carlos 15.07.2006 19:20:42 | |
---|
Mutta täytyy oikein kyllä hävetä nyt vähän itseään. Vuosi-pari sitten olin täysin vakuuttunut, että Jarkko ei lähellekään top10:ä pääse, mutta siellä poika vain kolkuttelee portteja jo. Itse olen siitä yllättynyt, miten "helposti" tonne kympin tuntumaan voi nousta. Tai siis, eihän Jarkko nyt mitenkään älyttömän kovia (kaikki on suhteellista, nyt puhun ammattilaistasosta) suorituksia tällä kaudella ole tehnyt - varmoja puolivälieräpaikkoja jne. - mutta silti noussut kolmanneksitoista. Hienoa, en sitä kiistä! Don't waste your time or time will waste you. |
oulukyllosa 15.07.2006 23:28:34 (muokattu 15.07.2006 23:30:08) | |
---|
Onko kenelläkään mitään käryä, millaisia ATP-pistemääriä Båstadista saa neljän kärki? Mietin vaan, kun tuo TOP10 ei ole kovin kaukana enää. Jarkko sanoo usein yhdeksi vahvuuksistaan henkisen kantin. No kai hän nyt tuntee itsensä paremmin, mutta minun mielestäni se on lähinnä heikkous. Muistissani on monet finaalitappiot sekä lukuisat tie-break häviöt. Tai sitten luulen vain. . Luulet vain, se on selvä vastaus.On se ihme että suomalainen urheilujörrikkä muistaa vaan ne niukat tappiot mutta vastaavat voitot se tuppaa unohtamaan.Ja lajissa nimeltä tennis se vielä korostuu.Nykypäivien suosikkiharratus tuntuu penkkiurheilijoilla olevan Jarkon suoritusten aliarviointi tai ainakin hänen hyvien suoritusten ja atp-listasijoituksen nousun "selittely".Ihme maa ja ihme kansa. Lisäys: Ja vaikka FatSamia lainasin niin teksti ei ollut hänelle suunnattu, tuli vaan siitä mieleen. - play some skynyrd, man - |
oulukyllosa 15.07.2006 23:31:49 | |
---|
Itse olen siitä yllättynyt, miten "helposti" tonne kympin tuntumaan voi nousta. Tai siis, eihän Jarkko nyt mitenkään älyttömän kovia (kaikki on suhteellista, nyt puhun ammattilaistasosta) suorituksia tällä kaudella ole tehnyt - varmoja puolivälieräpaikkoja jne. - mutta silti noussut kolmanneksitoista. Hienoa, en sitä kiistä! "varmoja puolivälieräpaikkoja". Siinäpä vasta sananparsi lajissa nimeltä tennis. - play some skynyrd, man - |
FatSam 16.07.2006 09:29:01 | |
---|
Luulet vain, se on selvä vastaus.On se ihme että suomalainen urheilujörrikkä muistaa vaan ne niukat tappiot mutta vastaavat voitot se tuppaa unohtamaan.Ja lajissa nimeltä tennis se vielä korostuu.Nykypäivien suosikkiharratus tuntuu penkkiurheilijoilla olevan Jarkon suoritusten aliarviointi tai ainakin hänen hyvien suoritusten ja atp-listasijoituksen nousun "selittely".Ihme maa ja ihme kansa. Lisäys: Ja vaikka FatSamia lainasin niin teksti ei ollut hänelle suunnattu, tuli vaan siitä mieleen. Lopun lisäys oli minulle henkisesti tärkeä ;) Sillä itse koitan olla mahdollisimman paljon suomalaisen "urheilujörrikän" vastakohta. Siinä kylläkin aina onnistumatta. Mutta perkeleen hyvillä otteilla Jarkko on itsensä maailman huipulle pelannut ja on yksi suosikkiurheilijoistani. Jarkon haastattelut ovat muuten mukavaa kuultavaa, ei sitä iänikuista diipadaapaa, vaan hyvää analysointia omasta ja vastustajan pelistä. |
sellisti 16.07.2006 13:33:22 | |
---|
Kyllä se vähän henkisestä puolesta kertoo, jos ei ratkaisevan erän 4-2 -johtoasemasta saa hommaa hoidettua kotiin... vaikka massapelaajahan Robredo nimenomaan on, ja hemmetin hyvä sellainen. Paha sanoa mitään kovin analyyttistä, kun ei ole itse peliä nähnyt, mutta virheitähän tuo Nieminen kuulemma aika lailla teki. Eli taas kerran turnaus, jossa oma peli ei pysynyt kasassa loppuun asti. Sen kun Jarkko sais pidettyä, niin tulis niitä turnausvoittoja lisääkin. Tämäkin peli oli ihan voitettavissa. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
carlos 16.07.2006 14:48:13 | |
---|
"varmoja puolivälieräpaikkoja". Siinäpä vasta sananparsi lajissa nimeltä tennis. Raotappa näkökantaasi hieman enemmän. Okei, puolivälieräpaikka oli harkitsemattomasti sanottu - se kun on jo erittäin hyvin. Lähinnä tarkoitin vain sitä, että Jarkko on edennyt tasaisen varmasti aina toiselle tai kolmannelle kierrokselle; muutamaan otteeseen pääsyt paljon pidemmällekin. JA se siis minua ihmetyttää, että noilla sijoituksilla noustaan maailman rankinglistalla sijalle 13. Käsitykseni kun aina on ollut se, että jos top10-sakkiin nousee, on pelaaja ihan superhyvä. Jarkko on loistava, mutta ei mielestäni superhyvä - vertailupohjana tietenkin maailman kärki. |
sellisti 16.07.2006 19:45:04 (muokattu 16.07.2006 19:46:05) | |
---|
se siis minua ihmetyttää, että noilla sijoituksilla noustaan maailman rankinglistalla sijalle 13. Käsitykseni kun aina on ollut se, että jos top10-sakkiin nousee, on pelaaja ihan superhyvä. Jarkko on loistava, mutta ei mielestäni superhyvä - vertailupohjana tietenkin maailman kärki. Jos ymmärrät miten atp entry system toimii, niin tiedät että pelaajan sijoitus ei vertaudu ainoastaan muihin pelaajiin vaan myös siihen, miten pelaaja on pärjännyt 12 kuukautta aiemmin. Pisteet ovat voimassa vain tuon ajan, mikä tarkoittaa, että jos pelaaja on vuosi sitten pudonnut jostain turnauksesta ekalla kierroksella tai jättänyt osallistumatta kokonaan, niin puolivälieräpaikasta saa tänä vuonna melkoisesti pluspisteitä. Jos pelaaja sen sijaan on vuosi sitten päässyt samassa turnauksessa esim. finaaliin, niin tänä vuonna puolivälieräpaikka tuottaa miinuspisteitä. Jarkko pelaa tällä hetkellä paljon paremmin kuin vuosi sitten samaan aikaan, mikä näkyy turnausmenestyksessä ja niin ollen myös rankingpisteissä. Pelaajien keskinäistä paremmuutta kalenterivuoden aikana mittaa ns. champions race -lista, jolla Jarkko on tällä hetkellä vielä pykälän paremmalla sijalla, 12:ntena. Joten ei tuo sijoitus ihan sattumaa ole. Jarkon vahvuus on tasaisuus, ja myöskin hyvä kunto sikäli, että hän jaksaa vuoden aikana osallistua useampaan turnaukseen kuin moni muu. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Jzzka 17.07.2006 09:32:13 | |
---|
Ja noussee seuraavalla ATP-listalla sijalle 12. Hjuva hjuva, kaksi sijaa vielä niin suomalainen on yhdessä maailman kovimmassa urheilulajissa kymmenen parhaan joukossa. Ja tuolla Båstadissa Robredo vei finaalissa Davidenkoa kuin litran mittaa, joten turnauksen toiseksi paras pelaaja siis Jarkko. Suurilla johtajilla on suurimmat patsaat ja eniten pulunkakkaa päässään -AVS |
