Aihe: Mnetin suuren konkkamikkitestin ääninäytteet pian saatavilla
1 2 3 4 5
jPekka
10.08.2003 21:52:33

Tuleeko sen cd:n mukana myös Kivi ja kiven avainnippu.
Vai mistä voi tietää miltä kiven ääni ja kiven avainnippu kuulostaa luonnossa?

Kivi kai oli tulemassa miittiin, ja eiköhän tuo ottane avainnippunsakin mukaan. Ja eiköhän Kivi saada helistelemään avainnippuaan, ja jos oikein kiltisti pyydetään, niin vielä sanomaan sanasen pari siihen päälle 8-)

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
zantti
12.08.2003 19:23:03
Mä tuen ainakin täböillä tuollaisten testien tekemistä!

Vielä eräs yhdistävä piirre: nämä eivät koskaan tule olemaan ammattimuusikoita tai tärkeä osa harrastavaa bändiä. Nämä ovat häirikkö-ego-ääliö-mulkkuja, jotka mieltävät maailmankaikkeuden hienosti itseään varten tehdyksi.

Mahtavaa tekstiä KIITOS TEEMU !!!!

Mulle samanlainen levy Kiitos!!!
rrusto
14.08.2003 13:48:16
Millaisia soundeja siinä levyllä on? ..jotain lyhyitä kitarariffejä ja rumpukomppeja? ko? ..onko siinä esim basareita ja virveleitä erikseen? tai muita erillisiä ääniä, jotka kävisivät sampleiksi? ..onko mitään sitä vastaan jos niitä käyttää omassa musanteossa? ..
kivi
14.08.2003 13:58:17
Millaisia soundeja siinä levyllä on? ..jotain lyhyitä kitarariffejä ja rumpukomppeja? ko? ..onko siinä esim basareita ja virveleitä erikseen? tai muita erillisiä ääniä, jotka kävisivät sampleiksi? ..onko mitään sitä vastaan jos niitä käyttää omassa musanteossa? ..

Ei ole mitään samplattavaa, enkä ainakaan mä myöskään tykkää ajatuksesta.

Sample-CD:t on halpoja kuin saippua! Ja mikrofonin omistajalle maailma on ikiomia sampleja täynnä, suosittelen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
niko
14.08.2003 14:03:43
Ei ole mitään samplattavaa, enkä ainakaan mä myöskään tykkää ajatuksesta.

Kohta alkaa ilmestyä toinen toistaan suositumpia hip-hop pläjäyksiä joiden lyriikat muistuttavat hämmästyttävällä tavalla vero-opasta...
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
kivi
14.08.2003 14:13:12
Kohta alkaa ilmestyä toinen toistaan suositumpia hip-hop pläjäyksiä joiden lyriikat muistuttavat hämmästyttävällä tavalla vero-opasta...

Juuri noin. Paitsi se oli vientitasetilasto toimialoittain, tai jotain...

Sitähän mä juuri pelkään. Saavat kaikki tietää, että mulla on kaunis radioäänikin, ja sitten ei oo enää hetken rauhaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
tee1
15.08.2003 12:05:48

Mä tuen ainakin täböillä tuollaisten testien tekemistä!

Niin mäkin, mutta ehkä joku muu jakelutapa olisi sittenkin ollut toimivampi.

Nimim. vasta 3 viikkoa tilaamisesta ja yhä levyä odotteleva
Mikael
15.08.2003 12:40:32

Varmaan kannattaa laittaa Petelle pikaviestiä tai sähköpostia aiheesta...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
PIM
15.08.2003 12:50:48

Myönnän että tässä tapauksessa osa syynä on ollut oma saamattomuus, mutta eka levy jonka postitin seuraavana päivänä kun rahat näkyi tilillä ilmeisesti sitten pöllittiin matkalla. Mutta uusi levy on nyt matkalla (free of charge, of course) ja tarjouduin hyvittämään 3 euroa hinnasta korvaatakseni aihetuneen mielipahan.
Uutta tavaraa myynnissä. Alvarez strato, Fenix strato,putkikombo.
tee1
15.08.2003 12:54:05

Jep. Ei tuo siis ole Peten vika enkä tosiaan huoli rahoja takaisin vapaaehtoistyöstä. Hienoa kun joku noita viitsii tehdä ja lähetellä. Toivon vaan, että nyt saisi levyn ja pääsisi viimein kuuntelemaan testin tuloksia..
askomiko
19.08.2003 00:34:47 (muokattu 19.08.2003 00:40:19)
Miksi tämä taideteos suhisee rumpusosuudessa?
Mikael
19.08.2003 12:28:38 (muokattu 19.08.2003 12:29:20)

Miksi tämä taideteos suhisee rumpusosuudessa?

Jaa-a... Ihan samalla tavoin, samana päivänä, samssa tilassa, samalla etusella ja tallentimella ne rummutkin on äänitetty. Nyt juuri töissä ei ole kun JVC-microsarja tossa pöydällä, niin kovin analyyttistä arviota ei pääse sanomaan - ainakaan sillä kun ei isompia suhinoita meinaan juuri erota. Peltisoundihan meikäläisellä on aikalailla "suhainainen" joten voisko se tuntua suhinalta uudempiin ja kirkkaampiin pelteihin tottuneeseen korvaan??? Kaikki näytteethän on myös normalisoitu, joten oliskohan toi suurempi dynamiikan vaihtelu osaltaan vaikuttamassa asiaan - äänitysvaiheessahan tasot tsekattiin etuasteesta hyvin nopealla chekillä ja sitten normalisointi hoidettiin näytekohtaisesti ProToolssissa. Pitääpä ottaa luurimet käteen kunnon soittimen keralla ja kuunnella hiemn tarkemmin...
PIM
19.08.2003 16:20:31
Pieni tilannetiedotus tähän väliin.

