kärsä 07.07.2015 01:01:05 | |
---|
HateHalon: No tää on 4 päivää vanha uutinen, mutta tehtiin talkoohengellä useamman Kouvolalaisen ääni- ja videotuotantofirman, sekä lahjakkaiden paikallisten, tai Kouvolalasta kotoisin olevien muusikoiden kesken muistomusiikkivideo vuosi sitten palaneelle Kouvolan Yhteiskoululle. Saa heittää kommenttia. :) https://www.youtube.com/watch?v=ucNHGnTDyX4&feature=youtu.be Tämä oli hieno kokonaisuus. Garsed&Helmerich: Quid Pro Quo - kitaristin ABC |
Mikael 14.07.2015 22:55:30 (muokattu 15.07.2015 10:16:19) | |
---|
Kesän eräänlainen kohokohta lähestyy. To-Su oman bändin kesäsessiot vanhan työväentalon isossa puusalissa. 100% livetuotos kymmenelle raidalle. ProTools pelkkänä nauhurina ja loppumiksaus Studer 169:llä suoraan masternauhalle (Otari MX5050 III). Alunperin piti tehdä harrastusmielessä full analog -pohjalta, mut sopivaa nauhuria ei sit löytynyt, joten päätettiin käyttää PT:tä vaan "nauhurina". Vielä on epäselvää josko sitä sit käyttäis plugarinauhamallinnosta raidoilla vai not... Mut ihan hauskaa koittaa duunailla tietyssä mielessä oldschool-metodein ja koittaa saada mahdollisimnan valmista jo heti äänittäessä. Jotenkin tällaiset - vaikkakin keinotekoiset - rajoitteet tekevät sessiosta eri tavalla mielenkiintoisen ja haastavan. Maksavien asiakkaiden kanssa tälläista ei juuri pääse harrastamaan, mut oman bändin kanssa on kivaa puuhastella välillä muustakin kuin kustannustehokkaasta näkökulmasta. Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
Mikael 19.07.2015 20:27:22 | |
---|
Edelliseen viitaten: Olipa mahtavat sessiot! Kolme biisiä saatiin purkkiin :D Fuzz is Clean!
Krice 03.08.2015 23:15:15 | |
---|
Kitararaidat tai siis raidan sain soitettua. Merkittävä juttu minulle.. tästä on ihan kiva alkaa samalla tyylillä tekemään muutkin raidat. Tosin tässäkin piti antaa periksi perfektionismille ja tehdä käytännössä demoversio. Lopulliseen tulee varmaan muutama osa lisää. |
Jucciz 04.08.2015 04:50:12 | |
---|
Mikael: Kesän eräänlainen kohokohta lähestyy. To-Su oman bändin kesäsessiot vanhan työväentalon isossa puusalissa. 100% livetuotos kymmenelle raidalle. ProTools pelkkänä nauhurina ja loppumiksaus Studer 169:llä suoraan masternauhalle (Otari MX5050 III). Alunperin piti tehdä harrastusmielessä full analog -pohjalta, mut sopivaa nauhuria ei sit löytynyt, joten päätettiin käyttää PT:tä vaan "nauhurina". Vielä on epäselvää josko sitä sit käyttäis plugarinauhamallinnosta raidoilla vai not... Mut ihan hauskaa koittaa duunailla tietyssä mielessä oldschool-metodein ja koittaa saada mahdollisimnan valmista jo heti äänittäessä. Jotenkin tällaiset - vaikkakin keinotekoiset - rajoitteet tekevät sessiosta eri tavalla mielenkiintoisen ja haastavan. Maksavien asiakkaiden kanssa tälläista ei juuri pääse harrastamaan, mut oman bändin kanssa on kivaa puuhastella välillä muustakin kuin kustannustehokkaasta näkökulmasta. Kuulostaa hauskalta! Millä muuntimilla mentiin sisään ja ulos? RME? Onko maistiaisia tarjolla? |
Mikael 04.08.2015 10:21:35 | |
---|
Jucciz: Kuulostaa hauskalta! Millä muuntimilla mentiin sisään ja ulos? RME? Onko maistiaisia tarjolla? Maistiaiset ja koko kakku luvassa heti kun keretään miksaamaan... Muuntimina toimivat äänittäessä RME:n ADI:t (Babyface ja Nuendo 8 I/O 96 eli siis RME ADI-8DS). Ulos tullaan FF800:sta. Fuzz is Clean!
Jucciz 07.08.2015 00:12:01 | |
---|
Mikael: Maistiaiset ja koko kakku luvassa heti kun keretään miksaamaan... Muuntimina toimivat äänittäessä RME:n ADI:t (Babyface ja Nuendo 8 I/O 96 eli siis RME ADI-8DS). Ulos tullaan FF800:sta. Hyvä tietää, että noilla ei voi mennä vikaan, ihan mahdollisia tulevia juttuja ajatellen. Ei vaan, olihan se tiedossa, että RME on laaturautaa. Jään odottamaan kuultavaa! |
MolliS 12.08.2015 14:57:52 | |
---|
Rankan kevään, äänikortin kosahtamisen ja takuutappelun jälkeen päädyin hankkimaan uuden laitteen kotikäyttöön. Vanhan hajottua käsiin olen joutunut äänittämään linjasoittimet m-audion usb-boksin kautta ja soundi on hajottanut useammin kuin kerran. Uuden kortin kanssa piti lähteä säätämään kitarasoundeja uusiksi eikä asiasta meinannut syystä tai toisesta tulla oikein mitään. Hajotti. Tänään aamulla iskin kitaran kiinni korttiin ja lähdin säätämään uusiksi. Avasin uuden projektin ja lähdin soittamaan ideoita sisään. Hetken kuluttua tuli tajuaminen, täähän on ihan täysin tässä tää soundi. Soitin sitten ilokseni uudelleen muutaman vanhan biisin kitararaidat ja hehkuin tyytyväisyyttä. Vain luutarhan hoitaminen on tärkeää. Eikä silläkään oikeastaan niin kiire ole. Eikä se nyt ihan niin tärkeätäkään ole. Eikä kyllä kovin mukavaakaan. |
Mikael 12.08.2015 18:28:10 | |
---|
Jucciz: Hyvä tietää, että noilla ei voi mennä vikaan. Aika vapaa olettamus tällä perusteella :D Fuzz is Clean!
saastara 31.08.2015 18:10:38 | |
---|
Amphionit ja Queenin Innuendo. 'nuff said. "As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song" |
Exhausted 11.09.2015 23:42:58 (muokattu 11.09.2015 23:43:14) | |
---|
Välillä toivottomalta tuntuneen äänitys/miksaussession tulokset alkaa kuulostaa hyvältä omaan korvaan ja Virtalähteelläkään ei ollut mitään korjattavaa masterointia varten ja kehui miksauksien omaperäisyyttä. |
Krice 13.09.2015 22:19:44 | |
---|
Rummut alkaa kuulostaa ihan järkeviltä! Opettelen siis itse soittamaan, koska uskon että sillä tavalla saa parempaa (dynaamisempaa) jälkeä rummuissakin. Soitossa pitää tosin vielä saada bassorumpu eli jalkatyöskentely vähän paremmaksi. Olen melkein eniten innoissani rumpujen soittamisesta kuin mistään muista instrumenteista, siis myös musiikillisesta näkökulmasta. |
mattim 14.09.2015 10:49:20 | |
---|
Right now I need a telecaster through a Kemper turned up to twelve.. |
Mikael 21.09.2015 12:49:08 (muokattu 21.09.2015 13:01:28) | |
---|
Jännittävää, mahtavaa ja myös jotenkin aika hämmentävää saada uutta hyvin soitettua ja äänitettyä hienoa musaa kokonainen levyllinen kerralla nokan eteen työstettäväksi. Aika useinhan sitä itse on edes jotenkin osallisena tai läsnä tuotanto/äänitysvaiheessa niin että on joku kuva siitä mitä tuleman pitää. Mut tänään mä availen, järkkäilen ja kuuntelen ekaa kertaa sessioita joita on äänitetty St. Lousissa muutama viikko takaperin. Kädet hikoilee ja naurattaa :D Neitseellinen hetki. Fuzz is Clean!
Jucciz 21.09.2015 18:37:51 | |
---|
Mikael: Jännittävää, mahtavaa ja myös jotenkin aika hämmentävää saada uutta hyvin soitettua ja äänitettyä hienoa musaa kokonainen levyllinen kerralla nokan eteen työstettäväksi. Aika useinhan sitä itse on edes jotenkin osallisena tai läsnä tuotanto/äänitysvaiheessa niin että on joku kuva siitä mitä tuleman pitää. Mut tänään mä availen, järkkäilen ja kuuntelen ekaa kertaa sessioita joita on äänitetty St. Lousissa muutama viikko takaperin. Kädet hikoilee ja naurattaa :D Neitseellinen hetki. Nonni! Minkäs tyyppistä matskua, millaista instrumentaatiota ja millaisia raitamääriä? |
Mikael 22.09.2015 16:13:38 (muokattu 22.09.2015 16:14:20) | |
---|
Jucciz: Nonni! Minkäs tyyppistä matskua, millaista instrumentaatiota ja millaisia raitamääriä? Maustettu instrumentali-trio: rummut, basso ja steel-kitara. Hendrixistä Hawaiille ja sieltä New Orleansin kautta autotalliin :D Raitamäärät taisivat olla siinä 30-40 tietämillä. Huomenna äänitellään päälle vähän perkkoja, kiippareita ja torvia. Sit alkaa armoton miksaustoiminta. Fuzz is Clean!
Jucciz 22.09.2015 16:17:09 | |
---|
Mikael: Maustettu instrumentali-trio: rummut, basso ja steel-kitara. Hendrixistä Hawaiille ja sieltä New Orleansin kautta autotalliin :D Raitamäärät taisivat olla siinä 30-40 tietämillä. Huomenna äänitellään päälle vähän perkkoja, kiippareita ja torvia. Sit alkaa armoton miksaustoiminta. Huikeeta. Pidä hauskaa! :) |
Mikael 20.10.2015 12:57:31 | |
---|
Jucciz: Huikeeta. Pidä hauskaa! :) Pidin! Levy tuli just mun osalta valmiiksi. Hienoa musaa :D Tänään ne lähtee Virtalähteelle masteroitavaksi. Harmi ettei tällä kertaa ole mahdollista lähteä itse paikanpäälle fiilistelemään. Hieno hetki aina kun saa levyn omalta osaltaan valmiiksi! Fuzz is Clean!
Jucciz 20.10.2015 20:42:57 | |
---|
Mikael: Pidin! Levy tuli just mun osalta valmiiksi. Hienoa musaa :D Tänään ne lähtee Virtalähteelle masteroitavaksi. Harmi ettei tällä kertaa ole mahdollista lähteä itse paikanpäälle fiilistelemään. Hieno hetki aina kun saa levyn omalta osaltaan valmiiksi! Laitahan maistiaisia kun on julkista! |
Notefix 22.10.2015 13:08:22 | |
---|
Hieno hetki aina kun saa levyn omalta osaltaan valmiiksi! Onnittelut. Pitää tsekata toi. Luulisin että laatukamaa taas. "Layers of layers of shit!" |