Aihe: Tenavatähti
1 2
Bluesmies
27.09.2007 19:27:49 (muokattu 27.09.2007 19:48:45)
http://www.youtube.com/user/Matapoliisit

Tuossa kaikki tenavatähtien finaaliesitykset. Loistavaa kamaa! Kyllä noista lähes jokaisen muistaa. Melkoinen nostalgiapaukku. Mites muille kolahtaa?

Joitakin mieleenpainuvia voisin nostaa esille.

Vuosi 1990:

Daralee - ja VARSINKIN ne taustalaulajat. Hoho.

Vuosi 1991:

Matias Sassali - melkoinen biisivalinta

Laura Kemppinen - loistavat korografiat ja muutenkin hyvä meno.

Vuosi 1992: Legendaarinen vuosi.

Antti Pääkkönen - kaikkien aikojen tenavatähti?

Reetta Jakkula - kannel!!

Vuosi 1993:

Juha Roms - itsetehty biisi, siitä plussaa, mutta jaksaa kyllä naurattaa.

Krista Pylkkö - unohti sanat totaalisesti, mutta kokos hyvin itsensä, ku biisi aloitettiin alusta.

Isabella Virtanen - en tiedä miksi jäi mieleen, mutta jotenkin positiivinen meno.

Vuosi 1994:

Anu Salminen - hyvät biisivalinnat ja muutenkin hyvä meno.

Lauri Kaivosoja - ehkä kaikkien aikojen käsittämättömin esitys. Ilmeet ja välitanssi aivan totaalisen ässiä hihasta.

Vuosi 1995:

Annika Siltaniemi - varsinkin 2. esityskappale Kuljen lapsuuteni päiviin oli kiva veto.
jp8000
27.09.2007 21:54:23

Mikä kosketinsoitin on tuossa "vahanukke" videossa? Tunnistaako joku ihan äänen perusteella
Ethnicolor or OK, do it fast many times a day makes me happy.
stickyfinger
27.09.2007 23:26:17
Löysinpä työkaverin esiintymiset tuolta, hehe. Olin kyllä tietoinen henkilön "tenavatähtimenneisyydestä", mutta nytpä tulee ihan videotkin nähtyä.
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
Exhausted
28.09.2007 10:43:08 (muokattu 28.09.2007 10:44:06)

Vuoden 1990 finaalin LP:tä tuli pienenä kuunneltua kovasti, se vuosi on jotenkin jäänyt hyvin mieleen. Joku laulaa Sealed with a Kissin, joka oli siihen aikaan suosikkibiisini.

Sen sijaan yhteen noista tuossakin mainituista entisistä tenavatähdistä tutustuin pari vuotta sitten silloisen tyttöystävän kautta. En tietenkään tavatessa heti muistanut nimestä, mutta jälkeenpäin tuli varsinainen ahaa-elämys...ei tainnut se tyttö kyllä kovin lämmöllä muistella julkkis-aikojaan :)
Epämuusikko
28.09.2007 11:57:54
Useampi tuttu oli tuolla aikoinaan kääntymässä. Muutama taisi finaaleihinkin joutaa. Jakkulan kanssa tuossa pari viikkoa sitten nauhoiteltiinkin :)
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Deep Shadow
28.09.2007 12:34:04 (muokattu 28.09.2007 12:37:55)
Eikä sovi unohtaa Timo Turusta: "Minä olen muistanut..." ja Konsta Hietasta: "Daa daa, daa da daa da."
Mummun saappaassa soi fox
HaloOfFlies
28.09.2007 13:35:35

Eikä sovi unohtaa Timo Turusta: "Minä olen muistanut..." ja Konsta Hietasta: "Daa daa, daa da daa da."

Juu. Jälkimmäinenhän pelaa nykyään Veikkausliigaa FC Lahden riveissä.
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
Deep Shadow
28.09.2007 13:37:37

Kas. Tätäpä en tiennytkään. Palloahan Konsta potki jo tenavatähtiaikanaankin. Urheilija siitä sitten tuli eikä laulaja :D
Mummun saappaassa soi fox
HaloOfFlies
28.09.2007 13:39:37 (muokattu 28.09.2007 13:42:56)

Kas. Tätäpä en tiennytkään. Palloahan Konsta potki jo tenavatähtiaikanaankin. Urheilija siitä sitten tuli eikä laulaja :D

Pari viikkoa sitten tuli Urheiluruudussa kooste FC Lahden pelistä, jossa Konsta Hietanen oli ratkaisijana, teki ottelun ainoan maalin
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
sticky fingers
28.09.2007 13:42:58
Tuo 1992 vuoden A.Päkkösen itsetekemä biisi ei kyllä loppujen lopuksi häpeä tuossa yhteydessä ollenkaan. En tiedä minkä ikäinen Antti tuossa on, mutta hieno biisi kuitenkin...

"...minkäs teet, oon rillipää. Enhän muuten sua mä nää...."

Mahtavaa!

-sf
"tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..."
HaloOfFlies
28.09.2007 13:47:43 (muokattu 28.09.2007 13:48:30)

Eikö Leif Lindgreniä muista kukaan? Itselle jäi se lauluääni aika hyvin muistiin.
Alpha
28.09.2007 14:02:12
Olikos Tenavatähti vai mikä, mutta koneelta löytyy Anja Niskasen laulama "Ollaan hiljaa vain"...

Muistaakseni voitti jonkin kilpailun tuolla kappaleella.
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike M.A.C.H.O. #20 -> Come on you piece of shit. Fly or die.
Simo78
28.09.2007 14:16:23

On se siellä edustuksessa jo ainakin toista vuotta. Ja nykyään taitaa olla jo melkein vakio avauskokoonpanossa. Ei ollenkaan mikään turha jätkä fudiksessa, noista näyttelijä hommista en nyt sano mitään...
HaloOfFlies
28.09.2007 21:48:49 (muokattu 28.09.2007 21:58:18)

Tenavatähtihän oli aikanaan myös Jonna Tervomaa. Minttu sekä Ville ja mitä muita niitä nyt olikaan. Jonnan nykyuran tietävätkin kaikki.

Itse pidän Jonnaa kaikkien aikojen tenavatähtenä, vaikka hän nousikin pinnalle ennen kuin tuo kilpailu alkoi.
Alpha
28.09.2007 21:51:37
Tenavatähtihän oli aikanaan myös Jonna Tervomaa. Minttu sekä Ville ja mitä muita niitä nyt olikaan. Jonnan nykyuran tietävätkin kaikki.

Täältä löytyy Jonnan ensimmäinen levy hyllystä. Harmi vain, että tällä hetkellä ei ole lp-soitinta.
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike M.A.C.H.O. #20 -> Come on you piece of shit. Fly or die.
sellisti
28.09.2007 21:53:46
Eikö Leif Lindgreniä muista kukaan? Itselle jäi se lauluääni aika hyvin muistiin.

Lefa oli symppis. Liljankukka jäi mieleen kyllä, ja se vibrato..! :) Telkkaristahan tuli joskus dokumentti Lindgrenistä kun se oli jotain kymmenen vuotta vanhempi, ja musiikin parissa se muistaakseni edelleen puuhaili.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
HaloOfFlies
28.09.2007 22:16:22

Haa! Löysinpä tuolta yhden kaverini, pitääpä maanantaina kuittailla asiasta.

http://kotisivu.suomi.net/tenavatahti/ - tuolta näkee kaikki osallistujat
Heissi
29.09.2007 02:10:34 (muokattu 29.09.2007 02:16:23)
Kuka oli se adhd joka veti Apinaorkesterin? Se oli paras. (Saatto kyllä olla Karuselli-aikakautta jo)

EDIT: Löytyi, "Lauri Kaivosoja". 94 oli aika kova vuosikerta.

EDIT2: HOHO, '95 kisaamassa oli itse IND-X:n RENE!!! (vai eikös toi ny sama jätkä oo...?)
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M
Ahmir
29.09.2007 09:39:28
Erittäin härskiähän täsonse, että Seppo Hovi näyttää edelleen aivan samalta.! Aika ja muuttuva muoti näkyy kaikissa muissa paitsi Sepossa, joka on aina yhtä tylyn cool. Noi lapset joko tulkitsee ihan hulluna tai sitten se tulkinta on siinä ei-tulkinnassa. Tulkinta ei-tulkinnassa on siis tulkintaa lähes Timo Tulkkimaisesti.
Hiljaisuus on kukka.
Bluesmies
29.09.2007 12:08:32
Tulkinta ei-tulkinnassa on siis tulkintaa lähes Timo Tulkkimaisesti.

Kuka vittu on Timo Tulkki?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)