Mikkitesti-CD:n kysynnän pikkuhiljaa hiipuessa olen siirtynyt n. kerran viikossa postitustahtiin eli toimitusaika saattaa venyä pahimmillaan lähemmäs kahta viikkoa. Jos ei levyä sittenkään ala vielä näkyä niin lähettäkää mailia. Yksi levyistä ilmeisestikin on kadonnut matkalla joten tämäkin saattaa olla syynä siihen että levyä ei ala näkyä.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
jorma_r
17.11.2003 07:01:49
Mikkitesti-CD:n kysynnän pikkuhiljaa hiipuessa olen siirtynyt n. kerran viikossa postitustahtiin eli toimitusaika saattaa venyä pahimmillaan lähemmäs kahta viikkoa.

Mikäs tilanne levyn kanssa on tällä hetkellä? Vieläkö voi tilata?
lrz
18.11.2003 16:23:25
Mikäs tilanne levyn kanssa on tällä hetkellä? Vieläkö voi tilata?

Itse tilasin ja maksoin tuon CD:n arviolta pari kuukautta sitten (pitää tarkistaa päiväys tiliotteista). Levyä ei kuitenkaan ole tullut, eikä "PeteH" ole vastannut pikaviesteihin eikä sähköposteihin, joita olen asian tiimoilta hänelle lähetellyt. Aika huono maku tästä nyt on jäänyt suuhun. :(

Ikävää jos joku viitsii viiden euron vuoksi pilata maineensa.
Mikael
19.11.2003 17:16:11

Itse tilasin ja maksoin tuon CD:n arviolta pari kuukautta sitten (pitää tarkistaa päiväys tiliotteista). Levyä ei kuitenkaan ole tullut, eikä "PeteH" ole vastannut pikaviesteihin eikä sähköposteihin, joita olen asian tiimoilta hänelle lähetellyt. Aika huono maku tästä nyt on jäänyt suuhun. :(

Ikävää jos joku viitsii viiden euron vuoksi pilata maineensa.

Ikävää on juu...
Jostain syystä PeteH ei vastaa munkaan pikaviesteihin. Mutta kun kerran olet maksanut, niin lähetäs mulle pikaviestillä osoitteesi ja postitan sulle kopsun testi-cd:stä.
lrz
19.11.2003 19:51:21
Ikävää on juu...
Jostain syystä PeteH ei vastaa munkaan pikaviesteihin. Mutta kun kerran olet maksanut, niin lähetäs mulle pikaviestillä osoitteesi ja postitan sulle kopsun testi-cd:stä.

Kiitos tarjouksesta!

Levy näytti tänään kuitenkin viimein pudonneen postista, joten viipyilystä huolimatta asia on minun osaltani käsitelty.
jorma_r
21.11.2003 10:32:23
No - jos mr. H sitten on niin kiireinen ettei kerkeä oikein näitä tekemään taidan ostaa kaikki nuo mikit itselle ja testailla kotona. :)

Toisaalta - Kun herrat nyt ovat nähneet vaivaa tuottaakseen tällaista yleishyödyllistä materiaalia muille omakustannushintaan ei viiveitä voi paljoa paheksua. (kai)
jPekka
21.11.2003 13:57:27

Koska itselläni on nykyään kohtuullisen mukavasti www-levytilaa käytössäni, voisin jatkossa pistää nuo testin ääninäytteet nettiin, JOS kaikki hankkeessa mukana olleet antavat siihen luvan. Tosin niitä ääninäytteitä on tuolla levyllä kaiken kaikkiaan 99 kappaletta eikä niistä tule riittävän hyvillä pakkausarvoilla kovinkaan pieniä, joten niiden downloadaaminen saattaa kestää melkein yhtä kauan kuin levyn tilaaminen...

... ja pakattuun formaattiin muuttaminen hävittää väistämättä ainakin jonkun verran ääninäytteiden detaljeja ja hienonvaraisia eroja, ja nehän tässä olivat se perusajatus. Eli parhaan käsityksen mikrofonien eroista saa joka tapauksessa tilaamalla sen levyn.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Mikael
21.11.2003 15:21:40 (muokattu 21.11.2003 15:22:53)

Jos todella meinaat tuon vaivan nähdä niin ollos ainakin meikäläisen puolesta hyvä vaan. Eiköhän nuo selkeimmät erot ole sitä luokkaa, että pakatustakin erottaa. Toisaalta vois olla huolissaan monistakin asioista mitä liittyy pakkaamiseen ja varsinkin pakatun matskun kuuntelemiseen, mutta voihan sitä ceedeetäkin kuunnella nappikuullokkeilla tai gethoblasterista...

Eli: antaa mennä vaan!

EDIT: Olis nastaa jos PeteH ilmottais, jotta vieläkö tuota voi häneltä tilata vai onko "painos loppu"?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)