![]() 24.05.2006 10:15:19 | |
---|---|
Eka tilaus jäi matkalle (råttalaiset eivät edes vastanneet, kun rupesin tinkimään alennusta), mutta kohta on käsissä R1 Active. Toivottavasti tuo siirtää 57 kitarahommissa "eläkkeelle". | |
![]() 26.06.2006 20:57:20 | |
Se on aina kiva kun joku tulee uskoon:) Täytyy ilmoittatua joukkoon. Äänitystä tehty akustiselle, sähkikselle ja basolle. Tyytyväinen olen R1 Activeen. Ketkä tilaa tuolta Ruåttista, niin goldenin hinnasto on alv 0 ja yksityishenkilöille rapsahtaa 25% swennsonien veroa päälle. Kyllä se siellä hinnastossa lukeekin, jos maltaa lukea (isolla) kirjoitetun alun. {punastuu} | |
![]() 26.06.2006 21:44:27 | |
mukavan samettista Al Schmitt-soundia jo valmiiksi. OHO, jos tollasta saa aikaan, millä tahansa keinolla, niin mulle heti! AS on kuitenkin kovin jousiäänittäjä tällä hetkellä. "Layers of layers of shit!" | |
![]() 26.06.2006 22:55:15 | |
OHO, jos tollasta saa aikaan, millä tahansa keinolla, niin mulle heti! AS on kuitenkin kovin jousiäänittäjä tällä hetkellä. Joo, aika kouningasta soundia äijä vääntää. Olin aika yllättynyt et se sai Krallin Pariisin live-dvd:llekin hanskattua sen saman samettisoundin. | |
![]() 14.07.2006 01:13:42 | |
Sain vihdoinkin saksasta toomannilta t-bone RB-500 pötkylän käyttöön asti. Sanoisin, että joskus sopiva huonous mikissä on vain hyvyyttä. Ennen kuin sanon tuosta mikistä sen enempää, pitää vertailun vuoksi sanoa muutama sana aikaisemmista mikkikokemuksistani. Vuonna 1990 Equaliz-studiolla eräs Hämäläinen työnsi nokkani eteen Sennheiserin MD-409U3 -dynaamisen partahöylän ja sai narulle ääntä, jota sitten yritin 15 vuotta toisintaa muilla, paremmillakin mikeillä. Saundi oli mikistä, etusesta tai leveästä analoginauhasta johtuen lämmin, läheinen ja sopivasti säröytynyt. Lopulta Röden NTK valloitti sydämmeni ja sitä olen nyt tuijotellut viime kuukaudet. Valtava saundi! Mitään ongelmia äänen liiallisesta steriiliydestä ei ole ollut, vaikka talentimena on ollut kovalevytallennin. Omistan myös Oktavan ribbonin vuodelta 1962, mutta sillä saundi on ollut nasaalimpi ja kaiken kaikkiaan ohkaisempi. Nyt kun sain t-bonen käyttöön, olin aika skeptinen. Erityisesti pelkäsin, etttä joudun luukuttamaan DMP3 -etustani niin paljon, että jo siitä syntyy sietämätön määrä kohinaa. Tehtyäni vokaaleja sekä muutaman konsonantin ko. mikillä, täytyy sanoa, että olen kyllä tyytyväinen mikkiin. Sen saundi on kyllä hiukan tunkkainen eikä yläpäätä ole mitenkään valtavasti, mutta se nyt oli odotettavissakin. Kun EQtin sitä yläpäätä sopivasta, syntyi oikein kiva vanhahtava, suuri ja lämmin saundi. EQuttaminen ei tuonut lisää kohinaa yläpäähän. Yleensä pyrin etsimään sellaiset mikitykset, ettei tarvitsisi sitten taajuuksia korjailla, mutta tässä tapauksessa syntyi niin mukava country-, blues tai vaikka rockabillysaundi, että aion käyttää tätä ribbonia NTK:n rinnalla ihan aktiivisesti silloin kun varsinaisesti en etsi avaraa saundia. Kävi äskettäin pieni onnettomuus tuon mikin kanssa. DMP:ssä on allekkain virtapotikka ja phantom-potikka. Kun piti painaa virrat pois, painoinkin mustanaamion päälle! Tosin vain sekunniksi. Kun sitten testasin mikin kiireesti, ei se ainakaan kokonaan ollut hiljentynyt, joten taisi käydä tuuri, kun väittävät ribbonien olevan tosi herkkiä virransyötölle. Kaiken kaikkiaan sanoisin että ko. mikissä hinta-laatu -suhde on mainio! Käväiskääpä Oktava-USA:n sivuilla ja kuunnelkaa vertailuja, joissa on mukana myös tämä RB-500. Ainakin minusta Oktava onnistuu osoittamaan, että ribboneista kannattaa ennemmin valita tämä kiinalainen tuote kuin heidän oma ribboninsa. | |
![]() 23.08.2006 14:16:25 | |
Sain juuri miksattua yhden kipaleen, johon äänitin sooloviulun sekä pienikalvoisella konkkamikillä (AKG C391b) että halpisribbonilla (GA-Project R1) samasta kohtaa yläviistosta noin puolen metrin etäisyydeltä viulusta. Konkkamikin välittämä soundi oli huomattavasti kirkkaampi ja avoimempi, mutta ribbon vei voiton samettisemmalla yläpäällään ja miellyttävällä kekkarilla jotka istuivat biisiin heti paljon paremmin. Siitä mistä aita on matalin... | |
![]() 23.08.2006 15:04:05 | |
tai hyvä tsägä. Verrattiin poikain kanssa viittä MX500:a, ei ne hirveän levällään ole. Uutta näytettä... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)