Olavi: Ruotsilta ei tullut yhtään pistettä Suomelle. Otan sen henkilökohtaisena vittuiluna, enkä kesän saaristoreissun/reissujen yhteydessä käy Tukholmassa tai muualla Ruotsissa tänä vuonna. Pitäköön tunkkinsa. Olisin kantanut saavikaupalla rahaa sinne ja pelastanut heidät koronalta.

Itse asiassa Ruotsin yleisöäänistä Suomi sai 12 pistettä.
"Aitoa mukavuudenhalua on se että rakentaa sänkyynsä vessanpöntön" -Informaatiokameli
Henri Henri Olavi
23.05.2021 15:29:54 (muokattu 23.05.2021 15:30:07)
Parasite: Itse asiassa Ruotsin yleisöäänistä Suomi sai 12 pistettä.

Ruotsalaiset ovat siis NIIIIIIN ihania.
Je suis 190221
megatherium
23.05.2021 15:39:11 (muokattu 23.05.2021 15:39:46)
Henri Henri Olavi: Ruotsilla on aina ollut huono musiikkimaku. Kaikilla ruotsalaisilla aina. Eikä sieltä ole tullut juurikaan hyvää musaa, paitsi Ace of Base, Bathory, Army of Lovers, Rednex, Hypocrisy ja E-Type.

Etkö tykkää Abbasta niinkuin kaikki muut?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)