DJKaaos 28.08.2011 15:22:52 | |
---|
Tietysti Pauligin: Ei pitäisikään olla kun sääntöjen mukaan mentiin, mutta kuvitteletko tosiaan että kaikki on tyytyväisiä tähän tulokseen? En varmasti kuvittele. Olipa kyseessä mikä tahansa asia tässä elämässä, niin aina joku tai jotkut ovat tyytymättömiä. Minä olen minä. |
Tietysti Pauligin 28.08.2011 15:33:23 | |
---|
DJKaaos: En varmasti kuvittele. Olipa kyseessä mikä tahansa asia tässä elämässä, niin aina joku tai jotkut ovat tyytymättömiä. Juu, mutta mikä perustelu tuo muka on paskalle säännölle? "No kaikille ei kelpaa kuitenkaan, niin laitetaan nyt tällänen sääntö joka on useimpien mielestä perseestä" Mitä järkeä? Lopputuloksen voi hyväksyä ja siihen tyytyä ja silti pitää sääntöä huonona, eivät ole toisensa poissulkevia näkemyksiä. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
DJKaaos 28.08.2011 15:35:46 | |
---|
Tietysti Pauligin: Juu, mutta mikä perustelu tuo muka on paskalle säännölle? "No kaikille ei kelpaa kuitenkaan, niin laitetaan nyt tällänen sääntö joka on useimpien mielestä perseestä" Mitä järkeä? Lopputuloksen voi hyväksyä ja siihen tyytyä ja silti pitää sääntöä huonona, eivät ole toisensa poissulkevia näkemyksiä. Kai siihenkin oli jotkut erittäin painavat syyt, että tuo nykyinen sääntö otettiin aikoinaan käyttöön. Koittakaa nyt ymmärrtää, että mä puhun vain omalla suullani ja nuo on mun omia mielipiteitä ja näkemyksiä. Se mitä nyt tapahtui, on mulle ihan ok ja hyväksyn sen täysin, vaikka sääntö olisikin typerä. Mulla ei myöskään ole sitä vanhaa sääntöä vastaan yhtään mitään, mutta kun nyt on tämä uusi sääntö, niin ei auta muuta kuin kilpailla sen mukaan. Kaikista paskin temppu, jonka kansainvälinen yleisurheilu voi nyt tehdä, olisi se, että tuo vanha sääntö palautettaisiin, kun ITSE Usain Bolt meni töppäämään. Minä olen minä. |
Hetfield 28.08.2011 16:20:53 | |
---|
Olisin kyllä mielenkiinnolla nähnyt Boltin ajan, mutta ei voi minkään. 200:lla metrillä sitten nähdään. I quit the band... Now I just play with myself. |
sellisti 28.08.2011 18:20:13 | |
---|
Onko tuo vilppisääntö muuten voimassa kaikilla matkoilla vai pelkästään niillä joilla käytetään lähtötelineitä..? Eli jos vaikka viiden tonnin juoksija horjahtaa pikkuisen lähtöviivan väärälle puolelle ennen pyssyn paukahdusta niin näytetäänkö punaista korttia? Oli kyllä melkoinen tyrmäys tuo Boltin hylkäys. En mäkään tuota sääntöä erityisen onnistuneena pidä, mutta toisaalta se on tiedossa kaikilla että se on kerrasta poikki ja sen mukaan pitäisi osata toimia. Kaikki muut finalistit osasivat. Bolt olisi todennäköisesti voittanut skaban kehnommallakin lähdöllä, joten taisi vaan ahnehtia mahdollisimman kovaa aikaa kun puheet on ollu niin suuret viime aikoina. Ehkäpä tekee hänelle ihan hyvää ja olympialaisissa nähdään sitten sellaset ME:t että huhhuh. "It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin |
DJKaaos 28.08.2011 18:56:54 | |
---|
sellisti: Onko tuo vilppisääntö muuten voimassa kaikilla matkoilla vai pelkästään niillä joilla käytetään lähtötelineitä..? Eli jos vaikka viiden tonnin juoksija horjahtaa pikkuisen lähtöviivan väärälle puolelle ennen pyssyn paukahdusta niin näytetäänkö punaista korttia? Ainakin Kalevan kisoissa näin oli. En muista mikä kestävyysmatka se oli, mutta kerrasta läksi ukko pihalle. Voisi ajatella, että sääntö on nytkin voimassa. Minä olen minä. |
kiriminni 28.08.2011 20:02:41 | |
---|
sellisti: Onko tuo vilppisääntö muuten voimassa kaikilla matkoilla vai pelkästään niillä joilla käytetään lähtötelineitä..? Eli jos vaikka viiden tonnin juoksija horjahtaa pikkuisen lähtöviivan väärälle puolelle ennen pyssyn paukahdusta niin näytetäänkö punaista korttia? Sehän on tietysti voimassa vain pikamatkoilla eli missä on lähtötelineet? 5000m ei taida lähtötelineitä olla. Ainakin naisten maratonilla otti joku varaslähdön ja porukat vaan otettiin takas. Tämä on osittain mutua-en tiedä varmaksi. |
HaloOfFlies 28.08.2011 20:26:58 (muokattu 28.08.2011 20:29:47) | |
---|
sellisti: Onko tuo vilppisääntö muuten voimassa kaikilla matkoilla vai pelkästään niillä joilla käytetään lähtötelineitä..? Eli jos vaikka viiden tonnin juoksija horjahtaa pikkuisen lähtöviivan väärälle puolelle ennen pyssyn paukahdusta niin näytetäänkö punaista korttia? Oli kyllä melkoinen tyrmäys tuo Boltin hylkäys. En mäkään tuota sääntöä erityisen onnistuneena pidä, mutta toisaalta se on tiedossa kaikilla että se on kerrasta poikki ja sen mukaan pitäisi osata toimia. Kaikki muut finalistit osasivat. Bolt olisi todennäköisesti voittanut skaban kehnommallakin lähdöllä, joten taisi vaan ahnehtia mahdollisimman kovaa aikaa kun puheet on ollu niin suuret viime aikoina. Ehkäpä tekee hänelle ihan hyvää ja olympialaisissa nähdään sitten sellaset ME:t että huhhuh. Kuten jo tuossa aiemmin totesin, niin Bolt esitti aika ylimielisen oloisia elkeitä ennen starttia. Muun muassa osoitteli sormella molempia puolia ja pudisteli päätä. Siinä mielessä en ollut yllättynyt, että se ylimielisyys lopulta kalahti omaan nilkkaan. Sitä sai mitä tilasi. Tyrmäyshän tuo joka tapauksessa oli, ei siitä minnekään pääse. Nyt kaveri sai ansaitun pudotuksen maanpinnalle ja varmaan seuraavassa lähdössä nähdään vähän nöyrempi Bolt. Oli se sitten 200 m näissä kisoissa tai vuoden päästä olympialaisissa. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
sellisti 28.08.2011 20:36:45 | |
---|
danny: Kuten jo tuossa aiemmin totesin, niin Bolt esitti aika ylimielisen oloisia elkeitä ennen starttia. Muun muassa osoitteli sormella molempia puolia ja pudisteli päätä. Siinä mielessä en ollut yllättynyt, että se ylimielisyys lopulta kalahti omaan nilkkaan. Ainakin Kim Collinsilla oli hidastuksissa aika mairea hymy kun selvisi kuka sen vilpin otti... :) Tuskin oli ainoa. On tainnut kilpakumppaneitakin ainakin salaa ottaa ihan pikkuisen päähän se Boltin kukkoilu. Vaikka se ylivoimainen onkin, muttei silti tarvitse alentavasti käyttäytyä. "It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin |
Bluesmies 28.08.2011 20:45:17 | |
---|
Tää "uusi" varaslähtösääntö on mun mielestä aivan helvetin hyvä. Mitä vittua? Sitten vasta lähdetään ku se ase on pamahtanut. "Tää sääntö on perseestä, eka varaslähtö menee hermoilun piikkiin" - no mitä sitten? Jos hermoilee ja varastaa, niin rikoit sääntöjä ja pihalle. Mestarilla pitää kestää pää. Bolt sai mitä tilasi ja tämä jos joku tekee miehelle vain hyvää jatkoa ajatellen. |
sellisti 28.08.2011 20:49:27 | |
---|
Bluesmies: Tää "uusi" varaslähtösääntö on mun mielestä aivan helvetin hyvä. Mitä vittua? Sitten vasta lähdetään ku se ase on pamahtanut. "Tää sääntö on perseestä, eka varaslähtö menee hermoilun piikkiin" - no mitä sitten? Jos hermoilee ja varastaa, niin rikoit sääntöjä ja pihalle. Mestarilla pitää kestää pää. Bolt sai mitä tilasi ja tämä jos joku tekee miehelle vain hyvää jatkoa ajatellen. Se on musta kyllä perseestä että jos joku nyt vähän horjahtaa siinä telineessä ennen pyssyä niin parhaassa tapauksessa teline rekisteröi senkin vilppilähdöksi ja hylsy napsahtaa. "It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin |
Bluesmies 28.08.2011 20:57:40 | |
---|
sellisti: Se on musta kyllä perseestä että jos joku nyt vähän horjahtaa siinä telineessä ennen pyssyä niin parhaassa tapauksessa teline rekisteröi senkin vilppilähdöksi ja hylsy napsahtaa. Se on totta. Laitteisiin pari parannusta. |
