Aihe: Plugin vs. rauta
1 2 3
Timo JM
14.06.2008 10:07:22

...tarnsiet tesikneri...noiku sais plugarimaailmaan samallailla toimivaksi ni sit vos tuumailla...

Tää on kyllä aika kiva, erittäin helppo ja ihan ilmainen:

http://www.schaack-audio.com/transientshaper.html

Onhan telkkariakin kiva kattoa, mut ei se sitä leffassa käymistä vastaa.

Näin on. Kuva ja ääni on parempia mutta

- leffaan joutuu näkemään menemisen vaivan
- maksamaan kohtuuttoman hinnan
- ei pysty löhöilemään mukavasti sohvalla
- saa kuunnella toisten naurua väärissä paikoissa
- ei pääse välillä jääkaapille
- saa haistella yököttäviä popcorneja
- jne.

Sori OT ;-)
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Aki
14.06.2008 10:45:20

Tää on kyllä aika kiva, erittäin helppo ja ihan ilmainen:

http://www.schaack-audio.com/transientshaper.html

"Unit Price:_ _EUR 49.00 / USD 83.33 "
"The Tryout version silences the output for 1 second every 10 seconds."

Mutta tää on ilmainen:
http://www.stormrecordingstudio.co.uk/VST.htm (mono)

(Oli mulla joku ilmainen stereomallikin, en muista missä.)
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Timo JM
14.06.2008 11:00:25

"The Tryout version silences the output for 1 second every 10 seconds.")

Joo sori. Hyötyyn nähden kuitenkin melkein ilmainen ;-)

Mutta tää on ilmainen:

Täytyypä testata.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
axelsson
14.06.2008 11:05:30 (muokattu 14.06.2008 11:13:18)
"The Tryout version silences the output for 1 second every 10 seconds."

Mutta tää on ilmainen:

(Oli mulla joku ilmainen stereomallikin, en muista missä.)

Minusta Cubase 4 mukana tuleva envelove shaper on oikein asiallinen.

EDIT: http://www.soundonsound.com/sos/apr07/images/cubase3_l.jpg
axelsson
14.06.2008 11:36:48
Mulla rautaeffut kerää pölyä komerossa. Räkissä on yksi multimulinexi että saa vähän kaikua PA:han treeneissä jos haluaa, ja graafiset eq:t PA:lle ja kuuntelulle. Ei muuta.

Voisi ne muutkin ränkylät toki ulkonäkösyistä ruuvata räkkiin koristeiksi mut ei sitä jaksa ;)

Äänitän kaiken suoraan pöytään täysin flattina (ei eq:ta, kompuroita tai mitään muutakaan vastaavaa), ja miksutan in the box, finaalit yleensä luurikuuntelulla vielä.

Kaikki rautakaikuvehkeet on kyl mullakin myyty aikaa sitten. Samaa näkee kyl monissa mestoissa, että kalliitkin kaiut on siirtyny räkistä varastoon kun ilmasena tai halpana plugarina saa yhtä hyvää ja näppärämmin käytettävää.

Kompuroita tarviin äänitysvaiheessa melkeen aina rautana, mut sitte miksatessa ihan se rahamäärä ratkasee mikä menis jos kaikki olis rautaa... Tyypillisessä miksauksessa voi olla 20 x Renaissance compressor, jonka hinnalla sais melkeen yhen FMR RNC:n... 20 x Rcompia vastaava kompura rautana maksaa kuitenki toistakymmentä tuhatta helposti.
Antti1
14.06.2008 11:48:29
Sorry, että kaappaan hiukan keskustelua, mutta tulikin tuosta Wavesista mieleeni (jos vaikka olisi asiantuntijoita paikalla). Mä tuossa joku aika sitten röyhkeästi imutin kokeiluun jonkun ison paketin, kun ei uskalla summamutikassa niin isoja rahoja efekteihin laittaa. Ei ollu mitään mahdollisuuksia päästä testaamaankaan kenenkään luokse niitä...

Nyt mä oon kuitenkin aika vakuuttunut noiden soundista ja tarkoitus olis ostaa muutama, mutta mitkä ovat osoittautuneet teidän suosikiksi ja miksi? Mulla on ainakin Q10, L1 ja RVerb jääneet hankinnan arvoisina mieleen. RVerb tuosta nyt ensialkuun jää varmaan pois kustannussyistä, kun noita impulssejakin kehtaa käyttää ilmaisena ja ne on ihan hyviä parhaimmillaan. RCompia joskus kans kokeilin, mutten ihan päässyt sen kanssa sinuiksi, kun oli liikaa uutta kokeiltavaa kerralla. C1 tuntui jotenkin iisimmältä mulle käyttää, mutta sen soundi ei ole jäänyt taas mitenkään mullistavan erikoisena ainakaan mieleen.

