Aihe: Tulkintaa 1 | |
---|---|
![]() 22.08.2003 18:35:06 | |
Eli topicin tarkoituksena on tulkita lyriikota. Tulkinnan ei tarvitse olla se ainoa ja oikea, sillä on mielenkiintoista nähdä minkälaisia tulkintoja ihmisillä on lyriikoista. Aloitan itse: Timo Rautiainen & trio niskalaukaus - hämmennys ja viha Katsoisin että tämä biisi kertoo teini-ikäisestä, joka luulee olevansa aikuinen/kovis. vielä ole ei selvinnyt, miksi lapaseni roikkuu alla hihansuun lailla niiden hakaneulojen jotka kiinnittävät heijastimen viereen lapaluun Tämä voisi tarkoittaa että hän on vasta lapsi/teini. jokin ajaa minut sängystä ylös vaikka täydenkuun aika mennyt on menojaan Jokin muu kuin täysikuu ajaa hänet ylös sängystä. Pennuthan aina valittavat nukkumaan menosta ja sydän hakkaa kuinka se jaksaa viedä sinne, missä aamu tekee tuloaan Paha mennä sanomaan mitään. Ehkäpä tähän liittyy jokin jännityksen haku tai vastaava. miksi seison selkä menosuuntaan elämäni liukuhihnalla ja kun katson sitä, mistä tulin niin muistelen usein pahalla mietin, mitä ilman jään mitä häpesin ja kenet petin miksen iloitse siitä, mitä sain miksi aina suren: tuonkin menetin Teini-angstia. *ensimmäinen säkeistö uudelleen* mutta olen kyllin vanha lukemaan kuolinilmoitukset sarjakuvien sijaan Tämä voisi viitata siihen että hän luulee olevansa jotain muuta kuin mitä on. aina en tiedä, mistä minä pidän mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan sinun täytyy tietää mitä vihata sinun täytyy tietää ketä totella Tästäkin on paha mennä sanomaan mitään PS: Sanokaa jos tästä on jo topikki. Haku on poissa käytöstä, ja silmäilin 4 sivua taaksepäin ja tein satunnaisia sissi iskuja jonnekin 17-25 sivuilla ja en huomannut tällaista ketjua. Pahoittelut o etukäteen jos menin tyrimään. | |
![]() 22.08.2003 18:49:32 | |
Heh, älä nyt ole niin ankara itsellesi. lunta joka suuntaan eikä tietä missään minä olen palaamassa sinne mistä lähdin ja siellä makaa kalpeana poika jonka suusta valuu lapsen henki veteen Hui, enhän mä edes uskalla tulkita noita CMX:iä. sikiöt jäätyvät kohtuihin ja rakkaus elämään kuolee | |
![]() 22.08.2003 19:00:10 (muokattu 22.08.2003 19:01:51) | |
Täähän on hyvä aihe. Voisin tähän pari pistää Esim. Metallican - Disbosable Heroes: Body fill the fields i see, hungy heroes end No one to play soldier now, no one to pretend Running bling trough killing fileds, bred to kill them all Victim of what said should be a servant ´til i fall Eli tosta huomaa jo että toi kertoo sodasta. Metallica - Master of puppets: Come crawling faster obey your master your life burns faster obey your master tossa huomaa että biisi kertoo huumeista ainakin tosta että "elämäsi palaa nopeammin". Ja kertosäkeestäkin: Master of puppets im pulling your strings Tvisting your mind and smashing your dreams Blinded by me you cant see a thing Just hear my name cause ill hear you scream master master Tosta viimestään huomaa kun sanotaan että vedän naruistasi eli ohjaa häntä, seikoitan mielesi tuhoan unelmasi. Sitten vaikka Iron maidenin Run to the hills: White man came across the sea He broughs us pain and misery Sitten kertosäe: Run to the hills run for your life Noista ainakin huomaa että biisi kertoo intiaaneista joita amerikkalaiset on tulossa tappamaan ja valtaamaan heidän maitaan. Noi kaikki sanat on vedetty ulkomuistista joten virheitä voi olla. Niin vielä yks juttu jos joku tietää mistä Metallican Battery kertoo niin sanoo mulle.=) Turpaan ottaminen on taitolaji! | |
![]() 22.08.2003 19:53:48 (muokattu 22.08.2003 19:54:20) | |
Noista ainakin huomaa että biisi kertoo intiaaneista joita amerikkalaiset on tulossa tappamaan ja valtaamaan heidän maitaan. Tai itse asiassa kirotut eurooppalaiset. Merten takaahan he tulivat, tuoden mukanaan mm. 'sivistyksen' (eurooppalaisten omasta näkövinkkelistä) ja tauteja. Niin vielä yks juttu jos joku tietää mistä Metallican Battery kertoo niin sanoo mulle.=) Battery = pahoinpitely. Nuff said? Ei hyvyys saavu huutaen; se kulkee hiljaa kuiskaten. - Eino Leino, "Hyvyys" | |
![]() 22.08.2003 20:06:37 | |
Tai itse asiassa kirotut eurooppalaiset. Merten takaahan he tulivat, tuoden mukanaan mm. 'sivistyksen' (eurooppalaisten omasta näkövinkkelistä) ja tauteja. Joo on varmaankin noin päin Battery = pahoinpitely. Nuff said? Joo kiitos. Olenpas tyhmä.=) Turpaan ottaminen on taitolaji! | |
![]() 22.08.2003 21:32:01 | |
Hui, enhän mä edes uskalla tulkita noita CMX:iä. Noista CMX:n tulkinnoista saisi varmaan oman topicin... Mutta hieno aihe joka tapauksessa.. Tällaista olen odottanut. Nyt täytyy vaan miettiä minkä tulkinnan tänne pistän... ~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~ | |
![]() 22.08.2003 21:53:06 | |
Yö: Kuorotyttö Sanat: Jussi Hakulinen Taas sunnuntaiaamu saa sut liittymään joukkoon harmaaseen Kirkonkellot sua johdattaa, kun parvelle saavut sä valkoisen kaapusi taa Nyt olet siinä, vaikka kukaan sua siinä ei nää Ujo tyttörukka, joka pelkää elää sellaisena kuin oikeasti on. Ihmiset näkevät hänet samanlaisena tyttönä kuin kaikki muutkin… Tyttö toivoisi, että uskaltaisi elää omana itsenään, mutta eipä hän vaan uskalla… Taas valkoisen pilven taa jää aurinko vuoroaan odottamaan Se pelkää tätä maailmaa, sen hiljaista ääntä ei joukosta voi erottaa, sillä jäänyt oot elämässäs huoneeseen yksinäiseen Vai jouduitko kellariin jonne valoa ei näy, ei siellä valoa näy Sama teema jatkuu… Tyttö on valkoisen kaapunsa takana ikään kuin turvassa. Siinä hän on kaikkien nähtävänä, mutta kukaan ei kuitenkaan näe, mikä tuo tyttö pohjimmiltaan on. Sisimmässä palaisi halu kertoa kaikille, mutta uskallus ei riitä. On yksinäistä olla erilainen kuin muut, jos ei kenellekään uskalla kertoa. Hei kuorotyttö minne laulusi jää Taivaan tuuliin se parvella taas häviää, jos et jaksa sä pois esirippua nostaa, joka peittää sut katseilta niinkuin sua ei ehkä olisikaan Hei kuorotyttö miksi laulun mä teen siitä pääsi kun työnnät sä pensaaseen Ehkä tahdoin vain näyttää ettet onnistukaan sä maailman kaikilta katseilta piiloutumaan Sama vahva tunnetila jatkuu. Laulun kirjoittaja yrittää antaa tytölle rohkeutta olla oma itsensä ja voimaa nostamaan ”esiripun” peittämästä hänen todellista minäänsä. Tytön sisintä vaivaa jatkuva ahdistus siitä, että hän elää koko ajan tietynlaista ”roolia” peittäessään todellisen luonteensa. Hänen hento laulunsa on aivan kuin kaikkien muidenkin tyttöjen laulu, vaikka hän varmasti haluaisi huutaa, että ”antakaa minun olla sellainen kuin oikeasti olen”. Sun edessäs seisoo hän, joka saa sun sydämes läpättämään Kai tahtoisit enemmän, kuin "Hyvää huomenta, mitä tänään lauletaan?", mutta olet vain hänelle ääni hiljainen Ääni niin hiljainen, ettei sitä kuulla voi Kukaan kuulla ei voi Nyt päästään sitten varsinaiseen ytimeen… Alussa kirkonkellot johdattivat tytön kirkon parvelle kuoroon laulamaan. Ja miksi tyttö sinne aina uskollisesti menee? Tyttö on rakastunut kuoron naisjohtajaan… Eli tyttö on lesbo. Kuorossa tyttö saa olla lähellä rakastamaansa henkilöä ja se tuo tytölle edes jonkinlaista lohtua. Tyttö vaan kaipaisi vastarakkautta… Mutta eihän kuoronjohtaja edes tiedä, että tyttö on rakastunut häneen. Kun tyttö pelkää niin paljon… Hei kuorotyttö... Ja viimeisen virren jälkeen pois parvelta äänet katoaa Palaat huoneeseen yksinäiseen, jonka ovea viikkoon taas auki et sä saa Hei kuorotyttö... Tyttörukka ei voi peloilleen mitään, vaikka laulun kirjoittaja hänelle rohkeutta koittaa antaakin... Hän haluaisi kertoa rakkaalleen olevansa rakastunut, mutta ei uskalla. Hänelle ei jää muuta mahdollisuutta kun kiduttaa itseään viikon ajan, kunnes taas pääsee lähelle rakkaintaan…. ~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~ | |
![]() 23.08.2003 12:13:20 | |
tuossa batteryssa meni aikanaan kauan. sitte kaveri kävi jenkkilässä ja kerto, että siellä oikeudessa jos kaveri on syytettynä pahoinpitelystä niin sen oikeudellinen termi on Battery. Herää vain kysymys, että mitenkäs sitten, kun joku pahoinpitelee toisen patterilla? ".... your honor. I assure to you that this man here performed a battery with battery...." *snuf* piste | |
![]() 23.08.2003 15:21:24 | |
Ohhoh, nyt kun mietin niin aika monet Metallican biisit vois kertoo huumeista, kuten Fade To Black tai Leper Messiah... Jos vielä tarkemmin mietin niin voisin sanoa että kaikki rakkauslaulutkin kertovat huumeista! Nyt sekoan You Fucking Suck | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)