Aihe: Radiance : Rock 'n' Roll Dream
1 2
Demostudio
14.01.2004 00:17:31
Bändin nimi: Radiance
Kappaleen nimi: Rock 'n' Roll Dream

URL: http://www.sunpoint.net/~thevez/rocknrolldream2.mp3 (Mp3)

Kieliposkessa ja lusikka hukassa Radiance jatkaa toimintaansa! Ja taas tungemme korvillenne jotain hard-rockin tapaista vääntöä.

W.Kniivilän biisi, jossa nyt myös lyriikka hänen käsialaa. Meikäläinen tulkitsee hienotunteisesti ja herkästi. Ja raflaava nimi on biisillä juu, mutta siirrän siitä vastuun Willelle ;) Miksaus ja äänenlaatu on taas hanuurista, koska vehkeet on mitä on, mutta kertokaas mitä noin muuten tykkäätte. Salaperäinen Mr.Otter feattina lainaamassa hidastetulta kuulostavaa ääntään parin sekunnin ajan. Rock on bros!
ravage
14.01.2004 00:20:28
Niin ja tuo salaperäinen "meikäläinen" olen tietystikkin minä Ravage. Että näin. Nyt menen syömään käpyjä.
Jussi Guitar
14.01.2004 11:33:32
Todella herkkää tulkintaa tulee ihan vuosi 1994 mieleen ku tuli kellaris vedettyä tätä samaa linjaa, odotan kitara sooloon ennen täydellistä arviointia, odotukset on vielä kovat (1.14 kohdalla) ,,,,,, täs liidikitaras täytyy olla joku s..tanan line6 tai joku vastaava digitaalihärpäkkä, siihen asti oli hyvä tunnelma.

Pistäkää enskerralla vaan rohkeesti suoraa kitara marsuun, korkeintaan joku hevisärö väliin niin yli40vuotiaat ihmiset rupee vihaamaan teitä enemmän.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOA NIIN ETTÄ SE SWENGAA.
WhiteCrow
17.01.2004 17:14:14
Kyllä potkii tosi hyvin! Nyt tarttette enää kunnon äänenlaadun ja editoinnin, koska se tossa enää tökkii. Kuuntelen jatkossakin tätä kiesiä. Excellent!
sellisti
17.01.2004 20:50:56
Ihanaa että joku vielä tekee tällaista, luulin sen olevan jo täydellisesti pois muodista. Tai niin ainakin väittävät kaikenmaailman hiphopparit ja muut, mutta voi piru kun itsekin pääsisi vielä "vanhoilla" päivillään soittamaan kunnon hardrock-pumppuun niin kyllä olisi genren jatkuminen ainakin siltä osin turvattu!

Tuotoksesta olen pitkälti samaa mieltä edeltäjien kanssa - soundeja ja etenkin balanssia kohdilleen, kitara on aika dominoiva nyt bassoon ja rumpuihin nähden.
Soitto on laiffii.
sikaporsas
17.01.2004 20:54:42
Joo-o. Se on hyvä, että kunnon räminää löytyy ja vielä näin hyvää räminää. Munaskua on biisissä ja aika hyvää koukkua löytyy sieltä sun täältä. Mukaan lisätään vielä magee soolo ja biisi on paketissa! Arvon Radiance täytyy nyt vilpittömästi sanoa, että perkele - kyllä tätä kuuntelee enemmänkin! Kertsin rähinä on enemmän Mansonia kuin blackmetal örinää ja se on hyvä se. Olen haukkujakin aina jaellut, että palaute säilyy kritiikkinä: öö. No äänitysvehkeet on perseestä ihan selvästi, mutta muuten en keksi kyl hirveesti napinaa. Antakaahan pojat kellarin täristä nimittäin tätä lisää raskaan rokin ystäville kiitos!
Shania
19.01.2004 09:54:09
Miellyttävän rajua ja meluisaa, olematta kuitenkaan liian rankkaa minun makuuni. Laulaja vetää hyvin. Onneks löytyy niitäkin, jotka ei laula liian lepsusti ja "tyttöjä miellyttäen": ei me kaikki Ville Valoista tykätä! Biisin nimi ja sanat on vähän kornit... nii ja kitara peittää basson ja rummut alleen. Sieltä hiotte niin hyvä tulee. Tai no hyvä tää on jo nyt, mut... no juu ;)
Wk
19.01.2004 19:08:36
täs liidikitaras täytyy olla joku s..tanan line6 tai joku vastaava digitaalihärpäkkä, siihen asti oli hyvä tunnelma.

Nooh, mikin virkaa toimittaa puheeseen tarkotettu korvakuuloke/mikki-sydeemi joka on saanut jos jonkinlaisia kolhuja matkan varrella... Kitarana on Squier Strato ja vahvistimena Crate 15-GX, ei ainuttakaan efektiä, PC on 266 mhz Pentium 2 rousku joten digitaalihärpäkkää ei oo tää studio nähänykkään!
Fruity Loops 3 toimittaa rumpalin virkaa, joten rajoituksia löytyy... meikäläinen kun ei kaiken lisäks oo mikään expertti sitä käyttämään...

Niin ja Ravage itse kertoili aikoinaan pitävänsä sukkaa oman mikkinsä päällä minimoidakseen suhuässät sun muut suhinat ku laulaa... Not hifi at all!

