Dunga 05.03.2007 19:22:38 | |
---|
Soittimista asiaa teemalta, viisiosainen sarja. Ensimmäisessä osassa kitarasta juttua. Osa 1/5: Kun kitara soi. Rock-yhtyeen perustyökalu puntarissa. Haastateltavina mm sähkökitaran kummisetä Les Paul, basisti Bootsy Collins (James Brown/George Clinton) ja Zakk Wylde (Black Label Society). Ridin´ with the Horst. |
heville 05.03.2007 20:56:15 | |
---|
No olihan tuo ihan viihdyttävä, vaikkei siitä mitään oikein käteen jäänytkään. Juontajan äänestä tuli mieleen Fast Shown Jazz Club -heppu. Grrreat! Tämä ei ole allekirjoitus, vaan |
MaD PiAnIsT 05.03.2007 21:00:29 | |
---|
Olisiko ideaa pistää tänne pysyvä ketju tuosta Yle teemasta?? Kun siitä tulee aina monta ketjua, niin vältyttäisiin niiltä. Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
Deep Shadow 05.03.2007 21:09:12 | |
---|
Olisiko ideaa pistää tänne pysyvä ketju tuosta Yle teemasta?? Kun siitä tulee aina monta ketjua, niin vältyttäisiin niiltä. Vaan haittaako tuo? Jos on vaan pelkkä Yle Teema -ketju, niin enpä ole varma tulisiko tuota sitten niin usein vilkaistua. Mun mielestä on ainakin ihan kiva, jos otsikosta näkyy joku mielenkiintoinen ohjelmatieto. Mummun saappaassa soi fox |
Dunga 05.03.2007 21:10:42 | |
---|
Oli ihan hyvä ohjelma juu, mutta ei tosiaan mitään erikoisempaa tarjonnut. Noh, näkypä tissit ja vähän enemmänki jos ei muuta. Ridin´ with the Horst. |
apenaattori 05.03.2007 21:13:23 (muokattu 05.03.2007 21:15:09) | |
---|
Aika diibadaabaa, mutta ihan viihdytävä juttu oli. Basistit saisivat hankkia ihan oman jaksonsa. ;-)
Aika kauniita saundeja taikoivat ne tilumiehet siellä musakaupassa. :-/ http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Joees 05.03.2007 21:17:57 | |
---|
Aika diibadaabaa, mutta ihan viihdytävä juttu oli. Basistit saisivat hankkia ihan oman jaksonsa. ;-)
Aika kauniita saundeja taikoivat ne tilumiehet siellä musakaupassa. :-/ Kyllä Bootsya kelpaa tunkea mihin vaan! On se sen verran äijä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Wahi 05.03.2007 21:51:44 (muokattu 05.03.2007 21:53:14) | |
---|
Se musakauppa kohtaus oli aivan naurettava. Hajosin siinä. Äijät soitti ihan normaalisti ja se selostaja heitti jotain ihan bullshittiä: "...ratkaiseva tekijä on myös soiton voimakkuus" ja sitten siinä zoomaillaan pellesti niitä tyyppejä ihan ku olis kovaki tilubattle käynnissä vaikka äijät soitti ihan rauhassa eikä varmaan ees huomannut toisiaan. Muuten ihan jees. "no ku osaa tiluttaa ni osaa muutki asiat" TheLemon |
Marshallga 05.03.2007 23:02:19 | |
---|
Äh, ohjelma oli jo yli puolessa välissä kun tajusin että tuollanenkin menossa. Sattuuko tuo tulemaan uusintana? |
jra 06.03.2007 00:50:04 | |
---|
Aika haja-ammuntaa ja roiskimista oli. Paljon oli aivan abc-tason juttua ja rautalangastavääntämistä (jopa minulle, vaikka en mikään kitaratietosanakirja olekaan). Välillä ohjelman laatu oli taattua saksalaista kahdeksankymmentäluvun musadokkaria. Muutamista haastateltavista olisi saanut varmasti irti vaikka mitä mielenkiintoista, mutta sitten lässähdettiin taas johonkin juontajan tyhjään heittoon tai muuten latteaan pätkään. Yllätti että dokkarin tuottajana ei ollut joku jenkkien tusinakanava vaan taisi olla eurooppalainen Arte (siitäkö tuo hieman nahkapöksyihin vivahtava flavour?) Teemalta tulee paljon hyvää, mutta välillä tallaista mielenkiintoisesta aiheesta tehtyä höntyilyä (Djangomania viime aikoina, ja varmaan jotain muutakin kun on sellainen olo että pientä pettymystä olisi aina herkun välissä tullut vastaan...kait...joskus...Teemalta?) |
gandar 06.03.2007 11:44:37 | |
---|
Äh, ohjelma oli jo yli puolessa välissä kun tajusin että tuollanenkin menossa. Sattuuko tuo tulemaan uusintana? Perjantaina 23.55 Ceci n'est pas une signature |
Tympee Huttunen 06.03.2007 11:49:24 | |
---|
Eipä tuo mikään perin häävi ollut. Hehkutusta hehkutuksen perään. Wylden osalta hehkutettiin, että "Fanit ovat tulleet keikalle myös nähdäkseen "The Grailin", Zakkin alkuperäisen Bull's Eye-kitaran". Soittopätkät olivat taasen BLS:n dvd:ltä, joissa näytettiin Wylden päätöntä tiluttelua. Parempiakin ja musiikillisempiakin soolopätkiä olisi kyllä olemassa. |
Juzzu 06.03.2007 12:50:05 | |
---|
Soittopätkät olivat taasen BLS:n dvd:ltä, joissa näytettiin Wylden päätöntä tiluttelua. Muutenkin koko dokkari oli jotenkin nopeus-orientoitunut. Aika laimeahko kokonaispaketti ja vähän tuo ainakin antoi kitaroihin aikaisemmin koskeneelle. En oikein tiedä kelle tuo oli tarkoitettu, ummikoillekin antaa varmaan vähän omituisen kuvan. |
apenaattori 06.03.2007 14:18:45 | |
---|
Muutenkin koko dokkari oli jotenkin nopeus-orientoitunut. Pistin saman merkille. Erityisesti jazz-kitaroinnista puhuttiin, rockia sivuttiin ja blues unohdettiin kokonaan. Huono juttu, kun kitaran roolista populäärimusiikkissa puhutaan. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Veikko 06.03.2007 14:32:50 | |
---|
Oli kyllä surkea ohjelma. Odotukset oli aika paljon korkeammalla. "Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno"
(Ef 5:18). |
Jenka 06.03.2007 19:12:17 | |
---|
Joo, todellakin melko tilutus-painotteinen. Alussahan kyllä kehaistiin akustisen herkkyyttä, mutta sitten olikin loppu sähkökitaran ja nopean sormituksen ylistystä. Eipähän siinä mitään, ovathan ne kitaran soittamisen tyylinäyte. Kitaraa soittamattomat joko innostuu tai jättää siihen. Kukapa aloittelija sormittelee heti kuten Les Paul? :) Ja onko se tärkeää edes kaikessa musiikissa. Ja mielestäni dokkarissa oli jotain ihan aiheen ulkopuolelta. Jos tarkasti miettii, niin ehkä siitä jäi hippunen käteen. "We are united, by drifting alone" |
jPekka 06.03.2007 19:41:44 | |
---|
Kukapa aloittelija sormittelee heti kuten Les Paul? :) Noo, kyllä ainakin minä soitan kitaraa aivan kuin minulla olisi käsi halvaantunut - tai kaksikin 8-) Sekavahko ohjelma, joo. Alkupuoli oli oikeastaan jonkinlaisella logiikalla ihan mielenkiintoista polveilua, loppu oli vain polveilua. Ja basson yhdistäminen samaan tuntiin sotki vain lisää. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Joees 06.03.2007 20:36:24 | |
---|
Noo, kyllä ainakin minä soitan kitaraa aivan kuin minulla olisi käsi halvaantunut - tai kaksikin 8-) Sekavahko ohjelma, joo. Alkupuoli oli oikeastaan jonkinlaisella logiikalla ihan mielenkiintoista polveilua, loppu oli vain polveilua. Ja basson yhdistäminen samaan tuntiin sotki vain lisää. On muuten herra LP kova mies. Säännöllisesti vetää jamit pystyyn vaikka ikää riittää ja kädet ottanut osumaa aika rankasti. Ei se ihan paskasti vetäny. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |