Aihe: Millaisen radiokanavan haluaisit ?
1 2
author
21.09.2005 21:36:15 (muokattu 22.09.2005 11:17:03)
Kaikki ovat kyllästyneet suurimpaan osaan tämän hetkisistä radiokanavista, jotka soittavat samoja toivelistoja kahdentunnin välein.

Jos saisit itse päättää radiokanavan soittolistat ym. sisältöön liittyvän, millainen se olisi ?

Itselleni tuli mieleen radiokanava, joka voisi soittaa pelkästään uusien amatööribändien tuotoksia. Kanava toimisi samalla periaattella kuin mikseri.net, mutta tällä tavalla bändit tavoittaisivat kuuntelijansa nopeammin. Kanavan taloudellinen ylläpito on kuitenkin kysymerkki. Muuten en ymmärrä miksi tuo ei voisi olla mahdollista.

Edit. Oikeastaan tämä on väärällä palstalla. Jos tämän pystyy siirtämään media -osastolle niin hyvä juttu.

Edit2. Kiitos :)
Sperm Donor
21.09.2005 21:41:43
Ei mulla ainakaan olisi mitään vastaan jos siellä olisi ammattitaitoisia ja avarakatseisia toimittajia jotka saisivat soittaa omavalitsemaa musaa. Ei mainoksia, ei soittolistoja, ei listoja yleensäkään, ei missään nimessä mitään kilpailuja, ei ylipirteitä aamutoimittajia. Paljon erityylisiä musaohjelmia, poislukien toki iskelmät/tanssimusiikki.
author
21.09.2005 21:45:16
Ei mainoksia

Kyllä aiheeseen liittyvät mainokset ovat ihan ok, kuten mainokset tulevista konserteista tai julkaistavista albumeista. Ja tuo mainostus taitaa vaan olla niin merkittävä osa kanavien rahoituista, että siitä tuskin päästään eroon.
Sperm Donor
21.09.2005 21:52:08
Kyllä aiheeseen liittyvät mainokset ovat ihan ok, kuten mainokset tulevista konserteista tai julkaistavista albumeista. Ja tuo mainostus taitaa vaan olla niin merkittävä osa kanavien rahoituista, että siitä tuskin päästään eroon.

Joo mainokset ovat tulleet jäädäkseen, ehkä ainut liennytys.
Mutta maksaisin itse kyllä mielummin vaikka erityisen lupamaksun vähän niinkuin kaapeli tv jos löytyisi sellainen kanava mikä soittaisi haluamaani musaa ilman mainoksia.
Wk
21.09.2005 21:52:41 (muokattu 21.09.2005 21:53:47)
Itse olen joskus tuuminut että ois hevletin siistiä pitää omaa rock-aiheista radio-kanavaa... maksaa se tosin sekin lysti että kyllä niitä mainoksia kannattaa melekeen ottaa jos vaan tarjotaan. Tietenkin jos jotain tangomarkkinoita mainostaa jonkun hevibiisin perään niin se ei oo tr00 :D
...koska kiviäkin kiinnostaa
Feggy
21.09.2005 21:52:54 (muokattu 21.09.2005 21:53:30)

Kaikki ovat kyllästyneet suurimpaan osaan tämän hetkisistä radiokanavista, jotka soittavat samoja toivelistoja kahdentunnin välein.

Jos saisit itse päättää radiokanavan soittolistat ym. sisältöön liittyvän, millainen se olisi ?

Itselleni tuli mieleen radiokanava, joka voisi soittaa pelkästään uusien amatööribändien tuotoksia. Kanava toimisi samalla periaattella kuin mikseri.net, mutta tällä tavalla bändit tavoittaisivat kuuntelijansa nopeammin. Kanavan taloudellinen ylläpito on kuitenkin kysymerkki. Muuten en ymmärrä miksi tuo ei voisi olla mahdollista.

Edit. Oikeastaan tämä on väärällä palstalla. Jos tämän pystyy siirtämään media -osastolle niin hyvä juttu.

Mun on kyllä pakko myöntää, että niin paljon kuin uusien bändien asiaa kannatankin, en ihan koko päivää jaksaisi niitä kuunnella. Ainakin jos ne kaikki on kotimaisia. Noin muuten mainokseton, soittolistaton kanava, jossa on asiansa tuntevia toimittajia, monipuolisia musiikkiohjelmia, hyviä puheohjelmia ja jossa ei ole soita studioon showta, voisi olla varsin hyvä. Mainoksia lukuunottamatta Radio Helsinki on suunnilleen kuvatunlainen.
author
21.09.2005 22:01:18
Mun on kyllä pakko myöntää, että niin paljon kuin uusien bändien asiaa kannatankin, en ihan koko päivää jaksaisi niitä kuunnella.

No ei kukaan kuuntelekaan koko päivää radiota. Muuta kuin ne joiden on pakko kuunnella esim. töissä. Pääasia olisi että kun sen radion avaa, sieltä hei heti tulisi jotain samaa vanhaa. Samalla löytäisi uusia bändejä.
wrshredder
21.09.2005 23:41:15
Aseman joka soittaisi PELKKÄÄ heviä. Ei mainoksia ,ei jaarittelua ,vaan ja ainoastaan heviä..
Romantikkoitkijät#23 en vittu maksa., meen vaikka linnaan. mut en maksa tveen kattomisesta..
kassper
22.09.2005 00:08:01

Sellanen kanava, jossa olis paljon, öö.. "teema"ohjelmia yms. Entinen Radio Mafia oli mun mielestä hyvä kanava, kun niillä oli sitä teemaa aika paljon. Oli roots-iltaa ja Metalliliittoa ja Räkärodeoo ja Dancemobia jne.

Toivosin enemmän tällästä teemailua :) Ei tarttis yrittää miellyttää kaikkia yhdellä kertaa soittamalla humppaa ja metallia samassa ohjelmassa vaan tehtäs selvät ohjelmat eri kohderyhmille.

Vähän pyydän, mutta sitäkään en saa... YleX (tai joku muu) samalle tasolle kuin Mafia aikoinaan, niin olisin tyytyväinen. Vaan kun leikataan resursseja ja väännetään mahollisimman vähällä vaivalla, niin eihän siitä tule ku soittolistoja, joissa on kymmenen piisiä. Prkleen pikaruoka-yhteiskunta...
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
kivi
22.09.2005 00:12:30
Aseman joka soittaisi PELKKÄÄ heviä. Ei mainoksia ,ei jaarittelua ,vaan ja ainoastaan heviä..

Olet varmaan tanssiorkesterimuusikko?

Mulle kelpaisi hyvin toimitettu soittolistaton yleisradio ihan ok, mutta jos saa valita, niin monin verroin enemmän Josper Knutasin toimittamia arkisto-teemaohjelmia, enemmän Hannu "Hauta" Blommilan Mustafan basaaria, ja enemmän Papa Monteroa. Ja Miettisen Räkärodeolle täysi ohjelma-aika takaisin, tuplana, kiitos.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Spawn
22.09.2005 00:24:19
Itselle kyllä kelpaisi kanava, joka olisi täysin teemapohjainen. Esim. 80-luvun syntsapop-ohjelma jossakin välissä, heviroch-ohjelma toiseen väliin ja sitten kevyttä huumoriohjelmaa ja jopa ihan keskustelua alan ihmisten kesken. Nykyään nuo radiot ovat vain jaarittelua ja paskanjauhantaa höystettynä yhdellä soittolistalla. Toiveohjelmat ovat myös hyvä asia, ainakin minun mielestäni. Lauantai-iltaisin tulee kuunneltua YleX:ää kun sieltä tulee jopa hyviä toiveita paljon.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
wrshredder
22.09.2005 01:37:08
Olet varmaan tanssiorkesterimuusikko.

hoho, en sentään..
Niinkuin jäsenkuvaukseni kertoo, klassinen musiikki on myös lähellä sydäntä. mutta klassista musiikkia tulee kyllä classic fmllä koko ajan+ yöllä yle tms. joten klasaria ei enempää tarvita.
Mutta kunnon hevi-kanavaa suomessa ei ole..
Romantikkoitkijät#23 en vittu maksa., meen vaikka linnaan. mut en maksa tveen kattomisesta..
Jkob
22.09.2005 04:46:07
Minulle kelpaisi nykyinen Radio City mikäli siihen otettaisiin mukaan myös 70-luku. Ja totta munassa voisivat soitella uusien bändien tuotoksia enemmän. (esim. bändi nimeltä Prayer Suomesta sopisi nykyiseen linjaan kuin sukka nenään)

ja miksi city mainostetaan sloganilla "rokkia ja sporttia". Silkkaa jääkiekkkoa ja kaiken kukkuraksi Red Hot Chili Peppers soi alituiseen, kunpaan kategoriaan se kuuluu?
Omena ***seessä pitää homot loitolla
-septimisti-
22.09.2005 06:32:46 (muokattu 22.09.2005 06:43:20)
Mun radiokanavani olisi sellainen joka keskittyisi paljon muuhunkin kuin musiikkiin. Liikeideana olisi se että kuuntelijat saataisiin pysymään mahdollisimman pitkään kerrallaan ja keskittymään pelkästään radion kuuntelemiseen. Näin mainostajilta voisi nyhtää tavallista enemmän fyrkkaa. Kuunnelmia, pitkiä haastatteluja ja vaikkapa mielenkiintoisten kirjojen lukua parin tunnin pätkissä. Saurinkin voisi ottaa mukaan. Ja tietenkin musiiikka mahdollisimman laadukasta ja mahdollisimman genrerajat rikkovaa tarjontaa. Ideana kaikenkaikkiaan olisi se että kuuntelijoille muodostuisi tv-puolelta tuttuun tapaan tietyt ohjelmat jotka seurataan aina tarkasti satoi tai paistoi. "leffapaikoilla" olisi sitten vaihtuvia erikoisohjelmia, vaikkapa Ville Valon 2 tuntinen haastattelu tai reportaasi kvanttifysiikasta. Aamushowta ei kanavalle todennäköisesti edes tehdä. Aamulla voisi pistää vaikka automaatin soittamaan jatsia. Päivällä voisi olla työssä olijoita silmälläpitäen jotain hieman hömpempää materiaalia. Voitaisiin käydä vaikka päivän iltapäivälehtien aiheet ja uutiset huolella läpi tutustuen taustoihin ja selittäen vähän syvemmälti mitä Nykänen on nyt tehnyt ja miksi. Soiteltaisiin myös uutissankareille ja kyseltäisiin että mitäs kommentoit. Sitten poppia sopivin välein. Kanava ei tuuttaisi viiden minuutin välein omia mainoksiaan tyyliin "yle-äksssss" tai "kiss fm, parasta musiikkia 90- ja 2000 luvuilta."

No ainahan saa haaveilla. Suomi on ihan liian pieni markkinalue.
Frequency
22.09.2005 09:44:22
Minulle kelpaisi nykyinen Radio City mikäli siihen otettaisiin mukaan myös 70-luku. Ja totta munassa voisivat soitella uusien bändien tuotoksia enemmän. (esim. bändi nimeltä Prayer sopisi nykyiseen linjaan kuin sukka nenään)

ja miksi city mainostetaan sloganilla "rokkia ja sporttia". Silkkaa jääkiekkkoa ja kaiken kukkuraksi Red Hot Chili Peppers soi alituiseen, kunpaan kategoriaan se kuuluu?

City kelpaisi itsellekkin juuri jos 70-luku ympättäisiin mukaan. Ja sieltä vois jättää just RHCP ja Mötley Cruen pois. Tuntuu ettei ne sitten muuta soitakkaan. Ja aika hempeilyks on mennyt soittolistat muutenkin.
Romantikkoitkijät #27 Pää on hassu laite, kun se on rikki, niin looginen ajatteluketju heittää häränpersettä.
wavelength
22.09.2005 13:21:42

Mun unelmien radiokanavalta ei tule mitään muuta kuin Alivaltiosihteeriä sekä progea ja jazzia! :)=
En tiedä mistä puhun.
Jormaz
22.09.2005 14:01:45
Ihan sama kunhan Yölinja saadaan takas.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
AP
22.09.2005 14:38:44
Jospa sellainen kanava, jolla toimittajat ihan oikeasti käyttäisivät ammattitaitoaan ja toimittaisivat ohjelmaa. Suunnittelisivat, haastattelisivat, keräisivät tietoa....kyllä mää voisin kuunnella vaikka tunnin speciaalin 80-luvun syntsapopistakin, jos se olisi kunnolla tehty eikä pelkkää hihihihiä. Joku Jake Nyman edelleen varsin hyvää jälkeä. Poppikoulu Radio Suomessa on muuten pirun opettavainen sekin, olkoonkin että on soitastudioon-tyylinen pläjäys.
Niitä aikoja varten, kun olen autossa (usein iltaisin noin 2h/kerta) voitaisiin lainata Radio SUomesta luontoiltaa tai metsäradiota, jotka on hemmetin antoisia kuunnella. Lauantai-illansuuhun Q:lta Koe-eläinpuiston uusinnat ja Yleykköseltä Knalli ja sateenvarjo ja siinä se olisi.
K100 #7 Ärlä #011
wrshredder
22.09.2005 17:02:14
Ihan sama kunhan Yölinja saadaan takas.

Komppaaan!
Pekalla oli hyvää vinkkiä aina.. "no koita nyt pärjätä" " seuraava soittaja.."
Valokaari
22.09.2005 17:46:25

Kuuntelen radiota päivittäin useamman tunnin, koska tinnitus vaimenee kun laittaa taustalle radion soimaan. Ilman iskelmäradioita saattaisivat yöunet jäädä osaltani vähiin.

Mutta pikkuhiljaa on alkanut korpeamaan nuo surullisenkuuluisat soittolistat ja ennen kaikkea niiden suppea valikoima. Eivätkä nämä nykyajan munattomat listahitit, joita kukaan ei muista enää vuoden päästä, ole mitään miellyttävää kuunneltavaa.

Joten jos voisin, niin laittaisin sellaisen radiokanavan pystyyn, mikä soittaisi vain ja ainoastaan kahdeksankymmentäluvun heavy metallia eli kasariheviä, kappaleiden välissä voitaisiin vaikka lukea ääneen otteita M.netin dadailuketjuista, samaan tyyliin kuin mitä Sliippareilla oli levyillään välispiikkejä.

Ehkä sitä ei sitten kukaan muu lisäkseni kuuntelisi, mutta olisipa ainakin edes nykyisistä radiokanavista selkeästi erottuva vaihtoehto.
Rok rok.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)