Aihe: Tosi tarina: suvun ensimmäinen
1 2
Muurari
29.06.2004 19:16:39
Tosi tarina: suvun ensimmäinen

tänään ykköseltä klo 20:00

Kertoo nuoresta mustalaismannesta herra Harri Långströmista joka on sukunsa ensimmäinen joka on suorittanut peruskoulun ja jatkaa vielä opintojaan ammattikoulussa (uskomatonta, äitinsä on varmaan tehnyt töitä raskaana ollessaan kun on poika noin uuttera).
Lähetelkää rivoja ja irstaita pikaviestejä, olen heikkona niihin! -mitä likasempi, sitä parempi!
Nimismies
29.06.2004 20:24:03
Jaahas, meidän kylän pojista on tullut kuuluisuuksia.

Harri on hyvä tyyppi, sitä on turha käydä pilkkaamaan, samaten kuin tuo koko Långströmin perhe on kunnollista ja hyvää väkeä.
Kaikista eniten ottaa kuitenkin pannuun, että mua ja Turboa sanotaan häiriköiksi. Mielestäni häirikkö on sellanen floodaaja, jolla ei ole mitään asiaa ja ainut missio on häiritä muiden keskustelua. - Mahe
Muurari
29.06.2004 20:30:21
harvinainen tapaus
Lähetelkää rivoja ja irstaita pikaviestejä, olen heikkona niihin! -mitä likasempi, sitä parempi!
jannu
29.06.2004 20:31:53
harvinainen tapaus

Kuinka niin?
Muurari
29.06.2004 21:05:08
Kuinka niin?

Romanit joita näin kouluelämässä (peruskoulussa ja peruskoulun jälkeisessä koulutuksessa) Vantaalla ja myöhemmin Tuusulassa ovat laskettavissa yhden käden sormilla. Ja niiden romanien joita olen kohdannut työelämässä laskemiseen ei tarvita edes yhden käden sormia.
Jormaz
29.06.2004 23:00:20
Kai se on niin että jos romania ei huvita käydä koulua niin kukaan ei edes viitsi yrittää pakottamista. Mä olen nähnyt sekä rehellisiä että epärehellisiä romaneja. Myös "valkolaisista" löytyy monenlaista mutta romaneista prosentuaalisesti huomattavasti suurempi osa on roskasakkia.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
ajomies
30.06.2004 11:32:10
Kuinka niin?

Et kai tosissasi väitä, että olisi hyvin tavallista tai jopa yleistä se että mustalaiset käyvät peruskoulun jälkeistä koulua!?
"Tyhmä poika on isän murhe ja äidille karvas pettymys."
jannu
30.06.2004 14:13:37
Huvittaa vaan se että kun telkkarissa vilahtaa romaneja, niin heti on "aitosuomalaiset" töhöttämässä...
ajomies
30.06.2004 14:56:27
Huvittaa vaan se että kun telkkarissa vilahtaa romaneja, niin heti on "aitosuomalaiset" töhöttämässä...

Joo mutta aika asiapuhetta kaikki. Ei todellakaan ole mitenkään tavallista, että nuori manne jatkaa opintojaan peruskoulun jälkeen, mutta hyvä jos jatkaa.
85423321
30.06.2004 23:28:15
Olisipa nämä meidänkin romanit sellaisia kuin Christina Ricci tai Johnny Depp elokuvissa, eksoottisia ja tulisieluisia tanssijoita jne.
Valitettavasti totuudenmukaisempi kuva on Ake Kalliala mölisemässä "HAII!! OSTA MERRRSU!"
You don't have to run faster than the bear. You only have to run faster than the slowest man running from the bear.
ajomies
30.06.2004 23:42:22
"HAII!! OSTA MERRRSU!"

Joo, mutta Jannu ihmetteli mikä siinä on harvinaista kun mustalaisnuori jatkaa koulua, olisi kiva kuulla kuinka monta tapausta hän itse tietää. Jopa "ulkopuolisemmat" somalit ja muut pakolaiset käyvät tänne tullessaan enemmän koulua kuin mustalaiset.
jannu
01.07.2004 00:35:49 (muokattu 01.07.2004 00:37:21)
Joo, mutta Jannu ihmetteli mikä siinä on harvinaista kun mustalaisnuori jatkaa koulua, olisi kiva kuulla kuinka monta tapausta hän itse tietää. Jopa "ulkopuolisemmat" somalit ja muut pakolaiset käyvät tänne tullessaan enemmän koulua kuin mustalaiset.

Paskanmarjat. Minä en ihmetellyt asian harvinaisuutta. Halusin vain kaivaa entistä enemmän esiin sen perimmäisen ajatuksen joka ketjun aloittajalla kyti, ja näköjään sinullakin. Löytyihän se sieltä lopulta.

Rinnastatko romanit ulkomaalaisiin? Täkäläiset romanit sattuvat olemaan suomalaisia aika monennessa polvessa.

Seuraavaksi alkaa varmaan "Minun verorahoillani nekin elätetään"-jauhanta...

Kotimaisen vähemmistön enemmistö ei kouluttaudu, so what? Oma on valintansa. Ei ole teiltä pois. Suhteessa muihin suomalaisiin voi heidän omassa joukossaan olla enemmän "parasiitteja", mutta prosentuaalisesti kaikista suomalaisista tuskin.

Lopetan täältä tähän.

EDIT: korjaus.
ajomies
01.07.2004 01:02:47 (muokattu 01.07.2004 01:12:35)
"harvinainen tapaus"-ilmaisuun vastasit: "kuinka niin?". Ymmärsin, että lauseellasi kyseenalaistit alkuperäsen lauseen todenperäisyyden tai vaadit kirjoittajalta perusteluja väitteeseensä/tokaisuunsa, jos ymmärsin väärin niin nöyrin anteeksi pyyntö ja jatkokysmys: mitä tarkoitit jos et tuota?

Seuraavaksi alkaa varmaan "Minun verorahoillani nekin elätetään"-jauhanta...

Ei ainakaan mun osalta ala. Verorahoillani elätän yhdessä muiden hankkijoiden kanssa myös ihan supisuomalaisia elättejä joten mannet ovat siinä jonon jatkona.

Rinnastatko romanit ulkomaalaisiin? Täkäläiset romanit sattuvat olemaan suomalaisia aika monennessa polvessa.

En. kuten mainitsin niin "ulkopuolisemmatkin" käyvät suomessa kouluja pitemälle kuin lähes supisuomalaiset mannet eli en pidä heitä ulkomaalaisina.

Lopuksi vielä, en pidä loisista jotka eivät halua tehdä leipätyötä, meluavat, varastavat tai ovat rikollisia, aivan sama onko ihminen manne vai alkuperäisväestöä.
jPekka
01.07.2004 10:06:04

alkuperäisväestöä.

Tarkoitatko saamelaisia? Vai ketä?

Nimimerkki "Minun sukuni on kotoisin Itä-Afrikasta, läheltä Olduvain rotkoa"
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
Hotakainen
01.07.2004 10:43:03
Älä ajomies vaan lähde jannun kanssa väittelemään. Ei se anna periksi, saatika ymmärrä.
jannu
01.07.2004 12:20:04
Älä ajomies vaan lähde jannun kanssa väittelemään. Ei se anna periksi, saatika ymmärrä.

Kyllä jämpti on näin.
ajomies
01.07.2004 13:03:34

Näin näyttää olevan. Hän on ilmeisesti aina oikeassa joten ei edes perustele omia sanomisiaan. Olkoot.
Robert
03.07.2004 14:32:57
Jepjep. On sekä hyviä että huonoja manneja.
"Saatanaako tuijotat? "Näin lukee eräässä t-paidassa. Jep.
jannu
03.07.2004 14:38:23 (muokattu 03.07.2004 14:39:04)
Näin näyttää olevan. Hän on ilmeisesti aina oikeassa joten ei edes perustele omia sanomisiaan. Olkoot.

Hyvä provo. :)

Lukutaitoinen tunnut olevan, joten ehkä toisto tuottaa tulosta:
Vastakysymyksen tarkoitus oli puhtaasti selvittää alunperinkin epäilemäni ketjun aloittajan asennoituminen k.o. aiheeseen, ts "mustalaisilla kulkee laiskuus geeneissä"-ajattelu. Kuinka rautalangasta tämä pitää väntää?
Alunperin ei ollut mitään vasta-argumenttia, kunhan v*ttuillessani kysyin. Olisihan noita vasta-argumentteja tuon edellisen kirjoitukseni lisäksi, mutta en jaksa oikeasti aiheesta jauhaa, koska en ole ainoa "joka on aina oikeassa".
ajomies
03.07.2004 18:25:56
Hyvä provo. :)

Lukutaitoinen tunnut olevan, joten ehkä toisto tuottaa tulosta:
Vastakysymyksen tarkoitus oli puhtaasti selvittää alunperinkin epäilemäni ketjun aloittajan asennoituminen k.o. aiheeseen, ts "mustalaisilla kulkee laiskuus geeneissä"-ajattelu. Kuinka rautalangasta tämä pitää väntää?
Alunperin ei ollut mitään vasta-argumenttia, kunhan v*ttuillessani kysyin. Olisihan noita vasta-argumentteja tuon edellisen kirjoitukseni lisäksi, mutta en jaksa oikeasti aiheesta jauhaa, koska en ole ainoa "joka on aina oikeassa".

turhaan selität, sä olet oikeassa.
ilmoja pitelee --->
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)