Aihe: Spinal Tapin viittaukset
1 2
kid ego
15.03.2004 01:51:45
Pistäkääs tähän ketjuun, mihin tosielämän asioihin Spinal Tap -elokuvan vitsit viittasivat. Ihan mielenkiinnosta kyselen. Tuskin liittyy mihinkään, mutta Nigel Tufnel näytti aivan Bruce Dickinsonilta ;)
Blue Moon
15.03.2004 02:08:00

Eikös jollain bändillä OIKEASTI ollut Stonehenge-show tjsp. niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.
- It's been a long time coming -
ozz3
15.03.2004 07:36:53
Eikös nämä Nigelin kitarasoolo jutut ("Saan kitarani kanssa yhteyden yleisöön") ole piruilua Ritchie Blackmorelle? Näin olen ainakin kuullut
Maailmassa on kuitenkin paljon pahempiakin asioita, kuin maanjäristys. Esimerkiksi hanuriorkesteri
booster
15.03.2004 08:45:33 (muokattu 15.03.2004 12:18:43)
Noi kitarasoolot nyt varmaan oli suunnattu aika monellekin kitaristille.. Mulle tuli Jimmy Page ekana mieleen, kun Nigel alkoi hinkkaan sillä viululla kitaraa (vrt. Jimmy ja viulunjousi).
Tympee Huttunen
15.03.2004 08:51:59
Olin aikoinaan Köyliön Lallintalolla katsomassa Children of Bodomin keikkaa ja mieltä lämmitti Laihon sooloilu, jossa nojattiin liian taakse ja jäätiin loppujen lopuksi selälleen sooloilemaan. Siinä sitten roudari tuli ja nosti Laihon pystyyn. Tiedä sitten, kuinka moni tajusti kyseisen Spinal Tap-viittauksen keikalla, mutta minua kyllä kovasti huvitti poikien vitsi:)
"Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta."
kid ego
15.03.2004 12:12:13
Eikös jollain bändillä OIKEASTI ollut Stonehenge-show tjsp. niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.

Olisiko voinut olla peräti Black Sabbath?

Olin aikoinaan Köyliön Lallintalolla katsomassa Children of Bodomin keikkaa ja mieltä lämmitti Laihon sooloilu, jossa nojattiin liian taakse ja jäätiin loppujen lopuksi selälleen sooloilemaan. Siinä sitten roudari tuli ja nosti Laihon pystyyn. Tiedä sitten, kuinka moni tajusti kyseisen Spinal Tap-viittauksen keikalla, mutta minua kyllä kovasti huvitti poikien vitsi:)

Hoho.
Blue Moon
15.03.2004 12:29:06

Olisiko voinut olla peräti Black Sabbath?

Gillanin aikainen Sabbath se kuulemma oli, kertovat viisaammat.
- It's been a long time coming -
Xebeche
15.03.2004 16:34:24
Otaksun, että yhdenteentoista pykälään menevä kitaravahvistin oli vinoilua Manowarille - heillä kun taisi tuolloin olla yhtenä sloganina "all men play on ten".
Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille.
-Mickill-
15.03.2004 16:50:18
En ole tästä yhtään varma mutta hämärästi muistan jostain kuulleeni/lukeneeni että Judas Priestin jätkät olisivat lähteneet kesken leffan teatterista pois kun luulivat sen olevan vittuilua heitä kohtaan koska leffassa oli niin paljon samoja juttuja kuin mitä heille on tapahtunut.
Muistaako kukaan kuullensa mitään tän tapaista juorua ikuna?
Jos mä sanon et tappakaa mut ei se tarkota sitä että teidän pitää kastella miun housut -Tuntematon, Ilosaarirock 2003-
HulluSimo
15.03.2004 16:57:29

Jeh, Tehosekoitin on tehnyt myös saman jutun.
PJS
15.03.2004 17:13:21

AC/DC laulaja mm. (kai) - kuollut omaan oksennukseen
Spinal Tap laulaja - Kuollut jonkun muun oksennukseen
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
kede
15.03.2004 17:21:27
No John Bonham tukehtu myöskin omaan oksennukseensa.
Kitaranraiskaaja
15.03.2004 18:06:02

Spinal Tap laulaja - Kuollut jonkun muun oksennukseen

Eikö se ollut kuitenkin rumpali?
Päälause, sivulause (sulkujensisäinen huomautus). Huudahdus!
Järvihirviö
15.03.2004 18:13:16 (muokattu 15.03.2004 18:13:52)
En ole tästä yhtään varma mutta hämärästi muistan jostain kuulleeni/lukeneeni että Judas Priestin jätkät olisivat lähteneet kesken leffan teatterista pois kun luulivat sen olevan vittuilua heitä kohtaan koska leffassa oli niin paljon samoja juttuja kuin mitä heille on tapahtunut.

Olen kuullut saman huhun, mutta siinä versiossa Judas Priestin tilalla oli Maidenin pojat. Tiedä näistä.
jPekka
15.03.2004 20:04:48

Rumpali Jeff Porcaro (mm. Toto) kuoli bisarrissa puutarhaonnettomuudessa, mutta itse asiassa vasta reilu kymmenkunta vuotta Spinal Tapin jälkeen.

("Bisarriushan" johtui siitä, että miehen puutarhaansa hoitaessaan saama sydäri julistettiin ensin hyönteismyrkkyjen aiheuttamaksi allergiseksi reaktioksi, mutta kun patologi tutki niin verestä ei löytynytkään hyönteismyrkkyjä vaan kokaiinia.)

Niin, ja yhteentoista menevistä vahvistimista: Jotkut 50-luvun Fenderit menivät kahteentoista...
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
lapio
16.03.2004 09:49:53

Siitä kohtauksesta missä Tufnel esittelee kitaroitaan tulee mieleen Judas Priestin kotisivuilla olevat videot, missä Glen ja K.K esittelevät omia kitaroitaan. Tosin priestin videot ovat toki hieman tuoreempia.
"These pretzels are making me thirsty!" -Cosmo Kramer
Frankenstone
16.03.2004 17:25:05
Gillanin aikainen Sabbath se kuulemma oli, kertovat viisaammat.

Jeps, ja eikös se vitsi varsinaisesti ollut siinä, että Sabbathin Stonehenge-lavasteet olivat niin isoja, etteivät saaneet niitä Ameriikankiertueellaan käytettyä ollenkaan, kun eivät lavalle mahtuneet...
I'm not here.
PJS
16.03.2004 18:53:16

Rumpali Jeff Porcaro (mm. Toto) kuoli bisarrissa puutarhaonnettomuudessa, mutta itse asiassa vasta reilu kymmenkunta vuotta Spinal Tapin jälkeen.

Hmm...Porcaron kuolema oli Spinal Tap viittaus ~:)
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
gheisari
16.03.2004 21:50:43
Eikö Frank Zappa (rip) eksynyt aikoinaan matkalla lavalle?
jPekka
16.03.2004 21:55:13

Eräänlainen liikuttava Spinal Tapin tuottama uusi kansainvälinen kansanperinnehän on se, mitä jotkut suomalaisetkin bändit ovat joutuneet ulkomaisilla keikkapaikoilla käyttämään:

Jos bändi haahuilee lavan takana ja huutaa kovaan ääneen "Hello Cleveland!", se tarkoittaa kaikilla maailman kielillä jotta "olemme eksyneet, neuvokaa meille tie lavalle".
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)