Aihe: Huonoimmat näyttelijäsuoritukset
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Helvetinpartaterä
09.08.2006 11:13:46

Mikä se on, että aina kun isotkin nimet menevät Uwe Bollin elokuvaan mukaan, heidän taitonsa putoavat aivan sanoinkuvaamattoman hirveiksi?
Manavava! "I'm gonna rip your head off and shit up your neck!"
Loijaa
09.08.2006 11:56:15

Vanhoissa kotimaisissa on lähes poikkeuksetta ylipirteää ylinäyttelemistä. Se häiritsee.
That's The Way That It Is.
ihrviö
09.08.2006 13:18:11
Vanhoissa kotimaisissa on lähes poikkeuksetta ylipirteää ylinäyttelemistä. Se häiritsee.

Tämä on kyllä ärsyttävää, liekö näyttelijät sitten enempi tottunu olemaan teatterin lavalla vai mistä tämä johtui en tietä, ja ne ylihilpeät laulukohtaukset vasta ärsyttäviä on + musiikki tulee näissä aina _täysillä_!.
En ehkä näytä hyvältä, mutta ainakaan miulla ei oo rahaa.
zodoff
09.08.2006 13:21:49
Teatteristahan se johtuu, ja pitihän sitä olla muutenkin positiivinen erinnäisistä syitä. Fantasiaa ja utopiaa Suomen kansalle.
Loijaa
09.08.2006 13:57:37

Tuntuu, että yleltä tulee joka päivä jokin Edvin Laineen tai Valentin Vaalan ohjaama elokuva :)
That's The Way That It Is.
carnation
09.08.2006 14:00:30
Tuntuu, että yleltä tulee joka päivä jokin Edvin Laineen tai Valentin Vaalan ohjaama elokuva :)

Ah sitä naiivia kirkasotsaisuutta ja heinälatoromantiikkaa!
Jani The Rock
09.08.2006 14:03:24

Vanhoissa kotimaisissa on lähes poikkeuksetta ylipirteää ylinäyttelemistä.

Ja uusissa on sitten toisinpäin.
"En aamulla herää aikaisin. En kuuntele vittuiluja pomojen. Ruokatunnin pidän milloin vaan. Tänään vapaana kulkea saan".
ihrviö
09.08.2006 14:13:19
Ja uusissa on sitten toisinpäin.

Haha, hyvin sanottu näin se kyllä monissa uusissa suomalaisissa leffoissa on.
En ehkä näytä hyvältä, mutta ainakaan miulla ei oo rahaa.
RocknRoll
09.08.2006 16:38:16
Päivien Viemässä on kyllä sellaista huttua välillä, että hohhoijaa. Yksinpuhelut ym. ovat aika kauheaa katsottavaa.

Onhan se noinkin, mutta sellaisen kässärin sekä vuorosanojen kanssa saattaisi mennä Marlon Brandoltakin sormi suuhun. Vaikea uskoa, että kukaan ko. sarjan näyttelijöistä jaksaisi edes yrittää tosissaan...

Tätä mäkin olen miettynyt että mikä saa nämä näyttelijät pysymään näissä huuhaa sarjoissa? Esim. Joku Ridge tai Brooke, molemmat ollut Kauniissa ja rohkeissa yli 10v. Mikä heidät saa siinä sarjassa pysymään? Koska vakavasti otettavia näyttelijöitä heistä ei ikinä tule, jos näissä sarjoissa näyttelee.
Kai he itsekin tietävät millaisen paskan kanssa ovat tekemisissä, luulisi jonkinlaista ammattiylpeyttä heillä olevan jos "näyttelijöiksi" itseään tituleeraavat.
Mutta joo..kai dollarit tässäkin tapauksessa ratkaisevat, sarjahan on suosittu eli taaloja heillekin siunaantuu. Ainoastaan saavat pelätä ettei roolihahmo kuole.
Tympee Huttunen
09.08.2006 17:02:19
Tätä mäkin olen miettynyt että mikä saa nämä näyttelijät pysymään näissä huuhaa sarjoissa? Esim. Joku Ridge tai Brooke, molemmat ollut Kauniissa ja rohkeissa yli 10v. Mikä heidät saa siinä sarjassa pysymään?

Ne on ne elämän realiteetit. Aika harva työpaikaltaan lähtee tietämättä saako töitä enää koskaan. Ridge on Ridge aina ja Ron Moss on sen hyväksynyt. Se on hänen päivätyönsä.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
Jormaz
10.08.2006 09:18:59
Ne on ne elämän realiteetit. Aika harva työpaikaltaan lähtee tietämättä saako töitä enää koskaan. Ridge on Ridge aina ja Ron Moss on sen hyväksynyt. Se on hänen päivätyönsä.

