Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 557 58 59 60 61122 123 124 125 126
Deep Shadow
28.05.2005 22:21:51
Ilmestyskirja. Nyt Redux

Pitäisikö tähän nyt lainata tuolta rock-palstalta jo tutuksi tullutta ilmaisua.

On kova. Vitun kova.

Tämähän on kansitekstien mukaan about 50 minuuttia pidempi kuin alkuperäisversio, mutta eipä tuo mitenkään ylipitkältä tuntunut, vaikka yleensä vähän nihkeäsi suhtaudunkin näihin pidennettyihin versioihin. En tosin ole tuota alkuperäistä nähnyt, joten vertailukohtaa minulla ei sen suhteen ole.
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Rumpali Rölli
29.05.2005 10:21:58
Spider Man 1

Aivan kakka täytyy sanoa petyin pahasti :(
# Suomen keskiaikaiset piispat olivat Matti Maaton, Vaskodakama ja Kristoverkolumpus -Ala-asteen koevastauksia
Mechanizm
29.05.2005 11:03:18 (muokattu 29.05.2005 11:10:59)
Hana-bi, 9 (tunnetaan myös nimellä Fireworks)

Unohtakaa jo viimein amerikkalainen mainstream-action ja tutustukaa japanilaisen Takeshi Kitanon tuotoksiin...

Juups, itse olen nähnyt kaikki Kitanon leffat, ja äijä on kuuluu ehdottomasti lempi ohjaajiini. Hana-bi on kyllä helvetin hieno leffa, Kitanon parhaimmistoa.

Taas kerran törmäsin leffaan, jonka musiikit ovat uskomattomia, mutta joita tuntuu olevan hankala jäljittää.. Parhain kohtaus lienee se, jossa Horiben maalauksia esiteltiin yksi toisensa jälkeen dramaattisten sointujen helliessä tunnelmaa. Kyynel oli todella herkässä.

e: jottei menis ihan otsikosta ohi niin katsompa tänään Hana-bin. Viis tähtee jo valmiiks.

Musiikin on säveltänyt Joe Hisaishi, joka on tehnyt paljon Kitanolle musiikkia. Lisäksi herra on vastuussa useista Ghibli-studioiden leffojen musiikeista, mm. Spirited Awayn ja Princess Mononoken musiikit on äijän kynästä.
Tiesitkö muuten että nuo taulut on Kitanon tekemiä?

Tuntuu varmaan vähän ylistyspuheelta, mutta tämä teki uskomattoman vaikutuksen. Herkkää kerrontaa aiheesta ja veren roiskumisesta huolimatta.. Suosittelen.

Itse on vaikea olla näitä ylistämättä. Muista Kitanon leffoista suosittelen vasta-alkajalle Sonatinea (hyvin lähellä Hana-bita), Brotheria sekä Summer of Kikujiroa.

EDIT: Älkää hyväksykö mitään dupattuja versioita. Tämä pitää katsoa alkuperäisellä kielellään. En ole varma löytyykö tätä/näitä suomeksi tekstitettyinä, mutta englanniksi ainakin.

Suomi dvdnä löytyy Brother ja Zatôichi, ei tietääkseni valitettavasti muita. Videona on olemassa Hana-bi, Sonatine, Violent Cop ja Kikujiro.
Importtina on kyllä kaikki saatavilla dvdnä.
Tulipas taas innostuttua...

e: ettei menis ihan otsikosta ohi niin katsonkin illalla Hana-bin. Laitetaan täydet pojot jo ennakkoon.
Life is like a penis, when it gets hard, fuck it.
sellisti
29.05.2005 17:47:22
Green mile, oliko se subtv:ltä. Kympin annan. Mielestäni elämää suurempi elokuva.

Tää oli kans mun viimeks näkemä, ja kovin paljon ei tarvi kympistä tinkiä. Tosin "lähtöpisteetkin" oli aika korkealla kun tätä on niin hehkutettu, muttei itse suoritus niitä juurikaan laskenut, jos tällainen urheilutermistö sallitaan. Hanks tekee harvemmin huonoja rooleja, mutta erityisen hyvä oli mielestäni sitä nuorta vittumaista vartijaa näytellyt kaveri, jonka nimeä en muistanut. Todella riemastuttavan raivostuttava rooli.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Judas
29.05.2005 19:18:16
Uinu uinu lemmikkini 7+

Ihan hyvä sinäänsä, mutta aina kun näytettiin päähenkilön siskoa ei voinut olla nauramatta, samoin kun näytettiin pikkupoikaa kuka oli kuollut mutta herännyt kuolleista. Muutenkin liikaa kliseitä koko leffa täynnä.
FatSam
29.05.2005 19:32:02

Grudge 2 (Ju-On 2)

Oikein perkeleellisen huono. Todella sekava, tylsä ja huono. Tästäkin tulee varmaan Hollywood-versio, joka on varmasti ainakin vähän parempi.
Joskus ilmestyy vuosisadan thrash-levy.
Keke Urlaub
29.05.2005 23:33:59

The Signs - 9

Oikein tyylikäs, jännittävä, hauska ja viihdyttävä leffa. Loppu oli parempi kuin odotinkaan.
Fadead
30.05.2005 01:07:49
Big fish

Mahtava
Tyhmät teot johtuvat siitä, että jokainen on oman itsensä orja.
Minstrel
30.05.2005 10:56:54 (muokattu 30.05.2005 10:57:37)
Signs

Luvassa joitakin spoilereita. Luvattoman yliarvostettu M. Night Shälälämä ja Mel Gibson ovat yhdistäneet voimansa ufojännärissä. Luulisi Shyamalanin oppineen Unbreakablen jälkeen, että hidastempoisuus ei toimi kaikkien ohjaajien käsissä, mutta silti Signsin alkupuolisko laahaa kuin etana. Rakastavan perheenisän Mel Gibsonin ja keskinkertaisten lapsinäyttelijöiden otteita sekä puisevaa dialogia seuratessa teki mieli pistää televisio kiinni, mutta jaksoin kaikesta huolimatta jatkaa.

Elokuva nostikin huimasti puolivälissä tasoaan. Paikoin varjoja ja valoja käytettiin sen verran taitavasti, ettei säikkyefektejä tullut ikävä. Gibsonin jorinat ovat kuitenkin edelleen masentavaa seurattavaa. Ikävä kyllä elokuva päättyy yhteen pahimpaan käsikirjoittajan aivopieruun, jonka olen todistanut. Hämähäkkimiehen Green Goblin olisi voinut pysytellä omassa elokuvassaan. Tällaisen elokuvan voi näemmä mokata täysin murskaamalla kaiken sen varjoilla ja äänillä luodun tunnelman, johon olisi odottanut asianmukaista huipennusta. Kuin tilauksesta kaupan päälle pistetään päälleliimattua uskishuttua, joka lyö viimeisen naulan arkkuun. Ihmettelinkin jo hetken, kun Gibson ei Signsissa olekaan rakastavan ja isänmaallisen perheenisän lisäksi uskovainen!

Signsilla oli hetken aikaa tilaisuutensa, mutta varsinkin loppu on uskomatonta tuubaa. Villagea en halua nähdä.

"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
punk s blood
30.05.2005 11:28:31

The Signs

Ensimmäinen reilu tunti pitää otteessaan ja on mielenkiintoinen. Loppupuolella useat "tyhmyydet" rupeavat vaivaamaan liikaa ja tunnelma latistuu.

Kuitenkin mainettaan parempi mielestäni, kyllä tuon kerran kattoo...

7
Mechanizm
30.05.2005 22:20:40 (muokattu 30.05.2005 23:59:03)
The Ladykillers

Coenin veljesten uusinta filmatisointi vuoden '55 saman nimisestä elokuvasta on täynnä hyvän tuulista mustaa huumoria, loistavaa näyttelemista ja dialogia. Jostain syystä tämä elokuva on jäänyt aikaisemmin näkemättä, ja nytkin suhtauduin se katsomiseen nihkeästi koska Coenien muut leffat ovat olleet aina silkkaa parhautta, ja tästä on puhuttu pahaa. Mutta täysin syyttä.
Tom Hanks oli aivan loistava, kuten kaikki muutkin näyttelijät.

Alexander

Oliver Stonen kiiltokuvamainen epookki Aleksanteri Suuresta. Ällöttävän hollywoodmainen tekele kaikin puolin, Colin Farrel Aleksanterina, törröhuuli Jolie tämän äitinä ja Val Kilmer isänä.
Taistelut on pitkiä, sekavia ja tylsiä. Näyttelijät on karseen pönkelöitä ja koko ajan taustalla pauhaa mahtipontinen musiikki. Oli pettymys vaikka en tämän tyylin elokuvista rerityisesti pidä muutenkaan.
*
Life is like a penis, when it gets hard, fuck it.
*carmen*
31.05.2005 15:13:06
28 days later

toisen kerran tämän katoin ja tykkäsin edelleenkin oikein paljon. loppu ei kyllä minun mielestä oo ihan kaikkein järkevin..töksähti vaan, mutta jos sitä ei lasketa nii kyllä minä tuon vielä kolmannenki kerran voin kahtoo :)

arvosana: 8
Maailma on auki, mitä sinä teet?
Bonham
31.05.2005 15:18:51
28 days later

toisen kerran tämän katoin ja tykkäsin edelleenkin oikein paljon. loppu ei kyllä minun mielestä oo ihan kaikkein järkevin..töksähti vaan, mutta jos sitä ei lasketa nii kyllä minä tuon vielä kolmannenki kerran voin kahtoo :)

arvosana: 8

Nonni, just katsoin saman leffa...

Piristävää katsoa vaihteeksi brittileffoja. Tosin mieleen tuli kovin vahvasti vuoden 1971 scifi klassikko The Omega man, jossa Charlton Heston suhailee "zombien" kanssa... kannattaa katsoa!

28 Days later, 7 1/2
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Bonham
31.05.2005 15:21:27
Nonni, just katsoin saman leffa...

Piristävää katsoa vaihteeksi brittileffoja. Tosin mieleen tuli kovin vahvasti vuoden 1971 scifi klassikko The Omega man, jossa Charlton Heston suhailee "zombien" kanssa... kannattaa katsoa!

28 Days later, 7 1/2

Edittiä: hain linkin Omega man leffaan:

http://www.imdb.com/title/tt0067525/
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
zernobyl
31.05.2005 17:37:34

Matchstick men, http://www.imdb.com/title/tt0325805/

Mukava elokuva. Nicholas Cage oli hyvä roolissaan ja muutkin oli kivoja.

Arvosanaksi annan 7½.
It's just a Ride - Bill Hicks
sellisti
01.06.2005 01:05:55
The Signsin katsoin minäkin. Spoilereita tässäkin arviossa lienee.

Vähän kahtiajakoiset fiilikset. Leffa nostaa hyvin jännitystä pikku hiljaa, mutta sen pitkän odotuksen jälkeen loppu tuntuu jotenkin lässähtävän, vaikka onkin tavallaan yllättävä. Toisaalta on loistavaa, ettei leffa sortunut mihinkään tyypillisen korniin ja vastenmieliseen ihminen vs. humanoidi -sotakohtaukseen. Hyvä myös, ettei mitään pinnallista rakkaustarinaa yritetty liimata tapahtumien päälle. Kieltämättä papin usko-ongelmat tuntuvat hiukan teennäisiltä ja ratkaisu niiden suhteen aika yllätyksettömältä. Mutta kyllähän tämä viihdytti, ja edes jollakin tapaa yllättävä loppu on aina parempi kuin perus-hollywood-"kaikki-on-taas-hyvin-ja-he-saivat-toisensa" -huttu.

Pannaan nyt vaikka 8,5/10.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
IceChylos
01.06.2005 17:37:10
White Noise

http://www.imdb.com/title/tt0375210/

Uutta kauhuelokuvaa taas pukkaa. Odotukset oli kovat. Ringin ja Poltergeistin pohjalta piti olla rakennettu vielä karmivampi teos.

Mutta ei. Telkkarin mustien ja valkosten tiukkaa ja loppumatonta kamppailua tuijotellaan koko leffan ajan. Elokuva junnaa paikallaan pahasti. Yhden idean, EVP:n (Electronic Voice Phenomenon) pohjalta on koitettu tehdä huippujännä ja ennennäkemätön kauhujännäri. Tarina kuitenkin etenee samankaltaisten ihmiskohtaloiden kepeällä käsittelyllä. Katsoja ei jää mistään paitsi, vaikka katsoo 10 min alusta ja lopusta. Reilu puoltoista tuntia vaan kestää, ja silti niin ylipitkitetyltä tuntuu.
Valitettavan epäonnistunut teos.

Tarinassa ei ole syvyyttä; mukaansatempaavuus puuttuu.
Jännitys turtuu elokuvan edetessä ja kauhukin on hyvin teennäisen kliseistä. Maisemat ovat toki perinteisen synkkiä, ja jossain kohtaa voi jopa säikähtääkin.

No, onhan ohjaaja Geoffrey Sax ohjannut tv-sarja Lovejoyn.

Tähtiä: 1/5
Elämä on vain kompromissi syntymän ja kuoleman välissä.
emma
02.06.2005 02:00:09
Meet the Fockers *** (eka oli parempi)

Cold Mountain ** hohhoijaa...
"Women might be able to fake orgasms.But men can fake whole relationships."
Tinmo
02.06.2005 15:38:03
Rumble Fish

+ Coppolan ohjaama, vuodelta 1983
+ mustavalkoinen
+ Mickey Rourken mahtava rooli
+ Baarimikkona Tom Waits

arvosana: 10-
- tulee Nicholas Cagelle, jota en voi sietää. Onneksi Cage ei pilannut tätä elokuvaa läsnäolollaan.
"All work and no play makes Chuck a dull boy..."
Piisamirotta
02.06.2005 18:53:57
Panttivanki:

Jos olet suunnitellut meneväsi katsomaan Star Wars Episode kolmosen niin voit sijoittaa rahasi paremminkin ja mennä katsomaan Bruce "ÄIJÄ" Willisin Panttivangin.
Leffa on paska, mutta pidin siitä.

8 ½
"ei anna periksi ja huumoria yllä ja lisää paskaa housuun" Krunssila.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)