Aihe: Netflix-suosituksia
1 2 3 4 567 68 69 70 7184 85 86 87 88
Henri Henri Olavi
08.11.2022 21:43:00
Varovainen suositus "Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story" -sarjalle.

Pääosan esittäjä veti todella hyvin ja tunnelma tappokohtauksissa oli hyvä. Iskänkin näyttelijä veti tosi hyvin. Muuten aika platku, mutta kyllähän tuon nuokkui läpi.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Hargon
09.11.2022 07:11:15
Stiv: No Compromise No Regrets

Eli dokumentti Stiv Batorsista. Monroe ja McCoy mainitaan myös, joten kylven parhaillaan torin suihkulähteessä. Heitä ei tosin haastatella.
Kaikki yllä esitetyt mielipiteet ovat fiktiivisiä. Viittaukset todellisiin asioihin tai henkilöihin ovat täysin sattumanvaraisia.
LordWinter
15.11.2022 23:37:07 (muokattu 15.11.2022 23:37:23)
Jenkki-Office, mitä mieltä? Tuntuu että olen aina kuullut kehuttavan ja puhuttavan vain brittiversiosta. Katsoin jenkkisarjasta ekan kauden enkä tiedä mitä mieltä olen, kenties ihan katsottava sarja vaikkei välttämättä mikään erityisen hyvä. Monissa kohdissa tuntuu olevan vähän liian "in your face"-tyylistä huumoria ja tuntuu että vähempikin riittäisi.
Olen ammatiltani graafikko ja 3D-mallintaja. Olen ohjelmoinut oman piirto-ohjelmani, koska muissa piirto-ohjelmissa oli liian kankea käyttöliittymä omiin tarkoituksiini. Eli kun avaudut minulle niin on vähän kuin ameeba alkaisi puhumaan jumalolennolle.
carnation
17.11.2022 20:35:42
Palvelusta löytyy nyt Darkin tekijöiden uusi mysteerisarja 1899

https://en.wikipedia.org/wiki/1899_(TV_series)
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
lapio
18.11.2022 08:07:42

LordWinter: Jenkki-Office, mitä mieltä? Tuntuu että olen aina kuullut kehuttavan ja puhuttavan vain brittiversiosta. Katsoin jenkkisarjasta ekan kauden enkä tiedä mitä mieltä olen, kenties ihan katsottava sarja vaikkei välttämättä mikään erityisen hyvä. Monissa kohdissa tuntuu olevan vähän liian "in your face"-tyylistä huumoria ja tuntuu että vähempikin riittäisi.

Mites tuo Suomi tai Intia-versio?
Danko
18.11.2022 08:59:12

LordWinter: Jenkki-Office, mitä mieltä? Tuntuu että olen aina kuullut kehuttavan ja puhuttavan vain brittiversiosta. Katsoin jenkkisarjasta ekan kauden enkä tiedä mitä mieltä olen, kenties ihan katsottava sarja vaikkei välttämättä mikään erityisen hyvä. Monissa kohdissa tuntuu olevan vähän liian "in your face"-tyylistä huumoria ja tuntuu että vähempikin riittäisi.

Enimmäinen kausi oli osittain vaivaannuttavaa sen vuoksi, et Steve Carellin roolihahmo oli yritetty apinoida brittiesikuvastaan. Kausista 2-7 tykkäsin.
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
Henri Henri Olavi
18.11.2022 12:48:26
Suomen Office oli tähän mennessä ainoa ohjema jossa Sami Hedberg veti mielestäni oikein hyvin.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Henri Henri Olavi
18.11.2022 12:48:48
Minisarja FIFA:n korruptiosta oli hauska.
Ali
18.11.2022 17:26:27

LordWinter: Jenkki-Office, mitä mieltä?

Eka kausi tosiaan vähän vaivaannuttava, mutta kyllä se alkaa toimimaan myöhemmin. Muistaakseni pari vikaa kautta oli vähän heikompia, mutta näiden katsomisesta on jo kauan aikaa, joten muistikuvat ovat hatarat.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
Henri Henri Olavi
18.11.2022 17:55:12
Ei US Office alkuperäistä pysty haastamaan, mutta jos unohtaa alkuperäisen, niin oikein toimiva.
Hannubal
19.11.2022 21:16:29
carnation: Palvelusta löytyy nyt Darkin tekijöiden uusi mysteerisarja 1899

On kyllä mystinen sarja, mutta samalla kiehtova. Viisi jaksoa olen nyt katsonut, ja vieläkään ei täysin ole selvinnyt mistä tässä on kyse. Laiva on täynnä ihmisiä ympäri maailman, matkalla Lontoosta New Yorkiin, ja kaikilla tuntuu olevan jokin salaisuus kannettavanaan. Ja koko laiva on kuin jokin iso ihmiskoe.

Isot propsit musiikista, varsinkin jaksojen lopussa käytetyistä 70-luvun rock-klassikoista kuten Deep Purplen Child in time, Blue Oyster Cultin Dont fear the Reaper ja Black Sabbathin Wizard.
Pukki on sammunut, se tänään dokas horjuen.
Hetfield
19.11.2022 21:22:32

carnation: Palvelusta löytyy nyt Darkin tekijöiden uusi mysteerisarja 1899

Kiinnostais kyllä.

Dark on muuten jääny välistä, mutta muistaakseni täällä oli puhetta, että jossain vaiheessa menee ihan plörinäksi? Kantsiiko kattoa ylipäänsä?
Alright, alright, alright!
Hannubal
19.11.2022 22:57:15
Hetfield: Kiinnostais kyllä.

Dark on muuten jääny välistä, mutta muistaakseni täällä oli puhetta, että jossain vaiheessa menee ihan plörinäksi? Kantsiiko kattoa ylipäänsä?

Ei se minusta plörinäksi mene, mutta piti katsoa sarja pariin kertaan että muistaa kaikkien hahmojen ja perheiden tarinat. Jälkeen päin kun katsoo sarjan kaikkien perheiden "sukupuita", joita fanit ovat nettiin tehneet, niin erittäin mutkikas labyrintti siitä tulee, kun osa hahmoista jää jumiin kauas menneisyyteen ja osa tulevaisuuteen jne. Mutta hyvin mielenkiintoinen kokonaisuus, ja idea siitä mihin aikamatkustaminen voi pahimmillaan johtaa. Synkkä sarja se kyllä on, ja huumoria ei juurikaan kannata odottaa. Mutta kyllä sieltä se ratkaisu ongelmiin löytyy.
Pukki on sammunut, se tänään dokas horjuen.
carnation
20.11.2022 05:18:18
Hetfield: Kiinnostais kyllä.

Ei mene plörinäksi, vaan Dark pysyy nimenomaan tosi hyvin kasassa. Sarja on sen hahmoille ikuinen kärsimysten kehä ja tekee aikamatkustuksen oikein kaikessa nurinkurisuudessaan ja tarjoaa aukottoman tarinan. Tämä valaa uskoa siihenkin, että 1899 lopulta käy järkeen, kuinka monta kautta tätä nyt sitten tehdäänkään.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Oan
20.11.2022 14:36:41
Hannubal: Ei se minusta plörinäksi mene

No vähän se kolmas kausi on munsta sellaista kameran ohi tuijottelua ja mukahenkevää dialogia. Ei pahasti, mutta kuitenkin riittävästi että häiritsi.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Hetfield
20.11.2022 16:39:09

Mjoo, täytyy sitten alotella toi Dark jahka saan Better Call Saulin katsottua loppuun.
Alright, alright, alright!
trih
20.11.2022 20:10:07 (muokattu 20.11.2022 20:10:55)
Hannubal: On kyllä mystinen sarja, mutta samalla kiehtova. Viisi jaksoa olen nyt katsonut, ja vieläkään ei täysin ole selvinnyt mistä tässä on kyse. Laiva on täynnä ihmisiä ympäri maailman, matkalla Lontoosta New Yorkiin, ja kaikilla tuntuu olevan jokin salaisuus kannettavanaan. Ja koko laiva on kuin jokin iso ihmiskoe.

Isot propsit musiikista, varsinkin jaksojen lopussa käytetyistä 70-luvun rock-klassikoista kuten Deep Purplen Child in time, Blue Oyster Cultin Dont fear the Reaper ja Black Sabbathin Wizard.

Musat oli tosiaan hyvä veto. Tässähän on erikoisuutena sekin, että ovat käyttäneet suht uutta kuvaustekniikkaa nimeltä Volume. Käytössä on jättiläismäinen ympyränmuotoinen led-seinä, jossa näkyy tausta, joka sitten vaan kuvataan otokseen kuten oikea maisema.

https://techcrunch.com/2022/02/10/d … lkMaw1518XzYNvMxxIl_k1NcIyntCcJw3CU
bedlam
20.11.2022 20:42:30

trih: Tässähän on erikoisuutena sekin, että ovat käyttäneet suht uutta kuvaustekniikkaa nimeltä Volume. Käytössä on jättiläismäinen ympyränmuotoinen led-seinä, jossa näkyy tausta, joka sitten vaan kuvataan otokseen kuten oikea maisema.

Oblivion-leffassa vuosikymmen sitten oli kans osa otoksista minusta tehty noin, eli studion kiersi jättimäinen kuva greenscreenin sijaan.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Matjardo
05.12.2022 08:36:22 (muokattu 05.12.2022 08:55:38)
Henri Henri Olavi: Varovainen suositus "Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story" -sarjalle.

Pääosan esittäjä veti todella hyvin ja tunnelma tappokohtauksissa oli hyvä. Iskänkin näyttelijä veti tosi hyvin. Muuten aika platku, mutta kyllähän tuon nuokkui läpi.

Joo, mekin tämä katsottiin läpi, ja ihan hyvä. Olen aina tiennyt Dahmerin nimen ja että oli ihan vitun häiriintynyt murhuri, mutta kyllähän tämän sarjan myötä tietoisuus ja mielenkiinto kasvoi paljon. Monia sellaisia kiehtovia, mutta myös puistattavia juttuja ja yksityiskohtia, mitä en ollut edes tiennytkään aiemmin.
Jeffin näyttelijä veti kyllä hienosti, ei ole helppo veto esittää hahmoa, joka on samaan aikaan jopa sääliä herättävä reppana mutta silti ihan helvetin sairas hirviö ja vetää tuo kaikki jopa aika uskottavasti.
Myös Jeffin isän näyttelijä vetää ihan hemmetin hyvän suorituksen, jotenkin todella traaginen ja ristiriitaisia tuntemuksia herättävä hahmo.
Jos yhtään murhuristoorit kiinostaa, niin kyllä tämä ihan katsomisen arvoinen on, hyvin tuodaan esille myös amerikkalaisen läpimädän systeemin ongelmia ja muutakin, sekä vähän taustaa, että mitkä asiat siihen saattavat ainakin myötävaikuttaa miksi nuoresta miehestä tulee tuollainen.

Katseltiin myös tuo 1899. Aika jännä. Synkkä tunnelma ja hiljalleen avautuva mysteeri oli ihan hyvin rakennettu, mutta tahti oli hetkittäin vähän jopa liiankin verkkainen. Viimeinen jakso sai kyllä kulmakarvat nousemaan, vaikka loppuratkaisua osasin jo jollain tasolla arvailla ja kuvitella, että jotain sen suuntaista se varmasti on pakko olla.
Plussaa runsaasta kielien kirjosta! Ei ole alettu väkisin survomaan nykyaikaiseen viihdeformaattiin, että kaikki vuonna 1899 laivalla olevat matkustajat kiinalaisesta tanskalaiseen puhuisivat amerikan englantia sujuvasti, vaan oikeasti mongertavat ihan omia kieliään ja toisinaan se synnyttää hämmentäviä kohtauksia, kun ihmiset puhuvat toisilleen omilla kielillään eivätkä he ymmärrä yhtään toisiaan.
Eiköhän tuosta toinen kausi tule, ja aika jännät asetelmat on kyllä jatkoa ajatellen. Itse ainakin aion katsoa jos tulee jatkoa.
Two beers or not two beers?
hjukke
15.12.2022 11:37:49

carnation: Ei mene plörinäksi, vaan Dark pysyy nimenomaan tosi hyvin kasassa. Sarja on sen hahmoille ikuinen kärsimysten kehä ja tekee aikamatkustuksen oikein kaikessa nurinkurisuudessaan ja tarjoaa aukottoman tarinan. Tämä valaa uskoa siihenkin, että 1899 lopulta käy järkeen, kuinka monta kautta tätä nyt sitten tehdäänkään.

Tämän ketjun innoittamana aloitin, eipä ole vähään aikaan jäänyt noin koukkuun!
Learn to play what you want to hear.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)