Ritkestä piti tulla rock-rumpali mutta valitsi tv:ssä leukailun sen sijaan.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
aikavaikea
10.08.2006 09:37:35
Mikä tahansa suomalainen elokuva/sarja.

Ai kun niissä ei oo sitä holivuudia? Höpönlöpö! Kun katselee esimerkiksi joitain Sulevi Peltolan, Kati Outisen tai Kari Heiskasen roolisuorituksia, niin ei voi kuin vain ihmetellä miksi jotkut amerikanpellet tienaa pienen valtion vuosibudjetin verran rahaa vanhoja maneereitaan toistellen.

Yleistäminen on AINA väärin.
Virhe löytäänyt! Korja se nyt!
sartzan
11.08.2006 01:52:36
Ai kun niissä ei oo sitä holivuudia? Höpönlöpö! Kun katselee esimerkiksi joitain Sulevi Peltolan, Kati Outisen tai Kari Heiskasen roolisuorituksia, niin ei voi kuin vain ihmetellä miksi jotkut amerikanpellet tienaa pienen valtion vuosibudjetin verran rahaa vanhoja maneereitaan toistellen.

Kyl maar, ei se Outinen turhanpäiten sitä pystiä käyny Cannesissa pokaamassa. On näyttelijöitä, ja "näyttelijöitä". Näyttelijät näyttelevät ihan oikeasti, "näyttelijät" taas vetävät sitä yhtä ja samaa roolia tuotoksesta toiseen.

En tiedä paljonko jenkkinäyttelijöiden kohdalla tässä on sitä, että kun hyvä hahmo on löydetty, halutaan sillä lypsää niin kauan kuin pystytään koska hahmo on yleisölle tuttu, ja kuinka paljon taas siitä, ettei näyttelijä oikeasti osaa esittää kuin sitä yhtä hahmoa. Frendien näyttelijät tulevat näistä yhden hahmon näyttelijöistä mieleen yhtenä esimerkkinä... Ehkä se on se halivuud-markkinointikoneisto mikä jyllännee tässäkin: tuotteistettu elokuva, tuotteistetut näyttelijät. Schwartzenegger tekee tietynlaisia leffoja, Sandra Bullock tietynlaisia jne, ja yleisö odottaa näkevänsä tietyltä näyttelijältä tietynlaisen elokuvan, ja sitä myöten ehkä myös tietynlaisen hahmon. Tympeää kylläkin kaiken kaikkiaan.

Myös jo aiemmin parjattu Adam Sandler on sinänsä niiden näyttelijöiden listallani, joiden tulevia elokuvia en odota innosta kipunoiden. Herran teoksia en ole jaksanut juuri kokonaan katsella, koska monista tuotoksistaan on jäänyt lähinnä kepeäjuoninen perseily -vaikutelma, sen ainoan hahmon näyttelemisen lisäksi. Mutta sitten Punch-Drunk Love yllätti minut. Vähän samaan tyyliin kuin Jim Carrey Man on the Moon -leffassa. Aiemmat havainnot isännästä kun olivat kohdallani vain Ace Ventura ja Cable Guy -naamanvääntelyistä (Truman Showta, joka tuli ennen man on the moonia, en ole nähnyt vieläkään), joten olin positiivisesti yllättynyt siitä, että Carrey osaa näemmä tehdä muutakin kuin vain naamaorigameja.

Huonoimmat kotomaiset näyttelijäsuoritukset on tsekattavissa minusta Salatuissa Elämissä. Sitä, ovatko ko. näyttelijät sinänsä huonoja, on vaikea sanoa. Sarja on muutenkin kiireellä hutaistun näköinen, joten tuotantoaikataulukin on kenties samansuuntainen rapakontakaisten sarjojen kanssa, eli hyvin tiivis. Eli ei useita ottoja, ei panostusta henkilöohjaukseen tai mitään muutakaan aikaavievää. Tv-maailman pikaruokaa. Harmi sinänsä, sillä näyttelijät kenties pystyisivät parempaankin.

Näkemistäni kotimaisista elokuvista surkeimmat näyttelijäsuoritukset löytyvät ainakin näin pikaisen mietinnän tuloksena nuorisoleffasta Kissan Kuolema. Replikointi oli kankeudessaan ihokarvoja nostattavan tuskaisaa katsottavaa ainakin nuorten näyttelijöiden ja Kalle Aholan osalta...

Yleistäminen on AINA väärin.

Ha! Yleistät!:o)
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
Juugeli
11.08.2006 06:48:13
En tiedä paljonko jenkkinäyttelijöiden kohdalla tässä on sitä, että kun hyvä hahmo on löydetty, halutaan sillä lypsää niin kauan kuin pystytään koska hahmo on yleisölle tuttu, ja kuinka paljon taas siitä, ettei näyttelijä oikeasti osaa esittää kuin sitä yhtä hahmoa. Frendien näyttelijät tulevat näistä yhden hahmon näyttelijöistä mieleen yhtenä esimerkkinä... Ehkä se on se halivuud-markkinointikoneisto mikä jyllännee tässäkin: tuotteistettu elokuva, tuotteistetut näyttelijät.

Kyllä pahin noista Frendien näyttelijöistä on Matt LeBlanc, ei sitä miestä voi oikein kuvitella muuna kuin Joeyna. Muilla on jossain määrin myös sama ongelma enemmän tai vähemmän, mutta David Schwimmer erottuu mun mielestä joukosta, esim. Taistelutovereissahan se veti hyvän roolin.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
aikavaikea
11.08.2006 07:04:48
(Truman Showta, joka tuli ennen man on the moonia, en ole nähnyt vieläkään), joten olin positiivisesti yllättynyt siitä, että Carrey osaa näemmä tehdä muutakin kuin vain naamaorigameja.

Tsekkaa ihmeessä. Ja samaan syssyyn Eternal sunshine of the spotless mind (Tahraton mieli) jos et ole nähnyt. Tykkäät.

Ha! Yleistät!:o)

Yea, you got it! ;-)
Virhe löytäänyt! Korja se nyt!
NHR
11.08.2006 08:38:44

Kyllä pahin noista Frendien näyttelijöistä on Matt LeBlanc, ei sitä miestä voi oikein kuvitella muuna kuin Joeyna. Muilla on jossain määrin myös sama ongelma enemmän tai vähemmän, mutta David Schwimmer erottuu mun mielestä joukosta, esim. Taistelutovereissahan se veti hyvän roolin.

Mun muistaakseni Lisa Kudrowkin on jotain aika ookoo leffarooleja vetänyt, vaikka ei nyt leffojen nimet muistukaan mieleeni. Tai siis että se osaa olla muutakin kuin vain Phoebe. Joeysta olen samaa mieltä kyllä, Taistelutovereita taas en ole nähnyt.
Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla...
pliksu
11.08.2006 08:52:00
Mun muistaakseni Lisa Kudrowkin on jotain aika ookoo leffarooleja vetänyt, vaikka ei nyt leffojen nimet muistukaan mieleeni. Tai siis että se osaa olla muutakin kuin vain Phoebe. Joeysta olen samaa mieltä kyllä, Taistelutovereita taas en ole nähnyt.

Aika samaa päänkeinauttelua se on joka osassa :) Roolinsa vankeja kaikki kun niin monta vuotta ollaan oltu Rossina, Joeyna, Rachelina, Monicana, Phoebena ja Chandlerina.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
Tempura
11.08.2006 08:56:47
Aika samaa päänkeinauttelua se on joka osassa :) Roolinsa vankeja kaikki kun niin monta vuotta ollaan oltu Rossina, Joeyna, Rachelina, Monicana, Phoebena ja Chandlerina.

Niinhän se yleensä tuppaa olla. Tosin itseäni ei haittaa, koska pidän frendeistä paljon. Olkoon kuinka amerikkaa, hömppää ja sitcomia niin minun mielestäni hahmokemiat on oikein loistavat, sekä hahmot jo sinänsä.

Schwimmeriin olin tyytyväinen taistelutovereissa kyllä.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
pliksu
11.08.2006 09:20:58
Schwimmeriin olin tyytyväinen taistelutovereissa kyllä.

Tämä totta!

Frendeissä nimenomaan henkilökemiat loi sen koko jutun, eivätkä he mielestäin huonoja näyttelijöitä ole. Mitä nyt vähän roolinsa vankeja.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
Jarkko G.
11.08.2006 09:21:01

Kyllä Lisa on osoittanut osaavansa näytellä esim: sellaisissa elokuvissa kuin Wonderland, The Opposite of Sex. Hyvät roolit joista ei frendien kamaluutta voi löytää.
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)