![]() 09.02.2006 13:07:24 | |
---|---|
Halutaanko tällaista? Ilmaisen kiinnostukseni ko. projektia kohtaan. Kunhan homma tarkentuu niin katsotaan sitten tarkemmin, mutta tarvetta tällaiselle vehkeelle olisi. Ekassa viestissä esitetyt speksit kuulostivat riittäviltä. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 09.02.2006 13:34:58 | |
Tällaisessa pienimuotoisessa rakentelussa hintaa tietysti halventaa sekin, ettei tarvitse niin välittää siitä kopioiko miten tarkkaan jonkin olemassaolevan disainin ja pitää varalla kallispalkkaista juristiosastoa oikeusjuttujen varalta... Juu, olen kiinnostunut. Mieluiten vasaralakkaa, räkkikoko ja kenties stereokin (jossa kanavat haluttaessa kytkettävissä toisen puoliskon säätimien alaisuuteen), mutta toki muutkin konfiguraatiot kiinnostavat vakavasti. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar | |
![]() 09.02.2006 14:26:49 | |
päätemuuntajallinen ulostulo (enemmän soundia & galvaaninen erotus) Päätemuutajialla tuntuu paremmalta. Yksi ledi tms saisi olla powerin merkkinä. Tai semmoinen katkaisija, jossa on merkkivalo itsessään. Onko laatikko tarkoitus olla rautaa (suosikkini) vai alumiinia? Valmiissa laatikoissa pakkaa olemaan joku väri niskassa, joten se kelvatkoon (musta on aina tyylikäs). Jos taas värjätään, niin joku yksivärinen, esim laivaston siniharmaa tyylinen. Vasaralakka ei kuulu suosikkeihini. (väri ei ole sinänsä tärkeä) Tuleeko tekstit numikoiden viereen vai jääkö se itse kunkin omatoimisuuden ja taiteellisuuden varaan? | |
![]() 09.02.2006 14:56:51 | |
vasaralakkaa Tämän kanssa voi käydä sillä tavalla, että tulee halvemmaksi kaiverruttaa mustat panelit saksassa kuin että itse maalailisin & poraisin. :) Vasaralakkatoiveeseen en pysty vaikuttamaan, valitettavasti. Päätemuutajialla tuntuu paremmalta Luulenpa, että jätän levylle mahdollisuuden molemmille optioille. Impedanssibalansointi on ulostulokytkentä, jossa kolmospinni on maadoitettu päätevahvistimen lähtöimpedanssia vastaavalla vastus-konkka -yhdistelmällä. Tulos - kolmospinnissä ei kulje signaali käännettynä, mutta kaikki häiriöt tarttuvat aivan samalla tavalla kuin normaalissa balansoinnissakin kolmoskarvaan ja kumoutuvat vastaanottimessa. Itse asiassa suosikkini, paljon olen käyttänyt.. Onko laatikko tarkoitus olla rautaa (suosikkini) vai alumiinia? Katsotaan missä teetetään. Itse käytän paljon alumiinia. Valmiissa laatikoissa pakkaa olemaan joku väri niskassa, joten se kelvatkoon (musta on aina tyylikäs). Luulen, että musta laatikko tulee. Siihen esimerkiksi samanlaiset nupit kuin MoogerFooger -pedaalissa: http://www.savedbytechnology.com/20 … box_factory_bundle_moogerfooger.jpg Tuleeko tekstit numikoiden viereen vai jääkö se itse kunkin omatoimisuuden ja taiteellisuuden varaan? Joka tapauksessa teetätän panelit, itse poraamalla menee liian työlääksi useampi kappale. Tällöin luultavasti kaiverrutan panelit samassa firmassa yksinkertaisesti, ainakin jokainen nuppi & kytkin saa nimensä viereen/alle. ... Mutta jospa nyt ensin rakennan sen prototyypin. Idea on, osatkin löytyvät suurinpiirtein, kunhan ryhdyn hommiin on proto valmiina viikossa johonkin kissanruokapurkkiin asennettuna. Kiinnostuneita testaajia? Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio | |
![]() 09.02.2006 15:03:14 | |
Kiinnostuneita testaajia? Kyl. Voitas ihmetellä sekä tuolla http://www.pilfink.com/jjvoice/index.htm että Samicin kanssa. Canada! (:ž | |
![]() 09.02.2006 15:52:18 | |
Jees, ois kiva verrata Neven Porticoon ja Amekin 9098:iin!!! | |
![]() 09.02.2006 16:03:57 | |
Kiinnostuneita testaajia? Anytime. Kiikuta purkki tohon meidän studiolle Tampereelle, tai voin tulla hakemaankin :) ... Tsekkaa uusi lumme-demoklippi osoitteesta http://www.lumme-tuotanto.com/lumme-promo.mp3 | |
![]() 09.02.2006 17:13:13 | |
Mites paneeleiden tekoon tuo paikka täällä Tampereella? http://www.saunalahti.fi/~tvl/opastus.html Tosin en tiedä miten tekstien kaiverrus onnistuu vesisuihkulla, luulisi että "hellävaroen" ruiskuttamalla ainakin musta maali irtoaa paneelista. Uskoisin että hinnat ovat edullisemmat kuin Schaefferilla, tosin noiden softat ei taida tukea fpd formaattia (tosin tuosta softasta on olemassa maksullinen versio josta saa ainakin hpgl:ää ulos). Kannattaisi kysellä hintoja kuitenkin. Vähän turha maksaa 19" räkkikotelosta jos etulevyn joutuu heitämään roskiin (tosin Schaefferkin kai tekee asiakkaiden omiin levyihin haluttaessa). Niin joo, painatus voisi onnistua helpostikin silkkipainomenetelmällä, eikun työväenopistoon vaan kurssille. --- Muuten voisihan tuohon etuseen laittaa OEP:inkin lähtömuuntajan kun kytkisi sen vain ~ 1000 uF elkon kautta, tosin silloin ei voisi käyttää alkuperäistä 1272 lähtöasteen kytkentää sellaisenaan. Tosin onhan siinäkin optio suoralle lähdölle, muuntajan tilalle voisi lykätä kuristimen joka olisi impedanssiltaan samaa luokkaa kuin muuntajan ensiö (+ mahdollinen kuorma kytkettynä toisioon tietty). Mitenhän tuossa muuten toimisi RS:n halpis 3.5W putkivahvistinmuuntaja, se ei kustantaisi kuin jotain 15 EUR? | |
![]() 09.02.2006 17:30:29 | |
Mites paneeleiden tekoon tuo paikka täällä Tampereella? http://www.saunalahti.fi/~tvl/opastus.html Ehkä, tai sitten voisi vilkaista myös paikkaa nimeltä Aripakaiverrus, joskus kyselinkin sieltä. Muuten voisihan tuohon etuseen laittaa OEP:inkin lähtömuuntajan kun kytkisi sen vain ~ 1000 uF elkon kautta, tosin silloin ei voisi käyttää alkuperäistä 1272 lähtöasteen kytkentää sellaisenaan. Ei oikein mitään järkeä, koska BA283-vahvarin pääteasteen suurin soundi tulee kuitenkin siitä päätemuuntajasta, jonka läpi vedetään 24 volttia. Jotenkin en oikein innostu.. kun tehdään Neveä niin tehdään Neveä kunnollisilla osilla tai sitten ei tehdä. Tästä tulee toisenlainen. ;) Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio | |
![]() 09.02.2006 19:38:53 | |
Oon kiinnostunut. Ominaisuudet on jo mainittu, ulkomuodoltaan tykkäisin enemmän räkkimallista. | |
![]() 09.02.2006 19:47:42 | |
Niin joo, täälläkin ollaan kiinnostuneita. No one prayed for Sodom | |
![]() 10.02.2006 02:33:41 | |
Ilmaisenpa itsekin olevani kiinnostunut ko. laitteesta. Täh?!? | |
![]() 10.02.2006 09:19:00 | |
Ei oikein mitään järkeä, koska BA283-vahvarin pääteasteen suurin soundi tulee kuitenkin siitä päätemuuntajasta, jonka läpi vedetään 24 volttia. .. tai 0-24V riippuen missä jännitteessä päätetransistorin kollektori on. Mitenhän se on biasoitu, johonkin 12V paikkeille ilmeisesti. Olennaistahan ei ole se mikä (tasa-)jännite muuntajan käämin yli vaikuttaa vaan virta suhteessa muuntajan ytimeen. Pienelle corelle (OEP) riittäisi pienempikin virta... Jotenkin en oikein innostu.. kun tehdään Neveä niin tehdään Neveä kunnollisilla osilla tai sitten ei tehdä. Tästä tulee toisenlainen. ;) Parempi niin. Pitäisiköhän itsekin rakentaa joku omien visioiden mukainen etunen halpisosista ihan vertailun vuoksi. Mulla olisi myöskin yksi JLM 99V etunen jonka voisi ottaa mukaan vertailuun jos täällä Tampereella voisi siis jonkun sellaisen joskus järkätä, pitäisi löytää vaan joku tarpeeksi pätevä vokalisti, tai paremminkin kaksi (yksi kumpaakin sukupuolta) hoilottamaan. Niin ja joku studio. | |
