Demostudio 31.07.2005 22:12:17 | |
---|
Bändin nimi: J. Pekka Mäkelä Kappaleen nimi: To Be Missed - Listening URL: http://www.yrttimaa.net/musiikki.html (Mp3) Kaksi biisiä, itse asiassa, tuolla sivulla. To Be Missed lähti liikkeelle eräänlaisena David Lindley -vaikutteisena reggaena ja kehittyi siitä muuhun suuntaan. Listening puolestaan lähti bluesvaikutteisesta rockista ja kiepahti Bollywoodin kautta jonnekin aivan toisaalle. En ole pahemmin tehnyt englanninkielistä musiikkia, mutta päätimpä kokeilla. Tämmöistä tuli... Listening on itse asiassa alkuaan tehty suomeksi nimellä "Kuuntele, ole hiljaa". Ja tiedän, etten ole kovinkaan hyvä laulaja. Siihen nähden olen aika tyytyväinen vokaaliosuuksiin. |
Mika Antero 31.07.2005 22:33:33 (muokattu 31.07.2005 22:36:46) | |
---|
To be missed: Ammattitaitoista meinikiä, ei liene yllätys kenellekään. Tunnelmallista musaa. Hyvin yhdistelty modernia soundimaailmaa ja kuitenkin jotenkin vanhakantaisen kuuloista musaa. Ei tässä ihan minimalismista voi puhua, kun tavaraa on aika paljon, mutta silti tämä tuntuu miellyttävän pienimuotoiselta. Lauluäänestä en oikein osaa sanoa mitään, koska se kuuluu aika hiljaa (ja kun on vielä tähän aikaan illasta sattuneesta syystä kuunneltava aika hiljaisella volyymilla). Ehkä tuo laulumelodia kaipaisi vähän enemmän vaihtelua. Selkeä ja viehättävä kokonaisuus kuitenkin. Off-topic: Onhan se varmaan kiva olla monilahjakkuus joka vetää musiikit ja kirjat ja sähkötekniikat yms. tosta vaan rennon letkeesti poikki ja pinoon... Tai ainakin ulospäin homma vaikuttaa helpolta ja vaivattomalta, eihän se välttämättä koko totuus ole. Eikä J.Pekka oo ees ainut tollanen monialaosaaja m-netissä. Vähänkös olen kateellinen... |
jPekka 31.07.2005 23:03:50 | |
---|
Off-topic: Onhan se varmaan kiva olla monilahjakkuus joka vetää musiikit ja kirjat ja sähkötekniikat yms. tosta vaan rennon letkeesti poikki ja pinoon... Tai ainakin ulospäin homma vaikuttaa helpolta ja vaivattomalta, eihän se välttämättä koko totuus ole. Erittäin tuttu tunne... etenkin kun en parinkymmenen vuoden soittoharrastuksen jälkeenkään koe olevani kovinkaan osaava. Kaikkein ärsyttävimmillään tunne on silloin, kun kylään tulee joku kaveri, joka huomaa basson: "Hei, saaksmä kokeilla, mä en ole koskaan soittanut bassoa" - ja soittaa paremmin kuin minä... Mutta kiitoksia kommentista. Niin niitä illuusioita osaamisesta pystyy rakentamaan... 8-) Tuon biisin soitinosuudet sinänsä on äänitetty yhtenä ainoana, inspiroituneena päivänä. Tavaraa on ns. narulla enemmänkin, lopullinen sovitus syntyi miksatessa niin, että puolet raidoista vedettiin kussakin kohdassa kiinni ja sitten kuuluvaa kombinaatiota vaihdeltiin kappaleen mittaan. Luo sellaisen kehittymisen, muuttumisen tunteen. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
JCM 01.08.2005 07:54:47 | |
---|
Hyvähän tämä on. Toimisi vahvemmalla laululla mielestäni ehkä paremmin mutta toimii näinkin kyllä. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Mika Antero 01.08.2005 18:03:35 (muokattu 01.08.2005 18:04:24) | |
---|
Listening: Tämä on vielä edellistä enemmän soundeilla ja fiiliksellä pelaava biisi. Kertosäkeen tahallinen (?) nuotinvierestä (?) laulaminen kuulostaa vähän ärsyttävältä, mutta se lienee tarkoituskin. Tykkään silti myös tästä. Tämmöiset pitkälti rytmiin perustuvat biisit ovat alkaneet vanhemmiten miellyttää kovasti korvaa. Psykedeelinen väliosa tietysti uppaa Beatle -faniin kuin kuuma veitsi voihin. Tunnelmassa olen aistivinani jotain samaa kuin Robbie Robertsonin soolotuotannossa, mutta minä nyt kuulen harhoja muutenkin ihan päivittäin... Hyvä on tämä, voisin ostaa jopa levyllisen tämmöistä. |
jPekka 02.08.2005 16:45:55 | |
---|
Listening: ... Tunnelmassa olen aistivinani jotain samaa kuin Robbie Robertsonin soolotuotannossa, mutta minä nyt kuulen harhoja muutenkin ihan päivittäin... No, kyllä Jaime Robbieta on tässä taloudessa kuunneltu... Hyvä on tämä, voisin ostaa jopa levyllisen tämmöistä. Pidetään mielessä, pidetään mielessä 8-) Tarkoitus on väkertää tuohon proggikseen muitakin biisejä. Jonkinlainen albuminmitta on tavoitteena. Ja jos sen saa kasaan, niin sitten varmaan koetan etsiä tavan myydäkin sitä levyä. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
Hevirokki 03.08.2005 16:01:24 | |
---|
Kuuntelin To Be Missed -biisin. Tunnelma on mielenkiintoinen ja laulutyyli jees. Kitarajutut on hyviä. Hämäämään kuitenkin jäi kehnot rumpusoundit ja kehnohko laulu ääntämisineen. Jotain erikoista tässä kuitenkin on. J. |
jPekka 04.08.2005 19:22:04 | |
---|
Muutamankin kommentin jälkeen kuuntelin tuotoksia itse ja totesin, että To Be Missedin vokaaleja voisi tosiaan vähän nostaa. Samalla tein vähän masterointityyppistä toimintaa ja pääsin mielestäni taas pykälän parempaan tulokseen. Uudet versiot löytyvät entisestä osoitteesta. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |