Aihe: Viikonlopun tuotto! 1 2 | |
---|---|
![]() 05.03.2004 19:12:40 | |
Tänne kirjoittakaa kaikki runot, sikermät, lyriikat, mitkä tulevat mieleenne juuri nyt, kun istutte siinä ruudun edessä. Mä; missä on elämä sen varjot näkyvät selkeinä viivoina kasvoissasi. harmaus on sekoittunut usvaan selkeät ääriviivasi veressä, johon elämä on sekoittunut selkeinä viivoina. kasvoissasi ikuinen elämä "-Olet viimeinen tikkumakkara!!" -Lillianna | |
![]() 05.03.2004 19:17:20 | |
Maisema on muuttunut yön aikana Naapurit muuttaneet Pellolla on mustaa usvaa Puhelinlangoilla lintujen luita Taivaanrannassa kajastaa Sykkivää valoa Kylänraitti katoaa Uppoaa valkeaan Eilen aioin soittaa sinulle Rakkauteni tunnustaa Mutta väsymyksen edessä Huomiseen lykkäsin "Look behind you, a three-necked guitar!" | |
![]() 05.03.2004 21:30:09 | |
miten niin tuskainen sinä kysyt miten niin yksinäinen onhan sinulla minut vai ajatteletko muka sinäkin jotain ajatteletko maailman menoa turhia kuuluisuuksia lieviä pahoinpitelyjä leviävää aidsia mutta sinähän olet vasta pieni mutta miten voit tuhlata lapsuutesi miksi murehdit "-Olet viimeinen tikkumakkara!!" -Lillianna | |
![]() 05.03.2004 22:57:12 | |
Onko se nyt se hä? TUHANNET sielut KIRRJOITTAVAT nimiään historiaan.... samalla aikaa kun TUHANNET ellei MILJARDIT sielut ajavat LIIKENNEYMPYRÄÄ JO NELJÄTTÄ KERTAA Se on näin on se näin juuri nyt näin mutta mistä saisin kynän? milloin bensa loppuu että ehdin KIRJOITTAA | |
![]() 06.03.2004 01:34:05 (muokattu 06.03.2004 01:56:19) | |
Lepää hiljaa Ei enään ääntä Lupaan en herää En tällä kertaa Keho sitoo maahan Mieli vaeltaa Paikkaansa etsii Kuolemaa Sinä katsot minuun Kerrot tarinaa En kuule Mutta ymmärrän Nou silmät tahtoo Anelee Mutta jääni ei sula Ei anna tilaa Omat muurini nostin Ja nyt mä nään: Kylmään pimeyteen Mä itseni suljen ...Ikuiseen Mun voima, mun kirous Ei anna tilaa Siis lepää hiljaa Purppuraiseen unen sekaan Kahta kipuat tunnet Toisen niistä mä jaan Siis lepää hiljaa Anna virran viedä Kohti manalaa Ehkä vielä joskus Kohdataan Snow covers my frozen corps/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling here I come/My own Reaper | |
![]() 06.03.2004 04:15:35 | |
Voisin kertoa teille vielä iltasadun Mutta tiedän jo nyt, että huomenna kadun Eilinen meni jo, valon tuoja poistui Tänään kaikki tuo taas toistui Useimmat eivät teitä huomaakaan Minä varmasti nimenne selville saan Mutta missä muut veljenne ovat Miksi piiloutua tahtovat Vereni vettä sakeampi suoniini ahtautuu Pari tuhannesosaa myrkkyä jo tuntuu Mikä minä olen teitä vastustamaan Halvalla menee, mutta menköön vaan Jaa niin, basso pitäisi virittää, on se aika vuodesta. - Jonte | |
![]() 06.03.2004 12:37:25 | |
Kävelin, katselin, istuskelin pitkin kaupungin katuja jatkuvaa kiirettä ihmettelin pian itsekin kävelin ripeämmin Tahtoisin maailman pysäyttää juna myöhästyy hieman, hermostun jos en ajoissa pääsekään lähtemään täällä vartti tuntuu viikolta täältä haluan tyhjyyteen onnetar viimein kuuluttaa: (Taajamajuna Kuopiosta Helsinkiin saapuu raiteelle 4, hyvää matkaa) lähes juoksen kohti ratapihaa On ässäarpa syntyä Suomeen. | |
![]() 06.03.2004 13:18:05 | |
Miksi ei kaikki jauhot kasva kukista Kulmia kierrän, minua tukista Astun kaikkia kauniita polkuja Rokki satelee naurun alkuja | |
![]() 06.03.2004 14:13:27 | |
Uni vielä silmissäni Oloni varsina apea Paha uni mielessäni On elämäni kapea Raiskaan mieleni uuvuksiin Pukeudun ja syön Käytän aikani turhuuksiin Ja itseni hereille lyön Päivän lehden luen Se paistaa tuskaa Lumi häipyy sulaen Elämä täynnä murhaa Seuraavaa yötä jo odotan Kun taas unten maailmaan päädyn Pääni ylös kohotan Ja tähän maailmaan jäädyn -Immobilized by my fear- | |
![]() 06.03.2004 19:44:07 | |
silmäsi uniset pidän niistä sinusta tuollaisena et ota mua tosissasi lohdutat leikilläsi hunaja huulillasi se on väärin "-Olet viimeinen tikkumakkara!!" -Lillianna | |
![]() 06.03.2004 21:39:28 | |
silmäsi uniset pidän niistä sinusta tuollaisena et ota mua tosissasi lohdutat leikilläsi hunaja huulillasi se on väärin Katson ulos ikkunasta sieltä jo perkele kurkistaa katsoo minua silmiin paikoillaan käännyttää kuolemaan kävelen ulos siellä on pelkkä hautausmaa paska ilma, ihmisten luita pääkallot ja kirveen terät hautakiviä pystyssä joka puolella paljon usvaa joka peittää maan jokin päässäni pyytää tappamaan en kuuntele olen kuuro menen tielle näen kuolleen naapurin hirteen hypänneenä puimuriin silpottu mies varis lentää ylitseni ristiä nokassa kantaa lahonnut ja hauras ei enää elonhetkeäkään taivas on mustan punainen verta sataa paskan seasta ei enää elämän halua vain kuolema odottaa Vitun positiivinen runo näin illan jatkoks.... "rock-kikjeppi!":
huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi. | |
![]() 06.03.2004 21:41:10 | |
silmäsi uniset pidän niistä sinusta tuollaisena et ota mua tosissasi lohdutat leikilläsi hunaja huulillasi se on väärin lohutuksesi turhaa en siltikään pidin sinusta sellaisena totuus ei ole hunajaa "-Olet viimeinen tikkumakkara!!" -Lillianna | |
![]() 07.03.2004 19:46:01 (muokattu 07.03.2004 20:03:16) | |
~ Niina ja minä ~ Niina myy tupakkaa Tuossa kulman takana Rahastaa ja antaa femmasta takaisin Nukahdan Ei ole maailma muuttunut Mihinkään, en jaksa itkeä, olen hiljaa Niina ja minä Kaksi elämän lyömää olentoa Taas me itkemme yksin ja kaipaamme Toistemme kainaloon Niina ja minä Se ei seksiä halunnut ja sitähän minä Koitin kuitenkin tarjota jotta en Yksin heräisi huomiseen Niin myy tupakkaa Minä viimeiset rahani Marlboro askiin sijoitan Sinun silmäsi maksavat askin hinnan Minä sänkyyni nukahdan Näen unia kuumia sinusta Sano mitä mä teen Voi vittu mä sinua rakastan "Että häh vaan vittu itelles" | |
![]() 07.03.2004 20:02:06 (muokattu 07.03.2004 20:02:50) | |
~ Soluasunnon ihanuutta ~ Mistä murua sais rinnan alle On opintotukeen aikaa, rakkain Soluasunnosta sillan alle Me joudutaan jos ei jostain Onnistuta kasaamaan sitä puuttuvaa summaa Kumpi soittaisi taas vanhemmilleen Ja kertoisi, ettei rahaa oo ruokaan Nälkä mahassa käy ahneimmilleen Mä painan pääni sun syliin ja hiljaa huokaan "Tule syliin Tiina niin yhdessä hiljaa itketään Ei ole elämä helppoo Jos puolet laskuistamme kitketään Jää meille femma mieheen Sillä ateria syntyy kuin itsestään" Ellu hyppäs eilen junan alle Ei jaksanut meidän lailla, rakkain On meillä toisemme ja tupakalle Voit mennä jos vielä tulitikkuja löydät "Tule syliin Tiina niin yhdessä hiljaa itketään Ei ole elämä helppoo Jos puolet laskuistamme kitketään Jää meille femma mieheen Sillä ateria syntyy kuin itsestään" "Että häh vaan vittu itelles" | |
![]() 07.03.2004 22:51:53 | |
Toivonko, pelkäänkö? En tiedä, kunhan koetan selvitä. Palasia rakennan, mielen ja ruumiin valvojaisia vietän, pakotusta parannan. Muistoihin matkaan, nyt siihen on aikaa. Aatoksia, ajatuksia, välähdyksinä, vangittuina. Silmilläni tapahtumia kelaan, edessäni sivuina selaan. Muka unohdettuina, mielestäni kiellettynä. Hiljaisena, pääsylippua rutistaen. Vastinetta rahoille, joita en alunperin maksanut. Tahtomattaan tai ei, varjoista vapautuen, esille palaten. ------------------- Viattomuuden alussa, intuition vallassa, ovet aina auki, avoimena, alasti. Nuoruuden kasvava, ajaton hoiva, Sielun kaitsija, vapauden voima. Riemun vaalija, surun saalistaja, valoisan sallima, salaamaton maailma. Ajan kasvattama, voiman saattama, Ilmainen ja omintakeinen, kasvava sielun hoiva. -------------------- Ennemmin tai myöhemmin, vangitsematon mieli, kahlitsematon kieli, näkevä silmä, kävelevä sielu, kohtaavat kaitsevat kaksoset. Moraali ja oppi, hallitsevat hallittua, palvelevat valittua, saattavat vaalittua. Uutterasti koetamme ohjeita noudattaa, toisillemme totuuksia todistaa, hyvän tahdon ohjaamina, vilpittömyyttä muokaten. Syntymän kirkkaat kasvot, värejä kaikkialta keräävät. Alennuksella niistä luovumme. Palasina, murusina, huomaamatta haalistuen. Sisintä kalvaen, vehreyttä kovettaen. Kipua valaen, notkeutta poistaen. ------------------------ Tilaisuus tekee varkaan, saarnaa ikuista vastaan, riistää sisustaa, raastaa kivuissaan. Oikea tapa elää? Kuin jokin vartio, sen takana elon avaimet lepää, ikiunta tiedostamatonta. Jotakin omaa, jotakin lainattua, sopivasti näpistettyä, vain vähäsen varastettua. Uutterasti sitä keräämme, silmät kiiluen haalimme. Apinoimme toisiamme, kapinoimme kiloissamme. Suuntaamme sinne, mistä aita on matalin. sielä odottaa tunne katalin, kalvaa kipua, salpaa iloa. ----------------------- Tutkimusmatka itseemme, ikuinen sellainen syö mieltä ja miestä, jos erehtyy liikoja luulemaan. Kyllä joku pudottaa tai itse putoaa, kolisten alas, kovaa maata vasten. Selvitellen jälkeenpäin, tuliko vammoja vakavia, pehmeitä vai kovia? Yhteys, yhteiselo, kuin korjaamolle viety kokemus. Haki vastapainoa ja vastakaikua. Tuli takaisin entistä ehompana ja ehyempänä, herkempänä, hellempänä, valmiina särkymään uudestaan. Vuorottelua, vuoropuhelua, olisi vain joku, jonka kanssa vuorotella tai puhella. Mitä vielä ja mitä vailla? Roolipeliä, halua kilpailla? Selvää tai selventämätöntä, pelkäämätöntä, näkymätöntä. Kyynikon lemmikki, lyyrikon henki, yllättävän tiukassa sekin, katosi kulman taakse, ajatustakin nopeammin. Niin taisi olla tarkoitus, se oli kyynikon karkoitus. Lyyrikon vapautus, solmujen avaus. Syyllisyyden salaliitto, myyntimiehen lopullinen riisto. ------------------------------ Osta elämä, saat bonusta, kuului myyntimiehen reklaami. Ota kiinni jos saat, maksuaikaa rajattomasti. Vailla vaateita, ilman vaatteita, paljaana, valmiina, silmillänsä katsomaan. Ottaako tosissaan vai leikillään? Maksaakko rahalla vai kortilla? Vai jättää maksamatta, valtaa rakastamatta, vastaan rahastamatta? Huolellinen viilto, viihdyttäjän siirto, takaisin lähtöruutuun, mutkan kautta käski palaamaan. Murheet käski karkoittamaan, kuluneet vaatteet palauttamaan, korvansa houkutuksilta sulkemaan, silmänsä tuoreille aiheille avaamaan. ---------------------------- Taas matka jatkuu, kun ei liikaa valita, tai sinua ei valita, kyllästymään perinjuurin, sieluasi myymään alennusmyynnein. Uusin silmin, pienin ajatuksin, ihmetellen, askelmia hiljalleen takaisin kiiveten. Murusia ympäriltä keräten, toisen sieltä, toisen täältä, läheltä katsoen, säveliä tapaillen. ----------------- Uusia säveliä, uusia päämääriä. Tuuria, suuria värejä, puuhia suoraviivaisia, yksinkertaisia. Lauluja sankareista, kaikenkarvaisista kavereista, arkipäivän ahertajista, karkkipäivän rakentajista. Satuja salaisista, mielen syvistä hiljaisista, pienistä ja suurista, ihmeiden tekijöistä. Ihmisistä inhimillisistä, yrityksistä ja erehdyksistä. Pyrkimyksistä, virheistä, suunnitelmista, oppimisesta. Nuottiviivoista, soinnuista solakoista, salaperäisistä tulkinnoista, kaikenkarvaisista uusinnoista. Tulkinnoista, muunnelmista, kuvan kauniista suudelmista. Kuvitelmista, fantasioista, haaveista ja hartaista ajatuksista. Merkityksistä merkillisistä, ilmiselvinä näkymättömissä. Selityksistä, esityksistä, järjen järkkymisestä, naurun väsymisestä, kevennyksistä ja hävyttömyyksistä. Kepeistä herjoista, tummista varjoista, valosta, halusta, aikojen alusta. Paljaista ajatuksista, kalpeista kajastuksista, mielen monista ilmeistä, sielun suurista ihmeistä. Maalauksia vapaaehtoisista, vallan valaehtoisista, sattumista, toisistansa irrallisista. Suurista suunnitelmista, tuoreista kuunnelmista, nuorista ja vanhemmista. ------------------------ Vaikka muistiin mustaa jäi, pelkoja, kylmiä väristyksiä, kipeitä kuvia tapahtuneista, tuntoja sattuvia, päättymättömiä sattumia. Luulen että sillä ei ole niin väliä, muistoilla entisillä, ei nillä uutta elä. Luulen että helpompaa on yrittää, silmillänsä kuulla, korvillansa nähdä. Luulen että on selvempää yrittää, sormillansa maistaa, kielellänsä haistaa. Luulen että haluan uusia suuntia etsiä, kuulen monenlaisia ajatuksia, vaikken niitä selvästi näekään. Luulen että en pelkää eilistä, huomista, uutta parempaa alkua. - Never stop Running - | |
![]() 08.03.2004 07:40:53 | |
istun kärsivän koivun vieressä likaisenvalkoisella penkillä ohikulkijoinen kasvot ovat harmaat silmissä elottumuus ja synkkä ajatus ohuet kuivuneet huulet ovat vääntyneet ikihymyyn olkapäät painuvat kumaraan ja he näyttävät vanhoilta mikä saa heidät käyttäytymään noin? mietin jättäessäni katsomoni ja alan kävellä hartiat kumarassa harmaat kasvoni elottomassa hymyssä hulluus on hyve, jonka vain nerot omaavat | |
![]() 08.03.2004 08:10:54 | |
Onko se nyt se hä? TUHANNET sielut KIRRJOITTAVAT nimiään historiaan.... samalla aikaa kun TUHANNET ellei MILJARDIT sielut ajavat LIIKENNEYMPYRÄÄ JO NELJÄTTÄ KERTAA Se on näin on se näin juuri nyt näin mutta mistä saisin kynän? Tää oli mun ehdoton suosikki. "Kevät tuli lumi suli puro sano puli puli" WANHA! HÄTÄTILAPALSTA | |
![]() 08.03.2004 13:51:51 | |
Kepposen kakkaisen teit. Ilon rahvaisen näin veit. Ei ole elämä enää suolaa. Kun toistemme silmäkuoppia nuollaan. | |
![]() 25.03.2004 18:20:59 | |
Onpahan ihme topikki, törppö kuin trumpetti. Mitähän tähän kirjottais ettei sitten hävettäis. Kello on yli kuusi, syöty on perunamuusi. Onko tässä järkeä, eihän tämä ole edes tärkeä. Mitä sitä sitten sepostais? No viinaa tietenki haluttais. En kuitenkaan ole juoppo, Vaikka vähissä on luotto. Monesti olen käynyt baarissa, ja palannut heikossa hapessa. Olenko sittenkin juoppo? Noh, väliäkö sillä - kun on hyvä tuotto. Sethery ja sen musiikkivideo. Säälittävää mainostustako? | |
![]() 25.03.2004 20:48:50 | |
rreH nieK ---------- Äsken tämä viikko uusi nyt jo lopuillaan Joskus mieleni valtaa kysymys mikä olisin jos alkaisin lopusta ja kulkisin alkuun huominen jo muistoissa kun eilinen on tuloillaan tästä biisi jatkuu kakku kokonaisuudessaan käännettynä eli lopusta alkuun, päättyen introon väärinpäin. On ässäarpa syntyä Suomeen.
IMIK #12 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)