![]() 10.02.2006 13:01:20 | |
Luulenpa, että jätän levylle mahdollisuuden molemmille optioille. Rustaa demovehkeeseen kanavat eri tavalla, joten sitten saadaa testiraporteista lukea miten eroavat. Siis tottahan testaajat tänne raportin antavat? | |
![]() 10.02.2006 17:23:38 | |
Rustaa demovehkeeseen kanavat eri tavalla, joten sitten saadaa testiraporteista lukea miten eroavat. Taidanpa tehdä niin. Siis tottahan testaajat tänne raportin antavat? Parempi olisi. :) Itse ajattelin, että testauksessa voisi verrata prototyypiä 1-2 kaupalliseen hyvään etuseen (mitä sitten paikasta löytyykään). Pistän sitten samplet sivuilleni ladattavaksi.. Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio | |
![]() 10.02.2006 23:49:33 | |
Mikä on kun ei taidot riitä? | |
![]() 11.02.2006 09:10:35 | |
Miten olisi tuollainen? Juu, olen ollut projektista tietoinen pitkäänkin, mutta ajattelin olla hyödyntämättä ihan periaatesyistä ns. Public Domain -projektia. Mieluummin kehitän jotain 70-luvun kytkentää.. jotenkin jäisi paskanmaku suuhun jos tuota vain alkaisin myymään. Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio | |
![]() 12.02.2006 15:56:02 | |
Täällä olis kans mahdolinen tilaaja! Mielenkiintoinen rojekti. | |
![]() 12.02.2006 16:20:38 (muokattu 12.02.2006 16:20:57) | |
Sen verran olen asioita vienyt eteenpäin, että ulkopuolisissa AC-muuntajissa on vähän valinnanvaraa. Moneltakin liikkeeltä löytyy 24VAC Mascoteja, joista saa 850mA pihalle, tuollainen toimisi hyvin.. mutta ne ovat ärsyttäviä malleja siinä, että se koko möhkäle kytketään suoraan rasiaan. Yritän etsiä mallin, jossa muuntajalle olisi oma lyhyt virtajohtonsa. Muuten rojekti on päässäni aika selvänä.. ensi viikolla en ehdi miettimäänkään laitetta, mutta sitä seuraavalla voisin jo vähän valmistella proton rakentamista. Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio | |
![]() 12.02.2006 16:56:46 | |
Sen verran olen asioita vienyt eteenpäin, että ulkopuolisissa AC-muuntajissa on vähän valinnanvaraa. Moneltakin liikkeeltä löytyy 24VAC Mascoteja, joista saa 850mA pihalle, tuollainen toimisi hyvin.. mutta ne ovat ärsyttäviä malleja siinä, että se koko möhkäle kytketään suoraan rasiaan. Yritän etsiä mallin, jossa muuntajalle olisi oma lyhyt virtajohtonsa. Mascot 8937 antaa 24V ja virtajohto on erikseen, amppeereita en muista. Kahdella tuollaisella rinnankytkettynä mm. ollaan ajettu phantomit ohi äänipöydän oman rikkoutuneen phantom modulin. Hemptonesta vielä sen verran että mielestäni tuossa on ominaisuudet ja muotoilu kohdallaan. Lunchbox designissa on se kiva puoli että se on helppo ottaa mukaan kun tekee äänitystä muualla kuin omassa verstaassa. Räkkilaitteiden edestakas puljaaminen on ikävää puuhaa. Massiivinen 19" räkki voi toimia tosin ego boosterina.. Mikä on kun ei taidot riitä? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)