Aihe: J. Pekka Mäkelä : Valkeaa (Rock/Pop)
1
Demostudio
18.02.2007 19:33:36
Bändin nimi: J. Pekka Mäkelä
Kappaleen nimi: Valkeaa

Genre: Rock/Pop

URL: http://www.yrttimaa.net/audio/lauluja/Valkeaa.mp3 (Mp3)

Biisi, josta kehittyi (ehkä sanoitustaan ja laulusuoritustaan lukuun ottamatta) iskelmällisempi kuin oli alunperin aikomuskaan.

Osa projektia, jonka mittaan minun on tarkoitus äänittää parhaista vanhoista lauluistani uudet versiot - tosin näitä uusia lauluja pänkeää silloin tällöin joukkoon.
Mika Antero
19.02.2007 07:49:24 (muokattu 19.02.2007 12:15:56)
Joskus vuosia sitten kuuntelin aiemman JPekan biisin ja aika lailla samoilla linjoilla mennään hyvien ja huonojen ominaisuuksien suhteen. Parasta tässä on kitarointi, joka on tyylikästä, paras sana sitä kuvaamaan on maukas. Kertosäe on myös onnistunut. A-osan laulumelodia on mielestäni turhan Kärpästen juhlatmaisen monotoninen ja laulajan ääni ei minua oikein miellytä.

Jos minulla olisi tämän tekijän ilmiselvä lahjakkuus, niin keskittyisin selkeämmin sellaiseen elokuvamaisen maalailevaan ambient -tyyliseen bluesiin, koska tässä on mielestäni erittäin lupaavat ainekset juuri sellaiseen ja sellaista tämä osittain onkin. Ja lauluun/laulajaan panostaisin, koska biisi olisi selkeästi "oikean" laulajan arvoinen.

Enemmän bluesia, enemmän ambientia tai "maalailevaa progea", niin minä olisin tyytyväinen. Tiedä sitten olisiko kukaan muu.

EDIT: kirj.vihr.
jPekka
20.02.2007 20:12:56

Kiitos kommenteista!

Laulusta olen samaa mieltä - olisin oikein tyytyväinen jos joku muu hoitaisi vokaalit. Pitäisi varmaan kasata jonninmoinen bändi, lopultakin...

Itse en ole niin progen perään, mutta ambient ja blues kuulostavat oikein mainiolta yhdistelmältä.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Gardiner
20.02.2007 21:00:32

Urkuleijunta ja utuinen, ehkä vähän vanhoja brittieksentrikkomestareita mieleen tuoksiva atmosfiääri kuulostaa tosiaan niin hyvältä et oikeen ryhmittymän kanssa tästä vois saaha komeaa menoo, iskelmällisyys, hmm, ei kai nyt kuiteskaan lavojen normihuttua?, radio sävelradio, ennemmin tosiaan ambiosfääriä ja sitä kamalata brogeekin ( ei se kamalata oo, broge :)
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
Mika Antero
21.02.2007 07:22:13 (muokattu 21.02.2007 07:23:18)
Se tuo proge kun tuppaa monelle aiheuttamaan näppylöitä, niin korvataan se termi vaikka yhdellä nimellä ja sanotaan Bo Hansson. "Bluesia, ambientia ja Bo Hanssonia kehiin JPekalle" -kansanliike.

Jos minä olisin oikea musiikintekijä, niin luulenpa että ottaisi aika kovasti päähän jos joku kaltaiseni amatööriräpeltäjä tulisi kertomaan millaista musiikkia haluasi taiteilijan tekevän...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt