zernobyl 19.03.2008 03:11:26 (muokattu 19.03.2008 03:21:11) | |
---|
|
JPQ 19.03.2008 03:42:10 | |
---|
Jaaha jälleen ihminen joka käytti jotain sen sukuista mitä omistan.:( PS. rauha hänen sielulleen. |
Manuel Pyrhullo 19.03.2008 04:58:54 | |
---|
Yksi niistä ensimmäisistä scifi-kirjailijoista joiden teoksia luin ja ymmärsin. Lukemisharrastukseni alullepanijoita, siis. Kiitos hyvistä hetkistä. |
Juzzu 19.03.2008 08:14:27 | |
---|
Hyviä kirjoja kirjoitti, teininä tuli noita luettua kosolti. Kepeitä. |
aikavaikea 19.03.2008 08:33:39 | |
---|
Hyviä kirjoja kirjoitti, teininä tuli noita luettua kosolti. Kepeitä. Samoin sanoin jätän jäähyväiset. "Toivon vaan, että törmään aikakoneeseen joka veis mut aikaan toiseen missä ei tarttis pohtia kaikkea arkista vaan vois ettiä totuutta Arthur C. Clarkista" What do you think you're doing? That's no way to treat an expensive musical instrument! |
Hohhoijaa 19.03.2008 09:11:30 (muokattu 19.03.2008 09:14:05) | |
---|
Kevyet mullat... tullut muutamia hienoja kirjoja hältä luettua. |
Notefix 19.03.2008 10:07:54 | |
---|
Suuri suosikkini oli hän. RIP "Layers of layers of shit!" |
mr_b 19.03.2008 11:43:11 | |
---|
Huono päivä, ensin Jyräys, sitten Clarke. RIP Softer, worse, slower, weaker. |
Invader 19.03.2008 18:51:23 | |
---|
RIP. Rama-sarja on edelleen jotain uskomatonta. Tai sitten ei.. |
juuso a 19.03.2008 19:26:47 | |
---|
Eipä ole tullut tutustuttua tuotantoon, mutta voisi olla nyt viimeistään aika. Mikähän häiskän kirjoista kannattaisi lukea näin aluksi? Grissom tietää kaiken |
Invader 19.03.2008 19:35:16 | |
---|
Eipä ole tullut tutustuttua tuotantoon, mutta voisi olla nyt viimeistään aika. Mikähän häiskän kirjoista kannattaisi lukea näin aluksi? Lapsuuden loppu eli Childhoods End. Sen jälkeen toi Rama-sarja alusta loppuun. Tai sitten ei.. |
NHR 19.03.2008 19:54:20 (muokattu 19.03.2008 20:01:01) | |
---|
No voi paska, tykkäsin kyllä aikoinaan kovasti miehen kirjoja lukee ja niitä tv-sarjojakin kattella, mikä sen sarjan nimi nyt olikaan, missä oli niitä semmosia kristallikalloja siinä tunnarissa? Just ei kauaakaan sitte noita JuuTuubista kattelin... E: No vaikka tossa ois jonku sarjan jakson alku, lisää löytynee sieltä related-linkeistä, jos joku haluu kattella: http://www.youtube.com/watch?v=BrfAABTp9js Vaikka saihan se jo toki pitkän elämän elää, ettei sillai mikään jymy-ylläri ollu kyllä, mut aina nää "lapsuuden sankareitten" kuolemat kumminki pistää vituttamaan. "It's really something other than else!" |
jPekka 19.03.2008 22:14:08 | |
---|
Lapsuuden loppu eli Childhoods End. Soon hieno. Sen jälkeen toi Rama-sarja alusta loppuun. Itse suosittelisin sarjan ensimmäistä kirjaa "Uhka avaruudesta", mutta en kyllä voi puhtain omintunnoin suositella mitään muuta siitä, öh, "sarjasta". Eka on eheä, kokonainen ja kierolla tavalla kaikkea selittelemätön teos, paljon myöhemmin kirjoitetut jatkot ovat tylsää selittelyä asioista joita ei olisi missään nimessä pitänyt ruveta selittelemään. Jaa, oli niissä joku tylsä ja kaavamainen seikkailujuonikin. Novellikokoelma "Tähtiaika" on minun ehdoton ykkössuosikkini. "Selene 1" on hyvä jännärihkö romaani. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Invader 19.03.2008 23:18:55 | |
---|
Itse suosittelisin sarjan ensimmäistä kirjaa "Uhka avaruudesta", mutta en kyllä voi puhtain omintunnoin suositella mitään muuta siitä, öh, "sarjasta". Eka on eheä, kokonainen ja kierolla tavalla kaikkea selittelemätön teos, paljon myöhemmin kirjoitetut jatkot ovat tylsää selittelyä asioista joita ei olisi missään nimessä pitänyt ruveta selittelemään. Jaa, oli niissä joku tylsä ja kaavamainen seikkailujuonikin. Novellikokoelma "Tähtiaika" on minun ehdoton ykkössuosikkini. "Selene 1" on hyvä jännärihkö romaani. Nojoo, minoon vähän onneton näitä kirjoja arvostelemaan kun lukemani kirjat voi melkein laskea sormilla ja varpailla. Rama II:sta mulla on hyvät muistot, näin tarkemmin kun muistelen niin ei se kolmas osa järin tyydyttävä tosiaan ollut. Mutta tuo Lapsuuden loppu. Viimeisen sivun tuosta kirjasta lukiessani ihmettelin vieläkin miten helkkarissa kirja voi tehdä näin syvän vaikutuksen. Se loppu on jotain huimaavaa. Paras kirja jonka olen lukenut. Tuo ei tosin sano paljoa minun tapauksessani mutta kuiteskin. Tai sitten ei.. |
blackmore81 20.03.2008 00:05:17 (muokattu 20.03.2008 00:06:25) | |
---|
No voi perhana. Yksi hienoimmista Sci-fi-kirjailijoista on poissa. Olihan miehellä jo kuitenkin ikääkin kohtuullisesti takana, joten ei tämä nyt ihan yllätyksenä tullut. Onhan noita miehen kirjoja jokunen tullut luettua. Pitää varmaan Arthurin kunniaksi käydä kirjastosta hakemassa joku miehen kirjoista lainaan. R. I. P. What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about |
sub zero 20.03.2008 11:31:31 (muokattu 20.03.2008 11:33:00) | |
---|
Clarke ja musiikki? Clarke on tehnyt jotain yhteistyötä Jarren kanssa, Oldfield on julkaissut Clarken kirjan pohjalta levyn ja Hendrixin keskeneräisen levyn nimi on viittaus Clarken ensimmäiseen romaaniin kirjoista hyviä on ollu ainakin city and the stars, songs of the distant earth, imperial earth, fall of the moondust, deep range ja rendezvous with rama. lapsuuden loppua en ole lukenu. huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
Notefix 20.03.2008 11:36:24 | |
---|
Novellikokoelma "Tähtiaika" on minun ehdoton ykkössuosikkini. " Se on kyllä meikänkin suuri suosikki. Kyseisessä kirjassa tulee monta kertaa sellainen "sense of wonder" fiilis, jota aika harva kirjoittaja tai leffantekijä saa aikaiseksi. Lapsuuden loppu on toinen hieno kirja. Sääli vaan että Suomeksi ei taida enää olla mitään hyllyissä. "Layers of layers of shit!" |
Jägermeister 20.03.2008 16:06:29 | |
---|
Oho, kylläpä lähtee tiuhaan tahtiin merkittäviä ihmisiä. Kunnioitettavaan 90 vuoden ikään pääsi vanha suosikkini. En tosin ole enää vuosiin herran kirjoja lukenut. Avaruusseikkailu 2001 teki (kirjana) suuren vaikutuksen meikäläiseen joskus villeinä teinivuosina. Ja monet muut klassikot, Lapsuuden loppu, Maan valo ym. ! |