Tuosta teidän keskustelemastanne fiilisjutusta vielä: kyllähän se on ainakin mulle tärkeää. Tähän omalle kohdalleni osuu kans moinen. Kokoajan takaraivossa kutkuttaa, että on väärin käyttää näitä ja ei oo hyvä fiilis sen takia. Aitoa täytyy saada, vaikka mölystimien määrä väheneekin 95% budjetin takia. :) Aika pitkälti ne ihmeelliset vetkuttimet on kuitenkin jääneet käyttämättä ja nämä perusjutut osoittautuneet tärkeimmiksi mulle.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
axelsson
14.06.2008 12:29:01
Nyt mä oon kuitenkin aika vakuuttunut noiden soundista ja tarkoitus olis ostaa muutama, mutta mitkä ovat osoittautuneet teidän suosikiksi ja miksi? Mulla on ainakin Q10, L1 ja RVerb jääneet hankinnan arvoisina mieleen. RVerb tuosta nyt ensialkuun jää varmaan pois kustannussyistä, kun noita impulssejakin kehtaa käyttää ilmaisena ja ne on ihan hyviä parhaimmillaan.

Siitä vaan kattelemaan bundleja läpi. Niissä on vähän pohtimista notta mitä tarvii ja mitä ei... Jos esim. vaihtaa Q10:n RenEQ:hun, niin voi hommata Renaissance Maxx bundlen, Renaissance Maxx bundlesta taas jos ei tarvii kaikua (tilalle esim IK classic studio reverb) niin pääsee halvalla Musicians bundle 2:lla...

Tosta Wavesin tuotepolitiikasta ym. kuulee paljon kaikkea juttua, mutta kyllä niillä homma ihan toimii. Mulla oli ongelmia jonkun plugarin asentamisessa, eikä muutaman sähköpostiviestin vaihtamisen jälkeen vielä pelannut, niin lopulta soittivat mullepäin jenkeistä ja saatiin puhelimitse homma kuntoon.
CryptoFib
14.06.2008 13:16:08
...tarnsiet tesikneri...noiku sais plugarimaailmaan samallailla toimivaksi ni sit vos tuumailla...

Noiden ehdotettujen lisäksi ite ehottaisin villinä korttina testaamaan digitalfishphonesin dominion'ia. Se o jännä! =) Ja ilmanen. http://www.digitalfishphones.com/main.php?item=2&subItem=4
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
jPekka
14.06.2008 13:27:19

Joo, oon koittanu löytää jos joku olis myymässä halvalla semmoista pois, kun sehän on peeringeri ja ei ole edes sitä "pro" -liitettä siinä nimessä, niin eihän semmoisesta kukaan paljoa kehtaa pyytää...

MDX 2100?
Juu, ihan hyvähän tuo on. Mutta aika vähän tulee käytettyä, voin kyllä myydä pois jos joku sitä nimenomaan haluaa. 8-)
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
JoKo
14.06.2008 14:56:16
raudan kanssa taas yleensä pääsen nopeammin haluttuun lopputulokseen (paino sanalla yleensä :D) ja ei tarvitse nähdä uskomatonta määrää vaivaa sen eteen että saa biisin soimaan yhtä leveästi kuin analogitiskin kautta miksattuna.

Saman olen huomannut minäkin. Hyvän raudan kanssa matsku on nopeammin valmiin kuuloista, plugineilla joutuu samaan lopputulokseen päästäkseen ruuvvaamaan paljon paljon pidempään.
Mikael
16.06.2008 23:28:01

Joo, pistin, että SULLA tarttuis silmään se. =)

Eli tuostaha vois päätellä noiden olevan kautta linjan hyviä. Pitäneepä pistää joku tilaus vireille, kunhan demot sais tyypitettyä. En oo kuullu mitään huonoa noista, joten pakkohan niillä jotenki on pärjätä. =)

Tuu vaik meille joskus testaamaan kun on luppoaikaa...
Inhimillisyys on hyve.
Mikael
16.06.2008 23:30:48

Mä rakastan vertauksia ja iteltäni lähtee ne kaikista tyhmimmät... Mutta... Se, että jollain peelolla olis SSL:n tiski ja kaikki mahdolliset hardwaret, ei todellakaan tee miksauksesta sen parempaa. Se on ihan sama, ku perus fiat-kuskin viskais F1:n rattiin. Kyllä se taito käsitellä omistamiaan plugareita tai hardista kuitenkin ratkaisee eniten. heh heh ja heh.

Näinhän se just on! Sama juttu kun soittamisen kanssa... kamat ei yksin tee midis.
Inhimillisyys on hyve.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)