soundmodel 16.11.2024 09:21:48 | |
---|
Mikael: sitten kun tietää mitä on tekemässä niin samanlaiseen tulokseen voi päästä muillakin tavoilla. Joo no en kyllä usko, mutta en kokeillut vielä Taip:ia. Edes Nebula-ohjelmat eivät kuulosta oikealta, mutta huomattavasti parempia kuin non-konv. plug-init. |
anapena 17.11.2024 14:40:49 | |
---|
Viimeisimmässä jatsiprojektissa huomasin laittavani masteriin kaksi nauhaplugaria, ensin Nuendon oman ja perään Ozonen... TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
jPekka 14.12.2024 15:37:08 (muokattu 19.12.2024 12:32:29) | |
---|
jPekka: (Hmm, pitäisiköhän joskus pistää oma neliraituri myyntiin? Omat nauhoitteet on digitoitu aikaa sitten ja varmuuskopioitu useampaan kertaan.) Tuollapa olis vaan ei ole enää, kun kävi kaupaksi. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Mikael 16.12.2024 18:15:17 | |
---|
Fuzz is Clean! |
jPekka 16.12.2024 18:43:51 | |
---|
Mikael: Sepä tais mennä äkkiä kun ei enää näy ilmoa. Juu, ostaja löytyi hyvin vauhdikkaasti. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Danko 16.12.2024 22:53:13 | |
---|
Vessajono: Jollekin musiikki- ja havaintopsykologiaan ja akustiikkaan perehtyneelle graduntekijälle (tai miksei jopa väikkärintekijälle tai tutkijalle) ilmainen vinkki: Anssi Kippo ja kuinka paljon analogiseen ääneen liittyvää paskaa on mahdollista puhua. Tekisin ite, mutta mä oon suuntanut enemmänkin musiikkisosiologiaan. https://i.imgur.com/KZkJ6vs.jpeg "Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko |
KTR2 18.12.2024 11:53:04 | |
---|
dewil: Mutta se, mitä nykyaikana nauhassa on ylittämättömän hienoa on sen väärinkäyttö ja fiilis; Jos sä haluut kokeilevaa soundia, niin hommaat vanhaa nauhaa ja ajat sitä ruvelle. Ei sellaista voi simuloida. Varsinkin just tää C-kasetti on siihen omiaan. Vedät nauhaa ulos ja ruttaat sen. Sellaista ei vaan voi tehdä plugareilla millään. No juuri tätä nimenomaan olen itse omilla Tascameilla harrastanut. Ei siinä ole mitään järjellistä logiikkaa, lähinnä fiilisjuttu joka on itselle tärkeä. Ihan vaan ajatuksen tasolla jo se, että saa jossain välissä ne ykköset ja nollat analogiseksi signaaliksi.. ja sitten tietty takaisin koneelle takaisin ykkösiksi ja nolliksi. Samalla sitä Tascamin pitch wheeliä säätää vähän, että tempo ja pitch muuttuu, niin yhtäkkiä konemusabiisissä onkin ihan eri viba. Se on hauskaa leikkiä. Joskus kans jotain kokeellisempia juttuja ajaa surutta särölle kasetille. Mutta eihän tätä nyt voi joka musalle tehdä eikä kannatakaan. Semmoset maltilliset analogisaturaatiot hoituu kyllä plugareilla ihan hyvin. |