NHR: Nimeni on Nobody Terence Hill -klassikko Areenasta. Toisessa pääosassa itse Henry Fonda. Morriconen legendaarinen musaraita ilahdutti myös. Semmonen vaffa 3/5. Minäkin katsoin tämän, koska westernit kiinnostaa. Mun mielestä kökkö ja liikaa selittelevä käsikirjoitus (voice over kertoo, mitä ajatellaan ja tapahtuu). Lisäksi siitä puuttui originaali pointti. Samaa teemaa (pyssysankarin ihailijasta tulee itsestään seuraava sellainen) on muutoinkin käsitelty ennenkin ja paremmin länkkäreissä. Alkoi ihan lupaavasti, mutta jotenkin tyylitön tekele (elokuvalliset tyylikeinot, kuten nopeutukset, oli tosi tökerön näköisiä). Aika vähän tihentyvää tunnelmaa, mistä johtuen dramaturgia ei vetänyt. Ei myöskään juonellisia yllätyksiä matkan varrella. Kyllä näistä alkuaineksista Sergio Leone olisi tehnyt paljon paremman elokuvan. Tulin myös sille kannalle, että Terence Hill ei osaa näytellä yhtään eikä hällä ole tippaakaan karismaa. Henry Fonda taas oli elekieleltään hyvin samanlainen kuin Huuliharppukostajassa, vaikka oli nyt "hyvis", mutta näytteli toki tämänkin roolin sinänsä pätevästi. Elokuvan huumori ei tehnyt vaikutusta, mutta Ennio Morriconen musiikki oli taas mestarillista. Sen rinnalla sitä suuremmin elokuvan muutoin heikohko yleistaso oikein korostui. Pahasti petyin. Luulin, että tämä olisi katsomisen arvoinen. Arvosana: 2 panosta piipussa kuudestilaukeavassa. |
Mä yritin katsoa tuota Nimeni on Nobody leffaa, mutta kesken jäi. Terence Hill on kyllä niin huono näyttelijä, että jollain muulla näyttelijällä tämä olisi voinut olla ehkä ihan katsottava, mutta nyt ei vaan pystynyt. Annetaan 1 tähti Fondasta. 1/5 |
Siitä on helvetin pitkä aika kun olen nähnyt Nimeni on Nobodyn, minusta se on oikein hyvä, mutta minulla on hyllyssä myös epävirallinen jatko-osa Nobody on nerokkain. En muista olenko ikinä katsonut sitä kun menee päässä helposti Terence Hillin länkkärit sekaisin ja suurin osa niistä ei ole kovin hyviä. Nimeni on Nobodyn ohjaajan Tonino Valeriin helposti paras ohjaus on kyllä Day of Anger (I giorni dell'ira) joka kannattaa katsoa jos jostain tulee vastaan, siinä on Lee Van Cleef ja Giuliano Gemma. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |