Aihe: Ei enää töllöä, digiänkyrä
1 2 3 4
JMP71
31.03.2007 15:55:49
Eli tein, ehkäpä jonkun mielestä, jopa radikaalin, ratkaisun ja myin telkkarini pois ja uutta ei tilalle tule. Samalla lähti tieten kotiteatteri-systeemit. Tokihan jätin jäljelle stereo-vehkeet ja subin.

Tässä on nyt mennyt viikonpäivät eikä vielä ole tuntunut huonolta ratkaisulta. Ainut asia, jonka etukäteen ajattelin aiheuttavan ongelmia ovat krapulapäivät. Ei enää sohvalla löhöämistä, pitsaa ja leffojen tuijottelua. Nyt tuo päivä on tässä kohdalla ja hyvin on mennyt netin foorumeita lukiessa ja älppäreitä kuunnellessa.

Kaikenkaikkiaan uskon tämän olevan hyvä ratkaisu. Töllöhän on sellanen magneetti, jota on melkein pakko tuijottaa sen ollessa päällä, vaikka samaan aikaan voisit jutella ystäviesi kanssa yms. Merkittävä epä-sosiaalistaja siis.. Telkkarin tuijottamiselta säästyvän ajan olen kuluttanut lähinnä kirjastossa ja kirjoja lukiessa. Ja viettämällä aikaa ystävien kanssa.

Hyvällä fiiliksellä mennään.

Ajatuksia aiheesta, keskustelua.

Niin täytyy lisätä, että kotiteatteri-harrastus/leffat oli melko vakavaa, leffoja aikasta paljon ja laitteisiin sijoitettu yli 4 kiloeuroa..
OSTETAAN DOD fx22 Vibrothang.
Salaud
31.03.2007 16:03:58
Ei varmasti huono ratkaisu.
- I feel like an astronaut in a submarine -
R2
31.03.2007 16:06:25
Samalla logiikallahan voi sitten samantien luopua tietokoneestakin. Lopulta kämpästä, vaatteista sekä sosiaalisista kontakteista ja muuttaa puuhun asumaan.
Hymiö
"Ruumishuone bluus, joka ruumis huus"
- Oka -
31.03.2007 16:20:52
"Suomalainen mies pärjää pettuleivällä ja jäkälällä."

Mikäpäs siinä. En itse kyllä voisi kuvitella töllöstä luopuvani, vaikka ei tuota tule katseltua kuin ehkä puolesta tunnista puoleentoista päivässä.
Homon mielestä nainti on poikaa. Eikä taidolla, eikä tuurilla, vaan RÖYTÄMÄLÄ!
Flow
31.03.2007 16:21:25
Itse luovuin kanssa telkkarista. Totesin vaan, että piruako tuolla kun on mulla tietokone.
Jos töllöstä tulee jotain minkä haluan nähdä niin menen jonnekkin kylään ja katson siellä...
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
Tympee Huttunen
31.03.2007 16:39:00
Mä koen kyllä tietokoneen suuremmaksi "ongelmaksi". Tulee kyllä ihan liikaa pidettyä konetta päällä ja muun puuhastelun lomassa tultua nettailemaan. Jos oikeasti haluaisi saada jotain tehdyksi pitäisi netti pistää boikottiin.
bedlam
31.03.2007 17:08:09

Mä koen kyllä tietokoneen suuremmaksi "ongelmaksi".

Sama täällä. Pitäisi netti katkaista välillä aina muutamaksi kuukaudeksi.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
JMP71
31.03.2007 17:12:54 (muokattu 31.03.2007 17:17:53)
Samalla logiikallahan voi sitten samantien luopua tietokoneestakin. Lopulta kämpästä, vaatteista sekä sosiaalisista kontakteista ja muuttaa puuhun asumaan.
Hymiö

Hehe.. samaa kyseli kaveri, että muutanko seuraavaksi puuhun asumaan.

Muoks. Totuuden nimissä on sanottava, että koneen ääressä istuminen on varmaan hiukan lisääntynyt. Ei paljoa kyllä. Useimpina päivinä on pysynyt kiinni kokonaan.

Mutta nyt tämä mies lähtee ulos kävelylle, katseleen kevättä ja auringon paistetta!
OSTETAAN DOD fx22 Vibrothang.
ballfish
31.03.2007 17:16:48
Yksi tuttuni on tehnyt niin, että TV-kanavat ei näy, mutta leffoja hän keräilee ja tapittaa varsin tiuhaan ilmeisesti.
NHR
31.03.2007 17:19:11

Hehe.. samaa kyseli kaveri, että muutanko seuraavaksi puuhun asumaan.

Mä oon aatellu kans luopua koko telkkarista, syssymmällä. Digivermeitä ei oo eikä tuu. Mitenkähän noitten lupamaksujen kans (joo, oon idiootti) pitäs toimia, kun en välittäis turhaan niitä lainkaan maksaa? Meneekö ilmotus laskun mukana perille, jos kirjottaa siihen "viesti maksun saajalle" -kohtaan jotain?
The only good thing ever to come out of religion was the music. ~ George Carlin
ANtTIKRISTUS
31.03.2007 17:24:59
Jos sulla on töllö, niin siitä on maksettava lupa vaikka mitään kanavaa ei näkyisikään ja käyttäisit sitä vain Pleikkarin peluuseen ja omien DVD-leffojen katseluun. Poikkeuksena ovat ilmeisesti lestat, joilla telkkari saa olla mutta lupia ei tarvitse maksaa.
God loves you as he loves satan.
NHR
31.03.2007 17:28:05

Jos sulla on töllö, niin siitä on maksettava lupa vaikka mitään kanavaa ei näkyisikään ja käyttäisit sitä vain Pleikkarin peluuseen ja omien DVD-leffojen katseluun. Poikkeuksena ovat ilmeisesti lestat, joilla telkkari saa olla mutta lupia ei tarvitse maksaa.

Höpöhöpö...
Tympee Huttunen
31.03.2007 17:29:25

Ei se kyllä näin saisi mennä. Analogisen verkon kadotessa näkyvistä pitäisi telkkaria saada pitää, jos digiboxi puuttuu. Eikö nytkin saa pitää televisiota, jos siitä on viritinosa poistettu? Sama koskee varmaan videoihinkin. TV-lupatarkastaja melko varmaan tarkastaa myös, onko tietokoneen avulla mahdollisuus katsoa tv-ohjelmia.
ANtTIKRISTUS
31.03.2007 17:31:19
Niin mä ajattelin vielä silleen nykytilan mukaan :) Ja esim. meidän serkuilla jotka on lestoja on telkkari ja ei siitä mitään osia poistettu oo, mut eipä ne maksamaankaan ole joutuneet. Pleikkaria pelailee ja jotain luontofilmejä siitä vissiin kattelee.
Rattata
31.03.2007 17:32:04 (muokattu 31.03.2007 17:33:58)
Eikö nytkin saa pitää televisiota, jos siitä on viritinosa poistettu?

Saa. Ja kaiken järjen mukaan digiboxin puute pitäisi hoitaa saman asian. Mutta eihän näistä lakipykälistä ikinä tiedä.

Ja esim. meidän serkuilla jotka on lestoja on telkkari ja ei siitä mitään osia poistettu oo, mut eipä ne maksamaankaan ole joutuneet.

Kyllä taitaa serkkus nyt vaan kiertää maksun. Jos katseluvalmis TV löytyy, siitä pitää maksaa oli lesta tai ei.
wrshredder
31.03.2007 17:44:02
Jos töllöstä tulee jotain minkä haluan nähdä niin menen jonnekkin kylään ja katson siellä...

Höhö. Naapurin oven takana: " Päästä sisään Ismo! Sieltä tullee 100 hienointa julkkisten lemmikkiä -ohjelma!!" ... "MENE POIS FRIIKKI!!"

Mulla ei ole tv ollut ongelmana. Lähinnä Kylmän Ringin katson. Asiaan saattaa tulla muutos kun saan uuden sängyn ja ton tv-tason kasattua. Lähinnä netti koukuttaa.
THV-Klubi#52 S.M.A.K - perustajajäsen Mun telekinesia blogi. Lue!
sartzan
31.03.2007 17:55:20
Mitenkähän noitten lupamaksujen kans (joo, oon idiootti) pitäs toimia, kun en välittäis turhaan niitä lainkaan maksaa? Meneekö ilmotus laskun mukana perille, jos kirjottaa siihen "viesti maksun saajalle" -kohtaan jotain?

En usko, että noita maksujen viestikenttiä siellä tiiraavat kummemmin, mutta tv-maksullahan on ihan oma nettisivunsa, jolta löytyy myös nettikaavake telkun käytön lopettamisen ilmoittamiseen. http://www.tv-maksu.fi/navi1_3.html Tuota kautta menee ainakin perille, itse olen käyttänyt tuota kahdesti kun olen keskeyttänyt tv-luvan joksikin aikaa.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
NHR
31.03.2007 18:00:37

En usko, että noita maksujen viestikenttiä siellä tiiraavat kummemmin, mutta tv-maksullahan on ihan oma nettisivunsa, jolta löytyy myös nettikaavake telkun käytön lopettamisen ilmoittamiseen. http://www.tv-maksu.fi/navi1_3.html

Kiitos tästä, täytyypä pistää viestiä jossain vaiheessa...
ANtTIKRISTUS
31.03.2007 18:14:35 (muokattu 31.03.2007 18:15:58)
Kyllä taitaa serkkus nyt vaan kiertää maksun. Jos katseluvalmis TV löytyy, siitä pitää maksaa oli lesta tai ei.

Hö? Niillä ei ole kyllä koskaan käyneet ne lupatarkastajat... Ja ihan rehellistä jengiä ja silleen ne kyllä on. Tai sitten johtuu jostain meikäläisen väärinkäsityksestä (ei olisi uutta).

Tuli muuten tuosta digilähetyksistä mieleen: Siis Yle on ainoa pulju, joka suoraan nyhtää rahaa ihmisiltä tv-luvan muodossa, mutta siltikin Ylen digilähetykset on ylivoimaisesti eniten perseestä. Kuva nykkii/pikselöityy tasaisin väliajoin, tekstitykset ei näy/näkyy päin persettä ja äänetkään ei monesti pelitä. Muut kanavat toimii sitten pääosin hyvin. Ja siltikin Yle viitsii nostaa suunnilleen vuosittain maksuaan... noh eipä siinä, saanpahan vain lisää hyviä syitä olla maksamatta.
Flow
31.03.2007 18:14:45
Höhö. Naapurin oven takana: " Päästä sisään Ismo! Sieltä tullee 100 hienointa julkkisten lemmikkiä -ohjelma!!" ... "MENE POIS FRIIKKI!!"

Näinhän se yleensä menee:) Mullon jo parikymmentä lähestymiskieltoa ja kavereita ei enää ole. Syy on se, että haluan katsoa päivittäisen annoksen Emmerdalea:)
No ei vaine. Porukoitten luo yleensä tulee mentyä, jos tulee jotain katsomisen arvoista.
Nyt on taas aika vuodesta jolloin töllö pitäis hankkia kun jääkiekko lävähtää ruutuun.
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)