Sergei Fallinen 29.08.2011 09:51:09 | |
---|
Bluesmies: Tää "uusi" varaslähtösääntö on mun mielestä aivan helvetin hyvä. Mitä vittua? Sitten vasta lähdetään ku se ase on pamahtanut. "Tää sääntö on perseestä, eka varaslähtö menee hermoilun piikkiin" - no mitä sitten? Jos hermoilee ja varastaa, niin rikoit sääntöjä ja pihalle. Mestarilla pitää kestää pää. Bolt sai mitä tilasi ja tämä jos joku tekee miehelle vain hyvää jatkoa ajatellen. Tämä. Siis mitä ihmettä, jengi on että "Ihan perseestä kun joku diskataan pienen hermoilun takia"??!?!? Tää on satasen MM-finaali, miks pitäis antaa armoa vain siksi että jotain vähän jännittää? |
Krice 29.08.2011 09:59:32 | |
---|
Ei tuossa säännössä mitään erityistä vikaa ole, samalla tavallahan sitä voi varaslähteä toisellakin kerralla. Bolt mokasi ja sillä selvä. |
Jormaz 29.08.2011 10:38:21 | |
---|
Ihan hyvä sääntö. Nyt ei tule sitä paria kolmea varaslähtöä ennen kuin päästään matkaan. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Hargon 29.08.2011 12:36:46 | |
---|
Bluesmies: ...Sitten vasta lähdetään ku se ase on pamahtanut... Jos lähtee vasta sitten, kun ase on pamahtanut, on auttamatta myöhässä. Tarkoitus on lähteä silloin, kun ase pamahtaa. On the B of the Bang, sanoisi jenkkikoutsi. Aijaijai aijaijaijaijaijai! Hirveältä näyttää ja voi luoja, voi luoja paratkoon!
- 11.10.1997 |
HaloOfFlies 29.08.2011 13:39:18 (muokattu 29.08.2011 13:44:19) | |
---|
OoPeen toistaiseksi paras tulos on näemmä sama millä pääsi finaaliin. Hyvissä asemissa on tällä hetkellä. Tekstitv:n kautta töissä moukarifinaalia seuraan. Kolmen sakkiin riittää ainoastaan metri lisää. E: nyt pitäisi kaksi lisämetriä saada että pääsee kolmen sakkiin. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
bedlam 29.08.2011 14:20:35 (muokattu 29.08.2011 14:20:48) | |
---|
^ tv-lähetyksethän näkyy Ylen nettisivuiltakin, ettei teksti-tv:n kans tarvi jänskätä. |
arc 29.08.2011 14:54:56 (muokattu 29.08.2011 15:06:26) | |
---|
En ole seurannut keskustelua, mutta näin pikajuoksua harrastaneena tuo varaslähtösääntö tuntuu musta turhan tiukalta. Voi vaan kuvitella minkälainen latinki ja energia sinne ruumiiseen on latautunut valmistautumisen, paineiden ja kilpailutilanteen myötä tuon tasoisilla urheilijoilla. Siinä viimeistään 15min ennen juoksun alkua tuntuu varmasti siltä, että tekisi mieli vaan räjähtää, huutaa tai no... juosta täysiä. Ei oo kovin helppoa noissa meiningeissä pysyä aggressiiviseen stanssiin asennetuissa lähtötelineissä, joista siis meinaa muutenkin kaatua naamalleen. Vielä kun pitäisi lähteä niistä mahd. nopeasti ja olla kovin valppaana, niin vilppilähtö on hyvinkin helppo vahinko. Tietenkin sääntö on sääntö, joten Boltin tilanteessa ei ole mitään epäselvää. Olisi kuitenkin reilua sallia yksi vilppilähtö, ettei pelkät tahattomat pikkuhorjahdukset aiheuta suoraa diskausta. Bullshitit siitä miten mestarin pitää olla kylmäpäinen, tietää säännöt jne. ovat aika kaukana siitä totuudesta, ettei ihminen millään asenteellaan tai keskittymisellään kuitenkaan pysty kontrolloimaan oikeaa hermostoaan tiettyä pistettä enempää. Hermot ei siis tässä kontekstissa tarkoita pinnaa, kylmäpäisyyttä tai muuta, vaan ihan oikeaa hermostoa. Kysyn kuka täällä voi pitää kättä ilmassa ilman että se liikkuu? Itse en juokse enää, mutta muistan että ainakin joka kerta, kun lähtöviivalla sanottiin sana "valmiit" ja takajalkani jännittyy päkiän varaan, alkoi samalla kantapään pienimuotoinen mutta hyvin nopea väpätys. |
Prophet 29.08.2011 15:16:18 | |
---|
|