Henko 29.01.2005 14:23:34 | |
---|
Onpa tullu taas katottua paljon vanhoja zombileffoja, ja pakko myöntää ettei nykyään pystytä vastaavia leffoja tekemään. Eilenkin tsekkasin Living Dead at the Manchester Morguen (julkaistu varmaan kymmenellä eri nimellä, jotain 70-lukua), ja sekin poikkesi edukseen kaikista muista sekä uusista että vanhoista leffoista. Ranskalainen ohjaaja selittänee jotain. Ei nuo irvistelevät bittimössönykyzombiet pelota edes kolmevuotiasta. Ilmeettömyys ja vähäeleisyys kunniaan. Ja suolet suuhun. Suositelkaa vaan vanhoja kulttipätkiä, vaikka suurimman osan noista varmaan tiedänkin. P.S. Tampereen Filmifriikin loppuunmyynnistä karttui taas oma hylly. Tilutan hitaammin kuin varjoni. |
bedlam 31.01.2005 13:30:41 (muokattu 31.01.2005 13:31:21) | |
---|
White Zombie lienee ensimmäinen 'virallinen' zombileffa, ja muistaakseni hyvä sellainen. Romeron trilogiaa lie turha mainita, klassikkoja kaikki. Plague of the Zombies on hieno... Fulcin zombit ovat karmaisevia, mutta en diggaa niistä tökeröistä gorekohtauksista leffoissaan. http://www.mikseri.net/kiasma |
Henko 31.01.2005 17:49:47 | |
---|
Fulcin zombit ovat karmaisevia, mutta en diggaa niistä tökeröistä gorekohtauksista leffoissaan. Mutta ei tietokoneanimaatiotkaan mikään ratkaisu oo. Tilutan hitaammin kuin varjoni. |
bedlam 31.01.2005 18:10:58 | |
---|
Mutta ei tietokoneanimaatiotkaan mikään ratkaisu oo. Ratkaisu mihin? http://www.mikseri.net/kiasma |
Keke Urlaub 31.01.2005 18:14:13 | |
---|
Ovatko zombie holocaust ja zombie flesh eaters hyviä? Hauska niinkuin noidannuoli. |
Henko 01.02.2005 12:18:12 | |
---|
Ratkaisu mihin? No gorekohtausten ja maskeerauksien tekoon. Tilutan hitaammin kuin varjoni. |
C 01.02.2005 15:15:55 | |
---|
Fulcin zombit ovat karmaisevia, mutta en diggaa niistä tökeröistä gorekohtauksista leffoissaan. - Heh, eipä niissä filmeissä paljon muuta olekaan kuin ne gorekohtaukset. Ja mun mielestä ne ovat juuri sitä parasta antia niissä. Juonet ja näyttelijäsuoritukset ovat karmaisevia. Paskimmillaankin heavy on parasta! |
C 01.02.2005 15:18:07 | |
---|
Ovatko zombie holocaust ja zombie flesh eaters hyviä? Holocaust ei juuri sytyttänyt, myin kasetin pois jossain välissä. Flesh eatersia en ole nähnyt, mutta näihin klassisiin zombimättäyksiin se kai luetaan. Paskimmillaankin heavy on parasta! |
bedlam 01.02.2005 17:00:15 | |
---|
No gorekohtausten ja maskeerauksien tekoon. No ei varmasti, itse inhoan tietokonemaisen kliinisiä efektejä. Mutta kun nuo näkemäni Fulcin gorekohtaukset ovat niin naurettavan huonosti tehtyjä, että pilaavat koko leffan. - Heh, eipä niissä filmeissä paljon muuta olekaan kuin ne gorekohtaukset. Ja mun mielestä ne ovat juuri sitä parasta antia niissä. Juonet ja näyttelijäsuoritukset ovat karmaisevia. Jaa, no minusta The Beyond esim. toimisi paljon paremmin jos gorekohtaukset olisi leikattu kokonaan pois. Parasta antia elokuvassa ovat aavemaisen utuiset kohtaukset, kuten sokea tyttö seisomassa sillalla ym. http://www.mikseri.net/kiasma |
ozz3 01.02.2005 17:57:41 | |
---|
Paras vanha zombie pätkä on ehdottomasti Romeron Night Of The Living Dead, siinä mustavalkoisessa tunnelmassa on jotain maagista! Trilogian muut osat tuntuivat köyhiltä sen jälkeen. Meitsi on rankka / massu on vankka / enoo mikää vitu akuankka / lumisae o sankka / housussa kankka / jou
Päivittäin vaihtuva video: Hajotkaa! |
obiwan 02.02.2005 09:54:43 | |
---|
Paras vanha zombie pätkä on ehdottomasti Romeron Night Of The Living Dead, siinä mustavalkoisessa tunnelmassa on jotain maagista! Trilogian muut osat tuntuivat köyhiltä sen jälkeen. Eläs nyt, oli Day/Dawn of the deadkin iha katottavia kaikessa huvittavuudessaan... |
Henko 02.02.2005 12:16:04 | |
---|
Mutta kun nuo näkemäni Fulcin gorekohtaukset ovat niin naurettavan huonosti tehtyjä, että pilaavat koko leffan. The Beyond esim.. No, onhan se vähän huvittavaa, kun silmä irtoaa naamasta, ni silmässä on luomet paikallaan. Tilutan hitaammin kuin varjoni. |
Angus 02.02.2005 13:39:30 | |
---|
No ei varmasti, itse inhoan tietokonemaisen kliinisiä efektejä. Mutta kun nuo näkemäni Fulcin gorekohtaukset ovat niin naurettavan huonosti tehtyjä, että pilaavat koko leffan. Jaa, no minusta The Beyond esim. toimisi paljon paremmin jos gorekohtaukset olisi leikattu kokonaan pois. Parasta antia elokuvassa ovat aavemaisen utuiset kohtaukset, kuten sokea tyttö seisomassa sillalla ym. Menee varmasti nyt kyllä vähän ohi aiheen jne., mutta tuosta The Beyondista tuli mieleen, että kaveri on kirjoitellut nettisivuilleen jotain juttua kauhuleffoista, juuri esim. tuosta The Beyondista, että jos kiinnostaa niin käykääpäs lukaisemassa www.tvcasualty.net ja sieltä Horror Movie Reviews. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Lue Motörhead- keikkatunnelmat |
C 02.02.2005 14:23:24 (muokattu 02.02.2005 14:25:25) | |
---|
Jaa, no minusta The Beyond esim. toimisi paljon paremmin jos gorekohtaukset olisi leikattu kokonaan pois. Parasta antia elokuvassa ovat aavemaisen utuiset kohtaukset, kuten sokea tyttö seisomassa sillalla ym. No joo, nämä ovat taas tietty niitä makuasioita, mutta kyllä mun mielestä noissa Fulcin leffoissa se viehätys perustuu just siihen goreen pääosin. The Beyondin sokea tyttö hahmona on kyllä ihan hyvä, mutta onhan ne näyttelijäsuoritukset ja tarinat aika amatöörimäisiä yleisesti ottaen. Ei niihin leffoihin mielestäni kauheasti jäisi mitään kiinnostavaa jäljelle, jos goret poistettaisiin. Jo mättökohtausten odottaminen luo tietyn jännityksen, jollaista nykyisissä mainstream-leffoissa ei saavuteta. Ja kaikessa törkyisyydessäänkin ne goret ovat sitten jotain sellaista, joihin vain nämä tietyt alan mestarit kykenivät. "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa |
ozz3 02.02.2005 15:43:19 | |
---|
Eläs nyt, oli Day/Dawn of the deadkin iha katottavia kaikessa huvittavuudessaan... En kyllä kummastakaan pitänyt, uudesta Dawn Of The Deadista taas pidin kovasti, mutta mä oon mä. Meitsi on rankka / massu on vankka / enoo mikää vitu akuankka / lumisae o sankka / housussa kankka / jou
C 02.02.2005 15:47:26 | |
---|
En kyllä kummastakaan pitänyt, uudesta Dawn Of The Deadista taas pidin kovasti, mutta mä oon mä. Opit pitämään, kun vanhenet ;o) "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa |
ozz3 02.02.2005 15:54:23 | |
---|
Opit pitämään, kun vanhenet ;o) Jaa-a, kyllä nuo uusintakierrokselle joskus päätyvät. Näyttelijät ja dialogi kusivat mielestäni eniten näissä kahdessa, Dawn Of The Deadin miehet olivat liian hilpeitä kauhu elokuvaan. Mutta mä oon mä. Meitsi on rankka / massu on vankka / enoo mikää vitu akuankka / lumisae o sankka / housussa kankka / jou
vexu 02.02.2005 18:13:45 | |
---|
Zomobileffat ovat kyllä aina kuuluneet suosikkeihin. Romeron trilogia on kyllä parasta materiaalia vaikka ajan hammas onkin joitain osa-alueita syönyt. Uusi Dawn oli myös erittäin viihdyttävä ja hyvin tehty, eikä sitä pitäisi juuri verratta alkuperäiseen. Fulcin leffat (Zombi aka Zombie Fleash Eaters, City of the Living Dead ja Beyond) tuli vasta ostettua/katsottua eikä niistä kyllä enää löydä kauheasti positiivista erityisesti, koska gore-efektit ovat vanhentuneet todella pahasti. Sinällään tuo unenomainen fiilis toimii hetkittäin, mutta tahaton koomisuus syö tehoa huomattavasti. Kesällä tuli katsottua myös japanilainen Bio-zombie, mikä oli omalla tavallaan koominen ja viihdyttävä toisin kuin The Dead Pit, mikä meinasi kyllästyttää kuoliaaksi. Tuo Zombie Holocaust oli katselussa pari viikkoa sitten ja aikamoista tuubaa se vasta olikin. Re-animatorit menevät myös hieman samalla alueelle ja ensimmäinen onkin oikea komediallisemman puolen klassikko ja myös tuo uusin kolmas on campmäisyydessään ihan toimiva. Tavallaan ihan hassu on myös J.R. Bookwalterin The Dead Next Door, jossa Sam Raimi auttoi jollain tavalla rahoituksessa. Leffa on kuitenkin tehty niin äärimmäisen alhaisella budjetilla ja amatöörimäisesti, että se on kuitenkin ehkä enemmän vain kuriositeetti. Samaa pienen budjetin osastoa on myös joillain fantasiafestareilla aikoinaan pärjännyt Shatter Dead, joka on tavallaan ihan mielenkiintoinen katsaus kuoleman jälkeiseen elämään, mutta sisältää myös paljon hölmöyksiä. Ai niin... meinasikin aivan unohtua aivan loistava viime vuonna tullut Shaun of the Dead. Ei vanhaa kamaa, mutta niin hyvä, että sitä ei voi liikaa kehua. Leffasta ei löydy oikeastaan mitään moitittavaa ja zombien ja brittihuumorin yhdistäminen toimii loistavasti. On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero. |
C 03.02.2005 13:24:28 | |
---|
Näyttelijät ja dialogi kusivat mielestäni eniten näissä kahdessa Romeron leffoissahan näyttelijät ovat vielä ihan siedettäviä, ainakin verrattuna Fulcin leffoihin... "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa |
Henko 03.02.2005 14:30:05 | |
---|
mutta tahaton koomisuus syö tehoa huomattavasti. Ei siinä oo mitään huvittavaa kun vedetään pylväsporakoneella pään läpi. Niin ootteko kukaan kattonu sitä jo mainitsemaani Living Dead at the Manchester Morgue? Zombit heittelee siinä hautakiviä. Tilutan hitaammin kuin varjoni. |