sellisti 17.07.2006 13:43:32 (muokattu 17.07.2006 13:45:37) | |
---|
Ja tuolla Båstadissa Robredo vei finaalissa Davidenkoa kuin litran mittaa, joten turnauksen toiseksi paras pelaaja siis Jarkko. Jep, taas voidaan puhua "moraalisesta finaalista" Jarkon ja Robredon matsin kohdalla... :D tai sitten ei. Sääli ettei Jarkko saanut väännettyä matsia itselleen, Davidenko oli erälukujen perusteella yllättävän vaisu finaalissa ja olis saattanut Jarkollakin olla hyvä saumat voittoon. Mutta nää on näitä jossitteluja. Ens kerralla sitten paremmin. E. Kyllä se Jarkko sijalla 13 näyttää pysyvän edelleen, mutta tuolla tasolla sijoituksen säilyttäminen on jo työläämpää kuin sen parantaminen 10-20 sijaa alempana... "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
DJKaaos 17.07.2006 13:45:32 | |
---|
Jep, taas voidaan puhua "moraalisesta finaalista" Jarkon ja Robredon matsin kohdalla... :D tai sitten ei. No ei todellakaan voida. Hoitaisi ittensä pelaamalla sinne finaaliin, niin ei tarvitsisi sinivalkoisin silmin näitä "moraalisia" finaaleita pelailla. Selittely on aina mukavaa. Rock 'n' Roll on tie, totuus ja elämä. |
sellisti 17.07.2006 13:46:35 | |
---|
No ei todellakaan voida. Hoitaisi ittensä pelaamalla sinne finaaliin, niin ei tarvitsisi sinivalkoisin silmin näitä "moraalisia" finaaleita pelailla. Selittely on aina mukavaa. No vitsi vitsi, älä nyt noin tosissaan ota. Oli lainausmerkit, hymiöt ja kaikki. Toki asia on noin niin kuin sanot. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
DJKaaos 17.07.2006 13:47:38 | |
---|
No vitsi vitsi, älä nyt noin tosissaan ota. Oli lainausmerkit, hymiöt ja kaikki. Toki asia on noin niin kuin sanot. Enhän mä :) Kunhan hitsasin vähän. Rock 'n' Roll on tie, totuus ja elämä. |
aikavaikea 10.10.2006 09:49:28 | |
---|
Ilta-Sanomissa oli Jarkon tienesteistäkin juttua. Onhan tuo jonkun verran jo ehtinyt kerätä, mutta ei tuolla vielä kroisokseksi tulla. Tokihan tuossa on "vain" palkintorahat, sponssit ja muut sitten erikseen. 10.10.2006 07:04 Jarkko Nieminen on noussut miespelaajien harvemmin seuratulla listalla 163:nneksi. Se on ATP-järjestön lista tennisuran aikana tienatuista palkintodollareista. Vuonna 2000 ammattilaiseksi ryhtynyt Nieminen putosi viime viikolla Tokiossa puolivälierissä, mutta ehti kääriä sen verran taaloja, että ylitti kahden miljoonan euron rajan. Suomalaisen dollarimäärä oli eilen 2542666 eli 2018662 euroa. Luvut ovat bruttosummia. Nieminen maksaa voittorahoistaan ensin veroa isäntämaahan. Sen jälkeen ansioista nappaa osansa Suomen verokarhu, sillä Nieminen on yhä kirjoilla runsaan 6000 asukkaan kotikunnassaan Maskussa. Isä Kauko Nieminen lensi eilen Tukholman avoimiin, missä Jarkon menestystarina alkoi viisi vuotta sitten. Isä vahvisti, ettei Jarkko ole muuttamassa lähiaikoina esimerkiksi sveitsiläiseen verokeitaaseen. - Tässä asiassa ei ole näköpiirissä muutoksia, Kauko Nieminen kertoi. Uransa lopettanut Pete Sampras on 34 miljoonan euron palkintopotillaan tenniksen ykköskroisos. 20 miljoonan euron Roger Federer ehtii nousta vielä kaikkien aikojen roopeankaksi, sillä sveitsiläinen on vasta 25-vuotias. Well, the worst part of being old is rememberin' when you was young. - Alvin Straight Osta täältä levyjä! |
sellisti 10.10.2006 21:07:53 | |
---|
Ilta-Sanomissa oli Jarkon tienesteistäkin juttua. Onhan tuo jonkun verran jo ehtinyt kerätä, mutta ei tuolla vielä kroisokseksi tulla. Tokihan tuossa on "vain" palkintorahat, sponssit ja muut sitten erikseen. Minusta on typerää tehdä numero Niemisen tienaamista rahoista. Hän ei varmaankaan pelaa tennistä rahan vuoksi, ja toisaalta joka lajissa rikastuu jos on tarpeeksi hyvä. Plus että noissa jutuissa ei useinkaan mainita sitä, että pelaaja itse maksaa kaikki lajista koituvat kustannukset; pelimatkat ympäri maapalloa, majoitukset, ruokailut, kilpailumaksut ja -lisenssit, valmentajan, lääkärit, huoltajat ym. ym. Olisikin mielenkiintoista tietää paljonko Niemisellä on kahdesta miljoonasta jäänyt oikeasti käteen. Vaikka iso summahan tuo jo on, ja kertoo urheilijan menestyneen lajissaan, ei siinä sikäli mitään. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
oulukyllosa 11.10.2006 14:11:04 (muokattu 11.10.2006 14:11:27) | |
---|
Minusta on typerää tehdä numero Niemisen tienaamista rahoista. . Samaa mieltä, mutta niin ne vaan iltapäivälehdet aina näihin tarttuu.Vituttaa henk.koht nämä jutut. Ja taas saa joku urheiluaharrastamaton ukko jaanata pirtinpenkiltä että: "...se ois perkele pitäny alakaa itelläki tuohon tennishommaan ku tuommosella mailan huitomisella miljoonia tehhään..." - play some skynyrd, man - |
Jani The Rock 11.10.2006 14:29:13 | |
---|
Ja taas saa joku urheiluaharrastamaton ukko jaanata pirtinpenkiltä että: "...se ois perkele pitäny alakaa itelläki tuohon tennishommaan ku tuommosella mailan huitomisella miljoonia tehhään..." Ei mitään tennistä, siinähän tulee hiki. Golf on herrasmiehen laji, saa patsastella staileissa vaatteissa nurmikentillä ja huitasta palloa kerran puolessa tunnissa... 8) "Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner |
carlos 14.10.2006 17:31:04 | |
---|
Jarkko menee kohti finaaleita Tukholmassa. Hän pelaa parhaillaan välieräottelua Joachim Johanssonia vastaan. Kyseessä siis samainen heppu, joka tiputti Nadalin ulos turnauksesta.. Eka erä tie breakin jälkeen Jarkolle, toka erä tilanteessa 3-3. Finaalivastus on Blake. Exoskeletal junction at the railroad delayed |
Prog 14.10.2006 18:01:00 | |
---|
Jarkko menee kohti finaaleita Tukholmassa. Hän pelaa parhaillaan välieräottelua Joachim Johanssonia vastaan. Kyseessä siis samainen heppu, joka tiputti Nadalin ulos turnauksesta.. Eka erä tie breakin jälkeen Jarkolle, toka erä tilanteessa 3-3. Finaalivastus on Blake. SVT:llä ainakin näyttäis tuo matsi olevan menossa. Noilla ruotsalaisilla on kyllä hassut lempinimet... |
JC 14.10.2006 18:27:12 | |
---|
Yes! Tulihan se sieltä. |
Anonymous-jazz 14.10.2006 18:36:07 (muokattu 14.10.2006 18:36:15) | |
---|
Jo meni Ruottalaiset hallissa hiljaiseksi :) Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |