Aihe: Yle Teema - laatudokumentteja tärkeistä aiheista
1 2
guitarmonkey
11.01.2006 19:06:26 (muokattu 11.01.2006 20:38:55)
Yle Teema välittää meille laatudokumentteja tärkeistä aiheista

http://www.yle.fi/teema/dokumentit/historiadokumentti/id4597.html

Tätä ei käsitelty lainkaan peruskoulun historiankirjoissa. Oli vaan Pähkinäsaaren rauhaa ja semmosta.
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän.
mathias
12.01.2006 17:30:11
Noista digikanavista YLE Teema on kyllä kevyesti mielenkiintoisin. Juurikin tuon dokumenttitarjonnan takia. Tosin tämä kyseinen dokumentti meni ohi.
randy
12.01.2006 18:33:45
Plussaa Ylelle. Vihdoinkin jotain meikäläistäkin kiinnostavaa tv-antia. Pitäisi varmaan ostaa se perhanan boxi.
Kitara on jazz-musiikissa aivan turha soitin.
aikavaikea
26.04.2006 09:36:12
Otsikkoon hyvinkin sopivasti tänään Teemalla alkaa suomalaisen musiikkivideon historiaa käsittelevä kolmiosainen sarja.

Osa 1 - Keskiviikkona 26.4. klo 20.00, uusinta su 30.4. klo 18.00
Miksi Jeesus näyttää niin tutulta? Mitä J. Karjalainen raaputti tyhjässä junanvaunussa? Olivatko Bogart Co:n pojat tosissaan? Suomalaisen musiikkivideon historian ensimmäinen osa kertoo mitä yhtäläisyyttä on keskiaikaisilla kirkonmenoilla ja suomalaisella musiikkivideolla.

Osa 2 - Keskiviikkona 3.5. klo 20.00, uusinta su klo 18.00
Suomalainen musiikkivideoteollisuus syntyy Listan, Muuvin ja Jyrkin avulla. Mediakouluissa kasvaa uusi nälkäinen sukupolvi, joka raivaa tietä myös suomalaisen popmusiikin nousulle.

Osa 3 - Keskiviikkona 10.5. klo 20.00, uusinta su 14.5. klo 18.00
Suomalaiset musiikkivideot saavat suurimman yleisönsä suomalainen popmusiikin maailmanvalloituksen myötä mutta yllättäen globalisaatio syökin videontekijöiden työtilaisuudet. Missä nyt mennään?

Lisää tuolta: http://www.yle.fi/etusivu/ohjelmaop … yte31034748813&l=f&mode=www

Tänään myös maininnan ansaitsee samalla kanavalla dokumentti Santtu Karhusta sopivasti ennen tuota videodokkaria.

Itsepäinen muusikko on tehnyt Talvisovat-yhtyeensä kanssa "tuulesta temmattua luomumusiikkiaan" liki viisitoista vuotta, eikä suostu vieläkään kumartamaan kulttuurin valtavirtoja.

http://www.yle.fi/teema/dokumentit/id6814.html
Itse olen itseni juonut.
Sanonut kyllä,
haluan vielä.
aikavaikea
26.04.2006 20:01:19 (muokattu 26.04.2006 20:02:03)
Tänään myös maininnan ansaitsee samalla kanavalla dokumentti Santtu Karhusta sopivasti ennen tuota videodokkaria.

http://www.yle.fi/teema/dokumentit/id6814.html

Oli vaikuttava puolituntinen. Tuollaisia santtukarhuja kun olisi vaan enemmän. Liikutuin.

E: Niin uusinta tulee ensi tiistaina. Katsokaa!
Itse olen itseni juonut.
Sanonut kyllä,
haluan vielä.
Mechanizm
26.04.2006 20:09:20
Oli vaikuttava puolituntinen. Tuollaisia santtukarhuja kun olisi vaan enemmän. Liikutuin.
E: Niin uusinta tulee ensi tiistaina. Katsokaa!

Kiitos ilmoituksesta, täytyy yrittää muistaa katsoa. Olisi jo varmaankin korkea aika hankkia boksi itselle ettei aina tarvitse kaverille mennä. Kerran Talvisovat näin livenä ja se oli hieno keikka.
Elämä on keskinkertainen näytelmä, jonka viimeinen näytös on surkeasti kirjoitettu
aikavaikea
27.04.2006 07:26:31
Olisi jo varmaankin korkea aika hankkia boksi itselle ettei aina tarvitse kaverille mennä.

No olisi kyllä. Oikeesti, vallan toimivia halpa-Philipsejä yms. saa jo muutamalla kympillä. Senhän tienaa kun jättää kaljat ja kebabit väliin yhdeltä illalta. Ja on riemua hiukan pidemmäksi aikaakin. Teema alkaa olla mun suosikkikanava tätä nykyä. Hyvä se on ollut, mutta tuntuu että edelleen vaan parantaa.
Itse olen itseni juonut.
Sanonut kyllä,
haluan vielä.
V1lleK
27.04.2006 09:26:55
Onneksi on yle! Muuten en kyllä televisiolupaa maksaisi enkä telkkua edes tarvitsisi.
Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja.
bedlam
27.04.2006 09:34:38 (muokattu 27.04.2006 09:35:59)

Teema on kyllä huippukanava. Lähes aina kun kanavalle kääntää, siellä on jotain mielenkiintoista menossa. Hyviä kulttileffojakin tulee.

Onneksi on yle! Muuten en kyllä televisiolupaa maksaisi

Eikäpä silloin tietty tarvisikaan maksaa.
http://www.mikseri.net/kiasma
Mechanizm
27.04.2006 11:13:12
No olisi kyllä. Oikeesti, vallan toimivia halpa-Philipsejä yms. saa jo muutamalla kympillä. Senhän tienaa kun jättää kaljat ja kebabit väliin yhdeltä illalta. Ja on riemua hiukan pidemmäksi aikaakin. Teema alkaa olla mun suosikkikanava tätä nykyä. Hyvä se on ollut, mutta tuntuu että edelleen vaan parantaa.

Juu, eihän nuo kalliita ole. Olen vaan pantannut hankkimista kai sen takia ettei tulisi teeveetä tuijotettua turhaan. Kotona katselen tvtä varmaan muutaman tunnin kuukaudessa. Mutta näyttäisi Teeman tarjonta olevan sen verran laadukasta, että hankintaan menee.
Elämä on keskinkertainen näytelmä, jonka viimeinen näytös on surkeasti kirjoitettu
V1lleK
27.04.2006 11:49:40
Eikäpä silloin tietty tarvisikaan maksaa.

Aivan :)
V1lleK
27.04.2006 11:50:49 (muokattu 27.04.2006 11:52:59)
Aivan :)

E: Ja se digisovitinkin tuli hankittua erityisesti YleTeeman takia.

E2: Pahus. Nyt on kyllä häiriöitä yliskamarissa, kun ei osaa enää oikein muokatakaan.
aikavaikea
18.05.2006 08:56:39
Pannaanpa tietoa tällekin osastolle. Kirjoitin tuonne rokkiosaston Martikais-ketjuun seuraavaa: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=5190092
"I am familiar with forty-two different impressions left by tires. This, as you perceive, is a Dunlop, with a patch upon the outer cover. Heidegger's tires were Palmer's, leaving longitudinal stripes." - Sherlock Holmes
Veikko
18.05.2006 17:57:27
Teemaltahan pitäsi alkaa uusi sarja, jossa joku "legendaarinen" orkesteri/artisti soittaa livenä jonkin oman levytyksesnsä. Mukana on ainakin Apulanta, Eput ja Dave Lindholm, joka esittää Aino-levynsä jousineen päivineen. Ylöjärvellä, Akun Tehtaalla soittelevat.
"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja
thescientist
19.05.2006 09:02:24
Tänään dokkari Charles Bukowskista, pakko katsoa.
Following you across the interstate walking away, I'LL FIRE ON Kuunneltua Romantikkoitkijät #30
Juuho
19.05.2006 20:02:36
Teemaltahan pitäsi alkaa uusi sarja, jossa joku "legendaarinen" orkesteri/artisti soittaa livenä jonkin oman levytyksesnsä. Mukana on ainakin Apulanta, Eput ja Dave Lindholm, joka esittää Aino-levynsä jousineen päivineen. Ylöjärvellä, Akun Tehtaalla soittelevat.

Mistä tällaista kuulit? Vaikuttaisi todella mielenkiintoiselta
Veikko
19.05.2006 23:38:32
Mistä tällaista kuulit? Vaikuttaisi todella mielenkiintoiselta

http://www.cinemasf.net/view.shtml?tti_musa/0222
Jytäurpo
20.05.2006 00:07:16
Tänään dokkari Charles Bukowskista, pakko katsoa.

Tämä dokumentti oli loistava.
Veikko
26.05.2006 12:20:21
Tänään tulee seuraavanlainen ohjelma:

21:00 Rockin klassikkolevyt: Fleetwood Mac

Fleetwood Mac: Rumours 1977. Rockin historian merkittävien levyjen synty vaihe vaiheelta - äänessä myös taustajoukot. Stereo.
aikavaikea
26.05.2006 12:23:17
Tämä dokumentti oli loistava.

Saakeli, tuohan on mulla vielä nauhalla katsomatta! Kiitos Veikolle ketjun nostosta. :-)
"Money get back / I'm all right, Jack / Keep your hands off my stack / New car / Caviar / Four star daydream / Think I'll buy me a football team."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)