Mutta Radiance jatkaa yleisön pyynnöistä huolimatta :D
Wk
Leper
19.01.2004 19:48:43
Pirun hyvä biisi.Muuta en voi sanoa.
ravage
19.01.2004 21:27:09
Joo sukka hoitaa asiansa.. ;) pro-meisninkiä viimeseen asti!
WhiteCrow
19.01.2004 21:40:10
Toi, ettei vehkeet oo priimaa osottaa, että osaatte hommanne. Kyllä tätä kuuntelee mieluummin kuin joitain, tosi hienoilla vehkeillä tehtyjä, palstan pliisumpia veisuja. Tietysti sitten on kivaa, kun pääsette studioon. Sitten minä faniudun täysin :)
Wk
20.01.2004 21:25:30
more komments?
Wk
Lemmu
20.01.2004 22:33:36
Hyvä perus rock riffi ja hyvä räkäinen laulu. Ehkä vähän turhan pitkä. Mut ei tää ainakaan huono ollut...
Ei oo häpee olla nopee!!(Oliskin)
MrTorture
20.01.2004 23:25:24

Jotenkin tuntuu että olen kuullu Thö Veziltä parempaakin kamaa. ;)

"onx tää nyt sitä spiid metalia vai mitä"
"4 pistettä siitä kun toi niin hienosti heilutti tukkaansa"
ravage
20.01.2004 23:39:12
Prkl Mr.TorttuKuolehmainen! No kiitos nyt vaan, mutta ei normaalit ihmiset tykkää niistä mun siioninvirsistä ;)

Kiitosh muuten palautteesta, jota ollaan aika armeliaan paljon saatu Radiancelle! Se on erityisen mukava homma siksi, että ollaan puhtaita aloittelijoita ja nää rallit ei oo mitään huippuunsa hiottuja timantteja vaan hikisiä vääntöjä, joiden avulla ehkä opimme joskus tekemään oikeaa musiikkia :) Toivottavasti jatkossakin kritiikki puree yhtä asialliseen sävyyn ja erityisen arvokasta se on tämmösille alotteleville nulikoille kuten me. Rock hard, ride free! ... niin ja lisää sontaa niskaan saa tietty laittaa tämänkin biisin osalta!
sulkonen
26.01.2004 18:13:15
En tiedä, mutta jotenkin on sellanen kutina, että nämä jätkät sais livenä melko hyvän menon päälle. Okei, tässä nyt on konerummut ja näytti sivutkin sanovan tän olevan nettibändi. Harmi sinänsä, koska potkas yllättävän kovaa rokkihermoon.

Soundipolitiikassa riittää hiomista. Kitara ei oikein ollu tasapainossa muun soitannan kanssa ja se ei kuulostanu leadiltä soolossa, vaikka olis vissiin pitäny. Hiukan kävi riffittely ykstoikkoseks, tosin laulumelodian jipoilla paikkailtiin, ettei ihan samaa ois kokoaikaa. Riffi&soolo olivat kylläkin hyviä, mutta hieman liikaa toistoa.

Laulajassa oli kyllä jotain mystistä vetovoimaa. Kaveri veti rauhallisesti ja sitten kertsiin ärjähti niin hienosti, että harvemmin kuulee. Joku toteskin, että "enemmän Mansonia, kuin bläkkis örinää..." ja meen samalle linjalle. Hienosti särkee kurkulla ton äänen. Pallea laulanta ei hirveen voimakkaasti irronnu, mutta taitava englanti ja asenne paikkaa.

Hyvä. Kouluarvosana 9-. Luulin minäkin, että aikanaan niin suosittu raskas rokki on kuollut, mutta katos vaan. Tätä lisää ja bändi vaan kasaan.
powermad
26.01.2004 21:11:46 (muokattu 26.01.2004 21:15:57)
Meinasin jättää kuuntelematta typerän nimen takia. Sanoituspuolikin oli aika löyhää läpi biisin. Paitsi jos se oli tarkoitettu vitsiksi, silloin ymmärrän kyllä. Hyvä riffi, hyvä soolo, laulajalla munaa. Kuten edellinen sanoi, livenä olisi varmasti kova meininki - biisi kärsii jos ei kuuntele nupit kaakossa.

Kuuntelin vielä noi clipit sivuiltanne ja Stand Fast raapi mukavasti korvaa. Hyvä!
Imper
26.01.2004 21:39:36

Ihan hyvä meno on joo. Äänenlaatu voisi toki olla parempikin, mutta sen huonolle laadullekin löytyi varsin pätevä selitys ylempää joten ei enempää siitä. Riffi on tiukkis ja mutta laulu on ehkä vähän liian kasari mun makuun. Liikaa kaikua? Biisi saattaisi myös toimia hitusen lyhyempänä. Kovaa rokkia kuitenkin!
Everyone is a per-son
Dope Flower
26.01.2004 23:12:48
Yhdyn edellisiin. Onhan tämä hyvä ei siitä pääse mihinkään, mutta äänenlaatua yrittäkää parantaa. Echoo ja reverbbiä käytetty vähän epätasasesti, välillä ok ja välillä puskee liikaa läpi. Tarkkuutta. Mua "kasarilaulaja" ei häiritse. Hyvä, että on näitäkin. Parhaimmillaan räkäsessä choruksessa. Hyvä biisi.
take our path out of all sorrow, someone screams and someone cries but everything will be just fine tomorrow
Wk
28.01.2004 18:11:15
Damn, mun runosuoltani arvostellaan! Joo, ideahan täs oli yksinkertasesti tehä itsekehua täynä oleva rockbiisi, ei sen kummempaa, Manowar-asennetta tai jotain... Niin ja huomatkaa Rock 'n' Roll DREAM, eli näinhän se vois joskus olla :D...

Soundit on paskat, pitäs ostaa mikki. Rumpalia kehiin niin sais fillejä ja dynamiikkaa kehiin, Fruityl ei kyl jaksa kovin kauaa niitä vääntää... tää kaikki on sanottu kyl jo nii monesti...

Mutta tack så mycke kaikille kommenteista!
Wk
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt